Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Antoon 20 juni 2013 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6684191)

Die is goed. Ik zal het artikel uit uw bron even plakken:

Citaat:

Britse politicus: "Ik heb kind verwekt bij alien"



Een Engelse politicus van de Labour Party heeft naar eigen zeggen een kind verwekt bij een alien die hij regelmatig opzoekt voor seks. Simon Parkes deed zijn verhaal in een documentaire die de Engelse zender Channel 4 onlangs uitzond.

Volgens Parkes is zijn vrouw niet blij met zijn verhouding met het buitenaardse wezen. Hijzelf ziet er echter niets verkeerds in omdat het "niet op een menselijk niveau is".

Vier keer per jaar wordt hij door de alien -met koosnaampje 'Cat Queen'- naar omhoog gestraald. Hun kind heet Zarka. "We houden elkaars hand vast. En als ik zeg dat ik er klaar voor ben, dan brengt de technologie die ik niet begrijp ons naar een vaartuig dat in een baan rond de aarde draait", aldus de 53-jarige rij-instructeur in North Yorkshire.

Het gemeenteraadslid besloot toch zijn verhaal te delen, ook al denken veel mensen dat hij gek is. "Ik kan begrijpen dat sommigen dat zeggen omdat ze zelf niets gezien hebben. Als je een tijdje met me mee zou lopen, dan zal je uiteindelijk beseffen dat ik niet gek ben."

Bwahahahaha.; Die moet wat minder paddestoelen eten. :lol::lol::lol:

Zelfde aandoening als exodus.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6684402)
...
John Lennon van de Beatles schijnt ook zo'n ervaring gehad te hebben
...

Toevallig ook in zijn periode van Lucy in the Sky with Diamonds....

meneer 20 juni 2013 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 6684234)
:rofl: dan zet ge eens een komma, dan zet ge die achter 'en' waar geen komma hoort. Echtwaar jongen, punctuaties. Echt een probleem voor u :lol:

Hoe kan iemand u ooit serieus nemen?

Het is zijn schuld niet, hij komt uit een kansarme omgeving.

Enter 20 juni 2013 16:33

Ik wacht op de film

Dixie 20 juni 2013 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6684412)


Bwahahahaha.; Die moet wat minder paddestoelen eten. :lol::lol::lol:

Zelfde aandoening als exodus.



en meneer:lol:

Diego Raga 20 juni 2013 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6684218)
Wel best even eerlijk bij zeggen dat die grondleggers _ tevens fervente lezers van oosterse spiritualiteit _ nimmer gesteld hebben dat die 'realiteit' wijzigt met het veranderen of overstijgen van de zintuiglijk-verstandelijke modus

Natuurlijk wijzigt de ‘realiteit’ naarmate ons totale gewaarzijn toeneemt.
De ‘realiteit’ van een kind is van een heel andere aard dan wanneer die kleine ouder wordt, net zo verandert de realiteit (in ons gewone waakbewustzijn) naarmate we dit overstijgen naar een hoger bewustzijn.

Ook de conceptvorming en het gevoel van ‘afgescheidenheid’ tov de wereld, naar een volledig opgaan en versmelten in diezelfde wereld, is een wijziging van de relatie bewustzijn/realiteit.

Op zeker moment is er geen onderscheid meer te merken tussen bewustzijn en de wereld en begrijpt de 'waarnemer' dat hij steeds het 'gezochte' was, is en zal zijn.
Tad Tvam Asi, weet je wel.

Citaat:

Zeker weten ... zie ik ben het nog eens eens met je :-)
( vermoedelijk wel om totaal andere redenen )
Nice, al is het mss gewoon te warm om elkaar te dissen. :-)

Diego Raga 20 juni 2013 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6684301)
Dat zintuigen bedrieglijk en beperkt zijn, weet ik al veel langer dan vandaag hoor. Je gaat met iets beter moeten afkomen.

Je bent de hoofdmoot, het verstand, vergeten...

Soit, het kan ook aan de warmte liggen, maar ik hoop dat je de contradictie van je eigen antwoord inziet.

kiko 20 juni 2013 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 6685321)
Je bent de hoofdmoot, het verstand, vergeten...

Soit, het kan ook aan de warmte liggen, maar ik hoop dat je de contradictie van je eigen antwoord inziet.

