Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

exodus 26 september 2013 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6817652)
Tsja, als jij dat wil geloven mij best.

En als er ooit bewijs komt zal ik het wel merken he.

Bewijs voor jou is een bepaalde mate van consensus , hetzij van de wetenschappelijke wereld, de overheden, de media of een combinatie daarvan.

Zolang je steunt op die zaken om je wereldbeeld te bepalen zal je geen meter verder geraken. Deze instituten maken deel uit van de matrix. De matrix die bewustzijn in een vals beeld van de realiteit wil houden.

Je kan enkel uit die matrix stappen als je bereid bent jezelf te vertrouwen en onbelemmerd vanuit jezelf naar het bewijs kijkt.

Het is een stap dat je moet maken, vanuit je bewustzijn.

NognenNVAer 26 september 2013 14:15


parcifal 26 september 2013 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6817625)
Maar is het nodig dat we niveau II bereiken om interstellaire reizen mogelijk te maken? Volgens Harold White, één van de NASA onderzoekers betrokken bij dat warp gebeuren zou de nodige energie toch niet zo gigantisch zijn als eerst gedacht:

Wie weet, als men maar lang en hard genoeg zoekt valt er misschien iets te vinden, maar in dit geval zijn de hindernissen toch echt wel kolossaal.

De bedenker van de alcubierre-drive zegt zelf dat het niet realsieerbaar is.

https://twitter.com/malcubierre/stat...11821277839360

Citaat:

But from my understanding there is no way it can be done, probably not for centuries if at all.

meneer 26 september 2013 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer (Bericht 6817326)
Ik heb nochtans juist een filmke gemaakt, en daar stond GEEN alien in. Bewijs in your face!

Anyway, ik zie hier veel praat over onverklaarbare dingen. Dat is imho geen bewijs.

Inderdaad. Het zou wel onverklaarbaar zijn moesten er in het ganse heelal dat zo enorm groot is dat we niet eens weten waar het stopt, en of het ergens stopt, geen andere intelligente wezens te vinden zijn. En er is evenmin bewijs voor dat zulke wezens nooit de aarde bezocht hebben.:-)

JBM 26 september 2013 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6817659)
Bewijs voor jou is een bepaalde mate van consensus

Er is inderdaad één consensus waarop ik me baseer, en dat is die over de betekenis van het woord "bewijs".

Al de rest is zever.

JBM 26 september 2013 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6817698)
Wie weet, als men maar lang en hard genoeg zoekt valt er misschien iets te vinden, maar in dit geval zijn de hindernissen toch echt wel kolossaal.

Inderdaad.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6817698)
De bedenker van de alcubierre-drive zegt zelf dat het niet realsieerbaar is.

https://twitter.com/malcubierre/stat...11821277839360

Het is inderdaad al een tijdje geleden dat er nog een update over was, dus best mogelijk dat die White er naast zat.

JBM 26 september 2013 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6817707)
En er is evenmin bewijs voor dat zulke wezens nooit de aarde bezocht hebben.:-)

Neen, maar er is ook geen reden om aan te nemen dat dit wel het geval is. Dus uw stompzinnige herhalingen krijgen een beetje een baard.

meneer 26 september 2013 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6817331)
Het inderdaad veelzeggend dat jij blijft memmen over een totaal idiote vraag. Ik weet niet op welke andere zaken dat kan wijzen dan pure domheid, trolgedrag of een slecht gevoel voor humor.

De vraag of Aliens bestaan en de aarde bezocht hebben is helemaal niet idioot, en heel wat mensen stellen zich deze vraag. Je zou zelfs kunnen zeggen dat je wel een afgestompte idioot moet zijn om je niet zulke vragen te stellen. Zulke totale onverschilligheid, on-interesse voor wat er op en rond de andere planeten van het heelal zou kunnen bestaan zou kunnen wijzen op een soort van stompzinnigheid, een soort van dierlijkheid ( in de zin van: enkel geboeid door de bevrediging van primaire behoeften zoals zuipen, eten, sex...).

meneer 26 september 2013 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Floozy (Bericht 6817389)
Ik gebruik de term voor zowel 'evidence' als 'proof'. Zoals ik al zei, ik ben hier niet om iemand te overtuigen, dus of er nu over die term wordt gestruikeld of niet zal mij een worst wezen.

Persoonlijk vind ik het nogal kinderachtig dat deze discussie constant neerkomt op "zie hier, bewijs!" en anderzijds "nee dat bewijst niks!". Nogmaals, zet u er over en bespreek het onderwerp uit pure interesse maar in de wetenschap dat we het niet weten.

Je vraagt hem teveel in één keer. Dat kan hij niet aan.

JBM 26 september 2013 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6817719)
De vraag of Aliens bestaan en de aarde bezocht hebben is helemaal niet idioot,

Ben ik mee akkoord. De vraag om bewijs dat Aliens de aarde niet bezocht hebben is dat echter wel. Zoals nu toch al wel duidelijk moest zijn voor ieder weldenkend mens

Citaat:

Je zou zelfs kunnen zeggen dat je wel een afgestompte idioot moet zijn om je niet zulke vragen te stellen. Zulke totale onverschilligheid, on-interesse voor wat er op en rond de andere planeten van het heelal zou kunnen bestaan zou kunnen wijzen op een soort van stompzinnigheid, een soort van dierlijkheid ( in de zin van: enkel geboeid door de bevrediging van primaire behoeften zoals zuipen, eten, sex...).
Tsja, ik voel me hierdoor niet aangesproken, net integendeel zelf.

