Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

parcifal 21 mei 2021 08:02

Na de Fox News onzin, eens een serieus artikel over UAP's : Why Scientists Run from Unidentified Aerial Phenomena

https://medium.com/on-the-trail-of-t...p-a29ad659f70d

Citaat:

The frustration about lack of scientific interest may come, in part, from comments by celebrity scientists. In a CNN appearance in 2017, Neil deGrasse Tyson said, “Call me when you have a dinner invite from an alien. The evidence is so paltry for aliens to visit Earth, I have no further interest.”
Citaat:

In its current state, the UAP field is too littered with mines. Step on a hoax and a scientist is finished.
Citaat:

Scientists Need a Safe Space

There are undoubtedly many scientists who, for a variety of reasons, would like to engage in the UAP topic. The only way that can happen is for the stigma to be reduced. More than that, because it’s an extraordinarily fraught topic, a “safe space” needs to be created for scientists to engage.

What might that look like?
For one thing, the government needs to come clean. We know from Lue Elizondo that the government has crash retrieval materials. They may have a lot of exciting data. We need to get to a point where this information is shared with the academic and scientific community, and of course the general public.

At the end of the day big universities care about money and prestige. If the general public comes to learn about and accept the reality of UAPs, that could drive interest and perceived value in this line of research. Money must be made available by the government specifically for this purpose. If big grants are available to scientists, we might find that universities suddenly become interested in this topic and encourage research. It has to become a reputable and respectable line of pursuit. From an institution’s perspective, research should be highly relevant and bring in grant dollars.

Het Oosten 21 mei 2021 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9682253)
Na de Fox News onzin, eens een serieus artikel over UAP's : Why Scientists Run from Unidentified Aerial Phenomena

https://medium.com/on-the-trail-of-t...p-a29ad659f70d

U komt steeds terug met uw aliens. Daar gaat het nu niet over. Het gaat over het feit dat ufo's wel degelijk bestaan. Zoals Coen Vermeeren zo treffelijk uitdrukte. Iets wat debunkers altijd ontkenden of probeerden te verklaren met en door natuurlijke fenomenen. U of uw acolieten dwaalden. Decennia lang!

U en uw geestesgenoten hebben zich laten misleiden door de Amerikaanse overheid die de mensen voorloog. Tevens decennialang. Plus het feit dat u de 'believers' jarenlang belachelijk hebt gemaakt, zodat er geen ernstig discussie op gang kon komen. Ook de 'salonfähige' wetenschappers hebben pakken boter op hun hoofd (1). Ze vonden zich te goed om zich over dit in hun ogen 'infantiel' onderwerp te buigen. Ten onrechte zo blijkt nu.



__________________________

(1)Behalve enkele illustere uitzonderingen zoals J. Vallée, Hynek, Stanton Friedman en nog een paar. Maar dat waren dan ook witte raven.

parcifal 21 mei 2021 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9682259)
U komt steeds terug met uw aliens. Daar gaat het nu niet over. Het gaat over het feit dat ufo's wel degelijk bestaan. Zoals Coen Vermeeren zo treffelijk uitdrukte. Iets wat debunkers altijd ontkenden of probeerden te verklaren met en door natuurlijke fenomenen. U of uw acolieten dwaalden. Decennia lang!

Dat artikel gaat LETTERLIJK over UAP's, het staat zelfs in de titel.
Blijkbaar snap je niet dat UAP's en UFO's hetzelfde zijn? :D :D

En Coen Vermeeren is geen deugdelijke referentie, hij is net een perfect voorbeeld van iemand die de wetenschap heeft losgelaten (en ook is ontslagen als lesgever overigens bij de Technische universiteit Delft) en die in de fabeltjesfuik is gedonderd : hij schrijft en spreekt nu vanuit zijn geloof, niet vanuit wat hij weet.

