Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

praha 12 november 2010 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5092407)
Wat mij in Ezechiël het meest treft is dat er wezens uit dat "tuig" kwamen met een koepel over hun hoofd als kristal.
Dat lijkt me zeer sterk op een astronaut.

Waarom ?
Omdat dat bij toeval het best aansluit met onze huidige voorstelling van een vliegtuig ?
Waarom zou een ruimteschip ook zo uitgevoerd zijn ?
Zeker als het er eentje betreft met talloze sensors ( ogen )

Voor een eventuele verklaring moet ge U dan wat meer verdiepen in de voorstellingswijze en symboliek in het vroege christendom.
Ik gaf je al een verklaring voor dat kruis in kruis en die ogen.
Merk ook bv op at er een vreemd soort wezen ( 3 hoofdig ) naast die bol is afgebeeld.
Een alien ?
Of simpel weg de aloude metgezellen die God steeds bijstaan bij zijn vertoon ? : een gevleugelde os,leeuw, mens en arend met algemene menselijke gedaante -> denk aan de apostelen

Citaat:

En geen zorgen hoor, ik ga mijn dochter alles zelf laten uitzoeken. Ik ben benieuwd naar "haar waarheid". Ik popel zelfs al om haar volop te zien ontdekken en doen. Daarom wil ik niets hebben liggen dat haar kan beïnvloeden, maar dat ze zelf dingen opzoekt.
Hoe oud is ze ?

Citaat:

De ogen op dat "tuig" konden ook de ramen zijn he Praha.
Ramen ? In een dimensieloze ring en dat rond om heen het tuig die de alien transporteerde ?
Lijkt me onwaarschijnlijk.... en waarom wordt dat dan voorgesteld door ogen ?

Je ziet je kan er alle kanten mee uit en de kant die je a priori wilt uitgaan ook ;-)

Citaat:

Nevertheless, ik hecht daar allemaal geen belang meer aan. Ik denk er nog wel over, maar het doet er voor mij niet zoveel meer toe.
Hoe kom het ?
Vroeger was je een en al zwegerigheid betreffende die stuff

Citaat:

Ik geloof in buitenaards leven. Dat is zeker.
de bias exclusief beschouwende .... ja dat is zeker

Citaat:

In het O.T. vind ik wel dat er veelal dingen staan die je als "buitenaards" kan interpreteren. Maar ik twijfel er aan of dit echt zo is. Vroeger was ik er zeker van, dus we maken al vorderingen op dat vlak hehe
Kijk in het OT staan er beschrijvingen die zo absurd en algeheel niets en alleszegged zijn omdat ze komen vanuit een vertaling van een taal die men tot het uiterste heeft benut in de genomen tijdsgeest om wat te beschrijven dat in feite onbeschrijfelijk (hemels) moest overkomen.
Achteraf kan je daar zowat alle kanten mee uit....
Je bent ongetwijfeld bekend met von Däniken ?
Die mens bleek een groteske fraudeur te zijn om zijn 'standpunten' nog wat kracht bij te zetten.... maar zelfs indien dat hij daar niet op betrapt zou geweest zijn dan zou die zijn visie niet meer met een hedendaags plaatje rijmen.

praha 12 november 2010 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5092420)
Wel, ik ga het kort houden :) Volgens mij zijn er dimensies ter onze beschikking die we geestelijk kunnen bereiken. Dit kan je bijna linken aan die tunnel bij een bde.

Ik ben bekend met je visie, 420yeahbaby... ik respecteer die ook maar ik zie geen enkele indicatie om dat bij te treden

Citaat:

Bij een BDE kom je terug voor je dat "licht" bereikt. Bij een DMT trip ga je er letterlijk heen en terug.
En hey hey, pompt het brein DMT uit bij een BDE? Ik ben er vrij zeker van ;)

Dat reist vragen in me. Dat boek: DMT the spirit molecule heeft haar titel met goede redens imho.
Dat roept zeker vragen op.... het is gewoon het gevolg van een trip 8-)

praha 12 november 2010 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5092423)
Maar dat plaatje van Akbar ligt mijlenver van wat ik bedoel.