Zo warm is het nu ook weer niet geweest, dus mijn hersens functioneren prima en ik zie geen contradictie in mijn schrijven.

Diego Raga 20 juni 2013 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6685489)
Zo warm is het nu ook weer niet geweest, dus mijn hersens functioneren prima en ik zie geen contradictie in mijn schrijven.

Bon, als je dan weet dat onze zintuig/verstandsmodus beperkt is in z'n informatieopname of -verwerking, zodat we nooit via deze weg het totaalplaatje zullen ervaren, waarom zou ik dan met wat beters moeten afkomen ?
Elke uitleg omtrent eenheid botst toch met je eigen gefragmenteerde vooroordeel daarover, dus laat maar.

Hoe dan ook, geen enkele ervaring is rechtstreeks overdraagbaar aan een ander persoon, dus zal je via je intuitieve aanleg zelf de diepte van je bewustzijn moeten ervaren, om de grondrealiteit rechtstreeks gewaar te worden.

praha 20 juni 2013 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 6685319)
Natuurlijk wijzigt de ‘realiteit’ naarmate ons totale gewaarzijn toeneemt.
De ‘realiteit’ van een kind is van een heel andere aard dan wanneer die kleine ouder wordt, net zo verandert de realiteit (in ons gewone waakbewustzijn) naarmate we dit overstijgen naar een hoger bewustzijn.

Ook de conceptvorming en het gevoel van ‘afgescheidenheid’ tov de wereld, naar een volledig opgaan en versmelten in diezelfde wereld, is een wijziging van de relatie bewustzijn/realiteit.

Op zeker moment is er geen onderscheid meer te merken tussen bewustzijn en de wereld en begrijpt de 'waarnemer' dat hij steeds het 'gezochte' was, is en zal zijn.
Tad Tvam Asi, weet je wel.

Uiteraard
Goed geprobeerd... maar die grondleggers hun discipline was nu net niet die subjectieve gewaarwording van de realiteit waar jij over begint

Citaat:

Nice, al is het mss gewoon te warm om elkaar te dissen. :-)
Bah ... tegen de tijd dat je deze reactie leest is het al wat meer draagbaar :-)

Diego Raga 20 juni 2013 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6685701)
Uiteraard
Goed geprobeerd... maar die grondleggers hun discipline was nu net niet die subjectieve gewaarwording van de realiteit waar jij over begint

Hoe 'objectief' kan een voorstelling dan zijn, als de waarnemer (de onderzoeker) zelf de randvoorwaarden opstelt, die het uiteindelijke meetresultaat bepalen ?

"Einstein en Bohr vroegen naar aanleiding van Heisenbergs gedachten zich af of licht een golf was of deeltje. Wat Heisenberg dacht bleek waarheid; er is onzekerheid! Licht kon zowel als golf worden gezien of als lichtdeeltjes, fotonen genaamd. Wanneer wetenschappers licht onderzoeken alsof het een golf was, dan bleek het een golf. Ging men ervan uit dat het een deeltje was, dan bleek dat de waarheid. Niet alleen licht maar ook alle atomen gedragen zich gelijktijdig als een deeltje en een golf. Dat maakt het voor de kwantumwetenschappers lastig om conclusies te trekken. De rol van de waarnemer bepaald de uitslag van het onderzoek, en daarmee de visie op de realiteit der dingen."
http://wetenschap.infonu.nl/natuurku...-esoterie.html

Net zoals de kwantumverschijnselen een dieperliggende en een tot in de verste uithoeken verbonden eenheid doen vermoeden, net zo is dat met bewustzijn, welks in wezen een grensloze eenheid is die alle individuele 'bewustzijnsdeeltjes of -golven' met elkaar verbind.


Citaat:

Bah ... tegen de tijd dat je deze reactie leest is het al wat meer draagbaar :-)
Nu je 't zegt, er is daarnet een korte maar hevige regenbui gepasseerd en de lucht is nu zwanger van heerlijke prana. ;-)

kiko 21 juni 2013 06:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 6685650)
Bon, als je dan weet dat onze zintuig/verstandsmodus beperkt is in z'n informatieopname of -verwerking, zodat we nooit via deze weg het totaalplaatje zullen ervaren, waarom zou ik dan met wat beters moeten afkomen ?
Elke uitleg omtrent eenheid botst toch met je eigen gefragmenteerde vooroordeel daarover, dus laat maar.