Maar dat maakt de invulling van het woord bewijs en het gebrek daaraan inzake aliens op aarde er niet minder om.

meneer 26 september 2013 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6817469)
Dat is precies even veelzeggend als het manifeste gebrek aan bewijs dat de smurfen niet bestaan, of onzichtbare paarse eenhoorns, of paars-geel gevlekte ijsberen die rondrijden op oranje scooters.

blabla. :-D

Zijde daar weer met uwe zever ! Je zou minder acid-trips moeten pakken.:lol:
Want nu poog je jezelf te overtuigen dat je eigen hallucinatie's niet bestaan ( dakani dakani dakanatochni...), en terzelfdertijd meng je daar andere, perfect mogelijke zaken zoals het bestaan van Aliens tussen.
Het is niet omdat uw brein volledig ontspoord is, dat Aliens onze planeet niet kunnen bezoeken ! Herpak je voor het te laat is, het gekkenhuis doet langzaam zijn poorten open voor je ! Het is vijf voor twaalf !8O

meneer 26 september 2013 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6817525)
"Werken aan" lijkt me nogal optimistisch gesteld. Maar er is inderdaad het idee van de Alcubierre Drive. Blijkbaar zijn een aantal wetenschappers er van overtuigd dat het in theorie mogelijk is maar zijn er tal van praktische problemen te bedenken waar niet zo dadelijk een antwoord op gegeven kan worden. Maar de eerste experimenten zijn blijkbaar al aan de gang:
http://www.extremetech.com/extreme/1...ble-in-the-lab

Eén van de problemen is inderdaad de gigantische energie waarover men zou moeten beschikken. Al is er in het geval van de Alcubierre drive vorig jaar het nieuws gekomen dat na aanpassing van het theoretisch model de hoeveelheid benodigde energie veel en veel kleiner zou kunnen zijn.

Razend interessant maar ik betwijfel of wij in ons leven nog een doorbraak op dat gebied gaan meemaken. Als die er al ooit komt.

En stel je nu eens voor dat bepaalde Aliens op dat gebied al heel veel verder staan. Dat die tegenover ons staan zoals wij tegenover de laatste primitieve stammen junglebewoners staan qua technologie.:-)
Maar zoiets KAN je je niet voorstellen hé ?

parcifal 26 september 2013 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6817752)
Zijde daar weer met uwe zever ! Je zou minder acid-trips moeten pakken.:lol:
Want nu poog je jezelf te overtuigen dat je eigen hallucinatie's niet bestaan ( dakani dakani dakanatochni...), en terzelfdertijd meng je daar andere, perfect mogelijke zaken zoals het bestaan van Aliens tussen.

Yep, je verstaat het nog altijd niet. (proving a negative dus)
Grappig, want zelfs mijn 7-jarige neefje snapte dat na vrij korte tijd.

Je bent dus merkbaar dommer dan een kind van 7 als u daar nog twijfel over had.

parcifal 26 september 2013 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6817758)
En stel je nu eens voor dat bepaalde Aliens op dat gebied al heel veel verder staan. Dat die tegenover ons staan zoals wij tegenover de laatste primitieve stammen junglebewoners staan qua technologie.:-)

Simplistisch lineair denken. Pfoe, hoe naief.
:roll:

meneer 26 september 2013 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6817644)
Ah, de skeptici hier gaan maar veranderen als de algemene consensus verandert. Het is toch zo veilig daar.

Zij zullen enkel in Alien bezoek geloven als die bij de president van de USA thee komen drinken en dit in alle gazetten staat.
Zelfs al was het niet waar zouden ze het dan geloven. De officiële media zijn voor dat soort mensen zoals de preek van meneer pastoor vroeger voor ongeletterde boeren : de pure, de énige waarheid !

JBM 26 september 2013 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6817758)
En stel je nu eens voor dat bepaalde Aliens op dat gebied al heel veel verder staan. Dat die tegenover ons staan zoals wij tegenover de laatste primitieve stammen junglebewoners staan qua technologie.:-)
Maar zoiets KAN je je niet voorstellen hé ?

Ik kan me zoiets prima voorstellen hoor! Ik heb ooit in mijn studententijd samen met een vriend een SF boek geschreven voor de lol. Aan fantasie dus geen gebrek.

Het enige wat ik zeg is dat er geen bewijs is dat een dergelijke beschaving de aarde bezoekt of ooit bezocht heeft.

meneer 26 september 2013 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6817709)
Er is inderdaad één consensus waarop ik me baseer, en dat is die over de betekenis van het woord "bewijs".

Al de rest is zever.

Nee, van al de rest heb je geen idee. Dat is alles.

JBM 26 september 2013 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6817766)
Nee, van al de rest heb je geen idee. Dat is alles.

Al de rest ging over mij persoonlijk dus heb ik daar allezins een beter idee van dan jij of exodus.

meneer 26 september 2013 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6817763)
Ik kan me zoiets prima voorstellen hoor! Ik heb ooit in mijn studententijd samen met een vriend een SF boek geschreven voor de lol. Aan fantasie dus geen gebrek.

Het enige wat ik zeg is dat er geen bewijs is dat een dergelijke beschaving de aarde bezoekt of ooit bezocht heeft.

Als er al iemand aankomt met bewijs, dan zeg jij dat het géén bewijs is...
Zoals dat fameuze COMETA rapport...Er zouden dagelijks groepen wetenschappers met zulke rapporten kunnen afkomen, dan NOG zou je zeggen dat het géén bewijs is denk ik.
Dus over de duizenden video's en getuigenissen die reeds beschikbaar zijn ga ik het niet meer hebben. Zelfs al was daar maar één percent autentiek van , dan was er al bewijs genoeg. En volgens mij is méér dan één percent betrouwbaar.

exodus 26 september 2013 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6817762)
Zelfs al was het niet waar zouden ze het dan geloven.

De waarheid als een koe.

Remember wat Carol Rosin zei:

http://www.youtube.com/watch?v=7ALLUuvsVkM


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be