Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Steekpartij op de Meir heeft banale oorzaak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253520)

No Apologies 20 mei 2020 14:21

Steekpartij op de Meir heeft banale oorzaak
 
Zou je niet verwachten wanneer twee mensen tegen elkaar opbotsen in een drukke winkelstraat dat ze dan een 'Sorry' uitwisselen eerder dan mekaar neer te steken? The times they are a changing.
https://www.hln.be/in-de-buurt/antwe...meir~ab7f9b4c/

Dadeemelee 20 mei 2020 15:28

Daarom dat messen en andere wapens verboden zijn op straat.

No Apologies 20 mei 2020 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9335435)
Daarom dat messen en andere wapens verboden zijn op straat.

En zeer terecht. Helaas denken nogal wat 'nieuwe Belgen' (in dit geval blijken er ook een paar 'nieuwe Nederlanders' bij betrokken) daar anders over.

Travis Bickle 20 mei 2020 15:51

Mij stoort vooral het gemak waarmee over 'een steekpartij' wordt bericht in het kader van een 'banale ruzie'.
Alsof we wel een steekpartij veroordelen, maar (nadat we vernemen dat het een gevolg was van een 'banale ruzie'), we gewoon de schouders ophalen en oordelen: 'Ah, maar dan is het te verantwoorden...'

De schoofzak 20 mei 2020 16:08

Er is in de pers of in de communicatie van de flikken niet expliciet vermeld dat het autochtonen zijn.
Dan ga ik er voorlopig van uit dat het allochtonen zijn.

Niet in het minst omdat "messentrekken" toch al enige tijd uit onze cultuur verdwenen is.

Zipper 20 mei 2020 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9335459)
Mij stoort vooral het gemak waarmee over 'een steekpartij' wordt bericht in het kader van een 'banale ruzie'.
Alsof we wel een steekpartij veroordelen, maar (nadat we vernemen dat het een gevolg was van een 'banale ruzie'), we gewoon de schouders ophalen en oordelen: 'Ah, maar dan is het te verantwoorden...'

Is niet nieuw eh, dat soort misdaden wordt al een hele tijd gebagateliseerd (waarschijnlijk uit schrik om bepaalde bevolkingsgroepen te schofferen). Enkele jaren terug noemde een Brusselse PS-burgemeester zelfs een vuurgevecht met Kalasjnikovs in volle centrum van Brussel, een fait divers, eigen aan een grootstad. Tja, dan weet ge het wel, eh.

dalibor 20 mei 2020 16:51

Dat is niet nieuw he. 100 jaar geleden was iedere kermis aanleiding tot messengevechten tussen mannen uit naburige dorpen.

Hoofdstraat 20 mei 2020 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9335516)
Dat is niet nieuw he. 100 jaar geleden was iedere kermis aanleiding tot messengevechten tussen mannen uit naburige dorpen.

Bakelandt is toch al 300 jaar geleden hoor, 100 jaar geleden waren hier geen 20 moorden per jaar.

No Apologies 20 mei 2020 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9335516)
Dat is niet nieuw he. 100 jaar geleden was iedere kermis aanleiding tot messengevechten tussen mannen uit naburige dorpen.

100 Jaar geleden was ik hier nog niet, maar 40 tot 50 jaar geleden ging ik wel naar de kermis en ik kan je verzekeren dat messengevechten toen een pak schaarser waren dan nu. Blijkbaar is het dus zo dat bepaalde migratiegroepen ons 100 jaar terug in de tijd werpen.

No Apologies 20 mei 2020 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9335469)
Er is in de pers of in de communicatie van de flikken niet expliciet vermeld dat het autochtonen zijn.
Dan ga ik er voorlopig van uit dat het allochtonen zijn.

Niet in het minst omdat "messentrekken" toch al enige tijd uit onze cultuur verdwenen is.

In een artikel vandaag in mijn papieren krant werd gewag gemaakt van een treffen tussen Noord-Afrikaanse jongeren en Afrikaanse jongeren. In een later artikel werden deze Afrikanen Nederlanders met Surinaamse roots. Een verdere overduidelijke aanduiding over de achtergrond van de daders was het uitschakelen van de mogelijkheid tot lezersreacties in alle online artikels over dit gebeuren. Dat is ondertussen een even duidelijke hint geworden als het gebruik van de term 'jongeren'.

No Apologies 20 mei 2020 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9335516)
Dat is niet nieuw he. 100 jaar geleden was iedere kermis aanleiding tot messengevechten tussen mannen uit naburige dorpen.

Alzo sprak de meester-kapotrelativeerder.

