Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Sodomis 17 juni 2010 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4824424)
Klopt.
Psychologie is me niet geheel onbekend.
En misschien ligt het wel aan mijn geloof in intelligent buitenaards leven,
dat IK effectief UFO's zie vliegen in het bijzijn van mensen die dit eerder onwaarschijnlijk achten en toch even perplex staan.
Maar dat heet dan "projectie" zeker

Anyway, ik hoop dat de wetenschap er ooit in slaagt die dingen te vangen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4824424)
Drugs, drank, waanbeelden, ...
Je zegt er niet bij of de ANDEREN ze ook zagen of perplex stonden van jou waanzinnig gedrag?


:lol:
Ik vrees dat we middenin de Sahara zaten, zonder drugs & alcohol.
Daar de 4 vrienden die ook getuige waren, psychologen zijn van beroep,
denk ik dat ik wel zou gewezen zijn op mijn "waanzinnig gedrag" moest dat uberhaupt het geval geweest zijn...
De 2 touaregs die ons die dag hadden gegidst naar het tentenkamp,
zeiden over het voorval enkel:
"Snappen jullie niet dat wij geen tv nodig hebben in de woestijn?
Dit is onze televisie... en elke nacht is er wel iets nieuws te zien." 8-)

Cdude 17 juni 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4825667)
:lol:
Ik vrees dat we middenin de Sahara zaten, zonder drugs & alcohol.
Daar de 4 vrienden die ook getuige waren, psychologen zijn van beroep,
denk ik dat ik wel zou gewezen zijn op mijn "waanzinnig gedrag" moest dat uberhaupt het geval geweest zijn...
De 2 touaregs die ons die dag hadden gegidst naar het tentenkamp,
zeiden over het voorval enkel:
"Snappen jullie niet dat wij geen tv nodig hebben in de woestijn?
Dit is onze televisie... en elke nacht is er wel iets nieuws te zien." 8-)

Dus je hebt lichtjes zien bewegen. Niks speciaals bij een totaal verduisterde omgeving zou ik denken.
Je beschrijft ook niet je ervaring. "Ufo's zien vliegen", zegt niet echt veel.

En niemand had een camera bij?

praha 17 juni 2010 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4819881)
Iets wetenschappelijker?

ALLE wetenschap begint bij waarneming.
Of dat nu een UFO is op een radar of een nieuw deeltje in een haldron-collider... een waarneming is een waarneming.
Deductie is bovendien een geldige wetenschappelijke methode.

Ik vind het onterecht dat UFO's uit academische hoek compleet genegeerd worden...

Maar dat is 't 'm nu net.
We vragen steeds naar die waarnemingen ( in diezelfde wetenschappelijke zin )...niet meer niet minder

Sodomis 17 juni 2010 19:51

Citaat:

Dus je hebt lichtjes zien bewegen. Niks speciaals bij een totaal verduisterde omgeving zou ik denken.
Je beschrijft ook niet je ervaring. "Ufo's zien vliegen", zegt niet echt veel.

En niemand had een camera bij?
Ik heb prachtige lichten gezien die nacht. :-)
Meteorieten die in een groene vlam uitéénspatten om vervolgens als individuele brokstukken uit te doven. Prachtig schouwspel, maar niets overtrof de UFO.

Iedereen had camera's bij... Geen tijd om die boven te halen; fenomeen duurde 5sec.
Heel hoog in het zenith werd een metaalachtig object verlicht door een externe bron??? (maan/zon achter de horizon?).
Met een "fade-in" verscheen dat ding -groter als 2 handen voor je uitgestrekt- en enkele seconden later verdween het met een "fade-out"...
alsof het object zich buiten de atmosfeer bevond.

Structuur was duidelijk te zien: een ronde vorm binnen een ronde? vorm, met assymetrische, rechthoekige structuren opgevuld. De omtrek van het object was helemaal niet duidelijk, (wellicht werd het object niet volledig belicht).

kiko 17 juni 2010 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4825838)
Ik heb prachtige lichten gezien die nacht.
Meteorieten die in een groene vlam uitéénspatten om vervolgens als individuele brokstukken uit te doven. Prachtig schouwspel, maar niets overtrof de UFO.



Iedereen had camera's bij... Geen tijd om die boven te halen; fenomeen duurde 5sec.

Verdorie, da's pech hebben.

