Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Het Oosten 17 oktober 2020 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9483292)
Ze zien dingen en interpreteren die. Het is dus geen feit maar een interpretatie van een vage waarneming.

Het zou anders ook kunnen dat niet de piloten verkeerd interpreteren, maar u. Want de observatie van deze tuigen door militaire en burgerlijke piloten zijn legio. Toegegeven: wat of wie deze tuigen zijn, blijft een enigma. En daarom wordt het tijd dat men het fenomeen degelijk wetenschappelijk gaat onderzoeken in plaats van er denigrerend over te doen zoals heel wat mensen nog altijd doen.

Bovenbuur 17 oktober 2020 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9483262)
Wij weten niet hoeveel onderzoeken het Pentagon al gedaan heeft naar ufo's. Het onderzoek waarover nu sprake is, lekte 'toevallig' uit. De andere onderzoeken niet. Bovendien, en dat wordt wat onder de mat geveegd: waarom zouden ze 20 miljoen dollar gaan spenderen aan onderzoek van dingen die uiteindelijk toch maar 'baloney' zijn?

Dat leg ik in de post waar jij dit antwoord op stuurt dus uit.

Citaat:

Wat de ruimteschepen betreft. Wel, het is misschien maar een goedkope slogan, maar 'zeg nooit: nooit'.
Dat doe ik dus ook nadrukkelijk niet. Zie de post die jij quotte.

Citaat:

Dat is eigenlijk wat Wendt zegt en dat is tevens hetgeen ik hier al een tijdje zeg. En dat we het ufo-probleem niet meer moeten negeren of belachelijk maken, maar dat we het probleem wetenschappelijk moeten gaan onderzoeken.
En ook daar ben ik het mee eens, maar met de zeer belangrijke restrictie: alleen zover als dat wetenschappelijk, financieel en militair zinnig is. Wat dat betekent? Nou...

Citaat:

Feit blijft evenwel dat we te doen hebben met tuigen met een vliegtechniek die de onze ver te boven gaat. Meer nog , deze tuigen lappen de ons gekende natuurwetten aan hun laars.
Dit is het punt waar we op van mening verschillen. Feit blijft dat we te doen hebben met een relatief beperkt aantal zeer bedenkelijke ooggetuigenverklaringen, filmpjes die ofwel simpel te verklaren zijn ofwel te vaag om wat dan ook te betekenen en een heleboel fantasten en oplichters die bijvoorbeeld zelf graancirkels maken om deze vervolgens "te ontdekken" en de publiciteit weer eens te halen. Ik heb nog absoluut geen ook maar enigszins overtuigend bewijs gezien dat er echt sprake zou zijn van vliegende apparaten die niet binnen de bekende natuurwetten of de staat van de huidige techniek verklaard kunnen worden. De kans dat die cowboyverhalen waar zijn is simpelweg heel klein. Dus dat verantwoord een beperkte hoeveelheid onderzoek in de sectoren waarvoor het fenomeen het meest relevant zou zijn. Dat is dan ook precies wat een aantal organisaties in die sectoren al meerdere decennia doen, een beperkte hoeveelheid onderzoek. In de natuurkunde gaat dat ook zo. Mensen komen via berekeningen op een idee als relativiteit, kwantummechanica of string theory, theorieën die veelbelovend zijn maar er ook best naast kunnen zitten? Je doet er beperkt onderzoek naar tot je bewijs hebt dat een diepere duik rechtvaardigt. Je begint met het equivalent van 20 miljoen op het Amerikaanse defensiebudget, en bij meer bewijs bouw je dat op. Dan trekt je vakgebied ook vanzelf meer en betere onderzoekers aan. Ufologie is dat niet gelukt juist door een gebrek aan bewijs.

Jij wilt serieus genomen worden? Je wordt al serieus genomen. Dit is hoe dat eruit ziet, serieus genomen worden. Beperkt onderzoek, en stevige kritiek op alles wat je zonder overtuigend bewijs beweert. Als je een stap hogerop wil moet je alleen wel echt met positieve resultaten komen, niet met getuigenverklaringen die absoluut niet overeenkomen met de beelden die de getuigen zelf opgenomen hebben.

