Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Cannabis naar legaliteit in Luxemburg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249635)

morte-vivante 20 augustus 2019 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097193)
Toch wel, na legalisatie in canada is het gebruik gestegen van 14% naar 18%.

:cheer: straw fire effect :cheer:

Het Verzet 20 augustus 2019 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097208)
Gij toont een knack artikel. daarin kunnen ze beweren wat ze willen. maar toon nu eens het partij programma van de piratenpartij waarin staat dat ze voor legalisatie zijn van cannabis en xtc.

vorige verkiezingen heb ik niet meer voor de piratenpartij gekozen, maar zoals ik hier beloofd had, voor de NVA. alhoewel ik gruwel van 90% van hun standpunten. Enkel en alleen omdat ze anti cannabis zijn.

En zelfs nu ik zie dat de NVA er alles aan doet om het land te destabiliseren, dan nog ga ik opnieuw voor de NVA stemmen volgende keer, gewoon omdat alice haar posts mij NOG meer degouteren.

Tuurlijk, jongen. Tuurlijk :lol:

alice 20 augustus 2019 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9097240)
Tuurlijk, jongen. Tuurlijk :lol:

Moet hij wel aan de NVA laten weten natuurlijk, ik stem op jullie omwille van walging voor pro standpunt cannabis op internet!;-)
Met die" leden zijn ze vast erg blij! Dat je voor 90 procent het nergens mee eens bent, en toch voor hen stemt, tja.....die keuze moet ieder voor zichzelf maken denk ik dan maar.

geertvdb 20 augustus 2019 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 9097249)
Moet hij wel aan de NVA laten weten natuurlijk, ik stem op jullie omwille van walging voor pro standpunt cannabis op internet!;-)
Met die" leden zijn ze vast erg blij! Dat je voor 90 procent het nergens mee eens bent, en toch voor hen stemt, tja.....die keuze moet ieder voor zichzelf maken denk ik dan maar.

Ik hou u op de hoogte. Volgende verkiezingen!

alice 20 augustus 2019 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097264)
Ik hou u op de hoogte. Volgende verkiezingen!

Tja, wie weet is dan hun programma ook waar je achter staat? Voor meer dan 1 aspect? Kan helpen! ;-)

Het Verzet 20 augustus 2019 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 9097250)
U maakt de vergelijking dus mag u uitleggen waarom je zoveel onzin betrekt in de discussie. Dus graag het verband tussen joint en wapen...
U bent niet consequent, maar gewoon dom, wanneer je niet zelf er op komt wat er mis is met die hele redenering.
Hoe oud bent u eigenlijk, 14 of zo?
Ik verkoop geen geloof , maar heb een mening die ik goed onderbouwd heb. Nu u nog....:roll:

Gelijk nen atheïst die alle zondagen in de mis zit omdat de pastoor voor dezelfde voetbalclub supportert die toch nooit gaat winnen. :lol:

BigF 20 augustus 2019 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097109)
Toch grappig als een NVA'er een groene verwijt dat hij de balans naar rechts wil doen opschuiven.

schoof, laat u toch niets wijsmaken, BigF stemt groen, als het niet PvdA is.

Als ik u was zou ik proberen je glazen bol terug naar Aliexpress te sturen.
Er is duidelijk iets mis mee.

Waar heb jij het eigenlijk over? Gewoonweg wat dingen in het wilde weg rondstrooien waar je totaal geen idee over hebt en die dan maar als waarheid gaan verkondigen. Zielig hoor, als je echt niet verder geraakt dan dat.


Citaat:

Hij is voor een strenge overheidscontrole op alles: wapens, milieu, etc
Dat mag inderdaad allemaal best goed gecontroleerd worden volgens mij ja. Met wapens breng je immers schade toe aan anderen, het milieu mag ook gevrijwaard blijven want dat is er ook niet enkel voor mezelf.
Citaat:

Er is echter 1 uitzondering: cannabis.
Zo zijn er nog wel meer uitzonderingen hoor. En cannbis is er één van. Omdat ik daar geen schade mee berokken bij anderen en andere mensen, het milieu of wat dan ook daar last van heeft.
Wat is daar zo raar aan? Je begint daar in elke draad weer over te zagen. Ik snap niet waarom dat standpunt bij jou er niet in wil.
(waarmee ik niet wil zeggen dat ik zou willen dat je gaat uitleggen waarom er dat bij jou niet ingaat hoor)


Citaat:

daar is hij plots de super liberaal.
Ik zei al; stuur uw glazen bol terug naar China.

