Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Jurgen Verstrepen wellicht op Antwerpse lijst Dedecker (https://forum.politics.be/showthread.php?t=87935)

vlijmscherp 17 april 2007 08:46

Jurgen Verstrepen wellicht op Antwerpse lijst Dedecker
 
Zo goed als zeker stapt Jurgen Verstrepen (40) op bij het Vlaams Belang en trekt hij op 10 juni de Antwerpse Lijst Dedecker. Verstrepen noch Dedecker wilden dat gisteren bevestigen, maar Jean-Marie Dedecker stelt vanochtend wel "een belangrijke aanwinst" voor zijn partij voor.

Jurgen Verstrepen ligt sinds januari overhoop met VB-voorzitter Frank Vanhecke en twijfelt sindsdien hardop over zijn toekomst bij Vlaams Belang. Met Verstrepen erbij zou Lijst Dedecker uitzicht krijgen op een Antwerpse Kamerzetel, mogelijk ten koste van het Belang. Als zogenaamde verruimer kreeg de voormalige radiomaker Verstrepen in 2004 een Vlaams Blok-zitje in het Vlaams parlement cadeau. Een succesverhaal werd dat niet. Verstrepen werd door de VB-top hooguit gedoogd, maar de partijkoers bijsturen kon hij niet.

Begin dit jaar stelde hij voor de rechtse Vlaamse krachten te bundelen op een lijst naast het VB. Verstrepen werd teruggefloten door Vanhecke, die het idee afschoot als "het dwaze en absurde experiment van een leerling-tovenaar". Die vernedering zat Verstrepen niet lekker. "Marie-Rose Morel is na haar misser milder behandeld dan ik. Zij en Vanhecke vormen één geheel", zei hij toen. Sindsdien woedt tussen beiden een koude oorlog. Toch stemde Verstrepen onlangs in met de plaats van lijstduwer op de Antwerpse Kamerlijst van Gerolf Annemans. (belga)
bron: hln.be

en nu is de vraag of Verstrepen medestanders heeft in het VB, of die meegaan en natuurlijk hoeveel kiezers ermee gaan!

Lao Tzu 17 april 2007 08:47

Afwachten. Niets is zeker.

Knuppel 17 april 2007 08:54

Je kan nooit bewijzen welk effect een overstapper op het kiesvee heeft.

vlijmscherp 17 april 2007 09:12

hm, lauwe reacties hier? nog niemand goed wakker?

Lao Tzu 17 april 2007 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2612119)
hm, lauwe reacties hier? nog niemand goed wakker?

Je moet de huid van den beer niet verkopen...

Steenbok66 17 april 2007 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2612119)
hm, lauwe reacties hier? nog niemand goed wakker?

och zowel die DeDecker als die Verstrepen zijn eigengenlijk geen van beide de moeite waard om er veel over te zeggen...
lege vaten maken veel lawaai bij het over de keien rollen...

Pluche 17 april 2007 09:28



Hier een foto van de overloper.

dominatrix 17 april 2007 09:28

Ik zou mij in Verstrepen zijn plaats diep schamen mocht dit waar zijn... gebrek aan idealisme noemt men zoiets...

Lao Tzu 17 april 2007 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2612142)
Hier een foto van de overloper.

Afwachten.

dominatrix 17 april 2007 09:36

... en eigenlijk dacht ik dat het leeg vat van Dedecker altijd vond dat madatarissen van het VB onbekwaam waren... me dunkt vist hij dan toch maar hard achter die 'onbekwame' mensen... van hypocrisie gesproken...

dominatrix 17 april 2007 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu (Bericht 2612158)
Afwachten.

Inderdaad daar heb je een punt... ik hoop vooralsnog dat het nieuws NIET waar is... want hij stond al op de VB-lijst...

Kay_ 17 april 2007 09:40

Het zou mij alvast niet verbazen.

Lao Tzu 17 april 2007 09:42

Verstrepen - Lijst Dedecker

Op dit ogenblik loopt een persconferentie in Brussel waarbij Jürgen Verstrepen aan de voltallige pers zijn overstap zal aankondigen naar Lijst Dedecker. Rond 12h00 krijgt U hier exclusief zijn eerste nieuwe videocast te zien. Alvast mijn succeswensen.

Bron zijn eigen site.

Pluche 17 april 2007 09:44

Ja het is definitief het staat op zijn site www.jurgenverstrepen.be

Kay_ 17 april 2007 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2612177)
Ja het is definitief het staat op zijn site www.jurgenverstrepen.be

Slechte zaak voor het VB, Verstrepen trekt naar mijn mening vooral gematigden aan. Maar uiteindelijk past het toch in de nieuwe, 'hardere' lijn die het wil volgen.Dedecker mag alvast in zijn handjes klappen.

Pluche 17 april 2007 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2612180)
Slechte zaak voor het VB, Verstrepen trekt naar mijn mening vooral gematigden aan. Maar uiteindelijk past het toch in de nieuwe, 'hardere' lijn die het wil volgen.Dedecker mag alvast in zijn handjes klappen.

Maar ik geloof nooit dat verstrepen in zijn eentje 5 procent haalt, of heeft dedecker nog wat troeven achter de hand misschien???

Lao Tzu 17 april 2007 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2612180)
Slechte zaak voor het VB

Denk het niet, we kunnen stilaan terug naar de harde lijn... daar zijn we mee groot geworden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2612180)
Verstrepen trekt naar mijn mening vooral gematigden aan. Maar uiteindelijk past het toch in de nieuwe, 'hardere' lijn die het wil volgen.Dedecker mag alvast in zijn handjes klappen.

5% haalt hij niet, Verstrepen gaat enkel stemmen wegkapen bij zijn oude partij en dat is niet netjes. Dat is politiek zeker...

Kay_ 17 april 2007 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2612184)
Maar ik geloof nooit dat verstrepen in zijn eentje 5 procent haalt, of heeft dedecker nog wat troeven achter de hand misschien???

Ik denk dat Dedecker 'nog ene gaat trekken' voor de verkiezingen. Ten andere is het niet enkel de persoon Verstrepen die stemmen moet gaan trekken, ook 'hardere' liberalen of VB-stemmers die liberaal gezind zijn kunnen hier een soelaas in vinden. Wie zal het zeggen?Nobel eigenlijk van Verstrepen dat hij waarschijnlijk een postje opgeeft voor iets wat niet eens zeker is.

Kay_ 17 april 2007 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu (Bericht 2612192)
Denk het niet, we kunnen stilaan terug naar de harde lijn... daar zijn we mee groot geworden.



</p>
Stemmengewijs is het een slechte zaak naar mijn mening, dat over die harde lijn daarentegen, daar heb je gelijk in. Dat schreef ik ook nog in datzelfde stukje.

Bob 17 april 2007 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2612119)
hm, lauwe reacties hier? nog niemand goed wakker?

Wat is nu de invloed van ne overloper, als men enkele dagen daarvoor nog gehard is met het scheldwoord "mentaal gehandicapte" ;-)
Maar de tienpuntenvraag is niet, hoeveel ex-vb'ers gaan voor Verstrepen stemmen, maar wel hoeveel ex-vld'ers.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be