Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Linkse organisaties/NGO's vallen door de mand (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242457)

Vlad 13 februari 2018 19:17

Oxfam : verkrachtingen schering en inslag.
 
Een Belg heeft 14 jaar lang zijn weg door de wereld kunnen neuken dankzij Oxfam, werd gewoon telkens verplaatst als er weer eens klachten kwamen.

http://www.irinnews.org/investigatio...arlier-liberia

Volgens mij wordt er op de middellandse zee ook vollenbak gevogeld door al die 'hulpverleners' die daar Afrikanen over zetten.

Citaat:

Such behaviour may have been rife then in Liberia, but the former Merlin manager who conducted the 2004 investigation told IRIN that sexual exploitation in the aid sector remains an enormous problem to this day.

The latest revelations were just the “tip of the iceberg”, he said, calling for more to be done to professionalise the sector. He argued that the lack of a professional certification body means there is no central monitoring of individuals, while aid agencies are compromised by trying to protect their reputations.
En zeggen dat ze zich allemaal zo moreel superieur wanen over het zout der aarde dat dag in dag uit in de productie, de dienstensector enz werkt en die met lede ogen aanzien hoe Europa onder de voet wordt gelopen door Afrikaanse kolonisatoren.

Hypochonder 13 februari 2018 19:18

"Eerlijke" linkse organisaties, ik moet er al heel lang niks meer van weten want onder de oppervlakte borrelt altijd een poel van smeerlapperij.

kelt 13 februari 2018 19:23

Jamaar,die mensen zochten persoonlijk kontakt in een ontspannen atmosfeer....
Je kunt al die donaties en staatssteun verknallen aan administratie in de donorlanden of je kunt ze,mits een kleine tegenprestatie,verspreiden onder de behoeftigen.
Wat is het probleem eigenlijk?

De schoofzak 14 februari 2018 09:58

Misbruik maken door hulp afhankelijk te stellen van seksuele diensten, is inderdaad (voor mij) gelijk gesteld met verkrachting.

Maar seksfeestjes met prostituees, dat is iets anders.

Lang geleden dat we gangreen nog eens vastgepakt hebben.

No Apologies 14 februari 2018 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8647577)
Een Belg heeft 14 jaar lang zijn weg door de wereld kunnen neuken dankzij Oxfam, werd gewoon telkens verplaatst als er weer eens klachten kwamen.

http://www.irinnews.org/investigatio...arlier-liberia

Volgens mij wordt er op de middellandse zee ook vollenbak gevogeld door al die 'hulpverleners' die daar Afrikanen over zetten.



En zeggen dat ze zich allemaal zo moreel superieur wanen over het zout der aarde dat dag in dag uit in de productie, de dienstensector enz werkt en die met lede ogen aanzien hoe Europa onder de voet wordt gelopen door Afrikaanse kolonisatoren.

Bij Oxfam vacatures voor operationele functies te velde staat altijd duidelijk vermeld dat ervaring met het organiseren van swingerfeestjes een pluspunt is.

alice 14 februari 2018 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 8648241)
Bij Oxfam vacatures voor operationele functies te velde staat altijd duidelijk vermeld dat ervaring met het organiseren van swingerfeestjes een pluspunt is.

:-) Tegenwoordig een voorwaarde om de functie te krijgen!

Anna List 14 februari 2018 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8648288)
:-) Tegenwoordig een voorwaarde om de functie te krijgen!

en het hoofd HR pijpen dacht ik zo.


bedrijfscultuur ... altijd een speciaal fenomeen.

maddox 14 februari 2018 15:39

Oxfam, omdat de derde wereld nog niet genoeg genaaid is.

Ik heb het al eerder geschreven, als die kwispels hun feestjes met eigen middelen, in eigen tijd en met vrijwillige participatie van alle meerderjarige deelnemers organiseerden is er voor mij geen vuiltje aan de lucht.

Helaas zijn er vraagtekens te plaatsen bij de vrijwillige natuur en de leeftijd van de lokale participanten, en zijn die eigen middelen toch gegraaid uit de algemene pot die bedoeld is voor ontwikkelingshulp.

