Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Mens neukt aap en bezorgt menselijkheid AIDS. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182482)

ViveLaBelgique 29 januari 2013 13:12

Mens neukt aap en bezorgt menselijkheid AIDS.
 
Google maar eens naar "AIDS sex apen".


Gamla 29 januari 2013 13:25

Ik moet altijd lachen met de mislukte pogingen van de wetenschap om een middel tegen AIDS te vinden. Want, als er daadwerkelijk een doeltreffend geneesmiddel wordt gevonden, zal de natuur met een virus voor de dag komen dat nog veel resistenter is. In dat geval zijn de patiënten nog veel verder van huis.

vlijmscherp 29 januari 2013 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6516303)
Ik moet altijd lachen met de mislukte pogingen van de wetenschap om een middel tegen AIDS te vinden. Want, als er daadwerkelijk een doeltreffend geneesmiddel wordt gevonden, zal de natuur met een virus voor de dag komen dat nog veel resistenter is. In dat geval zijn de patiënten nog veel verder van huis.

en dat virus zou er niet komen, mocht er geen middel tegen Aids gevonden worden?

zeddie 29 januari 2013 13:49

Man maakt van apenieren polio vaccins in congo.

parsprototem 29 januari 2013 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6516272)
Google maar eens naar "AIDS sex apen".


Ik blijf behoorlijk sceptisch. Ook na het lezen van de relatie aids met apen.
(Wikipedia e.a.)
Het is een mooie hypothese dat temidden de koloniale infrastructuren en eerste vaccinaties het virus toegang zou hebben gevonden tot... en zich aangepast heeft tot..., en dan via Haïti in een keer in eerste instantie homoseksuelen heeft besmet.

Het is te mooi om waar te zijn. En het is begonnen met bushmeat, niet gesteriliseerde injectienaalden? Inentingen? En één persoon zou doorslaggevend geweest zijn?

Dat kan dus allemaal, maar er klopt iets niet. In feite klopt er van alles niet als ik andere zaken meereken.

Dat virus zou in eerste instantie zich onmiddellijk gemanifesteerd hebben in Afrika zelf. Daar zijn voldoende mensen aanwezig met een verzwakte gezondheid.
En de reden die wordt opgegeven ivm verspreiding: dat grote bouwwerken in Afrika (zoals het aanleggen van treinrails, enz) resulteerden in promiscui gedrag van de arbeiders die ver van vrouw en huis waren (mijnen in Zuid-Afrika is een goed voorbeeld), kan geen echte reden zijn want voor, tijdens en na de kolonisatie was en is er veelwijverij. En veel meer promiscui gedrag.
De hele zaak had dan moeten losbarsten in Afrika en niet in westerse landen.

Men staart zich hier blind op de frequentie van geslachtelijk contact.

Bushmeat voor en tijdens het kolonialisme en misschien nog steeds wordt in het bos zelf 'gebrand'. En gezien de millenia oude traditie zie ik niet in waarom die ene aap levend in een intact gebied ineens wel een virus gaat doorgeven. Daar klopt het zeker niet!

Ik ga voor de hypothese dat deze virus verspreid werd door menselijke hand met het mysterieus, ongekend en ruimtelijk Africa als cover-up.
Zelfs een eenvoudige scenario schrijver zou zo'n script kunnen bedenken.

En hetzelfde geldt voor die vogelgriep waardoor we onze kippenrennen met netten dienden te overspannen vanwege de poep van wilde overvliegende vogels. In terugblik heb ik nog nooit iets belachelijkers op dat vlak meegemaakt.

De vogelvirus is niet in de natuur uitgebroken maar uitsluitend in gesloten pluimveebedrijven. Inspelen op marktaandelen en de markt 'aanpassen' op korte termijn, noem ik dat.
Idem voor de gekke koeienziekte. En nu is er weer iets met geiten. De hele catalogus wordt afgegaan, lijkt het. Nu nog een hondenziekte en een kattenziekte, want economisch staat daar wel iets voor.