Het Oosten 17 oktober 2020 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9483433)
Dat leg ik in de post waar jij dit antwoord op stuurt dus uit.


Dat doe ik dus ook nadrukkelijk niet. Zie de post die jij quotte.


En ook daar ben ik het mee eens, maar met de zeer belangrijke restrictie: alleen zover als dat wetenschappelijk, financieel en militair zinnig is. Wat dat betekent? Nou...


Dit is het punt waar we op van mening verschillen. Feit blijft dat we te doen hebben met een relatief beperkt aantal zeer bedenkelijke ooggetuigenverklaringen, filmpjes die ofwel simpel te verklaren zijn ofwel te vaag om wat dan ook te betekenen en een heleboel fantasten en oplichters die bijvoorbeeld zelf graancirkels maken om deze vervolgens "te ontdekken" en de publiciteit weer eens te halen. Ik heb nog absoluut geen ook maar enigszins overtuigend bewijs gezien dat er echt sprake zou zijn van vliegende apparaten die niet binnen de bekende natuurwetten of de staat van de huidige techniek verklaard kunnen worden. De kans dat die cowboyverhalen waar zijn is simpelweg heel klein. Dus dat verantwoord een beperkte hoeveelheid onderzoek in de sectoren waarvoor het fenomeen het meest relevant zou zijn. Dat is dan ook precies wat een aantal organisaties in die sectoren al meerdere decennia doen, een beperkte hoeveelheid onderzoek. In de natuurkunde gaat dat ook zo. Mensen komen via berekeningen op een idee als relativiteit, kwantummechanica of string theory, theorieën die veelbelovend zijn maar er ook best naast kunnen zitten? Je doet er beperkt onderzoek naar tot je bewijs hebt dat een diepere duik rechtvaardigt. Je begint met het equivalent van 20 miljoen op het Amerikaanse defensiebudget, en bij meer bewijs bouw je dat op. Dan trekt je vakgebied ook vanzelf meer en betere onderzoekers aan. Ufologie is dat niet gelukt juist door een gebrek aan bewijs.

Jij wilt serieus genomen worden? Je wordt al serieus genomen. Dit is hoe dat eruit ziet, serieus genomen worden. Beperkt onderzoek, en stevige kritiek op alles wat je zonder overtuigend bewijs beweert. Als je een stap hogerop wil moet je alleen wel echt met positieve resultaten komen, niet met getuigenverklaringen die absoluut niet overeenkomen met de beelden die de getuigen zelf opgenomen hebben.

Ik zal het nog eens herhalen. Ufo's dienen serieus genomen en dus vatbaar voor ernstig wetenschappelijk onderzoek. En de academische wereld die tot dan toe zijn neus ophaalde voor al wat ook maar enigszins naar ufo zweemde, moet afstappen van haar hautaine en vooringenomen houding en haar vooroordelen laten vallen. Zoals het een wetenschapper past.

Bovenbuur 17 oktober 2020 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9483478)
Ik zal het nog eens herhalen. Ufo's dienen serieus genomen en dus vatbaar voor ernstig wetenschappelijk onderzoek. En de academische wereld die tot dan toe zijn neus ophaalde voor al wat ook maar enigszins naar ufo zweemde, moet afstappen van haar hautaine en vooringenomen houding en haar vooroordelen laten vallen. Zoals het een wetenschapper past.

Ik zal het herhalen: Ufo's worden door wetenschappers helemaal niet anders behandeld dan andere vreemde fenomenen. Hoe meer het onderzoek het gelijk van een nieuw idee bevestigd, hoe meer mensen er serieus in geïnteresseerd raken. Ufo onderzoek presenteert simpelweg decennialang slechte resultaten.