Ik ben niet mee.... wat bedoelde je dan ?

420yeahbaby 12 november 2010 02:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5092445)
Waarom ?
Omdat dat bij toeval het best aansluit met onze huidige voorstelling van een vliegtuig ?
Waarom zou een ruimteschip ook zo uitgevoerd zijn ?
Zeker als het er eentje betreft met talloze sensors ( ogen )

Ik weet het eerlijk gezegd niet :) Ik vind het gewoon een rare manier waarop "God" zich toonbaar maakt.

Citaat:

Voor een eventuele verklaring moet ge U dan wat meer verdiepen in de voorstellingswijze en symboliek in het vroege christendom.
Ik gaf je al een verklaring voor dat kruis in kruis en die ogen.
Merk ook bv op at er een vreemd soort wezen ( 3 hoofdig ) naast die bol is afgebeeld.
Een alien ?
Of simpel weg de aloude metgezellen die God steeds bijstaan bij zijn vertoon ? : een gevleugelde os,leeuw, mens en arend met algemene menselijke gedaante -> denk aan de apostelen
Ik weet het. En ik heb dat ook gelezen. Maar die man dat dat debunkte zijn vergelijkenis vond ik helemaal niet dichtbij de beschrijving van de bijbel. Hij had mij via mail aangetoond wat Ezechiël zag. Ik sla me nu voor de kop dat ik die afbeelding niet opgeslagen heb! Is ook zo lang geleden.
In ieder geval ging het over een koning die een kroon droeg met een diamant op. Ik zie eerder een helm dat die wezens voorziet van de substantie die zij inademen.

Citaat:

Hoe oud is ze ?
2

Citaat:

Ramen ? In een dimensieloze ring en dat rond om heen het tuig die de alien transporteerde ?
Lijkt me onwaarschijnlijk.... en waarom wordt dat dan voorgesteld door ogen ?

Waarom wordt dat voorgesteld als ogen? In die tijd bestond glas nog niet en zal hem wrsl niet goed beseft hebben wat er nu werkelijk voor hem stond. In die tijd zou gij bij een UFO verschijning hoogstwrsl ook de link naar God/engelen gemaakt hebben ;)

Citaat:

Je ziet je kan er alle kanten mee uit en de kant die je a priori wilt uitgaan ook ;-)
Maakt het net zo leuk ;)
Citaat:

Hoe kom het ?
Vroeger was je een en al zwegerigheid betreffende die stuff
Het dient me niet man :) Ik opteer voor meer balans... dat vraagt snoeiwerk ;)


Citaat:

Kijk in het OT staan er beschrijvingen die zo absurd en algeheel niets en alleszegged zijn omdat ze komen vanuit een vertaling van een taal die men tot het uiterste heeft benut in de genomen tijdsgeest om wat te beschrijven dat in feite onbeschrijfelijk (hemels) moest overkomen.
Achteraf kan je daar zowat alle kanten mee uit....
Je bent ongetwijfeld bekend met von Däniken ?
Die mens bleek een groteske fraudeur te zijn om zijn 'standpunten' nog wat kracht bij te zetten.... maar zelfs indien dat hij daar niet op betrapt zou geweest zijn dan zou die zijn visie niet meer met een hedendaags plaatje rijmen.
Ik ken Von Daniken uiteraard. Waren de Goden kosmonauten he. Ik ben bekend met wat hij deed. Doch vind ik wel dat hij op veelal zaken nieuw daglicht kon werpen.
Ik neem het OT zeker niet letterlijk, maar vraag me toch af wat het allemaal inhield. 't is ook niet meer wat het was he, na de inquisitie. Het is een gecensureerde versie.

