Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   ""Ik mag mijn vrouw slaan, want ze is van mij" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141428)

Felix (be) 9 juli 2010 17:40

""Ik mag mijn vrouw slaan, want ze is van mij"
 
"Ik mag mijn vrouw slaan, want ze is van mij,"
verklaarde een 36-jarige Marokkaan die tegenwoordig in Italië woont.
Zijn uitleg bij zijn arrestatie was even eenvoudig als achterlijk:

Citaat:

..."Ik heb haar via een reglementair contract gekocht en volgens het recht van mijn land ga ik vrijuit”....
Allemaal "normaal" dus. :hitler:
Met zijn land bedoelde die barbaar natuurlijk Marokko en niet Italië.

Vrouwen als handelswaar, die "vooruitstrevende islamitische cultuur" toch.
(Hoeveel vrouwen zouden er in België via "een reglementair contract" gekocht zijn?)

Uit hetzelfde artikel:

Citaat:

...«De vrouw is van een lagere rang dan de man», luidt de Soera van de Koe. Daar zij lagergeplaatst is, is zij afhankelijk van de orders van de man, vader of echtgenoot of wie dan ook, en moet hem dienen...
... en kan hij haar volgens de islam dus ook verrot slaan als hij daar aanleiding toe ziet.
(Gelukkig doet lang niet iedere islamiet dat,
maar een bezoek aan een vluchthuis voor vrouwen
leert dat het toch echt geen uitzonderlijke praktijk is.)
Er wordt naar het schijnt wel aangeraden om het gezicht te sparen.
Waarvoor diende de boerka en andere verhullende kledij ook weer?

Zie ook: Submission

Goudbever 9 juli 2010 17:47

Scoop

kelt 9 juli 2010 18:52

Zelfs in Marokko zou dat kereltje ondertussen in moeilijkheden geraakt zijn,want ook daar zal de wetgeving al niet meer aan zijn kant staan....hoogstens nog "lokale gewoontes"....

praha 9 juli 2010 20:50

Doet me gelijk denken aan die wet in GB die is afgeschaft... daar stond in dat het verboden was om na 22 uur, of zo, je vrouw nog af te ranselen.
Dat is nog niet zo heel lang geleden afgeschaft en dat ergens te lezen stond... helaas ik vind het niet meteen terug

Of deze, nog steeds van toepassing zover ik het weet... maar misschien wle overschreven door hogere federale wetgeving, uit de VS zijn ook leuk :
- Arkansas: Het is legaal om je vrouw te slaan, maar niet vaker dan 1x per
- Alabama :het is i verboden voor een man, zijn vrouw te slaan met een - stok,die dikker is dan de diameter van zijn duim!
Er was er ook nog eentje dat zei dat het haar van de vrouw de eigendom

Toch allemaal wetten uit een niet zo ver verleden met een dikke ondertoon dat de vrouw ondergeschikt is aan of op z'n minst moet gehoorzamen aan de man.
Ook het huwelijk (oorspronkelijk ) hier droeg daar nog uitlopers van.
Een contract voornamelijk bedoeld om je eigendommen naar de nazaten veilig te stellen.


Hoog tijd dat dat middeleeuws gedoe nu eens en voor altijd zal afgelopen zijn.

an1958 9 juli 2010 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4862149)
Doet me gelijk denken aan die wet in GB die is afgeschaft... daar stond in dat het verboden was om na 22 uur, of zo, je vrouw nog af te ranselen.
Dat is nog niet zo heel lang geleden afgeschaft en dat ergens te lezen stond... helaas ik vind het niet meteen terug

Of deze, nog steeds van toepassing zover ik het weet... maar misschien wle overschreven door hogere federale wetgeving, uit de VS zijn ook leuk :
- Arkansas: Het is legaal om je vrouw te slaan, maar niet vaker dan 1x per
- Alabama :het is i verboden voor een man, zijn vrouw te slaan met een - stok,die dikker is dan de diameter van zijn duim!
Er was er ook nog eentje dat zei dat het haar van de vrouw de eigendom

Toch allemaal wetten uit een niet zo ver verleden met een dikke ondertoon dat de vrouw ondergeschikt is aan of op z'n minst moet gehoorzamen aan de man.
Ook het huwelijk (oorspronkelijk ) hier droeg daar nog uitlopers van.
Een contract voornamelijk bedoeld om je eigendommen naar de nazaten veilig te stellen.


