Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Belgische familie doodgeslagen Théa (2) vindt jaren later gevluchte dader in Marokko (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248355)

cookie monster 30 april 2019 23:15

Belgische familie doodgeslagen Théa (2) vindt jaren later gevluchte dader in Marokko
 
Belgische familie van doodgeslagen Théa (2) vindt jaren later voortvluchtige dader terug in Marokko
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rokko~a1cb7bfd
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hln.be
De Marokkaanse politie heeft een 37-jarige man opgepakt die zeven jaar geleden in ons land is veroordeeld voor het doodslaan van een 2-jarig meisje. Mounir Kiouh kreeg 15 jaar cel, maar vluchtte naar Marokko, ....
Zie bron (link)

Politiek , Maatschappij en samenleving alhier , een geweldige puinhoop !!
Moge de dader fijn & gezellig wegrotten in Marokko !!
Of vinden politiek correctheden dat zulk tuig hier op hotel hoort ??

De schoofzak 1 mei 2019 09:37

Het is spijtig dat de Marokkaanse staat niet actiever ingaat op meldingen van onze justitie dat een moordenaar naar hun land gevlucht is.

Proficiat aan de familie van het vermoorde meisje, dat zij die inspanningen wel leverde, en met succes leverde.
Ik wil hen van harte feliciteren daarvoor, en wens hen nu veel sterkte en gemoedsrust.

Xenophon 1 mei 2019 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9003174)
Het is spijtig dat de Marokkaanse staat niet actiever ingaat op meldingen van onze justitie dat een moordenaar naar hun land gevlucht is.

Proficiat aan de familie van het vermoorde meisje, dat zij die inspanningen wel leverde, en met succes leverde.
Ik wil hen van harte feliciteren daarvoor, en wens hen nu veel sterkte en gemoedsrust.

Citaat:

Omdat hulp van ons land uitbleef, richtten de nabestaanden zich tot het Marokkaanse gerecht.
Leve Belgie.

De ouders van het vermoorde kind worden geholpen door het Marokkaanse gerecht terwijl het Belgische gerecht hen vierkant uitlacht.

De schoofzak 1 mei 2019 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9003219)
Leve Belgie.

De ouders van het vermoorde kind worden geholpen door het Marokkaanse gerecht terwijl het Belgische gerecht hen vierkant uitlacht.

Dat heb ik zo niet gelezen/verstaan.

Xenophon 1 mei 2019 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9003418)
Dat heb ik zo niet gelezen/verstaan.

Citaat:

Omdat hulp van ons land uitbleef, richtten de nabestaanden zich tot het Marokkaanse gerecht.
Leg ons dan eens uit hoe je dit begrijpt?

Zucht 1 mei 2019 16:18

Geens had nochtans beleefd gevraagd aan de lokale moefti of die iets kon doen, maar 't zal niet gelukt zijn.


Universalia 1 mei 2019 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9003418)
Dat heb ik zo niet gelezen/verstaan.

Ik had het ook eerst zo niet gelezen maar na het artikel even doorgelezen te hebben kwam de 'ontknoping'.

Citaat:

Mounir Kiouh kreeg 15 jaar cel, maar vluchtte naar Marokko, waar hij een nieuw leven begon. Een gedachte waar de familie van de omgebrachte Théa niet mee kon leven. Omdat hulp van ons land uitbleef, richtten de nabestaanden zich tot het Marokkaanse gerecht. Met succes: vrijdag kon de moordenaar opgepakt worden in Tétouan, een kuststad in het noorden van Marokko.
Misschien vergis ik mij maar kon je uit het artikel afleiden dat het om de ex-man van de vrouw ging.

Citaat:

De moeder van de vermoorde Théa stond in Marokko naar verluidt al oog in oog met haar opgepakte ex-partner.
Citaat:

Amper drie dagen later, op 26 april, slaagden Marokkaanse speurders erin Mounir Kiouh op te pakken, iets wat het Belgische gerecht gedurende zeven jaar nooit is gelukt.
De Marokkaanse speurders verdienen dan wel een pluimpje.

:?

No Apologies 1 mei 2019 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9003422)
Geens had nochtans beleefd gevraagd aan de lokale moefti of die iets kon doen, maar 't zal niet gelukt zijn.


Misschien als hij op de knieën was gegaan.
Anders wel een sprekend beeld: Belgische justitie buigt voor de islam.

daiwa 2 mei 2019 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9002960)
Belgische familie van doodgeslagen Théa (2) vindt jaren later voortvluchtige dader terug in Marokko
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rokko~a1cb7bfd

Politiek , Maatschappij en samenleving alhier , een geweldige puinhoop !!
Moge de dader fijn & gezellig wegrotten in Marokko !!
Of vinden politiek correctheden dat zulk tuig hier op hotel hoort ??

Positief dat die moordenaar een nieuw proces in Marokko krijgt.
Zal er daar niet zo goedkoop vanaf komen denk ik.

SDX 2 mei 2019 10:59

Hopelijk mag hij z'n straf daarginds uitzitten.

Is eens wat anders dan in de Belgische hotels.

Lof der Zotheid 2 mei 2019 14:01

Welk een droevige ironie dat de Marrokkaanse justitie deze afschuwelijke misdaad veel ernstiger neemt dan die van het belgiksken.

Anna List 2 mei 2019 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9003521)
Ik had het ook eerst zo niet gelezen maar na het artikel even doorgelezen te hebben kwam de 'ontknoping'.



Misschien vergis ik mij maar kon je uit het artikel afleiden dat het om de ex-man van de vrouw ging.





De Marokkaanse speurders verdienen dan wel een pluimpje.

:?

dat, en de Belgische minister van justitie verdient pek en veren.

Anna List 2 mei 2019 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 9003994)
Welk een droevige ironie dat de Marrokkaanse justitie deze afschuwelijke misdaad veel ernstiger neemt dan die van het belgiksken.

Geens gaat zijn lamlendige tamzakhouding nu compenseren met onmiddellijke uitlevering te vragen.

Zipper 2 mei 2019 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9003995)
dat, en de Belgische minister van justitie verdient pek en veren.

ja, Geens is echtwaar een regelrechte ramp als min. van justitie. :?

Lof der Zotheid 2 mei 2019 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9003999)
Geens gaat zijn lamlendige tamzakhouding nu compenseren met onmiddellijke uitlevering te vragen.

Wat nog lamlendiger is.

1. Laat Marokkaanse criminelen gerust in Marokko berecht en gestraft worden. Die weten veel beter wat te beginnen met zulke smeerlappen.
2. Waarom in hemelsnaam een Marokkaanse crimineel naar hier halen?

Universalia 2 mei 2019 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9003999)
Geens gaat zijn lamlendige tamzakhouding nu compenseren met onmiddellijke uitlevering te vragen.

Dat ze hem daar maar houden.

Ik denk dat men er daar (Marokko) meer raad met weet hoe je dat soort van figuren aanpakt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be