Het Oosten 21 mei 2021 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9682266)
Dat artikel gaat LETTERLIJK over UAP's, het staat zelfs in de titel.
Blijkbaar snap je niet dat UAP's en UFO's hetzelfde zijn? :D :D

Het gaat om dit gezegde vermeld in uw post:


Citaat:

The frustration about lack of scientific interest may come, in part, from comments by celebrity scientists. In a CNN appearance in 2017, Neil deGrasse Tyson said, “Call me when you have a dinner invite from an alien. The evidence is so paltry for aliens to visit Earth, I have no further interest.”
Citaat:
Altijd die tendens om de dingen in het belachelijke te trekken. Welnu, ik zeg niet dat de aliens er zijn, maar uitsluiten doe ik het zeker niet meer. En dat zouden deze salonfähige wetenschappers maar best ook doen.

CUFI 21 mei 2021 08:42

Ik vraag me af of sommige mensen wel eens buiten zichzelf durven komen te staan om objectiever naar de zaken te kijken.
Het gros van de westerlingen is gemassavormd en kan onderwerpen als dit niet voeren wegens aangeleerde stigma's en taboes.

voorwaar, geef ze een jaartje heroïsche dosissen van zwammen en/of ijskristallen, en de massavorming is ongedaan gemaakt. ^^

Het Oosten 21 mei 2021 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9682107)
Tja , als jij dag in dag uit , week in week uit , maand in maand uit steeds weer datzelfde terugkerende riedeltje dat al talloze keren gebunked is steeds weer ten tonele komt brengen....

Tja ,man ,een Tibetiaans gebedsmolentje is er niets tegen....

Denk jij nu écht dat wij op zulke onzin steeds weer blijven antwoorden....

Wij nemen daarvoor ontslag ,net zoals uw oppergod Elizondo ontslag nam bij AATIP destijds....

En weet je nog waarom....






https://en.wikipedia.org/wiki/Advanc...cation_Program

Nog niet eens zo lang geleden waren die oelewappers er wel als de kippen bij om alles af te kraken en belachelijk te maken wat met ufo's te maken had. Nu hoort men ze, noch ziet men hen niet meer. En terecht of begrijpelijk, want moest ik debunker zijn, ik zou me hier ook nooit meer laten horen.

parcifal 21 mei 2021 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9682274)
Altijd die tendens om de dingen in het belachelijke te trekken. Welnu, ik zeg niet dat de aliens er zijn, maar uitsluiten doe ik het zeker niet meer. En dat zouden deze salonfähige wetenschappers maar best ook doen.

Wat Neil Degrasse Tyson bedoelt is gewoon evident :

Wat kan er onderzocht worden?
Het materiaal om mee te werken is gewoon niet aanwezig of is vals/ hoax/geruchten.

Hij heeft een punt.

parcifal 21 mei 2021 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9682305)
Nog niet eens zo lang geleden waren die oelewappers er wel als de kippen bij om alles af te kraken en belachelijk te maken wat met ufo's te maken had. Nu hoort men ze, noch ziet men hen niet meer. En terecht of begrijpelijk, want moest ik debunker zijn, ik zou me hier ook nooit meer laten horen.

Er valt niks (meer) te debunken. :)

Het Oosten 21 mei 2021 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9682346)
Wat Neil Degrasse Tyson bedoelt is gewoon evident :

Wat kan er onderzocht worden?
Het materiaal om mee te werken is gewoon niet aanwezig of is vals/ hoax/geruchten.

Hij heeft een punt.

Hoe komt het dan dat mensen zoals Jacques Vallées of Stanton Friedman, twee uitmuntende wetenschappers, het wel de moeite vonden om te onderzoeken? En dit heel hun leven lang. Probleem is bij vele 'salonwetenschappers', dat ze alles moeten aangeboden krijgen op een gouden plateautje en dat het onderzoeksgebied moet vallen binnen de algemeen aanvaarde normen en wetenschappelijke mainstream.

Het Oosten 21 mei 2021 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9682350)
Er valt niks (meer) te debunken. :)

Inderdaad. Het bestaan van ufo's is een feit. Al lang. Er valt hier niets meer te debunken.

