Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=142)
-   -   Kleine partijen en media (https://forum.politics.be/showthread.php?t=78030)

Catalyst 29 januari 2007 18:28

Kleine partijen en media
 
Geachte Heer Dedecker,

Wat is uw mening aangaande de discriminatie van kleine of nieuwe politieke partijen zoals de PVDA en de BUB? Bent U voorstander van media-toegang voor iedereen die deelneemt aan de verkiezingen?

Jean-Marie Dedecker 28 februari 2007 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst (Bericht 2385373)
Geachte Heer Dedecker,

Wat is uw mening aangaande de discriminatie van kleine of nieuwe politieke partijen zoals de PVDA en de BUB? Bent U voorstander van media-toegang voor iedereen die deelneemt aan de verkiezingen?

Iedereen gelijk!

Kay_ 28 februari 2007 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker (Bericht 2476979)
Iedereen gelijk!

Maar hoe ga je dat verwezenlijken?
Het is toch logisch dat partij X met 200 stemmen minder aan bod komt datn partij Y die er 200.000 haalt?

daiwa 1 maart 2007 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2478116)
Maar hoe ga je dat verwezenlijken?
Het is toch logisch dat partij X met 200 stemmen minder aan bod komt datn partij Y die er 200.000 haalt?

Nu ga je BUB voorzitter Hans op je nek krijgen hoor. :-D

zorroaster 1 maart 2007 05:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker (Bericht 2476979)
Iedereen gelijk!

Nogal kernachtig antwoord, niet? Hoe ga je dat concreet toepassen? Ga je een partij als CD&V of SP.A evenveel aan bod laten komen als lijstjes zoals de BUB? Lijsten indien in de meeste provincies is niet zo moeilijk (zelfs een uiterst beperkte partij als de BUB kwam vorige keer op in vier-vijf provincies), dus dat je als partij relevant bent alleen maar omdat je een lijst hebt ingediend lijkt me sterk

Kay_ 1 maart 2007 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 2478237)
Nu ga je BUB voorzitter Hans op je nek krijgen hoor. :-D


Thans is het een terecht punt,niet?
Allemaal mooi om te zeggen, elke partij moet evenveel aandacht krijgen. Maar als ik morgen in één of ander dorpje een twee-mans partij opricht e we halen 200 stemmen kan je toch moeilijk verwachten dat de VRT een half uur besteedt aan die partij.
Het zou natuurlijk goed zijn voor mijn partij, dan krijg ik misschien 20 stemmen meer maar het grote deel van de kijkers heeft er natuurlijk niets aan.

Babeth 1 maart 2007 16:12

Hoe kan een partij anders groeien ? Media-aandacht is een van de manieren.
Officieel moeten alle politieke partijen in de Staatszender evenveel aan bod komen en eigen zendtijd krijgen. In de praktijk gebeurt dit niet.

Ik ben zelf van mening dat elke politieke partij evenveel zendtijd moet kunnen krijgen als de andere, maakt niet uit hoe groot of klein die partij is, teneinde het kiezerspubliek zo volledig mogelijk te kunnen informeren over alle mogelijkheden ter stemming.

zorroaster 1 maart 2007 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babeth (Bericht 2479829)
Hoe kan een partij anders groeien ?

Door een brede werking uit te bouwen, interessante dossiers uit te werken en actief campagne te voeren, dat lijkt me de klassieke methode. Kleine partijen zoals AGALEV zijn in het verleden zonder al te veel media-aandacht zich van onderuit beginnen opwerken en omdat ze een product verkochten dat wel aansloeg bij een redelijk kiespubliek, werden ze van zichzelf ook politiek relevant en volgde er na enkele goede kiesresultaten ook media-aandacht.

Partijtjes zoals de BUB slagen die stappen echter over en eisen al gelijke media-aandacht van zodra ze een partijlogo in Paint hebben vervaardigd en hun eerste vijf lidkaarten hebben gesleten. Vervolgens wordt het niet bereiken van hun eigen megalomane doelstellingen enkel en alleen aan de "media-boycot" verweten zonder dat ze zichzelf de vraag stellen waarom hun partij niet natuurlijk kan groeien...

Kay_ 1 maart 2007 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 2479988)
Door een brede werking uit te bouwen, interessante dossiers uit te werken en actief campagne te voeren, dat lijkt me de klassieke methode. Kleine partijen zoals AGALEV zijn in het verleden zonder al te veel media-aandacht zich van onderuit beginnen opwerken en omdat ze een product verkochten dat wel aansloeg bij een redelijk kiespubliek, werden ze van zichzelf ook politiek relevant en volgde er na enkele goede kiesresultaten ook media-aandacht.

Partijtjes zoals de BUB slagen die stappen echter over en eisen al gelijke media-aandacht van zodra ze een partijlogo in Paint hebben vervaardigd en hun eerste vijf lidkaarten hebben gesleten. Vervolgens wordt het niet bereiken van hun eigen megalomane doelstellingen enkel en alleen aan de "media-boycot" verweten zonder dat ze zichzelf de vraag stellen waarom hun partij niet natuurlijk kan groeien...


Ik kan je niet meer gelijk geven.

Babeth 2 maart 2007 18:37

Daarom schreef ik ook "Media-aandacht is een van de manieren".
Hoe dan ook kom je tegenwoordig zonder een goede media-campagne niet meer aan de bak. Je kunt nog zo hard proberen om interessante dossiers uit te werken en actief campagne te voeren, maar de meeste mensen interesseert alleen wat zij op de flikkerkast te zien krijgen, of in enkele blaadjes kunnen lezen. Aandacht trekken is nog altijd een van de belangrijkste stappen in een politieke campagne.
Het is daarom belangrijk dat alle partijen evenveel kansen krijgen om hun stem te laten horen/zien in de diverse media. Als de media zich als taak zien om de burger te informeren dan dienen ze ook over datgene te berichten wat ze zelf niet zo gaarne zien.

Kay_ 2 maart 2007 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babeth (Bericht 2484174)
Daarom schreef ik ook "Media-aandacht is een van de manieren".
Hoe dan ook kom je tegenwoordig zonder een goede media-campagne niet meer aan de bak. Je kunt nog zo hard proberen om interessante dossiers uit te werken en actief campagne te voeren, maar de meeste mensen interesseert alleen wat zij op de flikkerkast te zien krijgen, of in enkele blaadjes kunnen lezen. Aandacht trekken is nog altijd een van de belangrijkste stappen in een politieke campagne.
Het is daarom belangrijk dat alle partijen evenveel kansen krijgen om hun stem te laten horen/zien in de diverse media. Als de media zich als taak zien om de burger te informeren dan dienen ze ook over datgene te berichten wat ze zelf niet zo gaarne zien.


Als je wil dat je media-aandacht wil krijgen als partij is creativiteit ook een zeer belangrijke factor. Een goede, originele affiche zal veel doen.
Maar je kan moeilijk evenveel aandacht verwachten als een grote partij.
Dat is pure logica, grote partijen vertegenwoordigen nog altijd een groter aantal personen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be