Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Cannabis naar legaliteit in Luxemburg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249635)

fred vanhove 7 februari 2020 09:04

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9241635)
Dacht het wel dat u met dat lijstje zou op de proppen komen.
Daarom dat ik met mijn advocaatje begon.
Blijkbaar gaat het over de hoeveelheden alcohol om van een harddrug te spreken, niet over de likeurpraline van tante Truus.
Voorstanders voor het legaliseren van drugs schermen natuurlijk wat graag met alcohol.
Alleen gaat uw vlieger niet op, drugs worden gebruikt om het effect, alcohol voor allerlei toepassingen.

En voor welke toepassingen zoal ? Volgens mij buiten in wat gerechten toch ook voor 99 % om het effectwant al bij al is een glas echt druivensap misschien wel lekkerder dan wijn.

En ook uw vlieger gaat dan niet op want de 'andere' drugs worden nog meer gebruikt voor allerlei toepassingen.
In de eerste plaats Opiaten in de geneeskunde. Morfine nooit van gehoord ?
Bijvoorbeeld morfine een uit opium geraffineerd stof die behalve als drug ook in de geneeskunde wordt gebruikt als sterke pijnstiller.


De meeste andere drugs werden toegepast in de geneeskunde. Cocaïne was tot 1937 een erkend medicijn.
Bijlage 111920

MDMA (XTC) vindt stilaan stilaan terug zijn weg naar de geneeskunde.
https://nos.nl/artikel/2308068-party...patienten.html

Cannabis wordt ook gebruikt in de keuken. In Cambodja zijn er meer gerechten met cannabis dan met Alcohol.
Cannabis voor medische doeleinden is je blijkbaar ook onbekend:roll:

In het verleden hield een aantal mensen zich een tiental jaren bezig met het onderzoek naar de mogelijke toepassing van verschillende soorten drugs (met name MDMA, LSD en marihuana) binnen de medische wetenschap. In Nederland is de medische marihuana op dit moment al een feit. Ook is er veel onderzoek gedaan naar de behandeling van ernstig geesteszieken met LSD en paddo's. Verder wordt er onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld de toepassing van MDMA bij de behandeling van mensen met kanker.

Ik heb weinig weet van medische Alcohol wel van bier met pruimen.

Bobke 7 februari 2020 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9241643)
En voor welke toepassingen zoal ? Volgens mij buiten in wat gerechten toch ook voor 99 % om het effectwant al bij al is een glas echt druivensap misschien wel lekkerder dan wijn.

En ook uw vlieger gaat dan niet op want de 'andere' drugs worden nog meer gebruikt voor allerlei toepassingen.
In de eerste plaats Opiaten in de geneeskunde. Morfine nooit van gehoord ?
Bijvoorbeeld morfine een uit opium geraffineerd stof die behalve als drug ook in de geneeskunde wordt gebruikt als sterke pijnstiller.


De meeste andere drugs werden toegepast in de geneeskunde. Cocaïne was tot 1937 een erkend medicijn.
Bijlage 111920

MDMA (XTC) vindt stilaan stilaan terug zijn weg naar de geneeskunde.
https://nos.nl/artikel/2308068-party...patienten.html

Cannabis wordt ook gebruikt in de keuken. In Cambodja zijn er meer gerechten met cannabis dan met Alcohol.
Cannabis voor medische doeleinden is je blijkbaar ook onbekend:roll:

In het verleden hield een aantal mensen zich een tiental jaren bezig met het onderzoek naar de mogelijke toepassing van verschillende soorten drugs (met name MDMA, LSD en marihuana) binnen de medische wetenschap. In Nederland is de medische marihuana op dit moment al een feit. Ook is er veel onderzoek gedaan naar de behandeling van ernstig geesteszieken met LSD en paddo's. Verder wordt er onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld de toepassing van MDMA bij de behandeling van mensen met kanker.

Ik heb weinig weet van medische Alcohol wel van bier met pruimen.

Klopt, cannabis voor medische doeleinden is mij onbekend en in mijn lange leven heb ik het echt nog niet nodig gehad, tincturen daarentegen.
Toepassingen met hopen, van wijn tot boerenjongens, zelfs mijn advocaatje is bedoelt om eieren langere tijd te bewaren.