420yeahbaby 12 november 2010 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5092448)
Ik ben bekend met je visie, 420yeahbaby... ik respecteer die ook maar ik zie geen enkele indicatie om dat bij te treden

Vraag ik ook niet van je he. Iedereen moet gewoon zijn eigen beliefs volgen.


Citaat:

Dat roept zeker vragen op.... het is gewoon het gevolg van een trip 8-)
Dying = tripping mate
Dreaming = tripping mate
Allemaal door DMT. Wij zijn een lopende bron van de sterkste psychedelische drugs ooit. Dat roept toch meer dan vragen op... dat is verbazingwekkend grappig.

420yeahbaby 12 november 2010 02:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5092450)
Ik ben niet mee.... wat bedoelde je dan ?

Dat wanneer psychonauten een DMT trip beschrijven, allemaal dezelfde identiteiten ontmoeten, richtlijnen krijgen en in de dome komen.

Ik stel mij de vraag wat dat te maken heeft met die verlamming dan beschreven als dat duvelke op de borst :)

praha 13 november 2010 03:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5092546)
Ik weet het eerlijk gezegd niet :) Ik vind het gewoon een rare manier waarop "God" zich toonbaar maakt.

Uiteraard is het raar ( in de zin van onbegrijpbaar...eerder ongrijpbaar) ... dat is net de bedoeling


Citaat:

Ik weet het. En ik heb dat ook gelezen. Maar die man dat dat debunkte zijn vergelijkenis vond ik helemaal niet dichtbij de beschrijving van de bijbel. Hij had mij via mail aangetoond wat Ezechiël zag. Ik sla me nu voor de kop dat ik die afbeelding niet opgeslagen heb! Is ook zo lang geleden.
In ieder geval ging het over een koning die een kroon droeg met een diamant op. Ik zie eerder een helm dat die wezens voorziet van de substantie die zij inademen.
Hoe kom je d'r bij ? :-)
Zie je nu zelf niet in dat die zienswijze ( in feit het wat rationeler maken ) gewoon aansluit bij de mogelijkheden die we nu kennen

Doet me denken aan de volgende bedenking ( volledig off-topic hier ) : Op de dag des oordeels wordt het zo beschreven dat God alle doden terug tot leven zou roepen en dan de goden van de slechte zou scheiden.
Dat is oa één der redenen waarom je je moet laten begraven.
Een té gek verhaal ( indien je niet gelovig bent ) als je dat een 50-tal jaren geleden overpeinst.... want hoe zou God tussen als die restanten nog de personen eruit kunnen 'toveren' .... van de meesten blijft gewoon geen spoor meer over... en waarom zou hij behoefte hebben aan die stoffelijke resten als hij toch alles wetend is ?
Maar vertaalt naar deze tijden waar men uit het minste fragmentje kan (denkt ?) achterhalen hoe oud een mummie is, welke identiteit en welk leven die persoon geleden heeft en je combineert dat dan met de mogelijkheden op vanuit dna ( althans theoretisch ) terug alles op te kunnen bouwen ... krijgt dat verhaal weer een vreemd bijklankje 8-)


Citaat:

2
Ik herinner me nog ( waarschijnlijk een jaar of twee geleden ) dat je nog volop in de wolken was
fantastisch toch hé



Citaat:

Waarom wordt dat voorgesteld als ogen? In die tijd bestond glas nog niet en zal hem wrsl niet goed beseft hebben wat er nu werkelijk voor hem stond. In die tijd zou gij bij een UFO verschijning hoogstwrsl ook de link naar God/engelen gemaakt hebben ;)
Een mogelijke verklaring.... maar waarom om die ring hé ?
Een andere is het symbolische dat schuil gaat achter tal van ogen en gewoon uitgaat van de loutere boerenkennis waarom die dingen dienen... om te zien
Tegelijkertijd in elke windrichting : God ziet U ( denk ook aan voorstelling van de triangel met het alziende oog )

Citaat:

