Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Frank51 24 juni 2015 13:26

Ik lig plat van het lachen. Wat een humor. Opgedaan op de wiskundeolympiade?
Of op een beurs van opblaasbare Einsteinpoppen?

doremi 24 juni 2015 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7712050)
Ik lig plat van het lachen. Wat een humor. Opgedaan op de wiskundeolympiade?
Of op een beurs van opblaasbare Einsteinpoppen?

Een beurs voor opblaasbare einsteinpoppen. Waar vindt deze plaats? Hoe veel kost een ticket?

Pandareus 7 juli 2015 15:45

De ontstaansgeschiedenis van de Roswell manie :

Citaat:

Roswell Exact 68 jaar geleden ontstond het bekendste ufo-verhaal ooit. Nadat in het Amerikaanse stadje Roswell brokstukken waren gevonden van een ongeïdentificeerd vliegend tuig schreef de lokale krant dat het om een vliegende schotel ging. Hoewel het verhaal nog diezelfde dag werd rechtgezet, ging het een eigen leven leiden.


Dezelfde dag dat het ufo-verhaal werd gepubliceerd, werd echter vastgesteld dat de brokstukken afkomstig waren van een vernielde weerballon

Op 7 juli 1947 vond boer W.W. Brazel vreemde brokstukken in zijn weiland. Hij haalde sheriff George Wilcox erbij. Toen die stukken rubber, hout, folie, tape en papier vond, nam hij contact op met de plaatselijke militaire luchthaven. Majoor Jesse Marcel kwam ter plaatse en raakte er al snel van overtuigd dat Brazel op niets minder dan de restanten van een vliegende schotel was gestoten.

Marcel vertelde het verhaal aan zijn overste, die persverantwoordelijke Walter Haut een persbericht liet opstellen. De volgende dag blokletterde de Roswell Daily Record: 'RAAF (Roswell Army Air Field, nvdr.) vangt vliegende schotel op ranch in regio Roswell'. Dezelfde dag dat het verhaal werd gepubliceerd, werd echter vastgesteld dat de brokstukken afkomstig waren van een vernielde weerballon. De krant drukte een rechtzetting af, waarna Brazel stelde dat hij zich een beetje schaamde dat hij zich zo had laten meeslepen.
ADVERTENTIE

Dat het verhaal in 1947 meteen werd opgepikt, had ook te maken met de getuigenis van een piloot enkele dagen eerder. Op 24 juni 1947 was amateurpiloot Kenneth Arnold op weg naar een airshow in Oregon toen hij een felblauwe lichtflits in de lucht zag. Vervolgens zag hij nog eens negen flitsen, kort na elkaar. Toen Arnold later aan een reporter probeerde uit te leggen wat hij had gezien, vertelde hij dat de flitsen afkomstig waren van ongeïdentificeerde vliegende objecten die vlogen "als een schotel die je over het water laat springen". De journalist leidde daar verkeerdelijk uit af dat de objecten ook de vorm van een schotel hadden, waarna plots iedereen 'vliegende schotels' zag. Tegen 4 juli stonden kranten in het hele land vol met honderden ufomeldingen, schrijft Time Magazine, dat het hele verhaal van Roswell naar aanleiding van de 50ste verjaardag in 1997 reconstrueerde.
De luchtballon met ruimtecapsule waarmee Felix Baumgartner in 2012 de tweede test voor zijn 'ruimtesprong' voor Red Bull Stratos uitvoerde. De ballon steeg op in Roswell. © afp.
"Doofpotoperatie van kosmische Watergate-proporties"


De Amerikaanse luchtmacht startte een eigen onderzoek. Daaruit bleek dat er wel degelijk sprake was van een doofpotoperatie, zij het van minder buitenaardse aard

In 1978 was de zelfverklaarde Canadese 'ufoloog' Stanton Friedman in Baton Rouge, Louisiana voor een interview. Toen hij vernam dat de inmiddels gepensioneerde Jesse Marcel vlakbij woonde, bracht hij hem een bezoek en vroeg hem helemaal uit over de UFO die hij decennia eerder had gevonden in Roswell. Het betekende het begin van een uitgebreid onderzoek door Friedman. Hij ploos alle oude verhalen over Roswell uit en interviewde verscheidene andere getuigen, waarna hij besloot dat er een doofpotoperatie "van kosmische Watergate-proporties" had plaatsgevonden.