Hoe dan ook, geen enkele ervaring is rechtstreeks overdraagbaar aan een ander persoon, dus zal je via je intuitieve aanleg zelf de diepte van je bewustzijn moeten ervaren, om de grondrealiteit rechtstreeks gewaar te worden.

Dat is wel heel erg kort door de bocht. Onze zintuigen zijn, net als die van andere dieren, beperkt en bedrieglijk, maar dat betekent niet dat alles plotseling kapot gerelativeerd moet worden.

Ik zie met mijn ogen een boek op tafel liggen. Dat boek ligt er, geen twijfel mogelijk, dus mijn ogen hebben mij niet bedrogen. Ik voel een vlieg op mijn arm kruipen, en als ik met mijn ogen kijk, zie ik inderdaad een vlieg op mijn arm zitten.

Volgens jou is dit alles evenwel niet waar, hetgeen uiteraard nonsens is. Onze zintuigen nu ook niet onderschatten he.

parcifal 21 juni 2013 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 6685713)
Licht kon zowel als golf worden gezien of als lichtdeeltjes, fotonen genaamd. Wanneer wetenschappers licht onderzoeken alsof het een golf was, dan bleek het een golf. Ging men ervan uit dat het een deeltje was, dan bleek dat de waarheid. Niet alleen licht maar ook alle atomen gedragen zich gelijktijdig als een deeltje en een golf.

Inderdaad, het is dus beide tegelijk, hoe tegen-intuitief zoiets ook lijkt, maar je weet uiteraard dat je alle intuitie mag opbergen eenmaal je op dergelijk microniveau gaat kijken. Enkel de harde vergelijkingen dienen dan nog als gids en die zijn vaak niet in woorden of herkenbare concepten te vatten, dat is alsof je zou proberen een precisie-uurwerk te monteren met een bulldozer.


Citaat:

Dat maakt het voor de kwantumwetenschappers lastig om conclusies te trekken. De rol van de waarnemer bepaald de uitslag van het onderzoek, en daarmee de visie op de realiteit der dingen."[/i]
http://wetenschap.infonu.nl/natuurku...-esoterie.html
De observator bepaalt mee het resultaat van de waarneming inderdaad, of die observator nu een mens, een mier of een electronenmicroscoop gekoppeld aan een computer is, maakt niets uit. De fysieke daad van observatie verstoort altijd het systeem; of die observatie bewust of onbewust gebeurd is volkomen irrelevant.


Citaat:

Net zoals de kwantumverschijnselen een dieperliggende en een tot in de verste uithoeken verbonden eenheid doen vermoeden, net zo is dat met bewustzijn, welks in wezen een grensloze eenheid is die alle individuele 'bewustzijnsdeeltjes of -golven' met elkaar verbind.
Esoterie is toch fijn he? Men neme de woorden bewustzijn, universum, liefde en eenheid en men mixe die in gelijk welke combinatie en hoeveelheid en de eso-boys en girls zullen het resultaat altijd prachtig vinden. Altijd prijs. :)

exodus 21 juni 2013 13:14

.

exodus 21 juni 2013 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6685975)
Esoterie is toch fijn he? Men neme de woorden bewustzijn, universum, liefde en eenheid en men mixe die in gelijk welke combinatie en hoeveelheid en de eso-boys en girls zullen het resultaat altijd prachtig vinden. Altijd prijs. :)

Wederom zo uit de hoogte doen.

Deze begrippen zijn basiswaarheden, universele waarheden. Jij zal ze wel ontdekken ook, ooit.

meneer 21 juni 2013 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6685814)
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Onze zintuigen zijn, net als die van andere dieren, beperkt en bedrieglijk, maar dat betekent niet dat alles plotseling kapot gerelativeerd moet worden.

Ik zie met mijn ogen een boek op tafel liggen. Dat boek ligt er, geen twijfel mogelijk, dus mijn ogen hebben mij niet bedrogen. Ik voel een vlieg op mijn arm kruipen, en als ik met mijn ogen kijk, zie ik inderdaad een vlieg op mijn arm zitten.

Volgens jou is dit alles evenwel niet waar, hetgeen uiteraard nonsens is. Onze zintuigen nu ook niet onderschatten he.