Maakt het net zo leuk ;)
²

Citaat:

Het dient me niet man :) Ik opteer voor meer balans... dat vraagt snoeiwerk ;)
okay ;-)

Citaat:

Ik ken Von Daniken uiteraard. Waren de Goden kosmonauten he. Ik ben bekend met wat hij deed. Doch vind ik wel dat hij op veelal zaken nieuw daglicht kon werpen.
Uiteraard !
fraudeur of niet.... zuiver verzinseltjes of niet... ik heb hem ook gelezen ( niet alles ) en er zeker wat aan gehad... al was het maar om wat weetjes uit den bijbel en een interesse om dat boekje nog eens vast te pakken.

Citaat:

Ik neem het OT zeker niet letterlijk, maar vraag me toch af wat het allemaal inhield. 't is ook niet meer wat het was he, na de inquisitie. Het is een gecensureerde versie.
Denkt ge dat er veel gecensureerd is aan het OT ? ... ik betwijfel dat omdat het voor de rkk nog maar van weinig tel was
Vooral het NT is vooral met geknoeid geweest.

ps. maar 't is in feite grappig hé
De sterkte bv van de bijbel is dat veel va die symboliek en voorstelling veel terug komen her en der
... en dan zegt men verbaast : 't is toch vreemd dat ze aan z n die cultuur of die cultuur
dat ook zo bezien... dat wit toch zeggen dat er iets van aan moet zijn
... wat men dan steeds weer vergeet is dat dien bijbel 9 op 10 samengesteld werk is van véél oudere godsdiensten en legenden.

praha 13 november 2010 03:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5092556)
Dat wanneer psychonauten een DMT trip beschrijven, allemaal dezelfde identiteiten ontmoeten, richtlijnen krijgen en in de dome komen.

Ik stel mij de vraag wat dat te maken heeft met die verlamming dan beschreven als dat duvelke op de borst :)

Excuses...
Dat is zo gegroeid...omdat ik inpikte daar waar gij reageerde op deze post van hem met die afbeelding van die incubus

Kwekje 13 november 2010 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby
Dat wanneer psychonauten een DMT trip beschrijven, allemaal dezelfde identiteiten ontmoeten, richtlijnen krijgen en in de dome komen.

Ik stel mij de vraag wat dat te maken heeft met die verlamming dan beschreven als dat duvelke op de borst
Omdat mensen overal graag een verklaring op plakken en toen was dat een duivelken.
Soorft verborgen/verboden verlangen der vrouwen?

It's all in the mind. Een mix van drugs drank en existentiële vragen door het vaderschap. Paaaaartaaaayyyyyyy ;-)

420yeahbaby 13 november 2010 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5095286)
Uiteraard is het raar ( in de zin van onbegrijpbaar...eerder ongrijpbaar) ... dat is net de bedoeling

Een licht als felle bliksem zoals blinkend metaal?
Wezens met koepels over hun hoofd van zoals een kristal etc..
Ik vind dat toch vrij alien ja, eerder een beschrijving van een astronaut. :p Wat mij ook opviel uit mijn bijbel (want online verschilt die versie heel hard) ik dacht te lezen dat God bovenaan het "schip" zat, ook achter zo'n koepel van kristal. Ik zal een dezer mjin zolder eens een bezoekje brengen.

Maarja, daarom is dat niet gezegd dat het ook alien was. Ik laat het in het midden. Want ge weet, ik begin andere interesses te kweken. The simple life.
Citaat:



Hoe kom je d'r bij ? :-)
Misschien omdat ik toen zotgedraaid stond van allerlei buitenaardse theoriën en die overtuigingen nog wat blijven kleven.