Gipsy 14 februari 2018 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8647577)

Volgens mij wordt er op de middellandse zee ook vollenbak gevogeld door al die 'hulpverleners' die daar Afrikanen over zetten.

Niettegenstaande de wereld rond is poept men toch in alle hoeken en kanten.

Gipsy 14 februari 2018 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8648299)
Oxfam, omdat de derde wereld nog niet genoeg genaaid is.

Ik heb het al eerder geschreven, als die kwispels hun feestjes met eigen middelen, in eigen tijd en met vrijwillige participatie van alle meerderjarige deelnemers organiseerden is er voor mij geen vuiltje aan de lucht.

Helaas zijn er vraagtekens te plaatsen bij de vrijwillige natuur en de leeftijd van de lokale participanten, en zijn die eigen middelen toch gegraaid uit de algemene pot die bedoeld is voor ontwikkelingshulp.

Bij die eigen middelen mag men ook wel vraagtekens plaatsen. Blijkbaar lijkt gans die organisatie een corrupte boel. Er zijn toch limieten aan men doet wat men wil. Als Oxfam zich voordoet als een verdediger van morele en sociale waarden en economische eerlijkheid past zulk gedrag moeilijk in dat uithangbord.

Het een geeft ook het ander de hand. Het is niet voor niets dat er orgies met verschillende deelnemers worden georganiseerd. De een moet dan voor de ander zwijgen en dat gaat verder dan neukpartijen.

Hypochonder 15 februari 2018 07:38

Linkse organisaties/NGO's vallen door de mand
 
Na oxfam blijkt dat er nu ook bij artsen zonder grenzen duchtig in het rond geneukt wordt, zoveel dat er zelfs een naamsverandering op til is: artsen zonder seksuele grenzen...

https://www.demorgen.be/buitenland/o...zen-b0481ee6d/


Deze linkse organisaties vragen constant om geld overal waar zijn neerstrijken. Ze worden dan ook op hun wenken bediend door overheden een gewillige/naïeve donateurs, miljoenen halen ze binnen.

Ik stel mij hier al veel langer vragen bij. Wanneer ik zie dat ze vluchtelingen gaan oppikken op zee en hen zomaar naar Europa brengen als verlengstuk van de mensensmokkelaars dan weet ik dat deze organisaties niet deugen.

Anna List 15 februari 2018 07:56

Oxfam #metoo en de Vlaamse Overheid
 
gaat de Vlaamse Overheid en haar agentschappen nu blijven samenwerken met Oxfam? Fairtrade koffie en Worldshakes blijven schenken?

de bedrijfscultuur van Oxfam is van hetzelfde niveau dan de zwaarste aanklachten in het wereldwijde #metoo.

de samenwerking met Bart De Pauw werd om veel minder stopgezet.

dus rest de vraag : blijft de VRT en het Vl Parlement etc. die onzuivere koffie schenken?

Zeus 15 februari 2018 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8647579)
"Eerlijke" linkse organisaties, ik moet er al heel lang niks meer van weten want onder de oppervlakte borrelt altijd een poel van smeerlapperij.

Ik begrijp niet waarom liefdadigheidsorganisaties altijd worden neergezet als links.

Doen rechts georiënteerde mensen dan nooit aan liefdadigheid? Het is nochtans het model dat veel Republikeinse verenigingen in de VS kenmerkt, de afbouw van overheidszorg en meer focus op vrijwillige caritas.

dalibor 15 februari 2018 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8648672)
Ik begrijp niet waarom liefdadigheidsorganisaties altijd worden neergezet als links.

Doen rechts georiënteerde mensen dan nooit aan liefdadigheid? Het is nochtans het model dat veel Republikeinse verenigingen in de VS kenmerkt, de afbouw van overheidszorg en meer focus op vrijwillige caritas.

Geen te moeilijke vragen opwerpen, Zeus. Mensen hebben dat niet graag.

Ik versta ook niet dat men ervan uitgaat dat iemand denkt dat dergelijke organisaties uitsluitend bevolkt worden door rechtschapen mensen die niets verkeerds doen.

Anna List 15 februari 2018 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8648674)
Geen te moeilijke vragen opwerpen, Zeus. Mensen hebben dat niet graag.