Friedman bundelde zijn onderzoek in 1980 in het boek 'The Roswell Incident', dat hij publiceerde samen met Charles Betlitz, de auteur van 'The Bermuda Triangle' en ufo-onderzoeker William Moore. Het boek betekende het eerste van een lange reeks over Roswell. De publieke verontwaardiging over het zogenoemde doofpotschandaal nam uiteindelijk zulke proporties aan dat de Amerikaanse luchtmacht een eigen onderzoek startte. Daaruit bleek dat er wel degelijk sprake was van een doofpotoperatie, zij het van minder buitenaardse aard. De restanten die in Roswell werden gevonden, kwamen van een ultrageheim project dat het leger in de jaren 40 uitvoerde. Daarbij werden op grote hoogte speciale luchtballons met afluisteraparatuur ingezet om de nucleaire testen van de Sovjet-Unie te monitoren, zo maakte de luchtmacht in 1994 bekend.

Toch houden veel mensen vast aan de oorspronkelijke complottheorie. Onder hen ook Walter Haut, die het persbericht over de ufo de wereld had ingestuurd en die later mee het UFO Museum in de stad zou oprichten. Hij bleef er tot zijn dood in 2007 rotsvast van overtuigd dat het om een vliegende schotel ging. Ook piloot Kenneth Arnold bleef er zeker van dat hij getuige was geweest van iets buitenaards. Hij berekende dat de snelheid van de ufo's zo'n 1.900 kilometer per uur bedragen moest hebben, of dubbel zo snel als de snelheid van geluid, terwijl op dat moment nog geen vliegtuig bestond dat door de geluidsmuur kon breken. "Iedereen zegt dat ik gek ben, en ik zou waarschijnlijk hetzelfde zeggen als iemand zo'n verhaal vertelde. Maar ik heb ze gezien en ik heb hen bestudeerd", zei hij in 1947 aan een krant.
bron : http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...g-leiden.dhtml

frank51 zal het graag lezen. :lol::lol::lol:

Tamam 7 juli 2015 21:00

Het was gewoon een geheim experiment, bij die Roswell manie zijn er maar 4 belangrijke getuigen die beweerden lijken van aliens gezien te hebben. Waarvan 1 geloofwaardig overkomt , en de rest dubieus.

Denk dat pakweg de Valentich ontvoering interessanter is..

Frank51 7 juli 2015 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7730639)
De ontstaansgeschiedenis van de Roswell manie :



bron : http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...g-leiden.dhtml

frank51 zal het graag lezen. :lol::lol::lol:

Ze gebruiken altijd het woordje "weerballon" voor een ufo.
Dat is bijna een codewoord geworden. Kijk maar naar dit:
http://www.dailymotion.com/video/x2iegc1

Of geloof je dat al deze mensen een complot opgezet hebben?
Ben je een complottheorist Panda?

parcifal 7 juli 2015 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7731130)
Ze gebruiken altijd het woordje "weerballon" voor een ufo.
Dat is bijna een codewoord geworden. Kijk maar naar dit:
http://www.dailymotion.com/video/x2iegc1

Of geloof je dat al deze mensen een complot opgezet hebben?
Ben je een complottheorist Panda?

Het was geen weerballon, dat was net de hoax.
Het was project Mogul, dat verklaart het voldoende.

Micele 7 juli 2015 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7731130)
Ze gebruiken altijd het woordje "weerballon" voor een ufo.
Dat is bijna een codewoord geworden. Kijk maar naar dit:
http://www.dailymotion.com/video/x2iegc1

Of geloof je dat al deze mensen een complot opgezet hebben?
Ben je een complottheorist Panda?

