Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Leonard op te deum neemt politieke stelling in (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146486)

De schoofzak 15 november 2010 13:33

Leonard op te deum neemt politieke stelling in
 
Dat ventje kan het niet laten.

Hij ging zwijgen tot Kerstmis, maar ook nu weer maakt hij misbruik van het feit dat hij volgens de traditie een liedje (het Te Deum) mag voorzingen aan een paar ministers en andere mensen die graag eens op televisie komen.

Hij moest het weer gezegd hebben:
eerst een andersklinkende opsomming geven van de soorten deelgebieden: in het Nederlands zeggen wij: gemeenschappen en gewesten, maar hij geeft de francofone voorkeur, ook in zijn Nederlandse toespraak aan het eerst vermelden van de gewesten.
Vervolgens moest hij ook benadrukken dat B. een eenheid moet blijven.

Mocht ge nu nog ergens daar iets over lezen in de Bijbel, dan zoudt ge nog kunnen zeggen dat ge het begrijpt.

Maar het betreft hier zeer duidelijk niets religieus.

Dus is het puur politiek.

Een scheiding van kerk en staat.

Van mij mag Leonaarke verhuizen van Mechelen naar ergens in Walenland.

Bron: het nieuws daarnet over het te deum ter gelegenheid van het Feest van de Afgang (dynastie).
Staat nog niets van op de on line kranten.

Anna List 15 november 2010 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5100761)
Dat ventje kan het niet laten.

Hij ging zwijgen tot Kerstmis, maar ook nu weer maakt hij misbruik van het feit dat hij volgens de traditie een liedje (het Te Deum) mag voorzingen aan een paar ministers en andere mensen die graag eens op televisie komen.

Hij moest het weer gezegd hebben:
eerst een andersklinkende opsomming geven van de soorten deelgebieden: in het Nederlands zeggen wij: gemeenschappen en gewesten, maar hij geeft de francofone voorkeur, ook in zijn Nederlandse toespraak aan het eerst vermelden van de gewesten.
Vervolgens moest hij ook benadrukken dat B. een eenheid moet blijven.

Mocht ge nu nog ergens daar iets over lezen in de Bijbel, dan zoudt ge nog kunnen zeggen dat ge het begrijpt.

Maar het betreft hier zeer duidelijk niets religieus.

Dus is het puur politiek.

Een scheiding van kerk en staat.

Van mij mag Leonaarke verhuizen van Mechelen naar ergens in Walenland.

Bron: het nieuws daarnet over het te deum ter gelegenheid van het Feest van de Afgang (dynastie).
Staat nog niets van op de on line kranten.

8O
schrik jij nu van het Belgicisme van de RKK in B ???


waar zat jij de laatste 100 jaar ?

Steve_M 15 november 2010 14:04

Allez jong, Leonard die een kans mist om te zwijgen. Ik hoop dat ik vannacht ga kunnen slapen na zo'n verrassend nieuws. ;-)

xrc 15 november 2010 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5100761)
Dat ventje kan het niet laten.

Hij ging zwijgen tot Kerstmis, maar ook nu weer maakt hij misbruik van het feit dat hij volgens de traditie een liedje (het Te Deum) mag voorzingen aan een paar ministers en andere mensen die graag eens op televisie komen.

Hij moest het weer gezegd hebben:
eerst een andersklinkende opsomming geven van de soorten deelgebieden: in het Nederlands zeggen wij: gemeenschappen en gewesten, maar hij geeft de francofone voorkeur, ook in zijn Nederlandse toespraak aan het eerst vermelden van de gewesten.
Vervolgens moest hij ook benadrukken dat B. een eenheid moet blijven.

Mocht ge nu nog ergens daar iets over lezen in de Bijbel, dan zoudt ge nog kunnen zeggen dat ge het begrijpt.

Maar het betreft hier zeer duidelijk niets religieus.

Dus is het puur politiek.

Een scheiding van kerk en staat.

Van mij mag Leonaarke verhuizen van Mechelen naar ergens in Walenland.

Bron: het nieuws daarnet over het te deum ter gelegenheid van het Feest van de Afgang (dynastie).
Staat nog niets van op de on line kranten.

Scheiding van kerk en staat =/= scheiding van kerk en politieke uitspraken.

Xenophon 15 november 2010 14:55

Weer een staaltje van de pedofiele Belgicistische kerk.

Leve Belgie!
Waar pedofiele pastoors van hogerhand beschermt worden op een schaal die men in het buitenland zich zelfs niet voor kan stellen.

Steve_M 15 november 2010 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 5100905)
Scheiding van kerk en staat =/= scheiding van kerk en politieke uitspraken.

Zeggen dat je je bakkes gaat houden tot kerstmis =/= half november van je neus staan maken.

xrc 15 november 2010 14:59

Waar maken jullie je eigenlijk druk om? Ik dacht dat de Kerk geen relevantie meer had in België? De kans dat een pastoor nog kinderen zal misbruiken is dan ook zeer klein. Ik zou eerder beginnen oppassen van nonkel Jef, of chiroleider Thomas.
Bovendien luisterde toch niemand nog naar de kerkleiders? Dan toch ook niet naar een oproep tot nationale eenheid?

xrc 15 november 2010 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5100922)
Zeggen dat je je bakkes gaat houden tot kerstmis =/= half november van je neus staan maken.

