Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   wat lees ik nu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264786)

Pol Dolf 10 mei 2022 11:17

wat lees ik nu
 
KOTCRISIS IN DETAIL. Zo duur wordt een studentenkamer volgend academiejaar in Leuven, Gent en Brussel. “Acuut tekort aan tienduizenden studentenkamers”

Skobelev 10 mei 2022 11:33

Kunnen ze geen wooncontainers plaatsen?

Rudy 10 mei 2022 11:38

Hoe komt het dat er plots een tekort is aan studentenkoten ?
Te veel studenten ?

Vette Pois(s)on 10 mei 2022 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9956666)
Kunnen ze geen wooncontainers plaatsen?

feesttenten

Zucht 10 mei 2022 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9956670)
Hoe komt het dat er plots een tekort is aan studentenkoten ?
Te veel studenten ?

Vermoedelijk liggen de eisen wat hoger dan pakweg 30 jaar geleden.

fred vanhove 10 mei 2022 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9956670)
Hoe komt het dat er plots een tekort is aan studentenkoten ?
Te veel studenten ?

Ik denk ook dat de eisen veel hoger liggen dan in mijn tijd. Niet alleen de eisen van de studenten zelf maar ook van de instanties.

Kijk maar naar de huizenmarkt. Vroeger waren mensen blij met een rijhuisje dat ze rustig verbouwden. Nu moet het een alleenstaande villa zijn met het modernste comfort.
Rijhuisjes zijn voor de marginalen en de allochtonen.

Rudy 10 mei 2022 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9956741)
Ik denk ook dat de eisen veel hoger liggen dan in mijn tijd. Niet alleen de eisen van de studenten zelf maar ook van de instanties.

Kijk maar naar de huizenmarkt. Vroeger waren mensen blij met een rijhuisje dat ze rustig verbouwden. Nu moet het een alleenstaande villa zijn met het modernste comfort.
Rijhuisjes zijn voor de marginalen en de allochtonen.

Die koten van vroeger kan je inderdaad niet meer vergelijken met deze nu.
Dat is ook wel gedeeltelijk te wijten aan de voorschriften, veiligheidsnormen. Sommige koten waren echt levensgevaarlijk, met van die gasvuurkes om zich te verwarmen, piepklein.
Maar of dit de oorzaak is van een vermeend tekort, betwijfel ik.

fred vanhove 10 mei 2022 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9956764)
Die koten van vroeger kan je inderdaad niet meer vergelijken met deze nu.
Dat is ook wel gedeeltelijk te wijten aan de voorschriften, veiligheidsnormen. Sommige koten waren echt levensgevaarlijk, met van die gasvuurkes om zich te verwarmen, piepklein.
Maar of dit de oorzaak is van een vermeend tekort, betwijfel ik.

Hier is alles nogal levensgevaarlijk tegenwoordig. Hoeveel studenten zouden er al zijn omgekomen in een kot brand de laatste 100 jaar ?

Volgens mij zijn de ongevallen eerder te wijten aan overdreven zatlapperij dan aan de staat van hun kot. Regelmatig valt er wel eens ene van het dak of uit het raam.

Rudy 10 mei 2022 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 9956646)
KOTCRISIS IN DETAIL. Zo duur wordt een studentenkamer volgend academiejaar in Leuven, Gent en Brussel. “Acuut tekort aan tienduizenden studentenkamers”

Heb je ook een bronvermelding ?
Er vlug bijzijn om een kot te vinden is niet bepaald een louter recent probleem.

Mambo 10 mei 2022 18:51

Er is een tekort aan studentenkotten.
Er is een teveel aan studenten.
Men werk aan studentenkotten maar studenten werken nooit in hun kot.
Er is een tekort aan werknemers.
Er is een teveel aan bedrijven door tekorten aan werkende mensen.
Studenten studeren heel lang om kort te werken.

Enz...

Pol Dolf 13 mei 2022 19:39

Volgens een groep schatzoekers is onder een geheim SS-bordeel een lading nazi-goud van vier ton ontdekt. De groep was op zoek naar een buit van 200 miljoen dollar en heeft mogelijk de jackpot gevonden, 3 meter onder het oppervlak van een 18e-eeuws paleis in de buurt van Wroclaw, in het zuiden van Polen.

Libro 13 mei 2022 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 9958800)
Volgens een groep schatzoekers is onder een geheim SS-bordeel een lading nazi-goud van vier ton ontdekt. De groep was op zoek naar een buit van 200 miljoen dollar en heeft mogelijk de jackpot gevonden, 3 meter onder het oppervlak van een 18e-eeuws paleis in de buurt van Wroclaw, in het zuiden van Polen.

:-D Bron aub?

Libro 13 mei 2022 21:09

What the fuck? https://dadgrass.com/

Dadeemelee 13 mei 2022 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 9956646)
KOTCRISIS IN DETAIL. Zo duur wordt een studentenkamer volgend academiejaar in Leuven, Gent en Brussel. “Acuut tekort aan tienduizenden studentenkamers”

Leuven is afgrijselijk duur. De randgemeenten ook trouwens.

