Citaat:
Citaat:
Wat het jammere is is dat je met enkele uren studie per dag voor 8 jaar lang (zeker 5000 uur in totaal, ongeveer de tijd die het kost om tien simpele aan je moedertaal verwante talen of twee extreem moeilijke ver van je moedertaal afstaande talen tot op een goed niveau te leren beheersen) heel wat kennis kan opbouwen, ongeacht welk veld je bestudeerd. Ik verwacht dan ook dat je op zijn minst enigzins kan proberen uit te leggen wat je nou eigenlijk bedoeld. In plaats daarvan krijg ik allemaal vaagheden. Nee, de biochemie werkt niet zo, maar hoe hij dan wel werkt zeg ik niet. Als je echt serieus een poging deed om ons iets uit te leggen zou je daar ondertussen ook al wel mee begonnen zijn. Je bent tenslotte toch een expert, je kan het uitleggen. Of je kan op zijn minst een beschrijving geven die dicht bij de waarheid zit, niet dan? Ik zou op deze manier namelijk bijna gaan denken dat je een trol bent die helemaal niks bestudeerd heeft maar alleen maar wat roept om mensen in de war te brengen, en dat is doodzonde natuurlijk. |
of dit:
als je je er eenmaal in duft te verdiepen gaat er een, ja soms wel bizarre, wereld voor je open. |
Citaat:
Het gaat mij er niet om of JIJ fout bent of ik. 'We" proberen duidelijk te maken hoe we genaaid worden door o.a. de scholen en universiteiten je. Ik heb ook gestudeerd op de uni, en moest veel af leren, Ik snap dat het berdeigend is, maar zie het niet als een persoonlijke aanval, ok? Kijk, ik ben zeker geen expert op biochemie gebied, maar heb je al verwezen naar Bruce Lipton, en als je zelf geen werk wil verzetten moet je dat zelf weten. En o ja, als je me als trol wil gaan beschrijven, zoek dan eens op het bergip cognitieve dissonatie van Festinger. Dat mechanisme speelt hier namelijk. Liever mij een trol noemen, vaag noemen en weet ik veel wat, dan in te zien dat er mischien wel een kern van waarheid in zit. Nee, het is niet makkelijk, het is een proces! Ook al gelezen wat Exodus zegt? Die zegt ongeveer hetzelfde. en nee, ik heb niet het doel je in de war te brengen, in tegendeel, maar ik snap wel dat het gebeurt, sorry. Sommigen baringsween zijn pijnlijk, en dat meen ik in dit geval. |
Citaat:
Dat is wat je denkt, niet wat je onderzocht hebt dus, dat is een verschil. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Anyway, wees eens kritisch naar je opleiding. We proberen je iets te laten zien, niet je af te vallen, ok? Citaat:
Citaat:
maar goed, het gaat me niet om mijn gelijk. Het ENIGE wat mijn doel is hier je even een andere kant op te laten kijken. Je lijtk te sputteren nog en dat snap ik, maar ik zie ook een kleine ingang, hoop ik. vandaar dat ik uitgebreid op je reageer. Citaat:
Maar dat moet je wel durven zien. Citaat:
voor je het maar echt onderzocht hebt vind je het al belachelijk! is dat niet belachelijk. ;) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
ik heb het even druk dus zal ik kort hierop ingaan:
Citaat:
compartimentisatie, een sorrt pyramide in een pyramide. Maar het is echt niet even snel uit te leggen. Je dient zelf open te staan en te beginnen met onderzoeken. Voel je vrij om het wel of niet te doen, het is een vrij land......nog wel. Hope this helps |
Citaat:
en de genoemde werken hierboven over 'dumbing us down' en zo daar ga je van lieverlee maar aan voorbij? John Taylor Gatto zag dat zijn leerlingen (uit de ghetto's!!!) potentiele genieren waren en vaak echt geniaal. Toen begon hij zich af te vragen of het schoolysteem hun mischien kapot maakte, en het antwoord was 'ja' Kan je uitgebereid lezen in dit boek: Maar kijk, ik kan de werken en boeken niet voor jou lezen. Exodus en ik hebben je blinddoek afgedaan en nu is het aan jou of je naar de klif wil lopen en er af vallen of dat je je omdraait. Meer kunnen we niet doen en mogen we ook niet doen Het is een vrij land......nog wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is je goed recht, het is een vrij land......nog wel. laat het anders allemaal eerst maar even bezinken want ik snap ook wel dat het een aanval is op je wereldbeeld. Ik ga nu weg, ga een film kijken over de geheime geschiedenis van de credit card, reuze intressant lijkt me! G'avond |
Citaat:
Hij creert wel een stropop, en breekt dat dan af. edit: ik lees net dat je zelf al zover bent gekomen. ben bezig aan het tweede deel, waar hij ineens out-of-the-blue spiritualiteit bij betrekt. edit2: en ook hier weer niks concreets. je moet zijn boek kopen voor antwoorden |
Citaat:
Een interessant boek hierover is "Licht op de aura" van Barbara Brennen, geen charlatan maar een wetenschappelijk geschoold iemand. Een van de autoriteiten en pioniers op dit gebied. Citaat:
Zij zegt zelf over buitenzintuigelijke waarneming dit: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
en dan gewoon omdat dit mij intrigeert: Citaat:
|
Citaat:
Nu nog fijner... Iets dat niet eens wetenschappelijk vaststaat in het meest extreme scenario in de natuur denkbaar claim jij als engineerd ? |
Citaat:
wetenschapper? ingenieur ? student? |
Citaat:
komaan dan... moet toch een kleine moeite zijn voor jou om mij dit bewijs te tonen? |
deze er maar even tussenzetten
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be