Het wereldwijd complot van Ufologen, militairen en wetenschappers ( https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Blue_Book )

Schandalig niet ? LOL.

Aja ook weerballonen die meer als mach 6 halen, straffe wind: LOL
http://www.nicap.org/511003okinawadir.htm

Staat ook in het Blue Book archief.

Frank51 7 juli 2015 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7731163)
Het wereldwijd complot van Ufologen, militairen en wetenschappers ( https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Blue_Book )

Schandalig niet ? LOL.

Aja ook weerballonen die mach 4 halen, straffe wind.


idd :)




zegt ook veel
John Podesta , adviseur Obama

En dan nog zijn er arme Vlamingen die het bestaan van Ufo's ontkennen...:roll:
Kdenk niet dat die man het over Thaïse lampionnen heeft

Frank51 7 juli 2015 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7731155)
Het was geen weerballon, dat was net de hoax.
Het was project Mogul, dat verklaart het voldoende.

Ola geheime projecten! Dus ze LIEGEN, nietwaar?

parcifal 7 juli 2015 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7731183)
Ola geheime projecten! Dus ze LIEGEN, nietwaar?

Misschien, ze vertellen uiteraard niet de hele waarheid wanneer het gevoelige materie betreft.

Dat is voldoende verklaring voor de roswell heisa.
Occam he.

Frank51 8 juli 2015 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7731215)
Misschien, ze vertellen uiteraard niet de hele waarheid wanneer het gevoelige materie betreft.

Dat is voldoende verklaring voor de roswell heisa.
Occam he.

Occam occam.... als het voor jouw simpele geest past, is het waar zeker?
Ik ben blij voor u!

fox 8 juli 2015 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7731179)
idd :)




zegt ook veel
John Podesta , adviseur Obama

En dan nog zijn er arme Vlamingen die het bestaan van Ufo's ontkennen...:roll:
Kdenk niet dat die man het over Thaïse lampionnen heeft

Niemand ontkent het feit dat mensen UFO's spotten. Ik spot er zelf met de regelmaat van de klok. Iedereen spot nu en dan wel eens iets waarvan hij niet exact weet wat het is. Mijn zoontje van 2 bijvoorbeeld spot elke dag wel een UFO. Ik leg hem dan uit wat een helikopter is en de dag erna zegt hij dat dan zelf en is het geen UFO meer voor het kind.

parcifal 8 juli 2015 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7731400)
Occam occam.... als het voor jouw simpele geest past, is het waar zeker?
Ik ben blij voor u!

Kijk, meer moet dat niet zijn he, ik ben het met u eens : Zalig de simpelen van geest.

En simpelen zijn bijvoorbeeld zij die net komen piepen op een terrein waar wetenschap al vele eeuwen werk heeft verricht en die dat even allemaal verwerpen en gaan verbeteren.

Kleuters die een flatgebouw afbreken en het willen herbouwen in legoblokken zijn het, omdat dat beter zou zijn dromen ze.
Maar zo content dat ze zijn tijdens het dromen, nietwaar?

Frank51 8 juli 2015 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7731411)
Niemand ontkent het feit dat mensen UFO's spotten. Ik spot er zelf met de regelmaat van de klok. Iedereen spot nu en dan wel eens iets waarvan hij niet exact weet wat het is. Mijn zoontje van 2 bijvoorbeeld spot elke dag wel een UFO. Ik leg hem dan uit wat een helikopter is en de dag erna zegt hij dat dan zelf en is het geen UFO meer voor het kind.

Schitterend. Je redeneert nog slechter dan een kind van 2 jaar dus..
Ik heb nog nooit een ufo gezien want ik weet telkens wat het is.
Twordt tijd dat je eens een boek pakt of een documentaire bekijkt

Frank51 13 juli 2015 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7731551)
Kijk, meer moet dat niet zijn he, ik ben het met u eens : Zalig de simpelen van geest.