Citaat:

ra ra ra, waarom zou dat zijn?
Om reden die ik hierboven uitlegde. Wat snap je er niet aan?

Citaat:

Is hij een wapen liefhebber?
Nog zo maar eens een loze veronderstelling.
Want ja; ik ben een wapenliefhebber. Een mooi gemaakt wapen kan ik wel appreciëren. Net als een mooi gemaakte motorfiets, een mooi gemaakt huis, een mooi gemaakt meubel.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik voor vrij wapenbezit ben.
Maar zoiets gaat jou te ver eh? Bij jou is het altijd ofwel donkerzwart of helderwit.

Citaat:

Is hij een liefhebber van verboden exotische dieren? Nee.
Jawel hoor. Ik geniet regelmatig van een goeie documentaire over exotische dieren. Ik vind die mooi.
Maar wederom wil dat nog niet zeggen dat ik voorstander ben van het houden van exotische dieren als huisdier.
Ik weet het; van zo'n genuanceerde gedachten gaat jou hoofd tollen eh? Ga effe zitten.

Citaat:

Is hij een blower?
Momenteel al meer dan een jaar niet meer.
Wat ook niet wil zeggen dat ik er definitief mee gestopt ben. Ik heb ook al meer dan een jaar geen whisky gedronken maar dat gaat vroeg of laat ook nog wel eens gebeuren.
Dus nee; technisch gezien ben ik momenteel geen blower.
Ik veronderstel dat uw kop nu wel op barsten staat maar ja; het kan, mensen die soms maanden aan een stuk praktisch dagelijks blowen en dat dan plots een hele tijd niet meer doen.
Gek eh?

BigF 20 augustus 2019 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9097066)
Een gemeenschapspartij staat voor het principe dat we toch voor mekaar moeten zorgen, en mekaar behoeden voor gevaren die, als we ze negeren, direct doorslaan in asociaal gedrag.

Er zijn nu eenmaal mensen die in problemen geraken met legale drugs (alcohol, tabak, geneesmiddelen), illegale drugs (drugs en middelenmisbruik zoals lijm en lachgas, obesitas-1), psychologische kwesties (misbruik door sektes, gokverslaving, obesitas-2 ...)

Jij wil de balans een beetje meer naar rechts doen opschuiven. Dat is een visie.
Mijn visie is zeker niet geheel het omgekeerde, maar toch niet zo ver als jij.

Ik aanvaard slechts één scheidsrechter: het verkozen parlement. (onderverstaan: zeker niet gezondheidsgoeroes, evenmin hun tegenpolen de absolute vrijheidsaanbidders, en nog minst van al godsdienstfanatici ...)

Ik heb er geen problemen mee dat we trachten te voorkomen dat mensen in problemen komen door drugs, gokken, sektes en wat dan ook. De overheid mag daar voor mijn part aan spenderen wat ze wil.

Maar iemand afraden iets te doen is nog heel iets anders dan iemand verbieden iets te doen.

't Is trouwens nogal straf dat een zelfmoordpoging (het ultieme wat je met je lijf kan doen) niet strafbaar is maar een jointje roken wel. Als we dan toch zo begaan zijn met de anderen dat we ze dingen willen verbieden in de (ijle) hoop dat ze het dan niet meer gaan doen zouden we beter een zelfmoordpoging als strafbaar beschouwen.

Nee, echt niet. Mijn punt blijft; zolang ik er niemand anders (mens, natuur, omgeving,...) mee lastig val doe ik met mijn lijf wat ik wil.

BigF 20 augustus 2019 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097196)
het gaat NIET over de buurman. BigF zit te klagen over zichzelf! wat de buurman mag of niet mag, dat interesseert hem geen knijt.
lees zelf zijn posten, het gaat altijd over 'ik ik ik mij mij mij.

Hij wil het recht om zelf te beslissen over zijn lichaam. en de overheid mag daar niet in tussenkomen wat cannabis betreft. Over al de andere gevaarlijke zaken, daar heeft hij geen problemen mee. daar mag de overheid wel in tussenkomen, dat interesseert hem niet.

Ik ben verheugd dat je me zo hoog inschat dat je zelfs mijn naam in het vet zet.

Maar ik begin het stilaan strontbeu te worden dat je hier continu uw eigen hersenspinsels over mij als waarheid ligt te verkopen.

