Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De achterlijkheid van de USA, deel 6848... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167276)

-Jo- 6 februari 2012 00:04

De achterlijkheid van de USA, deel 6848...
 
Na een hondeleven worden diegenen voor wie de kapitalistische 'American Dream' een nachtmerrie werd en die komen te sterven, uiteindelijk ook begraven als een hond.

Dit is niet één of ander massagraf uit Afrika, Azië of ex-Joegoslavië, maar een gewone "begrafenis" voor de sukkelaars in het plaatsje Homewood, (Chicago) USA. In de buurt van New York zou een gelijkaardig massagraf zijn met... 800000 begraven "honden".





Het rauwe kapitalisme in de praktijk: zelfs voor de doden geen respect. Geen geld genoeg, dumpen in massagraven!

Dank aan de redactie van oa P-Magazine en andere Europese mediakanalen dat dit -weliswaar in de vorm van sensatie- ter kennis wordt gebracht van de Europeanen.

Snerror 6 februari 2012 01:12

Mij mogen ze ook ergens in een put smijten, geen probleem.

Nr.10 6 februari 2012 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5974295)
Mij mogen ze ook ergens in een put smijten, geen probleem.

Daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat deze mensen in die put gedumpt worden omdat ze straatarm zijn.

AsGardSGO 6 februari 2012 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5974319)
Daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat deze mensen in die put gedumpt worden omdat ze straatarm zijn.

Wat alleen maar bewijst hoeveel echte waarde wij niet enkel aan ons eigen leven schenken maar ook aan dat van anderen, of ze nu bekenden zijn of niet.
Hoe schrijnend dit ook is, onze wereld loopt er over van. Iedereen of de meesten vinden het niet kunnen en zijn altijd geshockt als zulke feiten en realiteit blootgelegd wordt -sensatie gewijs of niet- maar stellen ondertussen toch maar vast dat het niet ophoudt. Dat niemand er dan ook eens iets aan doet en dat men niet enkel onverschilliger wordt maar nog rapper vergeet.
11.11.11, Amnestie international, PETA, GAIA, Vredeseilanden, Artsen Zonder Grenzen,.. allemaal mooi maar na decennia actie en bewustmaking herleid tot geweten susserij.

zonbron 6 februari 2012 05:56

NO COMMENT, maar het was ietsje beter. :? :-P Ach...

zonbron 6 februari 2012 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5974319)
Daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat deze mensen in die put gedumpt worden omdat ze straatarm zijn.

Nee @Nr,10, niet noodzakelijk straatarm.

Vanwege vuile politiek wel ! Peren zijn geen appelen.

kelt 6 februari 2012 06:16

Vrijwel iedere Europese stad van enige omvang heeft al lang wat "hoekjes" op zijn kerkhoven om "verworpenen" te begraven.
Momenteel,en voor zover ik weet worden ze niet in stapels begraven om de eenvoudige reden dat in Europa,wegens plaatsgebrek,graven in een jaar of 20 weer "opgeruimd" worden....om plaats te maken
Als het aantal dergelijke doden nog zal stijgen (hoogst waarschijnlijk) kan men ongetwijfeld betere "crematieprijsjes" krijgen en gaan deze mensen in de oven....

Ik zie niks speciaals "VS achterlijk".....meer en meer mensen sterven alleen en soms zelfs vrijwel anoniem....Een wereldwijd fenomeen.Hoe meer mensen er zijn,hoe minder "waarde"mensen hebben,in vrijwel ieder opzicht,

Tamam 6 februari 2012 09:04

en dan nog op elkaar gestapeld..

Helias 6 februari 2012 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5974406)
Vrijwel iedere Europese stad van enige omvang heeft al lang wat "hoekjes" op zijn kerkhoven om "verworpenen" te begraven.
Momenteel,en voor zover ik weet worden ze niet in stapels begraven om de eenvoudige reden dat in Europa,wegens plaatsgebrek,graven in een jaar of 20 weer "opgeruimd" worden....om plaats te maken
Als het aantal dergelijke doden nog zal stijgen (hoogst waarschijnlijk) kan men ongetwijfeld betere "crematieprijsjes" krijgen en gaan deze mensen in de oven....

Ik zie niks speciaals "VS achterlijk".....meer en meer mensen sterven alleen en soms zelfs vrijwel anoniem....Een wereldwijd fenomeen.Hoe meer mensen er zijn,hoe minder "waarde"mensen hebben,in vrijwel ieder opzicht,

Inderdaad.