Het Verzet 7 februari 2020 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9241635)
Dacht het wel dat u met dat lijstje zou op de proppen komen.
Daarom dat ik met mijn advocaatje begon.
Blijkbaar gaat het over de hoeveelheden alcohol om van een harddrug te spreken, niet over de likeurpraline van tante Truus.
Voorstanders voor het legaliseren van drugs schermen natuurlijk wat graag met alcohol.
Alleen gaat uw vlieger niet op, drugs worden gebruikt om het effect, alcohol voor allerlei toepassingen.

Laat daar net een groot risico liggen. Tolerantie bouwt op. De ene dag 1 wijntje zonder effect, tijdje erna al twee, enz...
Zelf zonder ooit maar zat te zijn kan je in veel gevallen al spreken van alcoholproblematiek.
Ik ken er genoeg die eigenlijk "geen probleem' hebben, tot ge het aantal eenheden per week begint uit te tellen.
't Is niet omdat ge niet beseft dat ge met drugs bezig zijt, dat het niet het geval is hoor.
Trouwens onlangs nog van een arts hier gehoord, alcohol is vergif, zelfs 1 glas of "uw advocaatje".

Bobke 7 februari 2020 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9241743)
Laat daar net een groot risico liggen. Tolerantie bouwt op. De ene dag 1 wijntje zonder effect, tijdje erna al twee, enz...
Zelf zonder ooit maar zat te zijn kan je in veel gevallen al spreken van alcoholproblematiek.
't Is niet omdat ge niet beseft dat ge met drugs bezig zijt, dat het niet het geval is hoor.
Trouwens onlangs nog van een arts hier gehoord, alcohol is vergif, zelfs 1 glas of "uw advocaatje".

Klopt, dat is het risico.

fred vanhove 7 februari 2020 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9241750)
Klopt, dat is het risico.

Het voordeel van je risico is dan weer dat onze dealers onze eigen paters trappisten zijn .En dat...dat zijn halve Heiligen.

fred vanhove 7 februari 2020 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9241733)
Klopt, cannabis voor medische doeleinden is mij onbekend en in mijn lange leven heb ik het echt nog niet nodig gehad, tincturen daarentegen.
Toepassingen met hopen, van wijn tot boerenjongens, zelfs mijn advocaatje is bedoelt om eieren langere tijd te bewaren.

Hopelijk heb je in uw verdere leven dan ook nooit opiaten nodig. De kans is groot dat je dan de toegang tot die drugs wel heel erg zal toejuichen.

BigF 7 februari 2020 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9241635)
Dacht het wel dat u met dat lijstje zou op de proppen komen.

Je vraagt er zelf om eh? Beginnen over een wijntje bij het eten als het gaat over het feit dat alcohol een drug is of niet...

Citaat:

Daarom dat ik met mijn advocaatje begon.
Hoe gemakkelijk.
Eerst beginnen over het feit dat sommigen u een druggebruiker noemen omdat u al eens een advocaatje nuttigt om dan af te komen met "ik wist het wel!!" als iemand een lijstje met drugs post.

Citaat:

Blijkbaar gaat het over de hoeveelheden alcohol om van een harddrug te spreken, niet over de likeurpraline van tante Truus.
Een drug is een drug. Geen excuses zoeken. De alcohol in de praline van tante Truus is net dezelfde als die in de trappist van Nonkel Theo.

Citaat:

Voorstanders voor het legaliseren van drugs schermen natuurlijk wat graag met alcohol.
Ja, en ze hebben daar goeie redenen voor.
-cannabis is minder schadelijk dan alcohol
-de staat is inconsequent als ze alcohol wel toelaat en cannabis niet
-mensen die tegen druggebruik zijn maar wel alcohol drinken zijn hypocriet
-en we moeten mensen die pro alcohol maar contra drugs zijn toch een motief geven om te pas en te onpas over 'excuses' te beginnen eh?

Citaat:

Alleen gaat uw vlieger niet op, drugs worden gebruikt om het effect, alcohol voor allerlei toepassingen.
Kijk eens aan! Da's een nieuwe!
Ik heb nooit geweten dat het aantal toepassingen van een product bepaalt of het een drug is of niet.
Over excuses gesproken.
Nonkel Theo zal vast beamen dat hij trappisten drinkt voor hun conserverende en ontsmettende eigenschappen ja.

BigF 7 februari 2020 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9241733)
Klopt, cannabis voor medische doeleinden is mij onbekend

Beetje serieus blijven eh Bobje.
Wereldwijd legaliseert het ene land na het andere cannabis voor medische doeleinden. Doen die dat allemaal omdat er geen medische doeleinden zijn misschien?