Gezond boerenverstand volstaat niet altijd.:-)
Laat ik het zo stellen : wat weet de vis van het water waarin hij zwemt ? ( Een vraag die Einstein zich stelde. )
Evenveel als wat jij van het heelal weet. t'Is te zeggen, heel weinig.:-)
De menselijke zintuigen zijn voorzien om hier op aarde te overleven, niet om de werking van het gehele universum te begrijpen, hetgeen verklaart dat er dingen zijn die jij " ongelofelijk ,da kan ni " vind, en die TOCH bestaan.;-)
Dus doe niet zo belachelijk, en aanvaard dat je onwetend bent.:-)

parcifal 21 juni 2013 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6686394)
Deze begrippen zijn basiswaarheden, universele waarheden. Jij zal ze wel ontdekken ook, ooit.

Waarheid! Ik wist dat ik nog een woord vergeten was. ;-)

Wel, mogelijk heb jij gelijk, er is echter geen enkele objectieve reden die mij ertoe aanzet om dat aan te nemen.

Er is echter ook de reele kans dat ik, als harde materialist, het bij het rechte eind heb natuurlijk. Kan jij overweg met die mogelijkheid?

parcifal 21 juni 2013 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6686478)
De menselijke zintuigen zijn voorzien om hier op aarde te overleven, niet om de werking van het gehele universum te begrijpen.

Nee, daarvoor hebben we onze hersenen, je weet wel, het meest complexe orgaan in het heelal as far we know it.

Je moet het natuurlijk wel willen gebruiken op een correcte manier, anders zit je inderdaad snel in het stadium van een koe die naar een trein kijkt.

Citaat:

hetgeen verklaart dat er dingen zijn die jij " ongelofelijk ,da kan ni " vind, en die TOCH bestaan.;-)
Zoals wat? Er is zover ik weet niets dat op tafel voor mij kan gelegd worden dat ik 'ongelofelijk, da kan ni' zou kunnen vinden. En die tafel, dat is uiteraard een logisch kriterium zoals je wel moet begrijpen, niet?

Citaat:

Dus doe niet zo belachelijk, en aanvaard dat je onwetend bent.:-)
We zijn allemaal onwetend maar al veel minder onwetend dan vroeger.
As we maar blijven voortdoen met minder onwetend worden, wie weet waar we uitkomen?

kiko 21 juni 2013 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6686478)
Gezond boerenverstand volstaat niet altijd.:-)
Laat ik het zo stellen : wat weet de vis van het water waarin hij zwemt ? ( Een vraag die Einstein zich stelde. )
Evenveel als wat jij van het heelal weet. t'Is te zeggen, heel weinig.:-)
De menselijke zintuigen zijn voorzien om hier op aarde te overleven, niet om de werking van het gehele universum te begrijpen, hetgeen verklaart dat er dingen zijn die jij " ongelofelijk ,da kan ni " vind, en die TOCH bestaan.

Dat ontken ik toch nergens ? Leg me geen woorden in de mond aub, mijn zintuigen zijn nog scherp genoeg om laster en leugens op te merken.

meneer 21 juni 2013 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6686749)
Nee, daarvoor hebben we onze hersenen, je weet wel, het meest complexe orgaan in het heelal as far we know it.

Je moet het natuurlijk wel willen gebruiken op een correcte manier, anders zit je inderdaad snel in het stadium van een koe die naar een trein kijkt.



Zoals wat? Er is zover ik weet niets dat op tafel voor mij kan gelegd worden dat ik 'ongelofelijk, da kan ni' zou kunnen vinden. En die tafel, dat is uiteraard een logisch kriterium zoals je wel moet begrijpen, niet?



We zijn allemaal onwetend maar al veel minder onwetend dan vroeger.
As we maar blijven voortdoen met minder onwetend worden, wie weet waar we uitkomen?

Een klapke doen met onze kameraden Aliens, als we eindelijk in staat zijn om ze te herkennen ?

parcifal 21 juni 2013 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6686828)
Een klapke doen met onze kameraden Aliens, als we eindelijk in staat zijn om ze te herkennen ?

Of misschien leren aanvaarden dat we ze de eerste 600 000 jaar niet gaan ontmoeten? Een peuleschil op kosmische schaal uiteraard. Je mag de taart al beginnen bakken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be