Je verwacht ook niet van een MMA vechter dan ze traditionale Tai Chi meesters tot de grootsten onder hen verklaren, simpelweg omdat deze nooit gevechten winnen, en zelfs maar zelden gevechten aangaan. Ufo onderzoek zit in precies hetzelfde parket. Bij meer aanwijzingen dat er iets inzit volgt er meer onderzoek, meer interesse en meer respect. Bij meer negatieve resultaten en "experts" die gewoon ordinaire oplichters blijken groeit de hoon en de minachting. Dus ik zou nog even genieten van die miljoenen die er nog aan besteed worden in plaats van hebberig meer te eisen. Meer krijgen ze als ze meer laten zien, en als de belangrijke ufo onderzoekers zelf zich meer als wetenschappers gaan gedragen en minder als reality tv sterren die een verhaal proberen te verkopen waarvan ze zelf weten dat het niet klopt.

Als je met de grote jongens mee wilt spelen moet je een broek aan trekken. Niet met een luier aan in de zandbak gaan zitten zeuren dat zij je niet serieus nemen.

edwinp 17 oktober 2020 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9483478)
Ik zal het nog eens herhalen. Ufo's dienen serieus genomen en dus vatbaar voor ernstig wetenschappelijk onderzoek. En de academische wereld die tot dan toe zijn neus ophaalde voor al wat ook maar enigszins naar ufo zweemde, moet afstappen van haar hautaine en vooringenomen houding en haar vooroordelen laten vallen. Zoals het een wetenschapper past.

ach 30 jaar geleden dacht ik ook zo, u weet wel in de perioden dat er alleen vage foto's en ooggetuigen waren. Nu met 10 miljard HDMI smart phones in omloop horen we bijna niks meer van alien encounters..

Het Oosten 17 oktober 2020 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9483490)
Ik zal het herhalen: Ufo's worden door wetenschappers helemaal niet anders behandeld dan andere vreemde fenomenen. Hoe meer het onderzoek het gelijk van een nieuw idee bevestigd, hoe meer mensen er serieus in geïnteresseerd raken. Ufo onderzoek presenteert simpelweg decennialang slechte resultaten.

Je verwacht ook niet van een MMA vechter dan ze traditionale Tai Chi meesters tot de grootsten onder hen verklaren, simpelweg omdat deze nooit gevechten winnen, en zelfs maar zelden gevechten aangaan. Ufo onderzoek zit in precies hetzelfde parket. Bij meer aanwijzingen dat er iets inzit volgt er meer onderzoek, meer interesse en meer respect. Bij meer negatieve resultaten en "experts" die gewoon ordinaire oplichters blijken groeit de hoon en de minachting. Dus ik zou nog even genieten van die miljoenen die er nog aan besteed worden in plaats van hebberig meer te eisen. Meer krijgen ze als ze meer laten zien, en als de belangrijke ufo onderzoekers zelf zich meer als wetenschappers gaan gedragen en minder als reality tv sterren die een verhaal proberen te verkopen waarvan ze zelf weten dat het niet klopt.

Als je met de grote jongens mee wilt spelen moet je een broek aan trekken. Niet met een luier aan in de zandbak gaan zitten zeuren dat zij je niet serieus nemen.

Larie en apekool. De problematiek inzake ufo's werd jaaarenlang door wetenschap en academici weggewuifd als kletspraat.


Steeds minder en minder 'kletspraat' zo te horen de laatste tijd. Indien de Navy al zegt dat het geen kletspraat meer is, dan zouden de academici daar best een lesje aan nemen.

denkimi 17 oktober 2020 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9483478)
Ik zal het nog eens herhalen. Ufo's dienen serieus genomen en dus vatbaar voor ernstig wetenschappelijk onderzoek. En de academische wereld die tot dan toe zijn neus ophaalde voor al wat ook maar enigszins naar ufo zweemde, moet afstappen van haar hautaine en vooringenomen houding en haar vooroordelen laten vallen. Zoals het een wetenschapper past.

:lolabove:

ik begin me toch af te vragen of jij geen troll bent. confirmation bias kan heel sterk zijn, maar dit is toch wel een nieuw niveau van onzin.

Het Oosten 17 oktober 2020 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9483549)
:lolabove:

ik begin me toch af te vragen of jij geen troll bent. confirmation bias kan heel sterk zijn, maar dit is toch wel een nieuw niveau van onzin.

