Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   geloofsgekken & corona (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252560)

cookie monster 25 maart 2020 19:50

geloofsgekken & corona
 
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...istus~a5c874bd
https://www.dailymail.co.uk/news/art...rayed-God.html
Volgens mij .... zijn zulke rotsvast overtuigd dat die immuun zijn , totdat .... :lol:
Mochten zulke corona oplopen , opsluiten en laat ze hun plan trekken , geen verdere hulp !!
Sommige van zulke gelovige zijn echt compleet tureluut in hun bovenkamer !!
Wat gaat er bij zulke rond in hun bovenkamer , hoe worden zij zo ??

Yog Sothoth 25 maart 2020 22:03

Absoluut, pleit ik ook al langer voor. Wie denkt het beter te weten, goed, wuif je recht op medische hulp maar byebye! Dokters hoeven dan ook geen tijd en moeite meer te verspillen aan dit soort figuren, en met wat geduld zullen ze uiteindelijk uitsterven door hun eigen achterlijkheid. Win-win!

Karel Martel B 25 maart 2020 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9277466)
Absoluut, pleit ik ook al langer voor. Wie denkt het beter te weten, goed, wuif je recht op medische hulp maar byebye! Dokters hoeven dan ook geen tijd en moeite meer te verspillen aan dit soort figuren, en met wat geduld zullen ze uiteindelijk uitsterven door hun eigen achterlijkheid. Win-win!

Waarom neem je aan dat deze mensen achterlijk zijn?

Het is even goed mogelijk, of zelfs veel aannemelijker, dat dit cynische mensen zijn die opzettelijk uitspraken doen waarvan we weten dat ze absurd zijn, met de bedoeling dat deze uitspraken tot mediabelangstelling zullen leiden.

cookie monster 25 maart 2020 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9277471)
Waarom neem je aan dat deze mensen achterlijk zijn?

Zulke gekken doen dit niet enkel om in de belangstelling te komen ,
maar ze geloven ook werkelijk de misselijke rommel die ze uitkotsen !!!!
Iedereen moet voor hun buigen , of ge wilt of niet , want zij weten de waarheid ,
zij kunnen de wereld redden met hun ziekelijke wackogedachten !!
Welke diarreeflapdrol gaat er nu beweren dat corona een straf voor niet-gelovige en zondaars ??
Wie voor zulke buigt en hen volgt , opsluiten en geen verdere hulp als ze besmet worden !!
Voor zulke onnozelaars mag men geen greintje respect tonen , wegens hun onnozele onzin !!

Karel Martel B 25 maart 2020 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9277487)
Zulke gekken doen dit niet enkel om in de belangstelling te komen ,
maar ze geloven ook werkelijk de misselijke rommel die ze uitkotsen !!!!

Gedachten lezen, dat bestaat niet hé.

Hoe zou jij kunnen weten wat iemand anders denkt?

cookie monster 25 maart 2020 23:32

Welke normale zou zoiets nog maar durven uit te kotsen ??
Zo iemand moet toch al echt ver weg zijn om zulke ziekelijke gedachte uit te kotsen of kakken !!
Ze vinden zichzelf heiliger dan alles & iedereen !! Zij weten het beter !!
Zij gaan de wereld redden !! Mensen (blindelings) bekladden die niet willen buigen voor hun !!

Yog Sothoth 25 maart 2020 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9277487)
Zulke gekken doen dit niet enkel om in de belangstelling te komen ,
maar ze geloven ook werkelijk de misselijke rommel die ze uitkotsen !!!!
Iedereen moet voor hun buigen , of ge wilt of niet , want zij weten de waarheid ,
zij kunnen de wereld redden met hun ziekelijke wackogedachten !!
Welke diarreeflapdrol gaat er nu beweren dat corona een straf voor niet-gelovige en zondaars ??
Wie voor zulke buigt en hen volgt , opsluiten en geen verdere hulp als ze besmet worden !!
Voor zulke onnozelaars mag men geen greintje respect tonen , wegens hun onnozele onzin !!

Dit! Zoveel dit!

Laten kreperen, en daarna de karkassen afvoeren naar een verbrandingsoven, waar afval thuis hoort.

cookie monster 26 maart 2020 00:00

Yog Sothoth :thumbsup:

Een paar jaar terug in de USA , Tony Perkins:
https://www.independent.co.uk/news/w...-a7196786.html :lol:

Yog Sothoth 26 maart 2020 02:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9277588)
Yog Sothoth :thumbsup:

Een paar jaar terug in de USA , Tony Perkins:
https://www.independent.co.uk/news/w...-a7196786.html :lol:

Zalig gewoon 8-)8-)8-) Dit soort karma maakt me warm van binnen en nat van onder

Elio di Supo 26 maart 2020 04:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9277471)
Waarom neem je aan dat deze mensen achterlijk zijn?

Het is even goed mogelijk, of zelfs veel aannemelijker, dat dit cynische mensen zijn die opzettelijk uitspraken doen waarvan we weten dat ze absurd zijn, met de bedoeling dat deze uitspraken tot mediabelangstelling zullen leiden.

Dat moet je er dan bijnemen vind ik als je zulke publieke uitspraken doet. Als je het niet meende dan moet je achteraf ook maar bekend maken dat het maar om te lachen was.

