Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Gaza offensief (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=192)
-   -   Waarheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119421)

Fiere Jood 19 februari 2009 11:33

Waarheid
 
Beste lezers,

De laatste weken waren hier hevige discussies tussen pro-Israel tegen anti-Israel leden.
Jammer genoeg zijn er sommige leden(langs beide kampen) die door hun visie anderen met andere visies proberen te beledigen of als leugenaar uitmaken.
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.

Travis66 19 februari 2009 11:39

Ik zou al eens beginnen met na te denken waarom mijn burgers onder vuur liggen.
Als ik door een hond gebeten word, dan ga ik om vergelding. Maar als ik die hond eerst een paar jaar gepest heb en die begint dan te bijten, dan zwijg ik als vermoord en schaam ik mij diep.
EERLIJK

(en een vraagje voor jou, besef jij dat je door jezelf fiere jood te noemen, je mensen beledigd?)

JeeBee 19 februari 2009 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 3987025)
(en een vraagje voor jou, besef jij dat je door jezelf fiere jood te noemen, je mensen beledigd?)

Vreemd, erg vreemd.

Jarno 19 februari 2009 12:05

Aangezien ik niet anti-Israël ben maar pro-Palestina mag ik waarschijnlijk niet antwoorden.

Steben 19 februari 2009 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 3987076)
Aangezien ik niet anti-Israël ben maar pro-Palestina mag ik waarschijnlijk niet antwoorden.

toch wel hoor

Steben 19 februari 2009 12:15

Ik zou mij afvragen of ik als Jood die nederzettingen en bezetting nodig heb en proberen visie uit te werken parallel aan de dagdagelijkse nood aan verdediging. Enkel uw dagdagelijkse verdediging koesteren is eenvoudig maar kortzichtig.

Geert C 19 februari 2009 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3987000)
Beste lezers,

De laatste weken waren hier hevige discussies tussen pro-Israel tegen anti-Israel leden.
Jammer genoeg zijn er sommige leden(langs beide kampen) die door hun visie anderen met andere visies proberen te beledigen of als leugenaar uitmaken.
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.

Moeilijke vraag, ik denk niet dat iemand van ons echt kan inschatten hoe we zouden denken over deze problematiek mochten we in Israël, of in de Palestijnse gebieden, wonen en leven. Als ik in Israël was geboren en opgegroeid, dan had ik misschien een zionist geweest, en als ik in de Palestijnse gebieden was geboren en opgegroeid dan had ik misschien een Hamas-aanhanger geweest. :?

moser 19 februari 2009 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3987000)
Beste lezers,

De laatste weken waren hier hevige discussies tussen pro-Israel tegen anti-Israel leden.
Jammer genoeg zijn er sommige leden(langs beide kampen) die door hun visie anderen met andere visies proberen te beledigen of als leugenaar uitmaken.
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.

Ik zou de situatie nuchter proberen te bekijken en als je dat zou doen dan zou je al snel merken wie er in dit conflict echt aan het kortste eind trekt. Wie bezet wordt door wie, wie vernederd wordt door wie, wiens levensvoorzieningen gecontroleerd worden door wie, wie een hoge levenskwaliteit heeft en wie niet, wie een ongelooflijk machtig militair apparaat heeft en wie niet, wie wel al 60 jaar een staat heeft en wie al decennia een openluchtgevangenis heeft... enzov...

Eens je dat zou doen dan zou mijn frank vallen en bij mezelf denken :"fuck, geen wonder dat ze ons niet echt fijn vinden!".

Gun 19 februari 2009 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3987000)
Beste lezers,

De laatste weken waren hier hevige discussies tussen pro-Israel tegen anti-Israel leden.
Jammer genoeg zijn er sommige leden(langs beide kampen) die door hun visie anderen met andere visies proberen te beledigen of als leugenaar uitmaken.
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.

Je mixt hier twee dingen door elkaar

- de staat Israël
- de Burgers, inwoners van Israël

Henri1 19 februari 2009 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3987280)
Je mixt hier twee dingen door elkaar

- de staat Israël
- de Burgers, inwoners van Israël

Ik denk dat de staat Israël door Israëliers gerund wordt.

Ik denk ook dat de Israëlische soldaten geen buitenlanders zijn die daar een jobke doen.

Ik vind eerlijk gezegd de reactie van Israël nog braaf.
Woon jij maar eens op dat stukje land omgeven door niets anders dan mensen die hje willen uitroeien.

Fiere Jood 19 februari 2009 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 3987076)
Aangezien ik niet anti-Israël ben maar pro-Palestina mag ik waarschijnlijk niet antwoorden.

Zeker mag je antwoorden.

Metternich 19 februari 2009 14:16

Al gedacht om je eens in de Palestijnen hun plaats te zetten en te denken wat je zou doen als je hen was?