Citaat:

en in mijn lange leven heb ik het echt nog niet nodig gehad, tincturen daarentegen.
Weer een nieuwe!! Een produkt kan slechts aangewend worden voor medische doeleinden als Bobke er al eens mee geholpen is.

Citaat:

Toepassingen met hopen, van wijn tot boerenjongens, zelfs mijn advocaatje is bedoelt om eieren langere tijd te bewaren.
Is het toeval dat je nu net allemaal toepassingen opnoemt die dienen om op te eten/drinken? En ja hoor, ik geloof best dat jij een advocaatje drinkt omdat je geen verse eieren meer in huis hebt.

Altijd handig zo'n fles advocaat als je een omeletje wil bakken maar de eieren zijn op.
"Advocaat dient om eieren langer te bewaren"
...
Over excuses gesproken seg...

Bobke 7 februari 2020 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9241842)
Hopelijk heb je in uw verdere leven dan ook nooit opiaten nodig. De kans is groot dat je dan de toegang tot die drugs wel heel erg zal toejuichen.

Ik wist niet dat opiaten vrij te koop zijn in de handel.

dpg 7 februari 2020 16:15

Stel u nu eens voor dat er geen alcohol bestond, welke uitvluchten en excuses zouden de drugsgebruikers dan aangehaald hebben om hun verslavingen te minimaliseren ?

Bobke 7 februari 2020 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9241853)
Beetje serieus blijven eh Bobje.
Wereldwijd legaliseert het ene land na het andere cannabis voor medische doeleinden. Doen die dat allemaal omdat er geen medische doeleinden zijn misschien?
.

En gij gelooft dat cannabis gelegaliseerd wordt omdat geen medische alternatieven bestaan?

Bobke 7 februari 2020 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9241853)
Weer een nieuwe!! Een produkt kan slechts aangewend worden voor medische doeleinden als Bobke er al eens mee geholpen is.
...

Weer een stropop
Bobke beweert dat het niet nodig is om producten te legaliseren omdat er wel eens een medische toepassing kan bedacht worden.

Bobke 7 februari 2020 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9241900)
Stel u nu eens voor dat er geen alcohol bestond, welke uitvluchten en excuses zouden de drugsgebruikers dan aangehaald hebben om hun verslavingen te minimaliseren ?

Goede vraag.
Het lijkt hier wel eigen drug eerst.

fred vanhove 7 februari 2020 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9241893)
Ik wist niet dat opiaten vrij te koop zijn in de handel.

Moet dat dan ?

En zo moeilijk is het nu ook niet om een voorschriftje codeïne pillen te krijgen.

Bobke 7 februari 2020 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9241939)
Moet dat dan ?

En zo moeilijk is het nu ook niet om een voorschriftje codeïne pillen te krijgen.

Best niet denk ik.
Ik vraag mij af waar het zou toe leiden als ze wel vrij te krijgen zijn.

fred vanhove 7 februari 2020 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9241938)
Goede vraag.
Het lijkt hier wel eigen drug eerst.

Het feit dat je je een bepaalde drug eigen kan maken bewijst al dat er iets niet klopt in het beleid.

fred vanhove 7 februari 2020 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9241942)
Best niet denk ik.
Ik vraag mij af waar het zou toe leiden als ze wel vrij te krijgen zijn.

Wie ze nu wil kan ze ook krijgen. Vrij makkelijk. Hoeveel pillen wou je bestellen ?

https://www.medicijndokter.com/pijn/...zonder-recept/

Bobke 7 februari 2020 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9241943)
Het feit dat je je een bepaalde drug eigen kan maken bewijst al dat er iets niet klopt in het beleid.

Inderdaad, als alcohol verboden was zouden we ons veel problemen besparen.

fred vanhove 7 februari 2020 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9241949)
Inderdaad, als alcohol verboden was zouden we ons veel problemen besparen.

Volgens mij heeft de geschiedenis het tegengestelde bewezen. Alcohol is al verboden geweest.
De problemen na het verbod op Alcohol waren van dusdanige orde dat de beslissing om het verbod weer op te heffen de beste manier was om de situatie te reguleren.

dpg 7 februari 2020 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9241949)
Inderdaad, als alcohol verboden was zouden we ons veel problemen besparen.

Hier zouden ze ons veel excuses en uitvluchten besparen als het niet bestond, daarmee ook de vraag.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be