Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Trump erkent Jeruzalem als hoofdstad Israël (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241452)

Pandareus 8 december 2017 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8591620)
Onrust in Nederland.
Waarom schiet die flik die gast niet gewoon neer ? Zomaar op staan zien terwijl die gast eigendommen vernield. Proficiat. Het geweld van de staat dient tegenwoordig meer om ons er onder te houden dan om ons en onze eigendommen te verdedigen.

Politie die mensen neerschiet omwille van beschadiging ? Ben je LoLo of zo ?
Gewoon met de matrak en boeien, desnoods een portie pepper spray of een lekkere beurt met de Taser.

Bach 8 december 2017 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8591769)
Dat is een mythe.
Israël gebruikt wel een efficiënte methodiek : gooi een steen op ons, en wij droppen een bom van 250 pond. Schiet een raket af op ons, en we bombarderen een heel opleidingscentrum voor terroristen.
Disproportionele reactie op agressie is een heel efficiënte vorm van reactie, en die heeft het voordeel van duidelijk te zijn en zeer gemakkelijk te begrijpen door de tegenstander.

Dus in feite zijn de Israëliërs slachtoffer van de palestijnen en zijn disproportionele reacties vanwege de Israëliërs verantwoord? En de nederzettingenpolitiek in Palestijnse gebieden? Mogen de palestijnen daar ook disproportioneel op reageren?

Mij lijkt het supremacisten logica die u hier verkondigt Mr Pandareus.

Bach 8 december 2017 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8591736)
Ik ben niet pro-Israël, maar van een genocide is geen sprake.

"etnische zuivering" is waarschijnlijk een correcter woord.

Kijk bv maar de recente berichten uit Hebron waar er een systematische intimidatie van Palestijnse schoolkinderen wordt vastgesteld waarachter waarschijnlijk een staatspolitiek schuil gaat palestijnen weg te pesten. Moest de westerse MSM al die zaken rapporteren er zou niet veel sympathie voor de Israëliërs overblijven.

Odol 8 december 2017 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8591788)
Dus in feite zijn de Israëliërs slachtoffer van de palestijnen en zijn disproportionele reacties vanwege de Israëliërs verantwoord? En de nederzettingenpolitiek in Palestijnse gebieden? Mogen de palestijnen daar ook disproportioneel op reageren?

Mij lijkt het supremacisten logica die u hier verkondigt Mr Pandareus.

De palestijnen vinden zich niet omsingeld door een gigantische massa terroristen die hen wil uitroeien. De joden zijn met amper 10 miljoen omsingeld door een veelvoude van arabieren die hen en hun staat willen uitroeien.
Zonder "disproportionele" maatregelen waren ze daar morsdood.

We kunnen misschien best wat leren van de Joden. Wanneer zij niet bestaan, zullen de islamieten zich volledig kunnen focussen op de verovering van Europa.

sepper 8 december 2017 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8591803)
"etnische zuivering" is waarschijnlijk een correcter woord.

Kijk bv maar de recente berichten uit Hebron waar er een systematische intimidatie van Palestijnse schoolkinderen wordt vastgesteld waarachter waarschijnlijk een staatspolitiek schuil gaat palestijnen weg te pesten. Moest de westerse MSM al die zaken rapporteren er zou niet veel sympathie voor de Israëliërs overblijven.

Als je zulke uitspraken doet, mag je daar cijfers van geven.
Welk met hoeveel is de palestijnse bevolking verminderd sinds 1948?

Zoek het zelf op en kom tot het besef dat je een dwaas bent.

Nr.10 8 december 2017 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sepper (Bericht 8591878)
Zoek het zelf op en kom tot het besef dat je een dwaas bent.

Om de zionistische theocratische entiteit te kunnen creëren werden ook christelijke dorpen weggezuiverd. De christene die niet wou vertrekken kreeg de kogeL

Jan van den Berghe 8 december 2017 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8591567)
Bij mijn weten was Gaza gewoon van Egypte , waaerom zou dat dan moeten behoren tot een Palestijnse staat? Te meer omdat Palestijnen als volk gewoon niet bestaan

Waarom zouden de Palestijnen niet bestaan?

Jan van den Berghe 8 december 2017 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8591736)
Ik ben niet pro-Israël, maar van een genocide is geen sprake.

Wel van verdrijving.

Jan van den Berghe 8 december 2017 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8591884)
Om de zionistische theocratische entiteit te kunnen creëren werden ook christelijke dorpen weggezuiverd. De christene die niet wou vertrekken kreeg de kogeL

Typerend daarin is de numerieke neergang van Bethlehem.

Pandareus 9 december 2017 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8591788)
Dus in feite zijn de Israëliërs slachtoffer van de palestijnen en zijn disproportionele reacties vanwege de Israëliërs verantwoord? En de nederzettingenpolitiek in Palestijnse gebieden? Mogen de palestijnen daar ook disproportioneel op reageren?

Mij lijkt het supremacisten logica die u hier verkondigt Mr Pandareus.

Wat de palestijnen willen doen tegenover israël, hangt enkel maar af van hun capaciteit om daarna rammel te krijgen factor 10 en het vol te houden ook. De laatste poging van Hamas toonde aan dat het niet evident is om zo succes te boeken.

Nietzsche 9 december 2017 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8591803)
"etnische zuivering" is waarschijnlijk een correcter woord.