Sodomis 17 juni 2010 22:29

Citaat:

Verdorie, da's pech hebben.
Waarom? Ik heb de wereld helemaal niks te bewijzen. :-)

En zelfs al vloog dat ding daar 15min... hoe zouden we daar in godsnaam een foto van kunnen trekken s'nachts zonder statief? :roll:
Een video-opname zou zelfs in HD kwaliteit een grijze brij geven...
en daarbij, niemand zou zelfs een goede opname als bewijs aanvaarden. :-P

Zolang de wetenschap zich afzijdig houdt van het onderwerp, zal ik nooit weten wat ik gezien heb. :|

Cdude 17 juni 2010 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4826226)
Waarom? Ik heb de wereld helemaal niks te bewijzen. :-)

En zelfs al vloog dat ding daar 15min... hoe zouden we daar in godsnaam een foto van kunnen trekken s'nachts zonder statief? :roll:
Een video-opname zou zelfs in HD kwaliteit een grijze brij geven...
en daarbij, niemand zou zelfs een goede opname als bewijs aanvaarden. :-P

Zolang de wetenschap zich afzijdig houdt van het onderwerp, zal ik nooit weten wat ik gezien heb. :|

In welke grot leef jij?
De meeste vidcams hebben een 0-3 lux setting, Zelfs mijn +5j oude GSM had nightmode om te fotograferen. (nokia W800)

HD heeft er geen bal mee te maken. Je bent ons blazen aan't wijsmaken

Bovenbuur 18 juni 2010 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4825838)
Ik heb prachtige lichten gezien die nacht. :-)
Meteorieten die in een groene vlam uitéénspatten om vervolgens als individuele brokstukken uit te doven. Prachtig schouwspel, maar niets overtrof de UFO.

Iedereen had camera's bij... Geen tijd om die boven te halen; fenomeen duurde 5sec.
Heel hoog in het zenith werd een metaalachtig object verlicht door een externe bron??? (maan/zon achter de horizon?).
Met een "fade-in" verscheen dat ding -groter als 2 handen voor je uitgestrekt- en enkele seconden later verdween het met een "fade-out"...
alsof het object zich buiten de atmosfeer bevond.

Structuur was duidelijk te zien: een ronde vorm binnen een ronde? vorm, met assymetrische, rechthoekige structuren opgevuld. De omtrek van het object was helemaal niet duidelijk, (wellicht werd het object niet volledig belicht).

Dus of je hebt een object ongeveer ter grootte van de maan gezien dat binnen vijf seconden vanaf ongeveer de baan van Mars of verder naar het randje van de atmosfeer suiste, afremde en weer terug vloog, een staaltje waar een snelheid ruim hoger dan de lichtsnelheid voor nodig is en dat je dus ook onmogelijk op deze manier had kunnen waarneme, of minstens een van de dingen die je meent gezien te hebben klopt niet en er is een simpelere veklaring.

Khwajagan 18 juni 2010 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4826581)
Dus of je hebt een object ongeveer ter grootte van de maan gezien dat binnen vijf seconden vanaf ongeveer de baan van Mars of verder naar het randje van de atmosfeer suiste, afremde en weer terug vloog, een staaltje waar een snelheid ruim hoger dan de lichtsnelheid voor nodig is en dat je dus ook onmogelijk op deze manier had kunnen waarneme, of minstens een van de dingen die je meent gezien te hebben klopt niet en er is een simpelere veklaring.

Veel mensen denken dat Einstein bewezen heeft dat er niks sneller dan het licht kan. Dit is volgens mj niet zo. hij heeft het gepostuleerd, wat wel effe iets anders is. En hij heeft het gepostuleerd aan de hand van het Michaelson Morley experiment waarvan de uitkomst anders was dan de officiele flyers ons vertellen.

Cdude 18 juni 2010 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan (Bericht 4826611)
Veel mensen denken dat Einstein bewezen heeft dat er niks sneller dan het licht kan. Dit is volgens mj niet zo. hij heeft het gepostuleerd, wat wel effe iets anders is. En hij heeft het gepostuleerd aan de hand van het Michaelson Morley experiment waarvan de uitkomst anders was dan de officiele flyers ons vertellen.

Over die uitkomst zeur jij zowat overal maar ik heb nog steeds geen GRAANTJE bewijs gelezen.

De aarde is plat....omdat ik het hier zeg, natuurlijk.

exodus 18 juni 2010 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4825838)
Ik heb prachtige lichten gezien die nacht. :-)
Meteorieten die in een groene vlam uitéénspatten om vervolgens als individuele brokstukken uit te doven. Prachtig schouwspel, maar niets overtrof de UFO.

Iedereen had camera's bij... Geen tijd om die boven te halen; fenomeen duurde 5sec.
Heel hoog in het zenith werd een metaalachtig object verlicht door een externe bron??? (maan/zon achter de horizon?).
Met een "fade-in" verscheen dat ding -groter als 2 handen voor je uitgestrekt- en enkele seconden later verdween het met een "fade-out"...
alsof het object zich buiten de atmosfeer bevond.