Geld speelt bij ons ook een rol in de manier waarop je wordt begraven. En hoe lang je begraven blijft (en niet "ontknekeld"). En dan bevinden we ons nog in het meer welvarende deel van Europa.

En "massagraf"? Wat zijn onze kerkhoven tenzij massagraven?
De term "massagraf" wordt in dit geval uiteraard gebruikt omwille van de connotatie die er normaal aan vast hangt: n.l. de associatie met moorddadige regimes. En dan weten we wat er speelt: sensatiezucht en de zoveelste opwelling van anti-Amerikanisme.

elsina 6 februari 2012 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5974354)
11.11.11, Amnestie international, PETA, GAIA, Vredeseilanden, Artsen Zonder Grenzen,.. allemaal mooi maar na decennia actie en bewustmaking herleid tot geweten susserij.


Altijd al een gruwelijke hekel gehad aan die organisaties, van mij hebben die nog nooit 1 cent ontvangen


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5974406)

Ik zie niks speciaals "VS achterlijk"....t,

Ik zie daar ook helemaal niets achterlijks in, maar volgens links is alles goed om de VS te baschen, dat zegt genoeg over linkse mensen.

lombas 6 februari 2012 12:38

Schandalig inderdaad dat ze zo begraven worden!

Crematie is veel eenvoudiger, maatschappelijk verantwoord en milieuvriendelijker.

Steve_M 6 februari 2012 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 5974665)
Ik zie daar ook helemaal niets achterlijks in, maar volgens links is alles goed om de VS te baschen, dat zegt genoeg over linkse mensen.

Lol, linkse Jo. Hij zal het graag horen.

Dixie 6 februari 2012 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5974406)
Ik zie niks speciaals "VS achterlijk".....meer en meer mensen sterven alleen en soms zelfs vrijwel anoniem....Een wereldwijd fenomeen.Hoe meer mensen er zijn,hoe minder "waarde"mensen hebben,in vrijwel ieder opzicht,

het is dan ook gewoon een topic om te VS bashen niet meer of minder :roll:
zonder bron,link dan nog wel...

Nestor Burma 6 februari 2012 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5974295)
Mij mogen ze ook ergens in een put smijten, geen probleem.

Zelfs de doodsgedachte brengt bij het moderne, geëmancipeerde individu niets meer teweeg. Zo afgestompt, zo leeg. Het lichaam en het mensenleven hebben evenveel waarde als een wegwerpverpakking.

Nestor Burma 6 februari 2012 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5974837)
het is dan ook gewoon een topic om te VS bashen niet meer of minder :roll:
zonder bron,link dan nog wel...

P-Magazine staat er. :roll:

Nestor Burma 6 februari 2012 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5974744)
Crematie is veel eenvoudiger, maatschappelijk verantwoord en milieuvriendelijker.

Moeten daar nog geen emissierechten op betaald worden?

Of is het alleen Goldman-Sachs dat bekommerd is om ons milieu?

Rr00ttt 6 februari 2012 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5974319)
Daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat deze mensen in die put gedumpt worden omdat ze straatarm zijn.

En wat gebeurt er daar hier mee? (ik weet het antwoord niet maar ik vermoed dat dat ook niet grand luxe zal zijn)

filosoof 6 februari 2012 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5974749)
Lol, linkse Jo. Hij zal het graag horen.

Op www.forum.politics.be is 't een scheldwoord. ;-)

filosoof 6 februari 2012 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5974406)
Vrijwel iedere Europese stad van enige omvang heeft al lang wat "hoekjes" op zijn kerkhoven om "verworpenen" te begraven.
Momenteel,en voor zover ik weet worden ze niet in stapels begraven om de eenvoudige reden dat in Europa,wegens plaatsgebrek,graven in een jaar of 20 weer "opgeruimd" worden....om plaats te maken
Als het aantal dergelijke doden nog zal stijgen (hoogst waarschijnlijk) kan men ongetwijfeld betere "crematieprijsjes" krijgen en gaan deze mensen in de oven....

Ik zie niks speciaals "VS achterlijk".....meer en meer mensen sterven alleen en soms zelfs vrijwel anoniem....Een wereldwijd fenomeen.Hoe meer mensen er zijn,hoe minder "waarde"mensen hebben,in vrijwel ieder opzicht,

23 augustus 2011 Pastoor weigert uitvaart bij euthanasie

julian 6 februari 2012 15:40

De zoveelste uiting van geobsedeerd zijn met de VS.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be