Edit: Blind Gekocht is een guilty pleasure. Onlangs nog in Kessel Lo. Een klein rijhuis voor bijna 500.000 euro en

https://www.trouw.nl/nieuws/wijzigin...ior~b5eec699b/

Citaat:

Kot in Leuven: 168.000 euro
Kot in Leuven: 168.000 euro

Bouwjaar: nieuwbouw

Bewoonbare oppervlakte: 17 m2

1 slaapkamer en 1 badkamer

Kadastraal inkomen: 279 euro

EPC-waarde: A

Verwarming: gas

De andere kant van de provincie oogt niet meteen opbeurender. In Leuven staat voor 168.000 euro een kot te koop van 17 vierkante meter, wel met een eigen douche en toilet. “Dat is zo’n beetje de richtprijs voor een volledig vernieuwde en bemeubelde kamer met privatief sanitair”, zegt Céline De Lathauwer van Century 21 Connect.


Herr Flick 13 mei 2022 22:30

Wat als we nu eens oude containers gaan kopen in de haven en we stapelen die 4 a 5 hoog in tobbakvile op elkaar, trapke aanlassen, buizen voor aan en afvoer, overal een raam in en een balkonneke zodat ze veilig kunnen blowen...

Voor 5 a 600 in de maand, is dat toch iets he.

Pol Dolf 27 augustus 2022 12:17

lerarentekort : ik weet wie minister van onderwijs wordt

kelt 27 augustus 2022 13:03

Ziedaar...

Voor de slechte verstaanders....Is het eigenlijk normaal dat iedereen en zijn schoonmoeder tegenwoordig persé "aan den Unief" moeten gaan studeren en het merendeel voor kompleet overbodige diploma's.

Ik zou ze geen eten willen geven,de universitair geschoolden die zogezegd "onder hun diploma" ergens in een precair administratief jobke zitten weg te teren....al dan niet aan de overheid...

Om hen hun "paper to nowhere" te bezorgen heeft belastingsbetaler Kelt mee helpen dat reusachtig gezwel,onze "universitaire onderwijsindustrie" helpen financieren..

Zet al die ""alfa's",de menswetenschappen" in een numerus clausus (tientallen per jaar,geen duizenden per jaar) en het probleem lost zich vanzelf op,en tevens kunnen de universiteiten zich dan concentreren op NUTTIGE opleidingen (medische en bijna al de "beta's",de technisch-wetenschappelijke-) waar studenten voor TE KORT zijn...

Maar ja,wie ben ik....:?

Rudy 27 augustus 2022 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10022946)
Ziedaar...

Voor de slechte verstaanders....Is het eigenlijk normaal dat iedereen en zijn schoonmoeder tegenwoordig persé "aan den Unief" moeten gaan studeren en het merendeel voor kompleet overbodige diploma's.

Ik zou ze geen eten willen geven,de universitair geschoolden die zogezegd "onder hun diploma" ergens in een precair administratief jobke zitten weg te teren....al dan niet aan de overheid...

Om hen hun "paper to nowhere" te bezorgen heeft belastingsbetaler Kelt mee helpen dat reusachtig gezwel,onze "universitaire onderwijsindustrie" helpen financieren..

Zet al die ""alfa's",de menswetenschappen" in een numerus clausus (tientallen per jaar,geen duizenden per jaar) en het probleem lost zich vanzelf op,en tevens kunnen de universiteiten zich dan concentreren op NUTTIGE opleidingen (medische en bijna al de "beta's",de technisch-wetenschappelijke-) waar studenten voor TE KORT zijn...

Maar ja,wie ben ik....:?

Studeren is een deugd. Dat is wat ik heb onthouden uit een of andere les Latijn. De rest ben ik vergeten.
Studeren hoeft niet enkel job gericht te zijn. Een beetje bagage mag wel.
Maar, als iedereen gaat studeren is er misschien niemand nog die de straat wilt vegen of het vuilnis wilt ophalen.

kelt 27 augustus 2022 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10022996)
Studeren is een deugd. Dat is wat ik heb onthouden uit een of andere les Latijn. De rest ben ik vergeten.
Studeren hoeft niet enkel job gericht te zijn. Een beetje bagage mag wel.
Maar, als iedereen gaat studeren is er misschien niemand nog die de straat wilt vegen of het vuilnis wilt ophalen.

Precies...

Voor 18+ -ers zouden de "pretpakketdiploma's" daarom aan een numerus clausus moeten onderworpen zijn...

In plaats daarvan heeft men NUTTIGE diploma's,zoals medische ,aan numerus clausus onderworpen.De gevolgen daarvan hebben een decennium op zich laten wachten maar zijn al zichtbaar in steeds meer gemeentes...

Ondertussen kunnen politicologen,advokaten,moraalfilosofen,archeologe n,historici,communicatiewetenschappers,economisten en allerlei aanverwante-isten blijkbaar jaarlijks per scheepscontainer uitgespogen worden...Niemand zit daarop te wachten en de "absorbtie" van onze ECHTE economie is al lang nul daarvoor...dus vullen die nu overal de (pseudo-)overheid op en vallen ons ganse dagen LASTIG...

patrickve 27 augustus 2022 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9958941)
Wat als we nu eens oude containers gaan kopen in de haven en we stapelen die 4 a 5 hoog in tobbakvile op elkaar, trapke aanlassen, buizen voor aan en afvoer, overal een raam in en een balkonneke zodat ze veilig kunnen blowen...

Voor 5 a 600 in de maand, is dat toch iets he.

De vrije markt is toch mooi he.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be