Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Slimme Japanners (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196496)

andev 1 januari 2014 16:28

Slimme Japanners
 
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140101_00908927

[quote]
Citaat:

In Japan blijft de bevolking krimpen. In 2013 stierven er 244.000 Japanners meer dan er geboren werden.

Dat blijkt uit schattingen van het Japanse ministerie van Volksgezondheid. Japan kampt met een sterke vergrijzing en met krapte op de arbeidsmarkt.

Volgens de schattingen zouden er vorig jaar 1.031.000 geboortes geregistreerd zijn, een daling van 6 procent tegenover het jaar voordien. Het aantal overlijdens steeg met ongeveer 19.000 tot 1.275.000. Dat is de sterkste stijging sinds de Tweede Wereldoorlog.

In 2012 was het bevolkingsaantal in Japan al met 219.000 gedaald. De nieuwe krimp zou een record zijn.

Eind maart vorig jaar telde waren er officieel 126.393.679 Japanners, een daling van 0,21 procent tegenover het jaar voordien. Het bevolkingsaantal neemt al sinds 2007 af.

Japan vergrijst snel. Ruim een op de vijf Japanners is ouder dan 65. Tegen 2060 zou dat aandeel quasi verdubbelen.

Ondanks de bevolkingskrimp kent Japan weinig immigratie. Japanners zien weinig heil in nieuwkomers.

Zouden wij dat dan toch mis begrepen hebben: laat vreemdelingen van alle slag, vooral moslims, binnenstromen en die zullen onze oudjes vervangen, voor onze pensioenen zorgen, onze maatschappij een ongekende boost geven met hun "verrijking"!

Johan Bollen 1 januari 2014 16:55

Citaat:

Ondanks de bevolkingskrimp kent Japan weinig immigratie. Japanners zien weinig heil in nieuwkomers.
Japan zit dan ook met 340 inwoners per vierkante kilometer. En dat voor een eilandengroep met meer als 100 miljoen inwoners. Je kan er een 'doodskist' huren voor een nachtje te slapen. Dat duidt niet op een overvloed van ruimte.

Meer volk is niet de enige manier om een economie te doen groeien. Een economie dient zelfs niet perse te groeien om de kwaliteit van leven van de bevolking te garanderen.

Micele 1 januari 2014 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6956258)
Japan zit dan ook met 340 inwoners per vierkante kilometer.

Dat is een pak minder als onze hoek West-Europa. België + Nederland + Nordrhein-Westfalen tesamen hebben zowat 430 inwoners/km².

Japan is vooral een stadsbevolking en kruipen precies graag bijeen.

Het groot noordelijk eiland Hokkaido heeft bvb maar 66 inw/km², is zo groot als Oostenrijk, maar dat heeft wel 101 inw/km².
Lijkt wel plaats in overvloed, maar ze moeten wel wat van landbouw kennen, doen de J. precies niet graag. ;-)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hokkaido_(Japan)
Wallonië heeft bvb 211 inw/km².

Deze kaart geeft een idee:

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Japan

Citaat:

Foreign citizens[edit]

More than 2.5 million (potentially higher because of undocumented migrants) foreigners live in Japan. The number grew by 14.9% in five years. The two largest sources of foreign citizens in Japan are 0.53 million North and South Koreans and 0.67 million Chinese followed by smaller numbers of Filipinos and Brazilians. Other nationalities include: Americans, Canadians, Australians, British, Indonesians, Thais, South Africans, Nigerians, Iranians, Russians, Turks, Indians.

Historically, the largest number of foreign citizens in Japan were Japanese-born people of Korean ancestry. In recent years Korean-born Koreans have come to outnumber Japanese-born Koreans and Koreans whether foreign or Japan-born are now substantially outnumbered by Chinese. Indeed, if only foreign-born foreign nationals are considered, the long term foreign resident population of Japan can justifiably described as "predominantly Chinese."

