Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   2011 hoogtepunt of dieptepunt in de Belgische geschiedenis? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165260)

Roderik 24 december 2011 11:45

2011 hoogtepunt of dieptepunt in de Belgische geschiedenis?
 
Het jaar 2011 zal zeker in het geschiedenis boek komen.
De vraag is wat de geschiedschrijvers hiervan zullen maken?
De opstand van het volk tegen de politieke elite, is geslaagd of mislukt??

Henri1 24 december 2011 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderik (Bericht 5883642)
Het jaar 2011 zal zeker in het geschiedenis boek komen.
De vraag is wat de geschiedschrijvers hiervan zullen maken?
De opstand van het volk tegen de politieke elite, is geslaagd of mislukt??

Het dieptepunt wat de partijpolitiek van N-VA betreft.

matthias999 24 december 2011 11:50

Het jaar van:

- De uitbreiding van Brussel
- De verdere discriminatie van de vlamingen in BHV tot de rest van Vlaams Brabant.
- Franstalige magistraten die in no-time gans vlaanderen gaan bezetten.
- Het begin dat Vlaanderen meer dan 2 miljard verlies doet per jaar.
- De belastingen nog maar eens verhoogd worden zodat ons land de hoogste belastingsdruk ter wereld heeft.
- Een door franstalige gedomineerde regering waar langs vlaamse kant enkel de verliezers zetelen.
- ...

Bokkenreyder 24 december 2011 11:54

2011, het jaar van

De schoofzak 24 december 2011 13:22

Het was niet het ergste dieptepunt van B. dit jaar.

Het ergste dieptepunt was 1830 !! lol!




Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

Henri1 24 december 2011 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5883791)
Het was niet het ergste dieptepunt van B. dit jaar.

Het ergste dieptepunt was 1830 !! lol!




Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

Ah, dat was u die toen zo hevig protesteerde ?

BWarrior 24 december 2011 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5883653)
Het jaar van:

- De uitbreiding van Brussel

Dat de electorale band van 29/35 gemeenten uit HV met BXL wordt doorgeknipt noem jij een "uitbreiding"?

De schoofzak 24 december 2011 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5883796)
Ah, dat was u die toen zo hevig protesteerde ?

Yep.
Ik ben nogal een volhouderke hé !






Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

SDG 24 december 2011 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5883844)
Dat de electorale band van 29/35 gemeenten uit HV met BXL wordt doorgeknipt noem jij een "uitbreiding"?

Je mag ook gewoon 'Brussel' zeggen hoor, Bruno.

de kleine 24 december 2011 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5883981)
Je mag ook gewoon 'Brussel' zeggen hoor, Bruno.

Of de correcte afkorting BRU gebruiken mag ook van mij.

quercus 24 december 2011 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5883791)
Het was niet het ergste dieptepunt van B. dit jaar.

Het ergste dieptepunt was 1830 !! lol!

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

Inderdaad een grote waarheid die dikwijls mag herhaald worden. Toen werd het bij de Vlamingen ontwakende bewustzijn dat ze bij DE Nederlanden hoorden door het francofoon imperialisme in de kiem gesmoord. Maar niet voor lang meer!

Marxmannetje 24 december 2011 18:14

Het jaar van de verkoop.

matthias999 24 december 2011 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5883844)
Dat de electorale band van 29/35 gemeenten uit HV met BXL wordt doorgeknipt noem jij een "uitbreiding"?

je zegt het zelf.. Normaal zou het 35/35 moeten zijn. De 6 faciliteiten gemeenten zijn bij deze definitief geannexeerd bij bruxelles.

Het Oosten 24 december 2011 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5884327)
Inderdaad een grote waarheid die dikwijls mag herhaald worden. Toen werd het bij de Vlamingen ontwakende bewustzijn dat ze bij DE Nederlanden hoorden door het francofoon imperialisme in de kiem gesmoord. Maar niet voor lang meer!

Ik hou van België. Het is niet volmaakt, maar het is er goed leven. Een land met zowel bos als zee, met een prachtig historisch erfgoed, een land met goed onderwijs, goede geneeskundige zorgen, goede sociale zekerheid, goed eten, een beetje anarchistisch en vrijheidslievend, een land met zijn verschillende culturen en talen, met zijn relativeringsvermogen. Een land waar ik bovendien zonder problemen kan zeggen dat de koning, de Eerste Minister, of Jan Jambon een oen is. Hier in België is het goed en zo wil ik het houden. En die bekrompen Vlaams-nationalistjes kunnen voor mijn part de pot op. En snel!

Bokkenreyder 24 december 2011 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5884380)
Ik hou van België. Het is niet volmaakt, maar het is er goed leven. Een land met zowel bos als zee, met een prachtig historisch erfgoed, een land met goed onderwijs, goede geneeskundige zorgen, goede sociale zekerheid, goed eten, een beetje anarchistisch en vrijheidslievend, een land met zijn verschillende culturen en talen, met zijn relativeringsvermogen. Een land waar ik bovendien zonder problemen kan zeggen dat de koning, de eerste minister, of Jan Jambon een oen is. Hier in België is het goed en zo wil ik het houden. En die bekrompen Vlaams-nationalistjes kunnen voor mijn part de pot op. En snel!

Zo ontroerend dat je er dreigt in mee te gaan. en dan volgt die onvermijdelijke epiloog die de zeepbel doet spatten! Typisch! Zelfs op kerstavond kan de diepblauwe en één der laatste der 'Belgicanen' het niet laten zijn haat ten toon te spreiden. :evil:

Hollander 24 december 2011 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5884383)
Zo ontroerend dat je er dreigt in mee te gaan. en dan volgt die onvermijdelijke epiloog die de zeepbel doet spatten! Typisch! Zelfs op kerstavond kan de diepblauwe en één der laatste der 'Belgicanen' het niet laten zijn haat ten toon te spreiden. :evil:

Vergeef hem.

Het Oosten 24 december 2011 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5884384)
Vergeef hem.

En van saaie vervelende Hollanders met hun calvinistische zuinigheid en hun eeuwige pretentie en betweterigheid moet ik al helemaal niets hebben.

Bokkenreyder 24 december 2011 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5884388)
En van saaie vervelende Hollanders met hun calvinistische zuinigheid en hun eeuwige pretentie en betweterigheid moet ik al helemaal niets hebben.

En die zuurheid, typisch voor de diepblauwe 'Belgicaan' blijft opborrelen tegen gelijk wie zijn hielen niet likt! De mens achter de nick komt op zulke momenten zo duidelijk naar boven dat het geen verdere verklaring behoeft. :evil: Ze (de Belgicanen) zijn zo vredelievend, meneer!

Het Oosten 24 december 2011 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5884392)
En die zuurheid, typisch voor de diepblauwe 'Belgicaan' blijft opborrelen tegen gelijk wie zijn hielen niet likt! De mens achter de nick komt op zulke momenten zo duidelijk naar boven dat het geen verdere verklaring behoeft. :evil:

Ga maar op uwen bok zitten. Want erg zinnige praat vertelt u de laatste tijd niet.

Bokkenreyder 24 december 2011 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5884394)
Ga maar op uwen bok zitten. Want erg zinnige praat vertelt u de laatste tijd niet.

Leuke kerstdagen, mijn beste Het Ooosten/system/... En eet een wat zoetigheid! :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be