Er wordt m.i. druk geëxperimenteerd na de spionage van de koude oorlog, het verbod op chemische wapens (dat oogt zo mooi op de CV van een natie) en andere politiek interessante ondertekeningen ter oppoetsbeurt van politieke macht.

Dit is een stuk ernstiger.

De experimenten zijn geheim maar niet meer beperkt tot het labo. En als je goed de historie van volkeren in je laat dringen, lag het voor de hand dat het labo een zeer beperkt oefenterrein is. En dat sommige instanties er zouden uitbreken. Een eigenheid van het menselijk brein is om grenzen te overschrijden. Geloof je nu zelf dat de mens braaf alles binnen de muren van een labo doet?

Ebola heeft het niet gehaald. Dat experiment is gezakt. Het gaat hier niet alleen om het testen van de spreiding, maar misschien wel eerder een toetsing aan de respons die er op gegeven wordt.

Alle aspecten worden nagekeken en er wordt tijd voor uitgetrokken, alsof het project politiek wordt doorgegeven van generatie op generatie. Oh ja er steekt iets politieks achter.

Het meest efficiënte oorlogswapen is toch chaos? En niets reflecteert chaos beter dan mensen die bloeden uit al hun openingen. De infrastructuur blijft intact.

En aids was eerder een wapen op lange termijn. Maar dat weten ze nu en toen niet.

En wie weet gebeurt er ook iets met lucht. Want oostenwind verschilt dag en nacht van westenwind. Oostenwind is zeer, hoe moet ik het zeggen, contraproductief. Let er maar eens op, en bekijk hoe het staat met je energie bij oostenwind en bij westenwind.

Maar ws ben ik paranoïde.

Nog een argument dat niet klopt is dat we als mens niet erg lang geleden in die natuur en van die natuur leefden. De mens vervulde er een functie van roofdier (het jagen op wild en vis) en verspreider van zaden (voedselverzamelaar en teler). Nu nog hier en daar.
Het kan dus niet zijn dat de natuur plotsklaps een virus via een aap prijs geeft. Ook niet aan mannen die in zeer vuile omstandigheden en zonder vrouwen een spoorweg aanleggen in de jungle en bushmeat aten

Aids komt uit een labo. Daar gok ik op.. .

Travis66 29 januari 2013 15:59

pff, als een aidspatient iemand bijt, dan houden ze maanden hun hart vast om te zien of het slachtoffer niet besmet is geweest.

Maar als we een bron zoeken, dan is het uiteraard "sex met apen", dat gebeurt natuurlijk veel vaker dan iemand die door een aap gebeten wordt. Logisch toch.

zeddie 29 januari 2013 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vador (Bericht 6516356)
moet dat niet zijn "uit" apen nieren?

Man maakt, deels op basis van apenieren, polio vaccins in Congo.

zeddie 29 januari 2013 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vador (Bericht 6516356)
moet dat niet zijn "uit" apen nieren?

Moet dat niet "apenieren" zijn ? ;-)

lombas 29 januari 2013 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6516303)
Ik moet altijd lachen met de mislukte pogingen van de wetenschap om een middel tegen AIDS te vinden. Want, als er daadwerkelijk een doeltreffend geneesmiddel wordt gevonden, zal de natuur met een virus voor de dag komen dat nog veel resistenter is. In dat geval zijn de patiënten nog veel verder van huis.

Geneeskunde wordt inderdaad zwaar overschat. We hadden het beter op de builenpest gehouden.

F.B. 29 januari 2013 20:29

K&k

manta 29 januari 2013 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6516272)
Google maar eens naar "AIDS sex apen".

Welke normale gezonde mens met voldoende verstand gaat nu naar zoiets googlen?:?

morte-vivante 29 januari 2013 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem (Bericht 6516490)
Ik blijf behoorlijk sceptisch. Ook na het lezen van de relatie aids met apen.
(Wikipedia e.a.)
Het is een mooie hypothese dat temidden de koloniale infrastructuren en eerste vaccinaties het virus toegang zou hebben gevonden tot... en zich aangepast heeft tot..., en dan via Haïti in een keer in eerste instantie homoseksuelen heeft besmet.