Ausländische Einwohner

Mehr als 2,5 Millionen (wegen illegaler Immigration wahrscheinlich mehr)
Wachstumsrate: 14,9 % in 5 Jahren
Koreaner: 1 Million,
Chinesen: 0,5 Millionen,
Filipinos 0,5 Millionen,
Brasilianer 250.000 (vor allem ethnische Japaner, die aus Brasilien heimkehren),
Hinzu kommen Peruaner, US-Amerikaner, Kanadier, Briten, Indonesier, Thai, Afrikaner und andere Nationalitäten.
http://de.wikipedia.org/wiki/Demographie_Japans
Het aantal buitenlanders groeit dus aan met ~ 15 % op 5 jaar, witte cijfers.

cookie monster 1 januari 2014 22:44

Zou het daarom misschien ??
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...reigd-is.dhtml

Johnny Blaze 1 januari 2014 22:57

Japanse vrouwen hebben iets

Johan Bollen 1 januari 2014 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 6956686)
Japanse vrouwen hebben iets

Ze blijven er verbazend jong uitzien op oude leeftijd. Iets met voeding en stress schat ik.

Dutch_Strawberry 2 januari 2014 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6956666)

Ik heb dat artikel ook gelezen op een andere website. Het zijn vooral de economische factoren, die achterhaalde traditie van de vrouw die moet thuisblijven en die virtuele wereld die het meest doorwegen. Jongeren durven elkaar ginder al niet meer aan te raken, laat staan hand in hand over straat te lopen. Het is een samenleving die langzaamaan aan het ontwrichten is. Ikzelf zie niet in wat er nu zo afstotend zou kunnen zijn aan een relatie. Mijn eigen relatie biedt mij juist geborgenheid en krikt mijn zelfvertrouwen op wanneer ik het even niet zie zitten. Ik denk dat jongeren door al die technologische prullereien volledig van elkaar vervreemd zijn geraakt en dat zij niet met hun gevoelens overweg kunnen. Misschien mee de oorzaak van het hoge aantal pedo's ginder?

Micele 2 januari 2014 00:53

Johan heeft eigenlijk een van de antwoorden al aangeduid.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6956258)
Je kan er een 'doodskist' huren voor een nachtje te slapen. Dat duidt niet op een overvloed van ruimte.

De meeste Japanners (ik schat 80 % ervan) leven kort bijeen dikwijls in de kleinste woningen in stedelijk gebied (enkel daar verdienen ze voldoende), grotere woningen zijn daar niet betaalbaar, dus als je geen ruimte hebt voor kinderen ... maak je er ook veel minder of gewoon geen...

en deze link van @ c m natuurlijk ook:
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...reigd-is.dhtml

BonBon 2 januari 2014 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 6956746)
Ik heb dat artikel ook gelezen op een andere website. Het zijn vooral de economische factoren, die achterhaalde traditie van de vrouw die moet thuisblijven en die virtuele wereld die het meest doorwegen. Jongeren durven elkaar ginder al niet meer aan te raken, laat staan hand in hand over straat te lopen. Het is een samenleving die langzaamaan aan het ontwrichten is. Ikzelf zie niet in wat er nu zo afstotend zou kunnen zijn aan een relatie. Mijn eigen relatie biedt mij juist geborgenheid en krikt mijn zelfvertrouwen op wanneer ik het even niet zie zitten. Ik denk dat jongeren door al die technologische prullereien volledig van elkaar vervreemd zijn geraakt en dat zij niet met hun gevoelens overweg kunnen. Misschien mee de oorzaak van het hoge aantal pedo's ginder?

Ik denk gewoon de kernramp, de jappen weten hoe erg het is. Nog 1 goeie aardbeving in het aardbevingsgevoelige Japan en het is gedaan, dat zet je aan het denken om nog kinderen te maken.

"Als reactor 4 in Fukushima instort, wordt leven op aarde weggeveegd"
http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardbe...ggeveegd.dhtml

bembem 2 januari 2014 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6956704)
Ze blijven er verbazend jong uitzien op oude leeftijd. Iets met voeding en stress schat ik.


Nee hoor, het heeft meer te maken met een andere huid -en/of botstructuur, idem voor Afrikanen... Ikzelf ben +-35 oorspronkelijk van Z-Korea geadopteerd en ze schatten mij bijna altijd zo rond de 25 en ik heb dus helemaal geen Aziatisch voedingspatroon etc...

bembem 2 januari 2014 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6958061)
Nee hoor, het heeft meer te maken met een andere huid -en/of botstructuur, idem voor Afrikanen... Ikzelf ben +-35 oorspronkelijk van Z-Korea geadopteerd en ze schatten mij bijna altijd zo rond de 25 en ik heb dus helemaal geen Aziatisch voedingspatroon etc...


edit: Anderzijds zouden wij éénmaal de 60 bereikt onze huid helemaal in kleine rimpeltjes zien vallen...... (!!!)

bembem 2 januari 2014 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6958040)
Ik denk gewoon de kernramp, de jappen weten hoe erg het is. Nog 1 goeie aardbeving in het aardbevingsgevoelige Japan en het is gedaan, dat zet je aan het denken om nog kinderen te maken.