Hoog tijd dat dat middeleeuws gedoe nu eens en voor altijd zal afgelopen zijn.


Mannen hebben geen wetten nodig in Belgie,om hun vrouwen af te slaan,die doen dat ook zonder wetten.
Hoeveel huiselijk geweld is er hier niet,in ons beschaafd Belgenland.
Ik zou de mannen die hun vrouw slaan in Belgie,niet graag de kost geven,hoor...

suqar_7loe 9 juli 2010 22:20

Achter tralies die handel!

den dinges 9 juli 2010 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door an1958 (Bericht 4862270)
Mannen hebben geen wetten nodig in Belgie,om hun vrouwen af te slaan,die doen dat ook zonder wetten.
Hoeveel huiselijk geweld is er hier niet,in ons beschaafd Belgenland.
Ik zou de mannen die hun vrouw slaan in Belgie,niet graag de kost geven,hoor...

Kopen die ook hun vrouwen op de markt, gelijk een koe of een varken ?

porpo 10 juli 2010 03:19

Ze moeten hem in een psychiatrie laten opnemen want hij komt uiteraard uit een andere planeet.

porpo 10 juli 2010 03:28

Los van die Marokkaanse psychopaat, ik denk dat Italië veel werk aan de winkel heeft.
Een op drie vrouwen Italië slachtoffer geweld
Een op drie vrouwen Italië slachtoffer geweld
Een op drie vrouwen Italië slachtoffer geweld

Ook in Italië vond gisteren de ‘International Day for the Elimination of Violence against Women’ plaats en wat bleek? In het land van de veline is het leven voor vrouwen niet heel erg veilig.

Een op de drie vrouwen in Italië wordt slachtoffer van geweld en mishandeling, meldde een rapport van het Nationaal bureau voor de Statistiek Istat woensdag ter gelegenheid van deze dag. In totaal hebben 6,743,000 vrouwen te maken gehad met lichamelijke of geestelijke mishandeling.

Politicus Giorgio Napolitano, van de linkse Democratici di Sinistra waarschuwde tegen het commerciële gebruik van vrouwen in de media. Hij pleitte voor beëindiging van het neerzetten van “vulgaire vrouwelijke imago’s, die vooral dienden voor de verlangens van consumenten en vaak gebruikt werden als instrument door de pers en de reclamewereld”.

Napolitano zei dat geweld tegen vrouwen een “serieus probleem op globaal niveau is” en “dat het essentieel is om concrete acties te ondernemen om een respectvol toonbeeld van vrouwen te verspreiden”.

Meer dan 4,000 vrouwen werden beschermd en bevrijd van stalking in 2009, zei Minister Mara Carfagna van Gelijke Kansen. “Nu hebben Italiaanse vrouwen meer legale manieren om zichzelf te verdedigen tegen geweld”, zei ze.

Afgelopen februari introduceerde Carfagna voor het eerst in het Italiaanse strafwetboek de misdaad van het stalken, inclusief geestelijke mishandeling door bellen, smsjes of e-mails.

Bron: Xinhua

Jantje 10 juli 2010 05:56

Tot in 1998 mocht de Belgische politie zelfs niet optreden bij huislijk geweld.

Een man mocht toen zijn vrouw aframmelen zoveel hij wilde, zolang ze niet dood was kon de politie NIETS doen.
Tot in de jaren 70 had de gehuwde vrouw zelfs niet eens het recht om een bankrekening te openen of haar eigen erfenis in ontvangst te nemen zonder toelating van haar echtgenoot.

De tijd dat een gehuwde vrouw eigendom was van haar echtgenoot is hier nog niet zo lang geleden.

Felix (be) 10 juli 2010 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4862511)
Los van die Marokkaanse psychopaat, ik denk dat Italië veel werk aan de winkel heeft.
Een op drie vrouwen Italië slachtoffer geweld
Een op drie vrouwen Italië slachtoffer geweld
Een op drie vrouwen Italië slachtoffer geweld

Ook in Italië vond gisteren de ‘International Day for the Elimination of Violence against Women’ plaats en wat bleek? In het land van de veline is het leven voor vrouwen niet heel erg veilig.

...