Kijk bv maar de recente berichten uit Hebron waar er een systematische intimidatie van Palestijnse schoolkinderen wordt vastgesteld waarachter waarschijnlijk een staatspolitiek schuil gaat palestijnen weg te pesten. Moest de westerse MSM al die zaken rapporteren er zou niet veel sympathie voor de Israëliërs overblijven.

Bron?

Bach 10 december 2017 05:17

Betrouwbaar mijns inziens. Maar u hoeft me niet te geloven. Het is de verantwoordelijkheid van eenieder zich zelf te informeren. Heeft u de docu bekeken waarnaar ik linkte?.....

Kristof Piessens 10 december 2017 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8592452)
Wat de palestijnen willen doen tegenover israël, hangt enkel maar af van hun capaciteit om daarna rammel te krijgen factor 10 en het vol te houden ook. De laatste poging van Hamas toonde aan dat het niet evident is om zo succes te boeken.

Ze kunnen geen successen boeken tegenover een leger dat 10 x beter uitgerust is dan wat bij de palestijnen zelf het geval is...

Trouwens, als ik teen en ander naast elkaar leg, kan ik alleen maar concluderen dat israel het volledige palestina wil en dus een pokkewoord situatie aan israelische kant bij een tweestatenoplossing niet te sprake komt, immers dan heb je iets wat enkel juridisch bestaat maar het niet kan komen tot een staat waarvan de hoofdstad zeer twijfelachtige zal zijn....daar is weinig tot geen zekerheid over plus concensus, twas enkel de beslissing om te verhuizen en te erkennen wat de hoofdstad van israel zal worden/zijn....het probleem is namelijk dat er geen tweestaten oplossing zal komen, het doel is immers nog steeds het volledige palestina in israel omzetten....

Nr.10 10 december 2017 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8593120)
Ze kunnen geen successen boeken tegenover een leger dat 10 x beter uitgerust is dan wat bij de palestijnen zelf het geval is...

Trouwens, als ik teen en ander naast elkaar leg, kan ik alleen maar concluderen dat israel het volledige palestina wil en dus een pokkewoord situatie aan israelische kant bij een tweestatenoplossing niet te sprake komt, immers dan heb je iets wat enkel juridisch bestaat maar het niet kan komen tot een staat waarvan de hoofdstad zeer twijfelachtige zal zijn....daar is weinig tot geen zekerheid over plus concensus, twas enkel de beslissing om te verhuizen en te erkennen wat de hoofdstad van israel zal worden/zijn....het probleem is namelijk dat er geen tweestaten oplossing zal komen, het doel is immers nog steeds het volledige palestina in israel omzetten....

Een twee-staten oplossing?
Eigenlijk moeten er dat drie zijn, drie staten.
Zowel de moslims als de joden vergeten de christenen.

Odol 11 december 2017 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8593536)
Een twee-staten oplossing?
Eigenlijk moeten er dat drie zijn, drie staten.
Zowel de moslims als de joden vergeten de christenen.

Die zijn bijna uitgeroeid, geholocaust, in het MO.
Niet nodig op de langere termijn.

Nietzsche 11 december 2017 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8593105)
Betrouwbaar mijns inziens. Maar u hoeft me niet te geloven. Het is de verantwoordelijkheid van eenieder zich zelf te informeren. Heeft u de docu bekeken waarnaar ik linkte?.....

Nogmaals: kom met een bron voor uw beweringen.

Bach 11 december 2017 12:34

Ik wil die moeite doen voor mensen die een werkelijke interesse hebben in dit conflict, wat hier niet het geval is.

SDX 11 december 2017 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8594059)
Ik wil die moeite doen voor mensen die een werkelijke interesse hebben in dit conflict, wat hier niet het geval is.

'Uit je nek lullen' heet dat, en je er achteraf proberen 'uitlullen'.

Bach 11 december 2017 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8594064)
'Uit je nek lullen' heet dat, en je er achteraf proberen 'uitlullen'.

helemaal niet. Het gaat onder andere om een video geplaatst door Veterans Today die het leven in de bezette gebieden toont voor Palestijnse schoolkinderen. Net als de andere video link die ik eerder in deze draad plaatste over het leven in die gebieden. Indien er werkelijk interesse is om zich te informeren over de situatie daar is het een kleine moeite die informatie zelf te vinden. Maar die interese merk ik niet.

Waarom links vragen als je ze toch niet open doet en zelfs zegt dat dat conflict je eigenlijk niet intereseert zoals 'Nietzsche' zelf zegt? Ik heb geen zin mee te spelen in een 'trollencircus'.

Als u echt interesse heeft. Met de informatie die ik gaf is het 3 seconden werk via een zoekrobot.

vanderzapig 11 december 2017 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sepper (Bericht 8591878)
Als je zulke uitspraken doet, mag je daar cijfers van geven.
Welk met hoeveel is de palestijnse bevolking verminderd sinds 1948?

Het aantal Palestijnen is gegroeid maar dat weerlegt helemaal niet het feit dat ze het doelwit zijn van etnische zuivering.

Er zijn in totaal 1 miljoen Palestijnen gevlucht of verdreven. Degenen die nog leven vormen samen met hun nakomelingen een groep van 5 miljoen personen die de UNRWA in kampen bijeen houdt en laat wachten op hervestiging en/of compensatie.

Ook de bevolking van West Bank & Gaza groeit explosief:



Hier zitten wel 2 miljoen van de UNRWA statushouders bij. https://en.wikipedia.org/wiki/Palestinians

https://israelipalestinian.procon.or...ourceID=000636


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be