Spreek voor u eigen. Als iemand al jaren bezig ben met de groeiende, holle Aarde, zwaartekracht, aliens, ufo's en verloren beschavingen denk ik niet dat dit voor de simpelen van geest is eerlijk gezegd... Vraag het eens aan uw buurvrouw.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7731551)
En simpelen zijn bijvoorbeeld zij die net komen piepen op een terrein waar wetenschap al vele eeuwen werk heeft verricht en die dat even allemaal verwerpen en gaan verbeteren.

Vele eeuwen werk verricht ivm ufo's?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._UFO_sightings
1941: eerste ufo crash. Das 74 jaar geleden.
En als ze hun onderzoek in de doofpot steken, hoe kunnen die deniers ooit veranderen van mening?

Irsan 16 juli 2015 10:31

Zie hier hoe Joe Rogan met zijn diepgaand onderzoek UFO's debunked.

Als je dit gezien hebt ben je er echt wel van overtuigd dat UFO's onzin zijn!

https://www.youtube.com/watch?v=yqyAUY3agf4

Irsan 16 juli 2015 10:52

Als je ziet hoeveel sterren er zijn in het universum, dan is de kans dat intellgente beschavingen bestaan heeeel groot. Maar dat ze hier zijn??? No way.

Ze bestaan wel, maar niet op aarde!

Aliens bestaan, maar hier niet. Simpel toch!

Frank51 16 juli 2015 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irsan (Bericht 7742177)
Als je ziet hoeveel sterren er zijn in het universum, dan is de kans dat intellgente beschavingen bestaan heeeel groot. Maar dat ze hier zijn??? No way.

Ze bestaan wel, maar niet op aarde!

Aliens bestaan, maar hier niet. Simpel toch!


Dan heb je nog te weinig research gedaan.
Zoek maar op: nazca skulls, starchild skull, aleshenka alien, atacama alien, emerald tabletten van Thoth, sumerische kleitabletten, puma punku, enz... tis teveel om op te noemen

Frank51 16 juli 2015 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irsan (Bericht 7742157)
Zie hier hoe Joe Rogan met zijn diepgaand onderzoek UFO's debunked.

Als je dit gezien hebt ben je er echt wel van overtuigd dat UFO's onzin zijn!

https://www.youtube.com/watch?v=yqyAUY3agf4

Ufos onzin? In welke zin? Dat ze fysiek niet bestaan?
Dat ze gemaakt zijn door mensen?

De meeste ufos komen uit de holle aarde. Dus zijn ze buitenaards? Ja en nee. Makelij van een buitenaardse beschaving, zeg het zo. En dan heb je de duitse ufos nog. Die ze oa gezien hebben bij project highjump, 1946

Irsan 16 juli 2015 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7742186)
Dan heb je nog te weinig research gedaan.
Zoek maar op: nazca skulls, starchild skull, aleshenka alien, atacama alien, emerald tabletten van Thoth, sumerische kleitabletten, puma punku, enz... tis teveel om op te noemen

Maar ik zoek geen teksten, ik wil bewijs!

Kan je mij iets geven dat mij overtuigd? Ik wacht.

Het is gewoonweg onmogelijk dat ze hier zijn volgens de wetten van de fysica. Niets kan sneller dan het licht!

Het zou jaren duren tegen dat ze hier zijn.

Enkele maanden geleden was het in het nieuws dat de dichtste ster bij de aarde (4 lichtjaar), alpha centauri, een planeet zoals de aarde heeft waar leven kan ontwikkelen. Stel dat ze met een fractie van de lichtsnelheid reizen dan zou het nog jaren duren tegen dat ze hier zijn.

Wat eigenlijk wel mogelijk is...Maar de kans dat er daar leven is! Dat is zoals de lotto winnen! Dat is absurd.

Dus ze zijn hier niet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be