Het Oosten 21 mei 2021 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9682266)
Dat artikel gaat LETTERLIJK over UAP's, het staat zelfs in de titel.
Blijkbaar snap je niet dat UAP's en UFO's hetzelfde zijn? :D :D

En Coen Vermeeren is geen deugdelijke referentie, hij is net een perfect voorbeeld van iemand die de wetenschap heeft losgelaten (en ook is ontslagen als lesgever overigens bij de Technische universiteit Delft) en die in de fabeltjesfuik is gedonderd : hij schrijft en spreekt nu vanuit zijn geloof, niet vanuit wat hij weet.

Indien het waar is hetgeen u stelt en deze instelling mensen ontslaat omdat ze 'out of the box' durven te denken, dan is dit maar weinig verheffend voor de T.U.Delft. Een instelling die blijkbaar meer bekommerd is om haar zogezegde 'goede naam', dan om de mogelijke waarheid.

Feit blijft nochtans overeind: Coen Vermeeren had gelijk. En daar kan nu de T.U. Delft met heel haar wetenschappelijke pretentie een punt aan zuigen!

jogo 21 mei 2021 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9682274)
Het gaat om dit gezegde vermeld in uw post:




Altijd die tendens om de dingen in het belachelijke te trekken. Welnu, ik zeg niet dat de aliens er zijn, maar uitsluiten doe ik het zeker niet meer. En dat zouden deze salonfähige wetenschappers maar best ook doen.

Maar heel tevreden zijt ge ook niet blijkbaar met Obama die zijn respect toonde voor de ufo-religie.
(Omdat wat een mens gelooft hoogst individueel persoonlijk is)

Het Oosten 21 mei 2021 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9682506)
Maar heel tevreden zijt ge ook niet blijkbaar met Obama die zijn respect toonde voor de ufo-religie.
(Omdat wat een mens gelooft hoogst individueel persoonlijk is)

Maar weinig met religie te maken. Of zoals Coen Vermeeren het stelde: "ufo's bestaan gewoon." En de debunkers zullen het geweten hebben. De pretentieuze T.U. Delft maar evenzeer.

Het Oosten 21 mei 2021 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9682506)
Maar heel tevreden zijt ge ook niet blijkbaar met Obama die zijn respect toonde voor de ufo-religie.
(Omdat wat een mens gelooft hoogst individueel persoonlijk is)

Is geen kwestie meer van 'geloof'. Ten minste niet volgens Jeremy Corbell. En hij zegt ook ergens waarom. (1)

https://www.youtube.com/watch?v=E7gBnsGjfyM


____________________

(1) Toch maar de woorden van Wernher Von Braun in gedachten blijven houden.

Het Oosten 22 mei 2021 16:42

Jeremy Corbell over de gefilmde uso.




https://www.youtube.com/watch?v=RVKkAluLS7o

Svennies 22 mei 2021 22:37

Het Tibetaans gebedsmolentje draait weer op volle toeren...

Nog een vijftal weekjes geduld ....

En dan gaat dat ongetwijfeld in tegenovergestelde richting draaien...

Het Oosten 23 mei 2021 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9684325)
Het Tibetaans gebedsmolentje draait weer op volle toeren...

Nog een vijftal weekjes geduld ....

En dan gaat dat ongetwijfeld in tegenovergestelde richting draaien...

Vertwijfelde hoop doet leven.

kojak 23 mei 2021 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9682393)
Inderdaad. Het bestaan van ufo's is een feit. Al lang. Er valt hier niets meer te debunken.

Klopt. Maar of het aliens zijn, dat is natuurlijk wat anders.

Het Oosten 23 mei 2021 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9684428)
Klopt. Maar of het aliens zijn, dat is natuurlijk wat anders.

Inderdaad. Heb ik ook nooit beweerd. Indien het aardse high tech is, zal ook dit vroeg of laat uitkomen. Kan niet anders. Steeds minder blijft lang geheim in onze gemediatiseerde maatschappij met allerlei technische snufjes. Snufjes, stilaan in het bereik komen van iedereen.

Het Oosten 23 mei 2021 17:33

"It's there .....and it is not there."





'Finally a scientist that doesn't want to pretend this isn't happening.'

https://www.youtube.com/watch?v=a6tDHZj5q5Q


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be