Ik heb u mijn standpunt ivm wat ik met mijn lijf doe en wat de overheid daar in te zeggen heeft al tientallen keren uitgelegd.
Nu schat ik u intellectueel niet al te hoog in maar volgens mij begrijp je die standpunten maar al te goed. 't Is enkel omdat je er niets tegen in te brengen hebt dat je die continu verdraait tot uw eigen verknipte versie.

Ik moet het in elke draad weer herhalen maar jou obessie met mij begint meer en meer griezelige vormen aan te nemen.

BigF 20 augustus 2019 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097208)
Gij toont een knack artikel. daarin kunnen ze beweren wat ze willen. maar toon nu eens het partij programma van de piratenpartij waarin staat dat ze voor legalisatie zijn van cannabis en xtc.

vorige verkiezingen heb ik niet meer voor de piratenpartij gekozen, maar zoals ik hier beloofd had, voor de NVA. alhoewel ik gruwel van 90% van hun standpunten. Enkel en alleen omdat ze anti cannabis zijn.

En zelfs nu ik zie dat de NVA er alles aan doet om het land te destabiliseren, dan nog ga ik opnieuw voor de NVA stemmen volgende keer, gewoon omdat alice haar posts mij NOG meer degouteren.

Uw stemgedrag laten bepalen door een plantje...
:roll:
Wat zei ik net alweer over het inschatten van uw intellect?

alice 20 augustus 2019 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9097301)
Gelijk nen atheïst die alle zondagen in de mis zit omdat de pastoor voor dezelfde voetbalclub supportert die toch nooit gaat winnen. :lol:

Kan zelfs waar wezen. ;-)

De schoofzak 20 augustus 2019 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097312)
Ik heb er geen problemen mee dat we trachten te voorkomen dat mensen in problemen komen door drugs, gokken, sektes en wat dan ook. De overheid mag daar voor mijn part aan spenderen wat ze wil.

Maar iemand afraden iets te doen is nog heel iets anders dan iemand verbieden iets te doen.

't Is trouwens nogal straf dat een zelfmoordpoging (het ultieme wat je met je lijf kan doen) niet strafbaar is maar een jointje roken wel. Als we dan toch zo begaan zijn met de anderen dat we ze dingen willen verbieden in de (ijle) hoop dat ze het dan niet meer gaan doen zouden we beter een zelfmoordpoging als strafbaar beschouwen.

Nee, echt niet. Mijn punt blijft; zolang ik er niemand anders (mens, natuur, omgeving,...) mee lastig val doe ik met mijn lijf wat ik wil.

Fair enough.
Jouw visie, mijn visie, de scheidsrechter.

BigF 20 augustus 2019 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9097325)
Fair enough.
Jouw visie, mijn visie, de scheidsrechter.

:thumbsup:

geertvdb 20 augustus 2019 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097309)


Dat mag inderdaad allemaal best goed gecontroleerd worden volgens mij ja. Met wapens breng je immers schade toe aan anderen,

dat vindt gij! Dat is uw persoonlijke individuele opinie. Héél veel mensen vinden dat niet, en die hebben ook gelijk.

Het probleem bij u is dat gij denkt dat uw mening de objectieve waarheid is.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097309)
het milieu mag ook gevrijwaard blijven.

dat vindt gij! Dat is uw persoonlijke individuele opinie. Héél veel mensen vinden dat niet, en die hebben ook gelijk.

Het probleem bij u is dat gij denkt dat uw mening de objectieve waarheid is.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097309)
Zo zijn er nog wel meer uitzonderingen hoor. En cannbis is er één van.

Mogen we weten welke? want zolang gij geen vb geeft, heb ik gelijk.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097309)
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik voor vrij wapenbezit ben.

Dat weten we..
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097309)

Maar wederom wil dat nog niet zeggen dat ik voorstander ben van het houden van exotische dieren als huisdier.

Weten we ook, mogen we weten waar ge tegen een verbod zijt, los van cannabis?.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097309)


Momenteel al meer dan een jaar niet meer.
Wat ook niet wil zeggen dat ik er definitief mee gestopt ben. Ik heb ook al meer dan een jaar geen whisky gedronken maar dat gaat vroeg of laat ook nog wel eens gebeuren.
Dus nee; technisch gezien ben ik momenteel geen blower.
Ik veronderstel dat uw kop nu wel op barsten staat maar ja; het kan, mensen die soms maanden aan een stuk praktisch dagelijks blowen en dat dan plots een hele tijd niet meer doen.
Gek eh?

ik ik ik mij mij mij

geertvdb 20 augustus 2019 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097315)
Ik ben verheugd dat je me zo hoog inschat dat je zelfs mijn naam in het vet zet.

