Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Ontsnappingspoging Mocro-maffiakopstuk uit gevangenis Zutphen verijdeld. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251717)

Universalia 19 januari 2020 17:28

Ontsnappingspoging Mocro-maffiakopstuk uit gevangenis Zutphen verijdeld.
 
Ambiance bij onze noorderburen. :?

Ontsnappingspoging Mocro-maffiakopstuk uit gevangenis Zutphen verijdeld; vier man opgepakt.

Volgende: begrijpe wie begrijpe kan?

Straf voor ontsnappen uit gevangenis: 'Niet uit te leggen' dat dat nu wel mag.

Is dat niet een beetje uitdagen in de zin van: probeer maar of je eruit zal geraken wij vangen u toch wel terug?

Bobke 19 januari 2020 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9228513)
Ambiance bij onze noorderburen. :?

Ontsnappingspoging Mocro-maffiakopstuk uit gevangenis Zutphen verijdeld; vier man opgepakt.

Volgende: begrijpe wie begrijpe kan?

Straf voor ontsnappen uit gevangenis: 'Niet uit te leggen' dat dat nu wel mag.

Is dat niet een beetje uitdagen in de zin van: probeer maar of je eruit zal geraken wij vangen u toch wel terug?

Ontsnappen is niet strafbaar maar het helpen erbij wel denk ik.

Universalia 21 januari 2020 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9228531)
Ontsnappen is niet strafbaar maar het helpen erbij wel denk ik.

Zo goed ben ik er niet van op de hoogte maar dat zou best kunnen dat hulp bieden bij een ontsnapping strafbaar is.

Toch is -en blijft het een ferme misser (van hogerhand?) dat het ontsnappen uit de gevangenis niet eens een strafbaar feit is, begrijpe wie begrijpe kan???? 8O

Bobke 21 januari 2020 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9229734)
Zo goed ben ik er niet van op de hoogte maar dat zou best kunnen dat hulp bieden bij een ontsnapping strafbaar is.

Toch is -en blijft het een ferme misser (van hogerhand?) dat het ontsnappen uit de gevangenis niet eens een strafbaar feit is, begrijpe wie begrijpe kan???? 8O

Ergens begrijp ik wel dat ontsnappen niet strafbaar is, als men de deur vergeet dicht te doen is het niet de fout van de gevangene. ;-)

Universalia 21 januari 2020 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9229756)
Ergens begrijp ik wel dat ontsnappen niet strafbaar is, als men de deur vergeet dicht te doen is het niet de fout van de gevangene. ;-)

Of de sloten zijn stuk zoals enkele jaren geleden ergens ten velde in een gevangenis dan is het inderdaad niet de fout van de gevangene. :|

Anna List 21 januari 2020 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9229756)
Ergens begrijp ik wel dat ontsnappen niet strafbaar is, als men de deur vergeet dicht te doen is het niet de fout van de gevangene. ;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9229759)
Of de sloten zijn stuk zoals enkele jaren geleden ergens ten velde in een gevangenis dan is het inderdaad niet de fout van de gevangene. :|

en waarom niet? weten die niet maar al te goed dat ze gestraft zijn en op cel moeten blijven mss???

Bobke 21 januari 2020 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9229765)
en waarom niet? weten die niet maar al te goed dat ze gestraft zijn en op cel moeten blijven mss???

Maar weten ze ook hoe ver ze mogen gaan wandelen?

andev 24 januari 2020 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9229759)
Of de sloten zijn stuk zoals enkele jaren geleden ergens ten velde in een gevangenis dan is het inderdaad niet de fout van de gevangene. :|

Dat zou geen enkele rol mogen spelen! Wie een straf in de gevangenis uit zit moet daar blijven tot zijn tijd er op zit! Ook al staan de deuren open. Wegvluchten moet gelijk staan met een verdubbeling van de straf in een strenger regime.
Beetje zelfde redenering als: er liggen daar wat dure spullen in de winkel. Ik neem die mee zonder betalen, ze moesten daar maar niet liggen!

Bobke 24 januari 2020 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 9232357)
Dat zou geen enkele rol mogen spelen! Wie een straf in de gevangenis uit zit moet daar blijven tot zijn tijd er op zit! Ook al staan de deuren open. Wegvluchten moet gelijk staan met een verdubbeling van de straf in een strenger regime.
Beetje zelfde redenering als: er liggen daar wat dure spullen in de winkel. Ik neem die mee zonder betalen, ze moesten daar maar niet liggen!

De gelegenheid maakt de dief.
Daarom dat de politie zich ook niet van uitlokking mag bedienen.

andev 24 januari 2020 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9232444)
De gelegenheid maakt de dief.
Daarom dat de politie zich ook niet van uitlokking mag bedienen.

Ik heb ook niet meteen een probleem met uitlokking door de politie! Indien men op die manier inbrekers, dieven enz te pakken kan krijgen, vooral op plaatsen waar ze veel actief zijn, waarom niet?
De daders zullen misschien twee keer nadenken vooraleer hun volgende slag te slaan! De daders moeten met geen enkel excuus afkomen. Mag niet! Foei!
Maar we hebben nu wel de camera's overal die het nodige werk kunnen doen.

Bobke 24 januari 2020 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 9232522)
Ik heb ook niet meteen een probleem met uitlokking door de politie! Indien men op die manier inbrekers, dieven enz te pakken kan krijgen, vooral op plaatsen waar ze veel actief zijn, waarom niet?
De daders zullen misschien twee keer nadenken vooraleer hun volgende slag te slaan! De daders moeten met geen enkel excuus afkomen. Mag niet! Foei!
Maar we hebben nu wel de camera's overal die het nodige werk kunnen doen.

Ik ook niet eigenlijk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be