Moest ik een troll zijn, dan is prof. Alexander Wendt dit ook. Maar hij is geen troll. Hij geeft een korte zeer duidelijke analyse van de vooroordelen ten opzichte van het onderwerp ufo's en de stiefmoederlijke, ja lasterlijke behandeling van deze problematiek.

Bekijk de onderstaande link maar. Het zal uw geest zeker verruimen.

edwinp 17 oktober 2020 16:58

ik heb ooit een abonnement gehad voor een ufo magazine, de meesten zijn opgedoekt aan het begin van de smart phones-social media uitbraken

zegt genoeg

Het Oosten 17 oktober 2020 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9483595)
ik heb ooit een abonnement gehad voor een ufo magazine, de meesten zijn opgedoekt aan het begin van de smart phones-social media uitbraken

zegt genoeg

Ik heb nooit een abonnement gehad op een ufo-magazine. Heb dit ook niet nodig. En ik vermoed dat de Amerikaanse Navy maar evenmin een abonnement heeft op een ufo-magazine en dit meer dan zeker ook niet nodig heeft.

edwinp 17 oktober 2020 17:48

ja sorry, maar in deze ikhebeenscheetgelateniemandheeftditgefilmd tijdsgeest zijn er ofwel massa's bewijzen ofwel niet..

praha 17 oktober 2020 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9482149)
The UFO Taboo.



Professor Alexander Wendt durft tenminste zijn nek uit te steken. De traditionele wetenschap weigerde tot nu het ufo-verschijnsel te bestuderen en negeerde het steeds, zo zegt Wendt. Het wordt hoogtijd dat dit verandert, zo meent Alexander Wendt. Kortom, "It’s time to take UFOs seriously. Seriously."


https://www.youtube.com/watch?v=u_RquOChJuE

Wendt maakt wel een denkfoutje op het laatste van zijn korte voordracht. Niemand probeert er achter te komen wat of wie die Ufo's zijn?? De doorsnee-wetenschapper en/of academicus niet, da's waar, die kijkt tot nu toe steevast de andere kant op. Maar de militairen, die doen wél onderzoek naar Ufo's. Nu nog steeds. Liefst stiekem. En zij weten ook waarom.

Gene zever verkopen hé
Het is verdomme net omgekeerd
Er heerst momenteel een soort taboo op het louter nemen voor wat het is : een ufo

praha 17 oktober 2020 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9482219)
Hoe’ , dat weten we niet. Want die onderzoeken zijn geheim en ‘classified’ zoals dit heet. Maar ze waren wel bereid er meer dan 20 miljoen dollar voor een ufo-onderzoek neer te tellen, zoals uitlekte. En wees maar zeker dat die onderzoeken nog steeds doorgaan en al heel lang bezig zijn.

Ja dan MOET het zeker wel iets opleveren richting jouw wensdromen hé ...net gelijk hun andere kak-onderzoeken dat ze na een tijd hebben stilgelegd wegens 0,0 bruikbaarheid

praha 17 oktober 2020 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9483290)
Natuurlijk zijn er tuigen.

Neen...stop in godsnaam met die leugen
Als het met zekerheid vast zou staan dan moet gij op de proppen kunnen komen met het nodige bewijs....en dat is er niet...dat weet ge goed genoeg

Citaat:

Lijnpiloten hebben geen camera's op hun vliegtuigen gemonteerd en vertellen hetzelfde verhaal. En als u nu denkt dat alle beweringen over deze tuigen komen van camera-observatie bij de gevechtspiloten, dan bent u abuis. Die tuigen worden ook dikwijls geobserveerd door hen met het blote oog. U misschien toch wat beter informeren.
Dat maakt het nog geen tuigen...hoeveel keren nog

praha 17 oktober 2020 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9483295)
Het zou anders ook kunnen dat niet de piloten verkeerd interpreteren, maar u. Want de observatie van deze tuigen door militaire en burgerlijke piloten zijn legio. Toegegeven: wat of wie deze tuigen zijn, blijft een enigma. En daarom wordt het tijd dat men het fenomeen degelijk wetenschappelijk gaat onderzoeken in plaats van er denigrerend over te doen zoals heel wat mensen nog altijd doen.

