Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Russische supermarkt nu open (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265172)

fred vanhove 8 juni 2022 16:37

Russische supermarkt nu open
 
De eerste Russische supermarkt is een feit. Ze schijnen nog goedkoper te zijn als de Colruyt.
Ben eens benieuwd hoeveel mensen die winkels gaan boycotten eenmaal geweten is dat ze een pak goedkoper zijn :-)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220608_95051538

Nr.10 9 juni 2022 16:36

Een korte reportage:
Russische supermarkt Mere opent eerste Belgische filiaal
9 jun 2022

reservespeler 9 juni 2022 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 9974676)

In Oekraïne zijn naar het schijnt veel warehuizen.

Ik hoorde het onlangs iemand zeggen.

Hier warehuizen, daar warehuizen, ...

Zucht 9 juni 2022 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9974680)
In Oekraïne zijn naar het schijnt veel warehuizen.

Ik hoorde het onlangs iemand zeggen.

Hier warehuizen, daar warehuizen, ...

Sinds eind februari al een heel pak minder naar 't schijnt.
Vooral in't oosten en 't zuiden.

Philemon 9 juni 2022 17:30

Winkel voor knuffelaars, baboesjka's en leefloners

bembem 9 juni 2022 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9974194)
De eerste Russische supermarkt is een feit. Ze schijnen nog goedkoper te zijn als de Colruyt.
Ben eens benieuwd hoeveel mensen die winkels gaan boycotten eenmaal geweten is dat ze een pak goedkoper zijn :-)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220608_95051538

Heb het gezien ja. Echt super!!

Wist zelfs niet eens waar Opwijk ligt..... comme quoi men iedere dag bijleert xD ^^

reservespeler 9 juni 2022 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9974691)
Sinds eind februari al een heel pak minder naar 't schijnt.
Vooral in't oosten en 't zuiden.

Steeds meer wilt u zeggen zeker?

Er waren huizen!

patrickve 9 juni 2022 18:32

Een Russisch War House.

De schoofzak 9 juni 2022 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9974680)
In Oekraïne zijn naar het schijnt veel warehuizen.

Ik hoorde het onlangs iemand zeggen.

Hier warehuizen, daar warehuizen, ...

:lol:

Zucht 9 juni 2022 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9974722)
Steeds meer wilt u zeggen zeker?

Er waren huizen!

Mijne roebel valt wat traag.
Goei vondst. ;-)

djimi 9 juni 2022 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9974680)
In Oekraïne zijn naar het schijnt veel warehuizen.

Ik hoorde het onlangs iemand zeggen.

Hier warehuizen, daar warehuizen, ...


Komt uit de film "Der Untergang".

In het Duits klinkt het nog net iets béter.

Den Ardennees 9 juni 2022 21:01

Kan je er ook Russische vrouwen kopen?

Gipsy 9 juni 2022 21:09

Het lijkt een beetje raar met al die boycots en maatregelen dat ze die goederen naar hier hebben gekregen en dat ze met lokale vers producenten werken. Persoonlijk heb ik er niets tegen, stel me juist de vraag hoe dat hun procedure werkt niettegenstaande de huidige situatie.
Via omwegen kan men natuurlijk ook nog altijd goederen in Rusland krijgen. Naar Libanon of Dubai exporteren bijvoorbeeld is perfect legaal en wat ze daar met die zaken doen is hun probleem. Maar het omgekeerde is niet zo evident.

Dadeemelee 9 juni 2022 21:11

Ik zal er eens kaviaar gaan kopen.

dalibor 9 juni 2022 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9974705)
Heb het gezien ja. Echt super!!

Wist zelfs niet eens waar Opwijk ligt..... comme quoi men iedere dag bijleert xD ^^

Super? Je verliest zin in het leven bij de treurige aanblik van die supermarkt.

Zucht 9 juni 2022 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9974799)
Kan je er ook Russische vrouwen kopen?

Wel tweedehands luxejachten voor een spotprijsje.

Dadeemelee 9 juni 2022 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9974799)
Kan je er ook Russische vrouwen kopen?

Matrioesjkas.

Gipsy 9 juni 2022 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9974805)
Ik zal er eens kaviaar gaan kopen.