Skobelev 20 mei 2020 22:40

Blijkbaar was het een Marokkaanse bende tegen een bende negers. Zolang ze onder elkaar vechten en elkaar afmaken moeten we daar niet treurig om zijn.

Hoofdstraat 20 mei 2020 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 9335644)
In een artikel vandaag in mijn papieren krant werd gewag gemaakt van een treffen tussen Noord-Afrikaanse jongeren en Afrikaanse jongeren. In een later artikel werden deze Afrikanen Nederlanders met Surinaamse roots. Een verdere overduidelijke aanduiding over de achtergrond van de daders was het uitschakelen van de mogelijkheid tot lezersreacties in alle online artikels over dit gebeuren. Dat is ondertussen een even duidelijke hint geworden als het gebruik van de term 'jongeren'.

Bij blanken gebruiken ze de term 'studenten' maar bij 'jongeren' kunnen ze dat niet gebruiken. :-D

dalibor 20 mei 2020 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 9335645)
Alzo sprak de meester-kapotrelativeerder.

Ja, een racist moet zich aan dit soort schaarse gebeurtenissen optrekken dezer dagen hee.

Karel Martel B 21 mei 2020 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9335435)
Daarom dat messen en andere wapens verboden zijn op straat.

Dat is Europese logica. We verbieden wapens, zodat. euh... enkel misdadigers gewapend zijn en burgers zich niet kunnen verdedigen.

reservespeler 21 mei 2020 06:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9335459)
Mij stoort vooral het gemak waarmee over 'een steekpartij' wordt bericht in het kader van een 'banale ruzie'.
Alsof we wel een steekpartij veroordelen, maar (nadat we vernemen dat het een gevolg was van een 'banale ruzie'), we gewoon de schouders ophalen en oordelen: 'Ah, maar dan is het te verantwoorden...'

Fait divers!

De schoofzak 21 mei 2020 06:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9335516)
Dat is niet nieuw he. 100 jaar geleden was iedere kermis aanleiding tot messengevechten tussen mannen uit naburige dorpen.

Was dat zo? Heb je dat zelf meegemaakt, of "ergens gehoord"?
Waren er 100 jaar geleden al kermissen? En zo ja, kermissen waar mannen vanuit naburige dorpen naar toe konden komen?

reservespeler 21 mei 2020 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9335892)
Was dat zo? Heb je dat zelf meegemaakt, of "ergens gehoord"?
Waren er 100 jaar geleden al kermissen? En zo ja, kermissen waar mannen vanuit naburige dorpen naar toe konden komen?

Sommige dingen worden / werden genoteerd en sommige dingen werden voortverteld.
Sommigen noemen dat geschiedenis.

Je hebt de geschiedenis die beschreven wordt in de geschiedenisboeken, je hebt ook (plaatselijke) geschiedenis die, wellicht een beetje aangedikt, wordt doorverteld.

Je moest er dus zelf niet bij geweest zijn.

Ik heb op internet gezocht naar beelden van die tijd, maar VTM bestond blijkbaar nog niet.

De schoofzak 21 mei 2020 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9335888)
Dat is Europese logica. We verbieden wapens, zodat. euh... enkel misdadigers gewapend zijn en burgers zich niet kunnen verdedigen.

Je hebt logica,
maar je hebt ook keuzes.

Het is mijn keuze om in een samenleving rond te tsjollen waar mensen op straat in principe ongewapend zijn.
Het is mijn keuze om niet te paraderen, en zelfs anderen niet te laten paraderen, met "ik ben een burger die mij op straat moet kunnen verdedigen met een wapen".

Toegegeven: in mijn keuzes hoort daar bij dat illegaal èn crimineel wapenbezit en wapendracht zeer ernstig genomen wordt door justitie. En dat mankeert.

De schoofzak 21 mei 2020 06:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9335894)
Sommige dingen worden / werden genoteerd en sommige dingen werden voortverteld.
Sommigen noemen dat geschiedenis.

Je hebt de geschiedenis die beschreven wordt in de geschiedenisboeken, je hebt ook (plaatselijke) geschiedenis die, wellicht een beetje aangedikt, wordt doorverteld.

Je moest er dus zelf niet bij geweest zijn.

Ik heb op internet gezocht naar beelden van die tijd, maar VTM bestond blijkbaar nog niet.

Wellicht? Zeg maar voor sommige items: zeer zeker.
Een beetje? Zeg maar voor sommige items: zeer veel.

Kent ge van die grootspraak? "Die van die wijk uit dat dorp, dat zijn messentrekkers ..."


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be