hoeveel keren nog : 1 tastbaar feit graag
Er zijn 101x zoveel getuigen van Maria, kabouters, elfjes etc....toch wilt dat niet zeggen dat die dingen bestaan zoals ze geïnterpreteerd worden

praha 17 oktober 2020 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9483478)
Ik zal het nog eens herhalen. Ufo's dienen serieus genomen en dus vatbaar voor ernstig wetenschappelijk onderzoek. En de academische wereld die tot dan toe zijn neus ophaalde voor al wat ook maar enigszins naar ufo zweemde, moet afstappen van haar hautaine en vooringenomen houding en haar vooroordelen laten vallen. Zoals het een wetenschapper past.

Awel begin er dan eens mee
Getuigenissen passen niet in ernstig wetenschappelijk onderzoek als ze niet geverifieerd kunnen worden
Dus stop met die onzin

praha 17 oktober 2020 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9483509)
Larie en apekool. De problematiek inzake ufo's werd jaaarenlang door wetenschap en academici weggewuifd als kletspraat.

'Lieg' niet
Vandaar de ontzettend kapitalen en tal van instanties die in het leven geroepen zijn, zeker ? Zomaar voor de lol om het vooral weg te wuiven als kletspraat

Neen, man....wees eindelijk eens eerlijk
Wat dat gij wegwuiven noemt is de lacune dat wetenschap en academici jouw wensdromen nog niet bevestigd hebben

Citaat:

Steeds minder en minder 'kletspraat' zo te horen de laatste tijd. Indien de Navy al zegt dat het geen kletspraat meer is, dan zouden de academici daar best een lesje aan nemen.
ahja
Wat zeggen die dan precies meer dan dat ze altijd al gezegd hebben ?
Ze zeggen het al verdomme sinds het begrip is ingevoerd

Svennies 18 oktober 2020 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9480245)
Naast de kwestie inhoudsloos antwoorden of posten, is bij sommigen ook leuk.

Nu,ja,begin maar eens met te vertrekken op deze planeet...

Wat weerhoud je juist ervan om van hier je startpunt te maken....

Welk type ruimteschip dacht je daarvoor te gebruiken....

Ga je voor het principe van het vrije val of ga je voor het principe van een rotatieschip....

En vanwaar ga je lanceren mijn beste,het gaat alleen al om het startpunt van uw missie....

De aarde en zijn zwaartekracht zijn al een fantastische rem op zich gezien de kracht die er nu al nodig is om een raket te lanceren,laat staan dat we een kompleet ruimteschip gaan lanceren....

Of gaan we dat elders bouwen waar zwaartekracht een minieme rol speelt....

Wacht eens even ,zover zijn we in de eerstkomende 100 jaar nog lang niet...

Het Oosten 18 oktober 2020 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9484107)
Nu,ja,begin maar eens met te vertrekken op deze planeet...

Wat weerhoud je juist ervan om van hier je startpunt te maken....

Welk type ruimteschip dacht je daarvoor te gebruiken....

Ga je voor het principe van het vrije val of ga je voor het principe van een rotatieschip....

En vanwaar ga je lanceren mijn beste,het gaat alleen al om het startpunt van uw missie....

De aarde en zijn zwaartekracht zijn al een fantastische rem op zich gezien de kracht die er nu al nodig is om een raket te lanceren,laat staan dat we een kompleet ruimteschip gaan lanceren....

Of gaan we dat elders bouwen waar zwaartekracht een minieme rol speelt....

Wacht eens even ,zover zijn we in de eerstkomende 100 jaar nog lang niet...

Raketten die op fossiele brandstof reizen is oude brol. Volledig verouderde techniek.