Ik denk dat dat in grote delen van de wereld een probleem is.
Dat de islam de vrouw expliciet als inferieur ziet
en haar echtgenoot de toestemming geeft haar "indien nodig" af te ranselen,
vind ik toch bijzonder.
Hoeveel islamitische vrouwen mishandeld worden is niet zo duidelijk,
maar het feit dat veel vrouwen in opvangtehuizen een islamitische achtergrond hebben,
spreekt boekdelen.
Waar dient de boerka en andere verhullende kledij ook al weer voor?

Ook het feit dat die man als hoofdargument aanhaalt dat
zijn vrouw zijn eigendom is omdat hij voor haar betaald heeft... 8O

Felix (be) 10 juli 2010 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4862534)
Tot in 1998 mocht de Belgische politie zelfs niet optreden bij huislijk geweld.

Een man mocht toen zijn vrouw aframmelen zoveel hij wilde, zolang ze niet dood was kon de politie NIETS doen.
Tot in de jaren 70 had de gehuwde vrouw zelfs niet eens het recht om een bankrekening te openen of haar eigen erfenis in ontvangst te nemen zonder toelating van haar echtgenoot.

De tijd dat een gehuwde vrouw eigendom was van haar echtgenoot is hier nog niet zo lang geleden.

Ik hoop niet dat u iets probeert goed te praten.

filosoof 10 juli 2010 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 4861939)
Scoop

Uit een van de "bijbel"sites van moslimbashers: hoeiboei...
Indien 't op internet staat lijkt het wat echter, voor wie bevestiging van zijn vooroordelen wil lezen

Felix (be) 10 juli 2010 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4862803)
Uit een van de bijbelsites van moslimbashers: hoeiboei...

Probeert u iets goed te praten?

filosoof 10 juli 2010 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) (Bericht 4862805)
Probeert u iets goed te praten?

Ik heb twijfels over de waarde van de bron.

Felix (be) 10 juli 2010 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4862810)
Ik heb twijfels over de waarde van de bron.

U beweert dus dat het niet waar is? 8O
Nochtans vertaald uit een Italiaanse krant.
Of is dat een link van een Italiaanse ...?

Criminelen krijgen bij nogal vaak het voordeel van de twijfel vind ik.

Kallikles 10 juli 2010 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) (Bericht 4862805)
Probeert u iets goed te praten?

Probeert u het lijden van iemand anders weer te misbruiken om uw haat te ventileren?

filosoof 10 juli 2010 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4862534)
Tot in 1998 mocht de Belgische politie zelfs niet optreden bij huislijk geweld.

Een man mocht toen zijn vrouw aframmelen zoveel hij wilde, zolang ze niet dood was kon de politie NIETS doen.
Tot in de jaren 70 had de gehuwde vrouw zelfs niet eens het recht om een bankrekening te openen of haar eigen erfenis in ontvangst te nemen zonder toelating van haar echtgenoot.

De tijd dat een gehuwde vrouw eigendom was van haar echtgenoot is hier nog niet zo lang geleden.

Overgrootmoeder wist ervan mee te klappen:
Citaat:

Indien het gedrag van één van beiden afweek van de norm die de man voor ogen had, kon hij zich beroepen op de tuchtigingswet. Deze liet de man toe vrouw en kinderen te tuchtigen indien hij het nodig vond. De middelen die hiervoor mochten gebruikt worden, werden niet vermeld in de wetgeving. In principe kon de man dus ongestraft zijn vrouw en kinderen slaan.
http://home.scarlet.be/ugent.osgg/li...s_waegeman.htm

vlijmscherp 10 juli 2010 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) (Bericht 4862811)
U beweert dus dat het niet waar is? 8O

hij beweert gewoon dat het hoogst waarschijnlijk is dat deze berichten in de wereld worden gestuurd met maar 1 doel: de islam in een slecht daglicht zetten. zeker gezien de bron, heeft hij nog gelijk ook om te twijfelen over de echtheid ervan.

waarom bericht jij nooit over de vele Vlaamse katholieke vrouwen die dagelijks door hun man geslagen worden trouwens??

Felix (be) 10 juli 2010 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4862813)
Probeert u het lijden van iemand anders weer te misbruiken om uw haat te ventileren?

Neen, ik probeer mensen soms duidelijk te maken waar de islam zoal voor staat.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be