"Als reactor 4 in Fukushima instort, wordt leven op aarde weggeveegd"
http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardbe...ggeveegd.dhtml


Nee hoor, het ligt aan de economische crisis en onzekerheid....

Stormram 2 januari 2014 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 6956686)
Japanse vrouwen hebben iets

Iets frigide, ja. Compleet aseksueel ... een van de hoofdredenen voor de bevolkingsafname.

Het begrip Hikikomori (het zich terugtrekken v.d maatschappij) is een welgekend fenomeen bij de mannelijke jeugd, o.a. net omdat Japanse vrouwen zo'n oppervlakkige en koude schepsels zijn.

Volgens mij heeft dat iets te maken met hun veel te nauwe, ondiepe, paarse kutjes... maar ik kan me ook vergissen. Misschien stinkt hun Mushi van al die rauwe Sushi.

bembem 3 januari 2014 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stormram (Bericht 6958082)
Iets frigide, ja. Compleet aseksueel ... een van de hoofdredenen voor de bevolkingsafname.

Het begrip Hikikomori (het zich terugtrekken v.d maatschappij) is een welgekend fenomeen bij de mannelijke jeugd, o.a. net omdat Japanse vrouwen zo'n oppervlakkige en koude schepsels zijn.

Volgens mij heeft dat iets te maken met hun veel te nauwe, ondiepe, paarse kutjes... maar ik kan me ook vergissen. Misschien stinkt hun Mushi van al die rauwe Sushi.


frigide LOL het zijn juist hete :lol: maar ik denk dat je 'onderdanig' (zoals in 'submissive') bedoelt, iets wat in de Aziatische cultuur als aantrekkelijk wordt gezien voor een vrouw en wat in de Westerse wereld vaak als onterecht erotisch overkomt.. Overigens is dit slechts schijn want de meeste Japanse vrouwen zijn helemaal niet submissive, zo zijn zij het bv. die het salaris van hun husband beheren en hem enkel wat zakgeld meegeven... lol

meneer 3 januari 2014 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6958061)
Nee hoor, het heeft meer te maken met een andere huid -en/of botstructuur, idem voor Afrikanen... Ikzelf ben +-35 oorspronkelijk van Z-Korea geadopteerd en ze schatten mij bijna altijd zo rond de 25 en ik heb dus helemaal geen Aziatisch voedingspatroon etc...

Je bent een Aziaat ?

Dutch_Strawberry 3 januari 2014 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6958040)
Ik denk gewoon de kernramp, de jappen weten hoe erg het is. Nog 1 goeie aardbeving in het aardbevingsgevoelige Japan en het is gedaan, dat zet je aan het denken om nog kinderen te maken.

"Als reactor 4 in Fukushima instort, wordt leven op aarde weggeveegd"
http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardbe...ggeveegd.dhtml

Shiiit! Da's gewoonweg beangstigend! 8O

bembem 3 januari 2014 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6958130)
Je bent een Aziaat ?


Waar ligt Z-Korea volgens jou? lol

Thuleander 3 januari 2014 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6956258)
Japan zit dan ook met 340 inwoners per vierkante kilometer. En dat voor een eilandengroep met meer als 100 miljoen inwoners. Je kan er een 'doodskist' huren voor een nachtje te slapen. Dat duidt niet op een overvloed van ruimte.

Meer volk is niet de enige manier om een economie te doen groeien. Een economie dient zelfs niet perse te groeien om de kwaliteit van leven van de bevolking te garanderen.

België: 363,6 inw./km²
Vlaanderen: 547 inw./km²

meneer 3 januari 2014 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6958143)
Waar ligt Z-Korea volgens jou? lol

Da's toch een provincie van de USA ? :-)

bembem 3 januari 2014 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6958189)
Da's toch een provincie van de USA ? :-)


Belgistan bedoel je zeker :lol: :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be