Ik doe dat altijd als ik een forummer vermeld. kwestie van duidelijkheid.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097315)

Maar ik begin het stilaan strontbeu te worden dat je hier continu uw eigen hersenspinsels over mij als waarheid ligt te verkopen.

alice begon over de buurman, en ik heb dat gecorrigeerd. uw argumentatie gaat over u zelf. wat cannabis betreft. ongetwijfeld hebt u er geen probleem mee als uw buurman opgepakt wordt als er illegale wapens in zijn garage worden gevonden (waarmee hij toch niemand kwaad doet!)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097315)


Ik heb u mijn standpunt ivm wat ik met mijn lijf doe

Inderdaad, en dus NIET uw buurman. legt gij het nog eens uit aan [b]alice[/B

fred vanhove 20 augustus 2019 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097193)
Toch wel, na legalisatie in canada is het gebruik gestegen van 14% naar 18%.

Dat is een goed teken. Wil zeggen dat veel mensen zaten te wachten op een legaal circuit en kwaliteit. Canadezen zijn slimme mensen.

geertvdb 20 augustus 2019 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9097443)
Dat is een goed teken. Wil zeggen dat veel mensen zaten te wachten op een legaal circuit en kwaliteit. Canadezen zijn slimme mensen.

Blijkbaar niet, want er waren veel klachten over de te droge cannabis.

Het is dus wel zo dat legalisatie het aantal gebruikers verhoogt, wat dus in contradictie is met de voorspellingen van het blower geloof, en in lijn met wat ik voorspelde.

dus beter illegaal houden

fred vanhove 20 augustus 2019 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097208)

vorige verkiezingen heb ik niet meer voor de piratenpartij gekozen, maar zoals ik hier beloofd had, voor de NVA. alhoewel ik gruwel van 90% van hun standpunten. Enkel en alleen omdat ze anti cannabis zijn.

Uw getrol begint nu wel heel extreme proporties aan te nemen.

Ik dacht dat het U allemaal niet kon schelen ?

Maar trol maar lekker verder......een mens mag nog eens lachen:-D

fred vanhove 20 augustus 2019 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097446)
Blijkbaar niet, want er waren veel klachten over de te droge cannabis.

Het is dus wel zo dat legalisatie het aantal gebruikers verhoogt, wat dus in contradictie is met de voorspellingen van het blower geloof, en in lijn met wat ik voorspelde.

dus beter illegaal houden

Over droge cannabis heb ik geen mening ....jij als kenner weet dat natuurlijk beter.

Maar waarom er dan meer wordt geblowd in Frankrijk dan in Uruguay en Nederland is dan ook weer opmerkelijk.
Dus dan toch misschien beter legaal maken.

fred vanhove 20 augustus 2019 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097208)
Gij toont een knack artikel. daarin kunnen ze beweren wat ze willen. maar toon nu eens het partij programma van de piratenpartij waarin staat dat ze voor legalisatie zijn van cannabis en xtc.

vorige verkiezingen heb ik niet meer voor de piratenpartij gekozen, maar zoals ik hier beloofd had, voor de NVA. alhoewel ik gruwel van 90% van hun standpunten. Enkel en alleen omdat ze anti cannabis zijn.

En zelfs nu ik zie dat de NVA er alles aan doet om het land te destabiliseren, dan nog ga ik opnieuw voor de NVA stemmen volgende keer, gewoon omdat alice haar posts mij NOG meer degouteren.

Zijn ze daar dan tegen ? Jij stemde toch voor hun ? Heb jij het partijprogramma dan niet bij de hand ?

fred vanhove 20 augustus 2019 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097208)
Gij toont een knack artikel. daarin kunnen ze beweren wat ze willen. maar toon nu eens het partij programma van de piratenpartij waarin staat dat ze voor legalisatie zijn van cannabis en xtc.

vorige verkiezingen heb ik niet meer voor de piratenpartij gekozen, maar zoals ik hier beloofd had, voor de NVA. alhoewel ik gruwel van 90% van hun standpunten. Enkel en alleen omdat ze anti cannabis zijn.