Neen dat gaan we niet elders bouwen. Het volstaat de massa van een voorwerp te reduceren en afstand doen van die archaïsche fossiele energie om fantastische snelheden te kunnen bereiken. Misschien hebben we die toestellen al. Misschien ook niet. In ieder geval, de tuigen die de Navy gefilmd heeft, schijnen deze technologie wel te bezitten. De kans hiertoe is zeer groot, zo lijkt het.

Diego Raga 18 oktober 2020 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9483290)
Natuurlijk zijn er tuigen. Lijnpiloten hebben geen camera's op hun vliegtuigen gemonteerd en vertellen hetzelfde verhaal.

Op de beide auto’s van ons gezin heb ik jaren geleden een dashcam van +/- 50 euro gemonteerd, zodat bij een ongeval of vreemde situatie de omstandigheden iets duidelijker kunnen weergegeven worden, dan wanneer dat met ‘getuigenissen’ moet gebeuren.
Mocht ik dus een lijnpiloot zijn dan zou ik steevast zo’n dashcam in m’n stuurcabine monteren, zodat wanneer ik tijdens een vlucht een ufo zou spotten, deze dan duidelijker te omschrijven zou zijn, dan mijn ‘getuigenis’ van zo’n encounter.

En wees nu eerlijk. Hoeveel kan het kosten aan een vliegtuigmaatschappij, om elk vliegtuig uit te rusten met enkele van zo’n dingen, om ‘waardevolle’ info mee te registreren ?
Waar wachten die nog op ?

Het Oosten 18 oktober 2020 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 9484647)
Op de beide auto’s van ons gezin heb ik jaren geleden een dashcam van +/- 50 euro gemonteerd, zodat bij een ongeval of vreemde situatie de omstandigheden iets duidelijker kunnen weergegeven worden, dan wanneer dat met ‘getuigenissen’ moet gebeuren.
Mocht ik dus een lijnpiloot zijn dan zou ik steevast zo’n dashcam in m’n stuurcabine monteren, zodat wanneer ik tijdens een vlucht een ufo zou spotten, deze dan duidelijker te omschrijven zou zijn, dan mijn ‘getuigenis’ van zo’n encounter.

En wees nu eerlijk. Hoeveel kan het kosten aan een vliegtuigmaatschappij, om elk vliegtuig uit te rusten met enkele van zo’n dingen, om ‘waardevolle’ info mee te registreren ?
Waar wachten die nog op ?

Dat zou inderdaad een prima idee zijn.

Diego Raga 18 oktober 2020 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9484852)
Dat zou inderdaad een prima idee zijn.

Idd, maar daar wordt zelfs nog geen begin van gemaakt.
Daar is dan ook een goede reden voor, vermoed ik.

Mochten er echt zoveel onverklaarbare tuigen opduiken aan alle kanten van een lijnvlucht, dan zou dat duizenden keren per jaar moeten gebeuren en zouden de ufobeelden daarvan - van zowel piloten als passagiers- ons om de oren vliegen.
Het feit dat dit nog niet gebeurd is, says it all.

Het Oosten 18 oktober 2020 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 9485170)
Idd, maar daar wordt zelfs nog geen begin van gemaakt.
Daar is dan ook een goede reden voor, vermoed ik.

Mochten er echt zoveel onverklaarbare tuigen opduiken aan alle kanten van een lijnvlucht, dan zou dat duizenden keren per jaar moeten gebeuren en zouden de ufobeelden daarvan - van zowel piloten als passagiers- ons om de oren vliegen.
Het feit dat dit nog niet gebeurd is, says it all.

En dan komen we zo weer terug op heel de problematiek inzake ufo’s zoals professor Wendt het verwoordde: men neemt heel het ufo- gebeuren niet ernstig.

Eyjafjallajökull 18 oktober 2020 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9485377)
En dan komen we zo weer terug op heel de problematiek inzake ufo’s zoals professor Wendt het verwoordde: men neemt heel het ufo- gebeuren niet ernstig.




Eenhoorns neemt men ook niet ernstig.

Je weet ongetwijfeld waarom ?

denkimi 18 oktober 2020 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9485377)
En dan komen we zo weer terug op heel de problematiek inzake ufo’s zoals professor Wendt het verwoordde: men neemt heel het ufo- gebeuren niet ernstig.