In de jaren negentig als ik regelmatig naar Moskou ging waren er twee dingen in overvloed caviar en vodka. Het was grappig de winkel binnen was voor de helft leeg met slechte producten maar buiten op tafels met triplex platen lagen er tientallen kilo's aan spotgoedkope caviar die nu een fortuin kost. Ik kocht een halve kilo of zelfs een kilo beluga caviar voor een belachelijke prijs (topkwaliteit die nu voor een minipotje van 30 gram een klein fortuin kost). Ze schepten dat op met een schepper alsof het om gemene bonen ging) en dat ging in een bruine papieren zak

Aan de metro stonden lange rijen vrouwen die een brood en andere kloterij verkochten maar ook vooral al dan niet zelfgestookte vodka ook voor zoiets als een dollar. Dat was het enige wat te vreten en te zuipen was. Want de fret in de restaurants was om te kotsen. Tenzij in de Metropol waar ik sliep aan 300 dollar de nacht (toen!) kon je een overgevlogen steak eten van 100 dollar (30 jaar geleden). Dat was me het niet waard, bovendien slechte kwaliteit slecht gebakken

Toen ik thuis kwam herkenden ze me amper, ik was grijs zoals de kilo's caviar die ik in mijn kloten had gedraaid en de vodka had het werk afgemaakt.

Zucht 9 juni 2022 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9974829)
In de jaren negentig als ik regelmatig naar Moskou ging waren er twee dingen in overvloed caviar en vodka. Het was grappig de winkel binnen was voor de helft leeg met slechte producten maar buiten op tafels met triplex platen lagen er tientallen kilo's aan spotgoedkope caviar die nu een fortuin kost. Ik kocht een halve kilo of zelfs een kilo beluga caviar voor een belachelijke prijs (topkwaliteit die nu voor een minipotje van 30 gram een klein fortuin kost). Ze schepten dat op met een schepper alsof het om gemene bonen ging) en dat ging in een bruine papieren zak

Aan de metro stonden lange rijen vrouwen die een brood en andere kloterij verkochten maar ook vooral al dan niet zelfgestookte vodka ook voor zoiets als een dollar. Dat was het enige wat te vreten en te zuipen was. Want de fret in de restaurants was om te kotsen. Tenzij in de Metropol waar ik sliep aan 300 dollar de nacht (toen!) kon je een overgevlogen steak eten van 100 dollar (30 jaar geleden). Dat was me het niet waard, bovendien slechte kwaliteit slecht gebakken

Toen ik thuis kwam herkenden ze me amper, ik was grijs zoals de kilo's caviar die ik in mijn kloten had gedraaid en de vodka had het werk afgemaakt.

Hmmmm... Lavrov.

Den Ardennees 9 juni 2022 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9974829)
In de jaren negentig als ik regelmatig naar Moskou ging waren er twee dingen in overvloed caviar en vodka. Het was grappig de winkel binnen was voor de helft leeg met slechte producten maar buiten op tafels met triplex platen lagen er tientallen kilo's aan spotgoedkope caviar die nu een fortuin kost. Ik kocht een halve kilo of zelfs een kilo beluga caviar voor een belachelijke prijs (topkwaliteit die nu voor een minipotje van 30 gram een klein fortuin kost). Ze schepten dat op met een schepper alsof het om gemene bonen ging) en dat ging in een bruine papieren zak

Aan de metro stonden lange rijen vrouwen die een brood en andere kloterij verkochten maar ook vooral al dan niet zelfgestookte vodka ook voor zoiets als een dollar. Dat was het enige wat te vreten en te zuipen was. Want de fret in de restaurants was om te kotsen. Tenzij in de Metropol waar ik sliep aan 300 dollar de nacht (toen!) kon je een overgevlogen steak eten van 100 dollar (30 jaar geleden). Dat was me het niet waard, bovendien slechte kwaliteit slecht gebakken

Toen ik thuis kwam herkenden ze me amper, ik was grijs zoals de kilo's caviar die ik in mijn kloten had gedraaid en de vodka had het werk afgemaakt.

Waren de Russen vriendelijk tegen jou en andere westerlingen, in die tijd?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be