En zelfs nu ik zie dat de NVA er alles aan doet om het land te destabiliseren, dan nog ga ik opnieuw voor de NVA stemmen volgende keer, gewoon omdat alice haar posts mij NOG meer degouteren.


In Australië zijn ze toch blijkbaar al voorstander.

There is no basis for cannabis to be listed among the schedule of prohibited poisons. It's non toxic and demonstrably safer than either tobacco or alcohol, both of which are legal for adults to consume. We are calling on Australia's parliaments to bring about the necessary legislative changes needed to legalise cannabis for all recreational, medicinal, agricultural, culinary and industrial applications.

Join the Pirate Party, the Greens, the Liberal Democrats and more as we unite to rally around this senseless prohibition!

fred vanhove 20 augustus 2019 19:37

Vandaag op Viceland TV een programma over koken met cannabis.

Ziet er lekker uit.:-P

geertvdb 20 augustus 2019 21:05

Ik wacht nog altijd op dat partij programma.

BigF 21 augustus 2019 05:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097419)
dat vindt gij! Dat is uw persoonlijke individuele opinie. Héél veel mensen vinden dat niet, en die hebben ook gelijk.

Het probleem bij u is dat gij denkt dat uw mening de objectieve waarheid is.
dat vindt gij! Dat is uw persoonlijke individuele opinie. Héél veel mensen vinden dat niet, en die hebben ook gelijk.

Gaan we er nu helemaal een zothuis van maken ja?
Waar slaat deze onzin op seg?

Tuurlijk is het mijn persoonlijke individuele mening. Dat is het al zolang ik hier over cannabis discussieer. Ik geef mijn mening en als anderen een mening hebben waar ik het niet mee eens ben geef ik aan waarom ik het daar niet mee eens ben.

Wat begin jij nu plots te bazelen over 'gelijk'? Voor zover ik weet ben jij het vooral die hier te pas en te onpas ligt te roepen dat je 'altijd gelijk hebt'.

Het gaat mij helemaal niet over gelijk hebben. Het gaat mij om mijn mening. Die ik uiteenzet en verdedig als ze aangevallen wordt.

Besef jij eigenlijk wel dat je op een discussieforum zit waar iedereen zijn mening geeft en iedereen het eens of oneens is met anderen hun mening?

Citaat:

Het probleem bij u is dat gij denkt dat uw mening de objectieve waarheid is.
In godsnaam vent, hou nou toch eens op met te denken dat jij een alwetende godheid bent. Of toon me aan waar ik ooit heb gezegd dat mijn mening de objectieve waarheid is.

Sinds ik in terug in deze draad aan't posten ben heb jij nog niks anders gedaan dan dit. Dingen veronderstellen, denken dat je dingen weet en heel die van de pot gerukte onzin voor mijn voeten gooien.

Ik zou het bijna zielig beginnen vinden maar het is veel erger dan dat.


Citaat:

Mogen we weten welke? want zolang gij geen vb geeft, heb ik gelijk.
Jaja, gij hebt gelijk hoor.
Ik zit hier precies voor een kleuterklas.
Grow up. Je kinderachtig gebleit helpt je hier geen stap vooruit.

Citaat:

Weten we ook, mogen we weten waar ge tegen een verbod zijt, los van cannabis?.
Ik dacht dat het in deze draad over cannabis ging. Sorry eh.

Citaat:

ik ik ik mij mij mij
Mama heeft visjes gebakken.

BigF 21 augustus 2019 05:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097431)
Ik doe dat altijd als ik een forummer vermeld. kwestie van duidelijkheid.
alice begon over de buurman, en ik heb dat gecorrigeerd. uw argumentatie gaat over u zelf. wat cannabis betreft. ongetwijfeld hebt u er geen probleem mee als uw buurman opgepakt wordt als er illegale wapens in zijn garage worden gevonden (waarmee hij toch niemand kwaad doet!) Inderdaad, en dus NIET uw buurman. legt gij het nog eens uit aan [b]alice[/B

En nog maar weer eens!!
Dingen veronderstellen en mij die bullshit voor de voeten gooien.
Jij weet juist geen hol over mij dus hou maar op met te denken dat je alles over mij weet.

En nogmaals; mijn argumentatie gaat over mezelf ja. Ik beargumenteer waarom ik voor de legalisatie van cannabis ben. Onvoorstelbaar dat jij nu plots een probleem begint te maken over een forummer die zijn persoonlijke mening geeft.

Echt, dit gaat alle idiotie voorbij.