Citaat:

Zie je nu zelf niet in dat die zienswijze ( in feit het wat rationeler maken ) gewoon aansluit bij de mogelijkheden die we nu kennen

Doet me denken aan de volgende bedenking ( volledig off-topic hier ) : Op de dag des oordeels wordt het zo beschreven dat God alle doden terug tot leven zou roepen en dan de goden van de slechte zou scheiden.
Dat is oa één der redenen waarom je je moet laten begraven.
Een té gek verhaal ( indien je niet gelovig bent ) als je dat een 50-tal jaren geleden overpeinst.... want hoe zou God tussen als die restanten nog de personen eruit kunnen 'toveren' .... van de meesten blijft gewoon geen spoor meer over... en waarom zou hij behoefte hebben aan die stoffelijke resten als hij toch alles wetend is ?
Maar vertaalt naar deze tijden waar men uit het minste fragmentje kan (denkt ?) achterhalen hoe oud een mummie is, welke identiteit en welk leven die persoon geleden heeft en je combineert dat dan met de mogelijkheden op vanuit dna ( althans theoretisch ) terug alles op te kunnen bouwen ... krijgt dat verhaal weer een vreemd bijklankje 8-)
Wie is die God dan uit de bijbel? Het systeem? ;)
IS het geschreven in de vooruitzichten van hun plan? Er zijn aanwijzingen dat het complot duizendtal jaren terug reikt.
Citaat:

Ik herinner me nog ( waarschijnlijk een jaar of twee geleden ) dat je nog volop in de wolken was
fantastisch toch hé
Nog altijd ;)

Citaat:

Een mogelijke verklaring.... maar waarom om die ring hé ?
Een andere is het symbolische dat schuil gaat achter tal van ogen en gewoon uitgaat van de loutere boerenkennis waarom die dingen dienen... om te zien
Tegelijkertijd in elke windrichting : God ziet U ( denk ook aan voorstelling van de triangel met het alziende oog )
Ja dat is een mooie link. maar waarom dient een raampje dan ook Praha? Om door te kijken eh lol.

Citaat:

Uiteraard !
fraudeur of niet.... zuiver verzinseltjes of niet... ik heb hem ook gelezen ( niet alles ) en er zeker wat aan gehad... al was het maar om wat weetjes uit den bijbel en een interesse om dat boekje nog eens vast te pakken.
Ik was vrij jong toen ik zijn boek las. En ik herinner me de eerste pagina nog. Dat hij inleidt hoe relatief tijd is in het vacuüm. Dat heeft volgens mij veel in me geopend dieper te onderzoeken.
Citaat:

Denkt ge dat er veel gecensureerd is aan het OT ? ... ik betwijfel dat omdat het voor de rkk nog maar van weinig tel was
Vooral het NT is vooral met geknoeid geweest.
Mah bijaat gij! Ze hadden zelfs dingen bijgeschreven in de tijden van de inquisitie. Er was duidelijk een "waarheid" gaande die tijden dat niet paste in het kraam van "De Kerk". Daar zijn veel koppen voor gereld, lichamen voor verbrand om die orde ter herstellen.
Als men nu millennia oude geschriften vind die in tegenspraak zijn met de bijbel, worden ze niet erkend.

Het NT heeft er inderdaad ook van langs gehad. De inquisitie nam plaats na Jezus he ;)

Van alle gnosis geschriften is dat van de bijbel trouwens het meest beknopt, waarom? Is de gnosis dan niet het allerbelangrijkste? Wat mogen we niet weten Praha? Wat is zo geheim dat er honderd duizend koppen voor moesten rollen?

Citaat:

ps. maar 't is in feite grappig hé
Het moet grappig zijn!!!!! Besef jij wel hoe Komisch ons opperwezen is? Ge er maar eens bij op gesprek.... tjongejonge... Dit moet heel schizo overkomen, maar ik ben ervan overtuigd dat ik op een vibratie heb gezweefd dat mij in contact bracht met iets dat van Daarboven afkomstig was. Ach... the good old days muahahhaa.
Citaat:

De sterkte bv van de bijbel is dat veel va die symboliek en voorstelling veel terug komen her en der
... en dan zegt men verbaast : 't is toch vreemd dat ze aan z n die cultuur of die cultuur
Symbolisme, maar vooral veel verborgen teksten. Ik heb nog wat te ontcijferen uit de openbaringen.
Men spreekt daar van 144 000 uitverkorenen, dat is exact hetzelfde als 1 baktun in de maya kalender. Toeval is uitgesloten in zaken als dit, zeker weten! Ik zoek de missing link nog altijd.