Als elk ernstig onderzoek tot dezelfde conclusie komt, dat er dus helemaal niets is om te onderzoeken, dan houdt het op natuurlijk.

Dan wordt het religie.

Diego Raga 18 oktober 2020 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9485377)
En dan komen we zo weer terug op heel de problematiek inzake ufo’s zoals professor Wendt het verwoordde: men neemt heel het ufo- gebeuren niet ernstig.

Vergeet die vliegtuigmaatschappijen maar, enkele honderden miljoenen passagiers per jaar high in the sky kunnen die registratiejob ook wel aan.

Verder lopen in alle uithoeken van de wereld ongeveer 5 miljard gsm-gebruikers rond, die bij de minste scheet vanalles beginnen te filmen.
Het internet zou ondertussen moeten overstelpt zijn van video's van ufo's, anomalieën ea encounters of the third kind, zelfs al zou maar 'n fractie van 'n procent zoiets speciaal kunnen vastleggen.
Waar zijn die ?

Het Oosten 19 oktober 2020 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 9485531)
Vergeet die vliegtuigmaatschappijen maar, enkele honderden miljoenen passagiers per jaar high in the sky kunnen die registratiejob ook wel aan.

Verder lopen in alle uithoeken van de wereld ongeveer 5 miljard gsm-gebruikers rond, die bij de minste scheet vanalles beginnen te filmen.
Het internet zou ondertussen moeten overstelpt zijn van video's van ufo's, anomalieën ea encounters of the third kind, zelfs al zou maar 'n fractie van 'n procent zoiets speciaal kunnen vastleggen.
Waar zijn die ?


Die zijn er wel degelijk. Maar er is veel kaf onder het koren op dit punt. En die foto’s of filmpjes die dan wel overschieten om als geloofwaardig te worden aangenomen , worden niet ernstig onderzocht en/of met die informatie wordt niets gedaan.

parcifal 19 oktober 2020 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9485709)
Die zijn er wel degelijk. Maar er is veel kaf onder het koren op dit punt. En die foto’s of filmpjes die dan wel overschieten om als geloofwaardig te worden aangenomen , worden niet ernstig onderzocht en/of met die informatie wordt niets gedaan.

Tuurlijk wel, met die informatie wordt precies het maximum gedaan van wat gedaan kan en moet worden : op de grote hoop vage en onduidelijke ufo-filmpjes gooien.

Het moment dat er duidelijk bewijs is, verandert de hele zaak, maar tot dan ligt al dat "Bewijs" op een hoop, naast de hopen "Bewijs" voor Nessie, BigFoot, Maria-verschijningen, Spoken en Vampiers.

Wat maakt de Ufo hoop dan zo speciaal?
Niks natuurlijk. 8-)

Het Oosten 19 oktober 2020 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9485712)
Tuurlijk wel, met die informatie wordt precies het maximum gedaan van wat gedaan kan en moet worden : op de grote hoop vage en onduidelijke ufo-filmpjes gooien.

Het moment dat er duidelijk bewijs is, verandert de hele zaak, maar tot dan ligt al dat "Bewijs" op een hoop, naast de hopen "Bewijs" voor Nessie, BigFoot, Maria-verschijningen, Spoken en Vampiers.

Wat maakt de Ufo hoop dan zo speciaal?
Niks natuurlijk. 8-)

Nogmaals, van de verschijningen van Maria zijn er geen foto's of filmpjes. Toen niet, en nu niet.

parcifal 19 oktober 2020 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9485714)
Nogmaals, van de verschijningen van Maria zijn er geen foto's of filmpjes. Toen niet, en nu niet.

30 maart 2020 :
https://www.deroerom.nl/nieuws/2020/...-urbi-et-orbi/


Het Oosten 19 oktober 2020 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9485731)

Indien u Maria kunt ontwaren in dit beeld, dan bezit u op zijn minst een grote fantasie.

parcifal 19 oktober 2020 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9485739)
Indien u Maria kunt ontwaren in dit beeld, dan bezit u op zijn minst een grote fantasie.