BigF 21 augustus 2019 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097208)
Gij toont een knack artikel. daarin kunnen ze beweren wat ze willen. maar toon nu eens het partij programma van de piratenpartij waarin staat dat ze voor legalisatie zijn van cannabis en xtc.

vorige verkiezingen heb ik niet meer voor de piratenpartij gekozen, maar zoals ik hier beloofd had, voor de NVA. alhoewel ik gruwel van 90% van hun standpunten. Enkel en alleen omdat ze anti cannabis zijn.

En zelfs nu ik zie dat de NVA er alles aan doet om het land te destabiliseren, dan nog ga ik opnieuw voor de NVA stemmen volgende keer, gewoon omdat alice haar posts mij NOG meer degouteren.

Hier zagevent: van hun Facebookpagina. Uit 2013. Van net voor de verkiezingen toen jij ze zo geweldig vond.
Ik heb voor de gezelligheid even in't vet gezet waar ze mijn standpunten nagenoeg letterlijk herhalen.

En hop: nu terug naar je hol en huilen maar...

Citaat:

Het huidige standpunt van de Belgische Piraten over Drugs:
De maatschappij is nooit drugsvrij geweest, en zal het nooit zijn. Het idee om de maatschappij drugsvrij te maken is niet realistisch. De piraten willen zeker het gebruik van drugs niet promoten, maar willen de hypocrisie rond het onderwerp aanklagen. Nu is het demoniseren van drugs een belangrijke oorzaak van de romantisering en de aantrekkelijkheid ervan.
De piraten zijn voorstander van zelfbeschikking, en verwerpen net om die reden verslavingen. Verslavingen beperken mensen hun keuzevrijheid, en dus hun vrijheid tout court. Maar, de manier om deze verslavingen tegen te gaan is niet het bannen van het product zelf. We moeten ons richten op verslavingen zelf. Dit is mogelijk door mensen te informeren over de effecten van drugs, zowel de goede als de slechte, en over het voorkomen van verslavingen.
De Piratenpartij is geen voorstander van een puriteinse samenleving die plezier verwerpt, maar wil pleiten voor de mogelijkheid tot bewust en recreatief middelengebruik, en voor de keuzevrijheid voor individuen. We moeten de romantisering en verheerlijking die rond veel middelen hangt doorprikken (groepsdruk, mythe dat het de creativiteit of het libido zou stimuleren). We willen duidelijk maken dat het gebruik van verslavende middelelen bijna altijd een slecht idee is: ze zijn ongezond en hebben langetermijnseffecten die niet onderschat mogen worden, zoals mogelijke verslaving. We willen een realistisch perspectief bepleiten, met een focus op preventie. 'Hte beste' is de vijand van 'het goede', dus geniet maar met mate. Naast aandacht voor drugs, willen we ons ook toeleggen op andere verslavende middelen of handelingen: gok-, sex- of koopverslavingen bv, alsook de verslaving aan medicijnen of andere legale drugs (sigaretten, koffie, ...)
Daarom stellen we voor dat we:-ons focussen op de verslaving, niet op de repressie van de verslavende middelen-er voor zorgen dat de beschikbare drugs van hoge kwaliteit is, met een bijbehorende kwaliteitscontrole, zodat je weet wat je koopt en je kan omgaan met drugs in een gezondere manier-het verbieden van publiciteit op verslavende middelen-zorgen voor voorwaarden waarin een individu, in functie van zijn verlangens en karakter, zijn roes kan kiezen en de mogelijkheid krijgt om zijn verslaving onder controle kan houden.-het beleid niet focussen op het straffen van de slachtoffers van een verslaving, maar het zou als hoofddoel moeten hebben om hen te helpen.-op het individuele leren te focussen en op de soort drugs waar ze om mee kunnen gaan, met een focus op zelf-bewustzijn en verantwoordelijkheid. Het is meer over hoe individuen omgaan en reageren op drugs, dan op het compleet bannen van bepaalde drugs.

Soit; ik had eigenlijk evengoed heel het citaat in't vet gezet.

Nu gij weer.

BigF 21 augustus 2019 06:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097562)
Ik wacht nog altijd op dat partij programma.

Lees hierboven.
Jij vraagt, ik draai.

Nu een tegenprestatie; ik vraag, jij draait.

Als eens gedacht aan verontschuldigingen en een rechtzetting ivm de gore leugens die je hier over mij rondstrooide? Je weet wel; ik die verkrachtingen goed zou keuren.
Daar wacht ik ondertussen al meer dan een jaar op.