Citaat:

dat ook zo bezien... dat wilt toch zeggen dat er iets van aan moet zijn
... wat men dan steeds weer vergeet is dat dien bijbel 9 op 10 samengesteld werk is van véél oudere godsdiensten en legenden.
Maar enkel datgene wat in de Kerk haar kraam past, wordt met ons gedeeld.
En sorry, volgens mij heeft Jezus NOOIT gezegd: Alleen via mij komt u tot het koninkrijk.

420yeahbaby 13 november 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kwekje (Bericht 5095421)
Omdat mensen overal graag een verklaring op plakken en toen was dat een duivelken.
Soorft verborgen/verboden verlangen der vrouwen?

It's all in the mind. Een mix van drugs drank en existentiële vragen door het vaderschap. Paaaaartaaaayyyyyyy ;-)

Al eens een slaapverlamming gehad?
Is uw psyche al eens uit uw hersenpan geschoten into another dimension?

Zoja, moet u weten dat die vergelijking niet opgaat.

420yeahbaby 13 november 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kwekje (Bericht 5095710)
ja, ik kon die zelfs oproepen (mind over my body)Ja, ik droom regelmatig.

Te subjectief om te vergelijken met wat dan ook.

Den DMT dat gij in uw slaap uitpomt, is wel iet anders dan den DMT die ge binnentrekt via een glazen pijpke zenne manneke....

praha 15 november 2010 02:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5095699)
Al eens een slaapverlamming gehad?

euhmmzz ja ..1x.... maar dat wist ge al
Geen duivelkes gezien wel het beklemmend gevoel, de angst, het totaal gevoel van onderworpenheid aan iets aan wat, de verschuiving van geest en lichaam.
Als ik daar nu nog wat bij zou dromen zoals een duivelke of alien dan is 't compleet hé ;-)

Citaat:

Is uw psyche al eens uit uw hersenpan geschoten into another dimension?
Deels hé.. aldus jou ;-)

Citaat:

Zoja, moet u weten dat die vergelijking niet opgaat.
Natuurlijk gaat die vergelijking niet op ... 't zijn gewoon twee verschillende zaken... 't ging dan ook enkel over de vergelijking dat een mens steeds zaken probeert te kaderen.

420yeahbaby 15 november 2010 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5100120)
euhmmzz ja ..1x.... maar dat wist ge al
Geen duivelkes gezien wel het beklemmend gevoel, de angst, het totaal gevoel van onderworpenheid aan iets aan wat, de verschuiving van geest en lichaam.
Als ik daar nu nog wat bij zou dromen zoals een duivelke of alien dan is 't compleet hé ;-)


Deels hé.. aldus jou ;-)


Natuurlijk gaat die vergelijking niet op ... 't zijn gewoon twee verschillende zaken... 't ging dan ook enkel over de vergelijking dat een mens steeds zaken probeert te kaderen.

Maar bij slaapverlamming ziet niemand dat duiveltje.
DAt heeft bijgeloof ervan gemaakt.
Maar bij een DMT trip zien we zowat allemaal klakweg hetzelfde.
It's odd. Maarja, ik ga het zo laten :p

Bovenbuur 15 november 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5095696)
Symbolisme, maar vooral veel verborgen teksten. Ik heb nog wat te ontcijferen uit de openbaringen.
Men spreekt daar van 144 000 uitverkorenen, dat is exact hetzelfde als 1 baktun in de maya kalender. Toeval is uitgesloten in zaken als dit, zeker weten! Ik zoek de missing link nog altijd.