Ik wou enkel illustreren dat er ook recente video's en foto's zijn van mariaverschijningen, net zoals die er zijn van ufo-verschijningen.

En moest een amerikaanse legerpiloot daar Maria in zien, zou je dat dan toch accepteren?

Een legerpiloot weet namelijk alles van wolken he. ;-)

Het Oosten 19 oktober 2020 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9485861)
Ik wou enkel illustreren dat er ook recente video's en foto's zijn van mariaverschijningen, net zoals die er zijn van ufo-verschijningen.

En moest een amerikaanse legerpiloot daar Maria in zien, zou je dat dan toch accepteren?

Een legerpiloot weet namelijk alles van wolken he. ;-)

Nie swaanse a.u.b. .

Libro 19 oktober 2020 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9485731)

Ik zie daar eerder Big Ben met engelenvleugels in :?

parcifal 19 oktober 2020 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9485910)
Ik zie daar eerder Big Ben met engelenvleugels in :?

Ben Weyts met engelenvleugels? 8O
Nee hoor, duidelijk een madonna.

https://www.youtube.com/watch?v=mi-o...YeSUSYesposito

Bovenbuur 19 oktober 2020 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9485941)
Ben Weyts met engelenvleugels? 8O
Nee hoor, duidelijk een madonna.

https://www.youtube.com/watch?v=mi-o...YeSUSYesposito

Een sluikreclame voor Columbia Pictures?

(Blijft leuk, vormen in wolken zien.)

Het Oosten 19 oktober 2020 11:49

De nuchtere analyse van Jeffrey Kluger.




Toen de fameuze Navy filmpjes uitlekten die de Amerikaanse gevechtspiloten maakten van ufo’s, was er heel wat te doen over deze zaak. CBS nodigde daarom eind 2017 Jeffrey Kluger uit om zijn mening hierover te geven. Kluger is journalist bij Time waar hij verantwoordelijk is voor wetenschappelijke artikels . Hieronder zijn nuchtere analyse.

https://www.youtube.com/watch?v=6a70...tJl5&index=196


Opvallend is wel dat Elizondo -die toch jarenlang het geheim Amerikaans onderzoek naar ufo’s leidde en dus zeker het een en het ander weet over het verschijnsel ufo- overtuigd is dat we hier te doen hebben met tuigen met een zeer geavanceerde technologie (hij heeft het over ‘exotic’ technology). Een technologie die we -volgens hem- eerder hadden moeten verwachten binnen enkele generaties.

Libro 19 oktober 2020 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9485941)
Ben Weyts met engelenvleugels? 8O
Nee hoor, duidelijk een madonna.

https://www.youtube.com/watch?v=mi-o...YeSUSYesposito

Ik bedoelde eigenlijk de Elisabethtoren:


denkimi 19 oktober 2020 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9485714)
Nogmaals, van de verschijningen van Maria zijn er geen foto's of filmpjes. Toen niet, en nu niet.

:|
De kerk onderzoekt en valideert nog regelmatig mirakels, en verklaart nog nu en dan mensen zalig of heilig.

Maria is door de eeuwen heen trouwens al veel meer gezien dan al aliens. Maar natuurlijk toevallig enkel door mensen die al diepgelovige christenen waren. Ze verschijnt blijkbaar nooit aan andere religies of atheïsten.

Met aliens is het net hetzelfde.

Het Oosten 19 oktober 2020 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9486169)
:|
De kerk onderzoekt en valideert nog regelmatig mirakels, en verklaart nog nu en dan mensen zalig of heilig.

Maria is door de eeuwen heen trouwens al veel meer gezien dan al aliens. Maar natuurlijk toevallig enkel door mensen die al diepgelovige christenen waren. Ze verschijnt blijkbaar nooit aan andere religies of atheïsten.

Met aliens is het net hetzelfde.

Fout. Ufo's laten zich op gezette tijden zien aan iedereen: van de advocaat tot de kruidenier en van de metser tot de president van USA, van ongeletterden tot mensen met een hoogwaardige academische opleiding.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be