BigF 21 augustus 2019 06:10


geertvdb 21 augustus 2019 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097640)
Hier zagevent: van hun Facebookpagina. Uit 2013. Van net voor de verkiezingen toen jij ze zo geweldig vond.
Ik heb voor de gezelligheid even in't vet gezet waar ze mijn standpunten nagenoeg letterlijk herhalen.

En hop: nu terug naar je hol en huilen maar...




Soit; ik had eigenlijk evengoed heel het citaat in't vet gezet.

Nu gij weer.

Een bericht uit 2013!
13 likes en 3 keer gedeeld!
Sindsdien , van 2013 tot en met 2019, geen enkel bericht meer over cannabis. Noppes!

Ik heb pas in 2017 voor de piraten partij gestemd, en toen stond dit NIET meer in hun partij programma. precies zijn ze van gedacht veranderd.

Toon mij hun officieel partijprogramma (te vinden op hun website) waar ze iets zeggen over cannabis.

Véél succes!

Maar dank u voor het oprakelen van dat bericht, ik ga voor de veiligheid toch voor de NVA stemmen, just to be on the safe side.

geertvdb 21 augustus 2019 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9097638)
En nog maar weer eens!!
Dingen veronderstellen en mij die bullshit voor de voeten gooien.
Jij weet juist geen hol over mij dus hou maar op met te denken dat je alles over mij weet.

En nogmaals; mijn argumentatie gaat over mezelf ja. Ik beargumenteer waarom ik voor de legalisatie van cannabis ben. Onvoorstelbaar dat jij nu plots een probleem begint te maken over een forummer die zijn persoonlijke mening geeft.

Echt, dit gaat alle idiotie voorbij.

Maar ipv mist te spuiten:
Antwoordt dan op deze vraag:

Stel dat bij uw buurman illegale wapens gevonden worden, en de politie valt binnen en hij wordt opgepakt, gaat u dan daar bezwaren tegen hebben?

alice 21 augustus 2019 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097196)
het gaat NIET over de buurman. BigF zit te klagen over zichzelf! wat de buurman mag of niet mag, dat interesseert hem geen knijt.
lees zelf zijn posten, het gaat altijd over 'ik ik ik mij mij mij.

Hij wil het recht om zelf te beslissen over zijn lichaam. en de overheid mag daar niet in tussenkomen wat cannabis betreft. Over al de andere gevaarlijke zaken, daar heeft hij geen problemen mee. daar mag de overheid wel in tussenkomen, dat interesseert hem niet.

Inderdaad het gaat niet over de buurman maar uw bizarre opvattingen.
Over anderen beginnen zeuren waardeer ik echt niet, bovendien beweert u zaken die nergens te lezen vallen.
Ik maak me geen zorgen over een buurman die op de bank zit met een blowtje maar wel over een buurman op de bank met een wapen. Hoop niet te moeten uitleggen aan u wat het verschil is! :roll:

fred vanhove 21 augustus 2019 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097676)
Een bericht uit 2013!
13 likes en 3 keer gedeeld!
Sindsdien , van 2013 tot en met 2019, geen enkel bericht meer over cannabis. Noppes!

Ik heb pas in 2017 voor de piraten partij gestemd, en toen stond dit NIET meer in hun partij programma. precies zijn ze van gedacht veranderd.

Toon mij hun officieel partijprogramma (te vinden op hun website) waar ze iets zeggen over cannabis.

Véél succes!

Maar dank u voor het oprakelen van dat bericht, ik ga voor de veiligheid toch voor de NVA stemmen, just to be on the safe side.

Dus je stemde voor een partij waarvan je eigenlijk niet wist of ze nu voor of tegen waren ? En dit terwijl dit punt voor U van levensbelang is ?
Als ze er voor waren en er daarna niet meer op terugkwamen zou ik denken dat ze net niet van gedacht zijn veranderd dat lijkt me iets logischer.

BigF 21 augustus 2019 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097676)
Een bericht uit 2013!

Ja en? Het staat er nog steeds dus ze hebben het al zes jaar onveranderd laten staan. Lijkt mij duidelijk dat ze er nog steeds zo over denken.
Citaat:

13 likes en 3 keer gedeeld!
Dus als niemand die pagina bekijkt is hetgeen er in vermeld staat niet juist?