Er staat ergens in de bijbel een getal (een vrij rond getal, veelvouden van tien waren nog niet de standaard, 144 als 12*12 is een vrij normaal/niet zo willekeurig aantal voor mensen uit Bijbelse tijden, maar dat terzijde) dat geheel toevallig overeenkomt met het aantal dagen in een van de vele periodes van de Maya kalender. Indrukwekkend hoor. Het is tenslotte niet zo dat er een enorm aantal combi's te maken zijn van het aantal ... in een ... Als je naar het aantal minuten/uren/dagen/weken/maanden in een dag/week/maand/jaar/decennium/eeuw/milennium gaat zoeken staat een van die getallen misschien ook wel in de bijbel.

420yeahbaby 15 november 2010 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5100597)
Er staat ergens in de bijbel een getal (een vrij rond getal, veelvouden van tien waren nog niet de standaard, 144 als 12*12 is een vrij normaal/niet zo willekeurig aantal voor mensen uit Bijbelse tijden, maar dat terzijde) dat geheel toevallig overeenkomt met het aantal dagen in een van de vele periodes van de Maya kalender. Indrukwekkend hoor. Het is tenslotte niet zo dat er een enorm aantal combi's te maken zijn van het aantal ... in een ... Als je naar het aantal minuten/uren/dagen/weken/maanden in een dag/week/maand/jaar/decennium/eeuw/milennium gaat zoeken staat een van die getallen misschien ook wel in de bijbel.

Mij is duidelijk geworden dat toeval niet ter orde is met zaken als dit.

Bovenbuur 15 november 2010 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5092413)
Het ging nu even specifiek over de incubus van die afbeelding.
Gek genoeg steeds ( meestal ?) op een vrouwelijk lichaam afgebeeld :-)
Er bestaat ook wel een vrouwelijk varinat van dat demonisch wezentje , de succubus... maar ik heb het nooit op een afbeelding gezien.

Niettemin gold de opmerking dat de mens steeds naar een soort van beeldtenis grijpt wel algemeen

Dat duiveltje werd dan al gauw een alien in allerhande verhalen van nachtelijke alien-abduction

De incubus en succubus brachten toch lust en seksuele (verboden) verlangens enzo? Of voerden zelfs seksuele handelingen uit?
Is het dan erg vreemd dat de mannelijke variant daarvan op een vrouw word afgebeeld?

420yeahbaby 15 november 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kongy (Bericht 5100608)
en hoe is dit "duidelijk geworden" ?
Door herhaalde objectieve proeven? Research ?

Toeval is niet ter orde bij geloof.
Ik schiet tijd te kort, kom er later op terug

Bovenbuur 15 november 2010 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5100617)
Toeval is niet ter orde bij geloof.
Ik schiet tijd te kort, kom er later op terug

Toeval is altijd ter orde. Stel dat je bij een val van 8 meter hoogte normaal gesproken 50% kans hebt om te overlijden. Stel nu dat je hebt gehoord van iemand die van 8 meter viel en het overleefde, dan is het toeval, toch? Stel je hebt nu gehoord dat die persoon tijdens zijn val een supersnel gebedje deed, is het dan opeens een wonder? Statistiek blijft gewoon gelden hoor.

420yeahbaby 16 november 2010 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5100832)
Toeval is altijd ter orde. Stel dat je bij een val van 8 meter hoogte normaal gesproken 50% kans hebt om te overlijden. Stel nu dat je hebt gehoord van iemand die van 8 meter viel en het overleefde, dan is het toeval, toch? Stel je hebt nu gehoord dat die persoon tijdens zijn val een supersnel gebedje deed, is het dan opeens een wonder? Statistiek blijft gewoon gelden hoor.


Die vergelijking gaat niet op!
De geschriften zijn vermomd in een jasje van mystiek en geheimhouding.
In zulke zaken is toeval niet ter orde.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be