Structuur was duidelijk te zien: een ronde vorm binnen een ronde? vorm, met assymetrische, rechthoekige structuren opgevuld. De omtrek van het object was helemaal niet duidelijk, (wellicht werd het object niet volledig belicht).

Ik dacht dat jij vroeger niet geloofde in UFO's?

Is het geval recent gebeurt misschien en heeft dat je opvattingen verandert?

Johnny Blaze 18 juni 2010 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4826299)
In welke grot leef jij?
De meeste vidcams hebben een 0-3 lux setting, Zelfs mijn +5j oude GSM had nightmode om te fotograferen. (nokia W800)

HD heeft er geen bal mee te maken. Je bent ons blazen aan't wijsmaken

€ 500 voor u als gij me (zelfs) overdag een scherpe foto kunt maken van een overvliegende F-16 met uw gsm. Voorwaarde is wel dat ge uw gsm pas moogt uithalen als ge het toestel ziet.

Cdude 18 juni 2010 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4826774)
Ik dacht dat jij vroeger niet geloofde in UFO's?

Is het geval recent gebeurt misschien en heeft dat je opvattingen verandert?

Hou nu toch eens op met dat:evil: "GELOVEN" :evil:in UFO's, gezever:roll:
Hetv is geen religie. Je ziet iets vliegen wat je niet kan verklaren, end of story.

Cdude 18 juni 2010 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4826581)
Dus of je hebt een object ongeveer ter grootte van de maan gezien dat binnen vijf seconden vanaf ongeveer de baan van Mars of verder naar het randje van de atmosfeer suiste, afremde en weer terug vloog, een staaltje waar een snelheid ruim hoger dan de lichtsnelheid voor nodig is en dat je dus ook onmogelijk op deze manier had kunnen waarneme, of minstens een van de dingen die je meent gezien te hebben klopt niet en er is een simpelere veklaring.

Hoe extrapoleer jij al die info uit zijn uitleg? 8O

Cdude 18 juni 2010 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4826786)
€ 500 voor u als gij me (zelfs) overdag een scherpe foto kunt maken van een overvliegende F-16 met uw gsm. Voorwaarde is wel dat ge uw gsm pas moogt uithalen als ge het toestel ziet.

Citaat:

En zelfs al vloog dat ding daar 15min... hoe zouden we daar in godsnaam een foto van kunnen trekken s'nachts zonder statief?
Een video-opname zou zelfs in HD kwaliteit een grijze brij geven...
:roll::lol::roll:

Johnny Blaze 18 juni 2010 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4826799)
:roll::lol::roll:

Allé, fotograaf zijt ge dus ook al. Lijkt me vervelend, zo alles over alles weten.

Sodomis 18 juni 2010 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4826581)
Dus of je hebt een object ongeveer ter grootte van de maan gezien dat binnen vijf seconden vanaf ongeveer de baan van Mars of verder naar het randje van de atmosfeer suiste, afremde en weer terug vloog, een staaltje waar een snelheid ruim hoger dan de lichtsnelheid voor nodig is en dat je dus ook onmogelijk op deze manier had kunnen waarneme, of minstens een van de dingen die je meent gezien te hebben klopt niet en er is een simpelere veklaring.

ik denk eerder dat het ding gewoon in een baan rond de aarde was gepositioneerd & even zichtbaar werd omdat het verlicht werd in de event-horizon.

Sodomis 18 juni 2010 10:11

Citaat:

Ik dacht dat jij vroeger niet geloofde in UFO's?

Is het geval recent gebeurt misschien en heeft dat je opvattingen verandert?
Je vergist je Exodus. Het is niet omdat ik 99,9% van de internet-conspiracy troep afscheep als bagger & onzin, dat ik niet zou geloven in intelligent buitenaards leven.

Cdude 18 juni 2010 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4826808)
Allé, fotograaf zijt ge dus ook al. Lijkt me vervelend, zo alles over alles weten.

Ik wist niet dat de relatie tussen diafragmaopening(stops), sluitertijd en "ISO" een geheim was?

Je zou misschien zelfs het top-secret "bracketing" kunnen toepassen, maar zoals je zegt. Wat weet ik ervan, ik ben immers geen fotograaf. 8-)

Sodomis 18 juni 2010 10:40

Cdude & andere fotografen hier op het board:
Ik daag jullie uit om vannacht -gelijk welke- kunstsateliet te fotograferen,
& daarna een overvliegend vliegtuig vast te leggen op de gevoelige plaat/chip
en de resultaten hier te posten...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be