Sindsdien is wel wat gebeurd.

Steve_M 15 november 2010 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 5100926)
Sindsdien is wel wat gebeurd.

Vertel.

Dionysus 15 november 2010 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5100929)
Vertel.

Ik meen mij te herinneren dat zijn woordvoerder heeft gezegd dat Leonard zou zwijgen tot Kerstmis, toen heeft Leonard toch gepraat met bekende resultaten. Of zit ik hier nu heel verkeerd?

Steve_M 15 november 2010 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5100998)
Ik meen mij te herinneren dat zijn woordvoerder heeft gezegd dat Leonard zou zwijgen tot Kerstmis, toen heeft Leonard toch gepraat met bekende resultaten. Of zit ik hier nu heel verkeerd?

Nee, je zit helemaal juist. En dan ging hij opnieuw zwijgen tot kerstmis, maar volgens xrc is er intussen heel wat gebeurd. Ik zou graag van hem horen wat dan precies, maar het blijft maar stil aan die kant. Ik hou het erop dat twee maanden niet in de media komen bijzonder moeilijk is voor een aandachtshoer.

Anna List 15 november 2010 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5101005)
Nee, je zit helemaal juist. En dan ging hij opnieuw zwijgen tot kerstmis, maar volgens xrc is er intussen heel wat gebeurd. Ik zou graag van hem horen wat dan precies, maar het blijft maar stil aan die kant. Ik hou het erop dat twee maanden niet in de media komen bijzonder moeilijk is voor een aandachtshoer.

hier doorklinkt toch enige jaloezie, me dunkt :-P

Steve_M 15 november 2010 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5101008)
hier doorklinkt toch enige jaloezie, me dunkt :-P

Schrijft de man met meer dan 32000 posts. :-P

Het Oosten 15 november 2010 15:53

Eigenlijk hoort die draad niet bij het onderwerp 'godsdienst", maar bij het onderwerp 'politiek'.

Steve_M 15 november 2010 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5101037)
Eigenlijk hoort die draad niet bij het onderwerp 'godsdienst, maar bij het onderwerp 'politiek'.

Ah, is Leonard tegenwoordig ook al politicus? Hoeveel voorkeursstemmen heeft hij gekregen? Stuur een berichtje naar de mods, dan kunnen ze de draad verzetten.

De schoofzak 15 november 2010 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5100768)
8O
schrik jij nu van het Belgicisme van de RKK in B ???


waar zat jij de laatste 100 jaar ?

Maar meneer de analysator toch,
ik schrok helemaal niet,

de reden waarom ik deze draad opstartte, en deze gegevens hier even in het voetlichtje bracht, is jouw zeker welbekend en zelfs welgevallig.

De schoofzak 15 november 2010 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 5100905)
Scheiding van kerk en staat =/= scheiding van kerk en politieke uitspraken.

Enerzijds is er wel neutraliteit vereist, als er nog zoiets bestaat als het lof zingen in een katedraal, gericht aan een wereldlijks staatshoofd ... dat weet zelfs ieder nog maar één keer misbruikt misdienaartje (maar niet Leonaartje).

Anderzijds is er de Westerse Vlaamse cultuur. En die vereist wel heel degelijk een politieke neutraliteit vanwege godsdienstige leiders, betaald door de gemeenschap.
Als je dat niet ziet, dan behoor je wellicht tot de twee procentjes kerkgaande Vlamingen (vooropgesteld dat de andere paar procentjes niet meetellen wegens zo oud dat ze niet meer beseffen waar ze zijn of wat dag dat het is).

system 15 november 2010 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5101121)
Enerzijds is er wel neutraliteit vereist, als er nog zoiets bestaat als het lof zingen in een katedraal, gericht aan een wereldlijks staatshoofd ... dat weet zelfs ieder nog maar één keer misbruikt misdienaartje (maar niet Leonaartje).

Anderzijds is er de Westerse Vlaamse cultuur. En die vereist wel heel degelijk een politieke neutraliteit vanwege godsdienstige leiders, betaald door de gemeenschap.
Als je dat niet ziet, dan behoor je wellicht tot de twee procentjes kerkgaande Vlamingen (vooropgesteld dat de andere paar procentjes niet meetellen wegens zo oud dat ze niet meer beseffen waar ze zijn of wat dag dat het is).

Leonard wil dat België één blijft. Hij stijgt in mijn achting. Maar hij staat dan ook zeer zeer laag. Niet dat de man zijn gedacht niet mag zeggen, maar grove misstappen in zijn kerk proberen goed te praten, is toch niet om over naar huis te schrijven.

Glenneke 15 november 2010 16:53

Die is zot geworden zeker, de kerk moet zich afzijdig houden van politiek

Stel u voor dat Danneels vorig jaar zou zeggen: Bid ervoor dat de Vlaamse Onafhankelijkheid lukt, het kot zou te klein geweest zijn. Nu het in het Belgische kraam past reageert er natuurlijk geen enkele politicus.

(Er staat trouwens ook een versie op Verkiezingen, heb mijn post al overgebracht naar hier, weet iemand hoe je een Slotje moet aanvragen bij de mods)

Albrecht 15 november 2010 17:20

Dit is gewoon de standaard-procedure. Rome was ook tegen de Belgische revolutie, hoewel het zelfs in het voordeel van de Kerk was.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be