Citaat:

Sindsdien , van 2013 tot en met 2019, geen enkel bericht meer over cannabis. Noppes!
Jawel; nogmaals, dat bericht uit 2013 staat er nog steeds steeds.

Citaat:

Ik heb pas in 2017 voor de piraten partij gestemd, en toen stond dit NIET meer in hun partij programma. precies zijn ze van gedacht veranderd.
Als ze van gedacht veranderd zouden zijn hadden ze vast hun facebookpagina aangepast. Maar dat hebben ze niet gedaan. Ze zijn dus blijkbaar niet van gedacht veranderd.

Citaat:

Toon mij hun officieel partijprogramma (te vinden op hun website) waar ze iets zeggen over cannabis.
Toon mij hun officieel partijprogramma (te vinden op hun website) waar ze iets zeggen over een verbod op cannabis.

Citaat:

Véél succes!
Insgelijk.

BigF 21 augustus 2019 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9097677)
Maar ipv mist te spuiten:
Antwoordt dan op deze vraag:

Stel dat bij uw buurman illegale wapens gevonden worden, en de politie valt binnen en hij wordt opgepakt, gaat u dan daar bezwaren tegen hebben?

Nee ventje, niks mist spuien. Kotsmisselijk worden van jou ziekelijk getrol.

Wat lig je nu weer te zagen over mijn buurman en wapens??

Inhoudelijk discusieren over cannabis lukt je niet echt eh?

Trouwens; mijn buurman vraagt of je wil stoppen met hem van allerlei dingen te beschuldigen.

Trouwens: verkrachting, arbeidscontract, smerige leugens,...
Hoe zit het?

Xenophon 21 augustus 2019 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9098060)
...
Dus als niemand die pagina bekijkt is hetgeen er in vermeld staat niet juist?


...

Dat is een moeilijke. ;)

fred vanhove 21 augustus 2019 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9098062)
Nee ventje, niks mist spuien. Kotsmisselijk worden van jou ziekelijk getrol.

Wat lig je nu weer te zagen over mijn buurman en wapens??

Inhoudelijk discusieren over cannabis lukt je niet echt eh?

Trouwens; mijn buurman vraagt of je wil stoppen met hem van allerlei dingen te beschuldigen.

Trouwens: verkrachting, arbeidscontract, smerige leugens,...
Hoe zit het?

Ik kan het me niet laten maar ik zie steeds onze trol zich een bult en twee korte armen lachen terwijl hij zijn zoveelste toeter rolt. :-)

BigF 21 augustus 2019 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9098068)
Dat is een moeilijke. ;)

Shit, nu je het zegt ja...
Doet me zelfs een beetje aan een bekende kat in een doos denken...

geertvdb 21 augustus 2019 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 9097929)
Inderdaad het gaat niet over de buurman maar uw bizarre opvattingen.
Over anderen beginnen zeuren waardeer ik echt niet, bovendien beweert u zaken die nergens te lezen vallen.
Ik maak me geen zorgen over een buurman die op de bank zit met een blowtje maar wel over een buurman op de bank met een wapen. Hoop niet te moeten uitleggen aan u wat het verschil is! :roll:

ontwijk maar de vraag!

Ik zal ze opnieuw stellen in een andere vorm.

stel u voor dat uw buurman verboden exotische dieren houdt, en u hebt daar nooit iets van gemerkt. als hij wordt opgepakt, gaat u daar dan bezwaren tegen maken?

geertvdb 21 augustus 2019 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9098009)
Dus je stemde voor een partij waarvan je eigenlijk niet wist of ze nu voor of tegen waren ? En dit terwijl dit punt voor U van levensbelang is ?
Als ze er voor waren en er daarna niet meer op terugkwamen zou ik denken dat ze net niet van gedacht zijn veranderd dat lijkt me iets logischer.

Ik wist alles, ik heb ik 2017 het partijprogramma gelezen op hun website. Niks te lezen over cannabis.

geertvdb 21 augustus 2019 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9098062)

Trouwens; mijn buurman vraagt of je wil stoppen met hem van allerlei dingen te beschuldigen.

Trouwens: verkrachting, arbeidscontract, smerige leugens,...
Hoe zit het?

Maar ik beschuldig uw buurman nergens van. Ik zeg : STEL ...

stel dat hij jaren een chimpansee heeft, en 1 of andere dienst valt binnen, gaat gij dan bezwaren maken? gaat gij eisen dat hij die chimp mag houden?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be