DewareJakob 26 maart 2020 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9277487)
Zulke gekken doen dit niet enkel om in de belangstelling te komen ,
maar ze geloven ook werkelijk de misselijke rommel die ze uitkotsen !!!!
Iedereen moet voor hun buigen , of ge wilt of niet , want zij weten de waarheid ,
zij kunnen de wereld redden met hun ziekelijke wackogedachten !!
Welke diarreeflapdrol gaat er nu beweren dat corona een straf voor niet-gelovige en zondaars ??
Wie voor zulke buigt en hen volgt , opsluiten en geen verdere hulp als ze besmet worden !!
Voor zulke onnozelaars mag men geen greintje respect tonen , wegens hun onnozele onzin !!

We zien wel vaker hoe mensen religies misbruiken.
Door de vastentijd missen we wel wat door religieus fanatisme gespijsde uitspraken...

Elio di Supo 26 maart 2020 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9277775)
We zien wel vaker hoe mensen religies misbruiken.
Door de vastentijd missen we wel wat door religieus fanatisme gespijsde uitspraken...

Jan wo bist du?

Onze gebande huismoslima zal ons ook vast om de oren hebben gesmeten dat de kaffirs gestraft worden door Allah. Nu moeten we het enkel doen met Bemmeke haar yellow supremacy.

Piero 26 maart 2020 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9277317)
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...istus~a5c874bd
https://www.dailymail.co.uk/news/art...rayed-God.html
Volgens mij .... zijn zulke rotsvast overtuigd dat die immuun zijn , totdat .... :lol:
Mochten zulke corona oplopen , opsluiten en laat ze hun plan trekken , geen verdere hulp !!
Sommige van zulke gelovige zijn echt compleet tureluut in hun bovenkamer !!
Wat gaat er bij zulke rond in hun bovenkamer , hoe worden zij zo ??

HLN: "President Tanzania weigert kerken te sluiten: “Coronavirus kan niet overleven in het lichaam van Christus”

Ik begrijp hieruit dat deze president werkelijk gelooft dat de kerk het lichaam van Christus is. En dat ziekte door Satan wordt veroorzaakt en dat die geen vat heeft op de kerk. Als dit advies wordt gevold zal hij over een half jaar een verklaring moeten geven voor de masale slachring die het virus zal aanrichten in het Lichaam van Christus. En als hij zelf besmet raakt ... Gewoon laten begaan. Interessante case van het principe van godsdienstvrijheid.

cookie monster 26 maart 2020 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 9278621)
En als hij zelf besmet raakt ... Gewoon laten begaan.

Zulke , definitief opsluiten in een zwaar bewaakte gesloten instelling !!

Piero 26 maart 2020 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9278642)
Zulke , definitief opsluiten in een zwaar bewaakte gesloten instelling !!

Je stelde een aantal vragen. Waarom eigenlijk?

cookie monster 27 maart 2020 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 9278810)
Je stelde een aantal vragen. Waarom eigenlijk?

Ik zou zulke ziekelijkheden hun gedachte willen leren "begrijpen" !!
Misschien dat sommige hier een antwoord op kunnen geven !!

1 Ding weet ik wel alvast , zulke zijn rijp voor een zwaar bewaakte instelling !!

Piero 27 maart 2020 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9278866)
Ik zou zulke ziekelijkheden hun gedachte willen leren "begrijpen" !!
Misschien dat sommige hier een antwoord op kunnen geven !!

1 Ding weet ik wel alvast , zulke zijn rijp voor een zwaar bewaakte instelling !!

Deze man heeft zijn redenen gegeven. Jij wil niet luisteren.

harriechristus 27 maart 2020 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9278866)
Ik zou zulke ziekelijkheden hun gedachte willen leren "begrijpen" !!
Misschien dat sommige hier een antwoord op kunnen geven !!

1 Ding weet ik wel alvast , zulke zijn rijp voor een zwaar bewaakte instelling !!

Een ding staat vast dat de mensen toch weer hevig zijn gefascineerd door de idee dat een of andere ellende gods straf zou zijn.

dpg 27 maart 2020 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 9278621)
HLN: "President Tanzania weigert kerken te sluiten: “Coronavirus kan niet overleven in het lichaam van Christus”

Ik begrijp hieruit dat deze president werkelijk gelooft dat de kerk het lichaam van Christus is. En dat ziekte door Satan wordt veroorzaakt en dat die geen vat heeft op de kerk. Als dit advies wordt gevold zal hij over een half jaar een verklaring moeten geven voor de masale slachring die het virus zal aanrichten in het Lichaam van Christus. En als hij zelf besmet raakt ... Gewoon laten begaan. Interessante case van het principe van godsdienstvrijheid.

Bolsonaro doet iets gelijkaardigs, kerkdiensten zijn nog steeds toegelaten.

regor 27 maart 2020 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 9279062)
Een ding staat vast dat de mensen toch weer hevig zijn gefascineerd door de idee dat een of andere ellende gods straf zou zijn.

Hebt u daar een idee van hoeveel geld zo'n "profeet" binnen haalt. Geloof gaat vooral om geld, groot geld, en macht. Macht om je volgelingen te misbruiken en af te troggelen. Zo'n volgeling, daar is toch een hoek af.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be