Ik versta ook niet dat men ervan uitgaat dat iemand denkt dat dergelijke organisaties uitsluitend bevolkt worden door rechtschapen mensen die niets verkeerds doen.

laat ons die verkrachtingen met de mantel der liefde bedekken.

#metoo #maardanwatwrang

dalibor 15 februari 2018 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8648691)
laat ons die verkrachtingen met de mantel der liefde bedekken.

#metoo #maardanwatwrang

Uiteraard mag dat niet met de mantel der liefde bedekt worden. Net zo min als met militairen op vredesmissie, paters of toeristen in armere landen. Zegt er iemand wat anders?

Anna List 15 februari 2018 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8648692)
Uiteraard mag dat niet met de mantel der liefde bedekt worden. Net zo min als met militairen op vredesmissie, paters of toeristen in armere landen. Zegt er iemand wat anders?

https://www.demorgen.be/binnenland/-...hoot-bcdc9b40/

achter betaalmuur maar must read ...
Citaat:

"Overdag kindsoldaatjes helpen, 's avonds kindhoertjes op schoot"

Linda Polman over de grote hulpindustrie die misbruiken mogelijk maakt

...

In 2008 schudde Polman aan de takken van de bomen met haar bestseller ‘De Crisiskaravaan - Achter de schermen van de noodhulpindustrie’, waarin ze de zin en onzin beschreef van humanitaire interventies in conflictlanden zoals Afghanistan, Soedan, Liberia of Congo.?Seksueel misbruik, corruptie, fraude... ze zag het meermaals gebeuren. “En niet alleen met Oxfam, en niet alleen in Haïti. We weten al jaren dat dit gebeurt. Dit is een verschijnsel binnen de hulpindustrie.”

Welke mechanismen zitten er achter??

Polman: “De hulpindustrie gaat, bijna per definitie, naar landen die kapot zijn.?Landen die zwaar getraumatiseerd zijn, blut zijn, uit een oorlog komen, in een aardbeving zitten... Echt crisisgebieden waar het gezag niet uitmunt in gezag. In Haïti bijvoorbeeld ga je niet de politie bellen om de boze blank man te arresteren.?Zo werkt het niet.

...

“Wat ook meespeelt is de enorme macht van die grote hulpindustrie. Oxfam is geen organisatie van lieve oude dametjes die arme weeskindjes helpen. Dat is de allergrootste uitvoerder van ontwikkelingsprojecten van de Britse regering. Daar gaan honderden miljoenen in om per jaar. Dat is een enorm bedrijf. En dan zie je hoe verschillende grote bedrijven zo’n crisisgebied binnentrekken en daar meer geld te besteden hebben dan de regering ter plaatse. In Haïti bijvoorbeeld nam de gesofisticeerde hulpmachine het gewoon over. Zo creëer je een ngo-republiek, een parallelle staat waar de Haïtiaanse regering enkel naar kan kijken.”

...

Zijn die grote organisaties niet effectiever??Ze hebben de macht en het geld om daadwerkelijk iets te veranderen.

“Ja, alleen zijn ze dat helemaal niet. Kijk naar Haïti, daar zitten ze al minstens vijftig jaar. Ze hebben er honderden miljoenen naartoe gesluisd en het blijft het armste land van het westelijke halfrond. Ik zie het alvast niet.”

Als ze de problemen daadwerkelijk oplossen, dan worden ze overbodig. Is dat de cynische logica?

“Ja, hoewel ik niet denk dat ze in de eerste honderd jaar overbodig zullen zijn. Maar dat is wat aan de grondslag ligt. Het is niet in hun belang om het snel en effectief op te lossen. Dat is absoluut waar.”

dalibor 15 februari 2018 11:38

QED: een linkse krant als De Morgen brengt gewoon dat nieuws.

De schoofzak 15 februari 2018 11:48

Nogmaals: verkrachtingen zijn wel andere koek dan welwillige jonge dames die je verwennen.

Verder lijken ngo's links, omdat de linkse kerk hen recupereert.

No Apologies 15 februari 2018 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8648672)
Ik begrijp niet waarom liefdadigheidsorganisaties altijd worden neergezet als links.

Heb je twijfels bij de politieke oriëntatie van Oxfam en Artsen Zonder Grenzen?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be