Daimanta 19 februari 2009 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3987339)
Al gedacht om je eens in de Palestijnen hun plaats te zetten en te denken wat je zou doen als je hen was?

ieg niet bussen met onschuldige burgers opblazen....

Tavek 19 februari 2009 15:05

Door oorlogje te gaan voeren weigert Israel de realiteit te zien: haar beleid tov de Palestijnen zorgt ervoor dat vrede nooit of te nimmer mogelijk is.

Dus, als ik 8 jaar lang raketten op mijn dak kreeg, zou ik eens gaan denken waarom ze die raketten afvuren. Raar maar waar, het antwoord is niet moeilijk: gaza is een compleet verpauperde stad/regio waar men geen enkele toekomstmogelijkheid heeft. Zeker met de Israelis die constant de toevoer van goederen en diensten controleert en beperkt. Kortom, ze worden arm en miserabel gehouden....

Gun 19 februari 2009 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3987313)
Ik denk dat de staat Israël door Israëliers gerund wordt.

Heel naïeve veronderstelling:?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3987313)
Ik denk ook dat de Israëlische soldaten geen buitenlanders zijn die daar een jobke doen.

Juist, maar doet dit hier ter zake?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3987313)
Ik vind eerlijk gezegd de reactie van Israël nog braaf.

Dat zijn jouw woorden

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 3987313)
Woon jij maar eens op dat stukje land omgeven door niets anders dan mensen die je willen uitroeien.

mensen of staten, en is het dan niet wederzijds?

globalmedia 19 februari 2009 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3987000)
Beste lezers,

De laatste weken waren hier hevige discussies tussen pro-Israel tegen anti-Israel leden.
Jammer genoeg zijn er sommige leden(langs beide kampen) die door hun visie anderen met andere visies proberen te beledigen of als leugenaar uitmaken.
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.

ben van mening dat dit conflict meer dan lang genoeg aandacht van de media heeft gekregen met altijd hetzelfde verhaal

JeeBee 19 februari 2009 15:44

De zichtbare realiteit drijft op een onderstroom van dikwijls onzichtbare facetten.

De waarheid bestaat derhalve niet maar valt uiteen in veel relatieve waarheden die groeien uit (gedeeltelijke) percepties die dan nog gefilterd worden door onze eigenheid met zijn beperkingen en daarvan maken propaganda jongens dan nog eens handig gebruik om voor verdere verduistering te zorgen.

nabat54 19 februari 2009 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3987000)
Beste lezers,

De laatste weken waren hier hevige discussies tussen pro-Israel tegen anti-Israel leden.
Jammer genoeg zijn er sommige leden(langs beide kampen) die door hun visie anderen met andere visies proberen te beledigen of als leugenaar uitmaken.
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.

Beste,
Reeds met je aanhef in dit bericht gaat het verkeerd, je gaat er vanuit dat iedereen die kritiek heeft op het binnenvallen van de Gaza door het Israelisch leger, per definitie anti "Israel " is.
Laat me toe om je "eerijke" bedoelingen in vraag te stellen......
Zou het kunnen dat er mensen pro Palestina zijn ?????

Basy Lys 19 februari 2009 19:40

Pro-Palestijns?

Wat is Palestina?

Gaza is een stukje gebied dat voornamelijk door mohammedanen wordt bewoond en door Egypte werd afgestoten.

De Westelijke Jordaanoever is een stukje gebied dat voornamelijk door mohammedanen wordt bewoond en door Jordanië werd afgestoten.

En alle inwoners en hun afstammelingen worden waar dan ook in de mohammedaanse wereld verafschuwd.

Op enkele uitzonderingen na werden de christelijke inwoners vermoord, verplicht zich aan de mohammedaanse leer te onderwerpen, of zij of hun afstammelingen leven vredig in de vrije wereld. Met hen zijn er geen problemen.

Alvader 19 februari 2009 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3987000)
Beste lezers,

De laatste weken waren hier hevige discussies tussen pro-Israel tegen anti-Israel leden.
Jammer genoeg zijn er sommige leden(langs beide kampen) die door hun visie anderen met andere visies proberen te beledigen of als leugenaar uitmaken.
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.

Eerlijk ??? Ik heb enkele jaren geleden een reportage gezien over de checkpoints en hoe men op bijna racistische wijze de Palestijnen behandelt. Om nog maar te zwijgen wat er zich afspeelt in de westelijke jordaanoever waar kleine Joodse kolonies ( 400 man ) zich alles kunnen permiteren, beschermd door het Israelische leger en zo de rest van de palestijnse inwoners ( 10.000 man ) het leven zuur maken.
Ik spreek dus niet over grond afpakken of de geschiedenis terugdraaien. Het gaat gewoon over menswaardig behandelen. En dat gebeurt dus niet, en dus komen er raketten en terroristen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be