Het is te mooi om waar te zijn. En het is begonnen met bushmeat, niet gesteriliseerde injectienaalden? Inentingen? En één persoon zou doorslaggevend geweest zijn?

Dat kan dus allemaal, maar er klopt iets niet. In feite klopt er van alles niet als ik andere zaken meereken.

Dat virus zou in eerste instantie zich onmiddellijk gemanifesteerd hebben in Afrika zelf. Daar zijn voldoende mensen aanwezig met een verzwakte gezondheid.
En de reden die wordt opgegeven ivm verspreiding: dat grote bouwwerken in Afrika (zoals het aanleggen van treinrails, enz) resulteerden in promiscui gedrag van de arbeiders die ver van vrouw en huis waren (mijnen in Zuid-Afrika is een goed voorbeeld), kan geen echte reden zijn want voor, tijdens en na de kolonisatie was en is er veelwijverij. En veel meer promiscui gedrag.
De hele zaak had dan moeten losbarsten in Afrika en niet in westerse landen.

Men staart zich hier blind op de frequentie van geslachtelijk contact.

Bushmeat voor en tijdens het kolonialisme en misschien nog steeds wordt in het bos zelf 'gebrand'. En gezien de millenia oude traditie zie ik niet in waarom die ene aap levend in een intact gebied ineens wel een virus gaat doorgeven. Daar klopt het zeker niet!

Ik ga voor de hypothese dat deze virus verspreid werd door menselijke hand met het mysterieus, ongekend en ruimtelijk Africa als cover-up.
Zelfs een eenvoudige scenario schrijver zou zo'n script kunnen bedenken.

En hetzelfde geldt voor die vogelgriep waardoor we onze kippenrennen met netten dienden te overspannen vanwege de poep van wilde overvliegende vogels. In terugblik heb ik nog nooit iets belachelijkers op dat vlak meegemaakt.

De vogelvirus is niet in de natuur uitgebroken maar uitsluitend in gesloten pluimveebedrijven. Inspelen op marktaandelen en de markt 'aanpassen' op korte termijn, noem ik dat.
Idem voor de gekke koeienziekte. En nu is er weer iets met geiten. De hele catalogus wordt afgegaan, lijkt het. Nu nog een hondenziekte en een kattenziekte, want economisch staat daar wel iets voor.

Er wordt m.i. druk geëxperimenteerd na de spionage van de koude oorlog, het verbod op chemische wapens (dat oogt zo mooi op de CV van een natie) en andere politiek interessante ondertekeningen ter oppoetsbeurt van politieke macht.

Dit is een stuk ernstiger.

De experimenten zijn geheim maar niet meer beperkt tot het labo. En als je goed de historie van volkeren in je laat dringen, lag het voor de hand dat het labo een zeer beperkt oefenterrein is. En dat sommige instanties er zouden uitbreken. Een eigenheid van het menselijk brein is om grenzen te overschrijden. Geloof je nu zelf dat de mens braaf alles binnen de muren van een labo doet?

Ebola heeft het niet gehaald. Dat experiment is gezakt. Het gaat hier niet alleen om het testen van de spreiding, maar misschien wel eerder een toetsing aan de respons die er op gegeven wordt.

Alle aspecten worden nagekeken en er wordt tijd voor uitgetrokken, alsof het project politiek wordt doorgegeven van generatie op generatie. Oh ja er steekt iets politieks achter.

Het meest efficiënte oorlogswapen is toch chaos? En niets reflecteert chaos beter dan mensen die bloeden uit al hun openingen. De infrastructuur blijft intact.

En aids was eerder een wapen op lange termijn. Maar dat weten ze nu en toen niet.

En wie weet gebeurt er ook iets met lucht. Want oostenwind verschilt dag en nacht van westenwind. Oostenwind is zeer, hoe moet ik het zeggen, contraproductief. Let er maar eens op, en bekijk hoe het staat met je energie bij oostenwind en bij westenwind.

Maar ws ben ik paranoïde.

Nog een argument dat niet klopt is dat we als mens niet erg lang geleden in die natuur en van die natuur leefden. De mens vervulde er een functie van roofdier (het jagen op wild en vis) en verspreider van zaden (voedselverzamelaar en teler). Nu nog hier en daar.
Het kan dus niet zijn dat de natuur plotsklaps een virus via een aap prijs geeft. Ook niet aan mannen die in zeer vuile omstandigheden en zonder vrouwen een spoorweg aanleggen in de jungle en bushmeat aten

Aids komt uit een labo. Daar gok ik op.. .

Poe's law?

Raven 29 januari 2013 22:09

HIV-overdracht op mensen is gekomen (en komt bovendien nog steeds) doordat negers in Afrika die beesten opvreten, en ze lusten ze ook wel eens bleu of licht saignant gebakken. Ze blijken echter te achterlijk om te beseffen dat dergelijke cuisine enkel opgaat voor rundsvlees.

kiko 29 januari 2013 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6516303)
Ik moet altijd lachen met de mislukte pogingen van de wetenschap om een middel tegen AIDS te vinden. Want, als er daadwerkelijk een doeltreffend geneesmiddel wordt gevonden, zal de natuur met een virus voor de dag komen dat nog veel resistenter is. In dat geval zijn de patiënten nog veel verder van huis.

Wanneer een vaccin tegen een virus gevonden wordt, slaat de natuur altijd terug met een nog sterker virus...?

Hm, niet de meest waterdichte redenering ooit.

ViveLaBelgique 29 januari 2013 22:24

Ik vermoed dat onder de 'bushmeat' theorie veel wetenschapper sex tussen mens en aap bedoelen. Ze gebruiken er dit codewoord voor omdat de wetenschappers hun conservatieve sponsors niet wil choqueren.

Het HIV virus is een virus. Geen bacterie of parasiet.

hurricane 29 januari 2013 22:46

Aids is het product van een poging tot het maken van een virus, geschikt voor biologische oorlogsvoering. Zeg dat ik het gezegd heb.

Fozzie 30 januari 2013 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6516303)
Ik moet altijd lachen met de mislukte pogingen van de wetenschap om een middel tegen AIDS te vinden. Want, als er daadwerkelijk een doeltreffend geneesmiddel wordt gevonden, zal de natuur met een virus voor de dag komen dat nog veel resistenter is. In dat geval zijn de patiënten nog veel verder van huis.

Lachen met het ongeluk van anderen? Fraai is dat!
Trouwens wat u zegt kan evengoed op gaan voor alle virale infecties. Gaat u naar de dokter als u ziek bent? Kosten op het sterfhuis volgens jouw redenering, want er komt toch wel een erger virus langs...

morte-vivante 30 januari 2013 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 6516996)
Aids is het product van een poging tot het maken van een virus, geschikt voor biologische oorlogsvoering. Zeg dat ik het gezegd heb.

poging grandioos mislukt dan, want niet airborn

ZION 30 januari 2013 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6516806)
Welke normale gezonde mens met voldoende verstand gaat nu naar zoiets googlen?:?

Idd. Manta.

Echter,er is nog meer van dat,hoor.
Aap,geit,schaap,hond,varken rund.....je houd het niet voor mogelijk.
Man of vrouw,zonder onderscheid.
Die rede,is dat geen fabeltje? Dierlijke creaturen,mensen genoemd.....

Mahalingam 30 januari 2013 21:19

Zo maar tussendoor een grapje. Een cultuur/taal misverstand.

An arab at airport:
- Name? - Abdul Al Razhib.
- Sex? - Three to five times a week.
- No, no, I mean: male or female? - Yes... male, female, sometimes camel.
- Holly cow! - Yes... cow, dog, even sheep.
- But isn't that hostile? - Horse style, doggy style, any style!
- Oh, dear! - No, no... deer run to fast!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be