Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   'Wonder van Johannes Paulus II erkend' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=78933)

Antoon 5 februari 2007 15:24

'Wonder van Johannes Paulus II erkend'
 
Citaat:

..
'Wonder van Johannes Paulus II erkend'

In het proces tot zaligverklaring van Johannes Paulus II zou volgens berichten in de Poolse pers een wonder van de in 2005 gestorven Poolse paus erkend zijn.

Het gaat volgens de krant Gazeta Wyborcza van maandag om een meisje dat kort na het begin van het zaligverklaringsproces in het Poolse Mariabedevaartsoord Tschenstochau na een zwangerschap van slechts zes maanden met een keizersnede ter wereld was gekomen en dat volgens de artsen geen overlevingskansen had. De baby was maar 37 cm groot en woog slechts 860 gram. De nieren functioneerden niet en het kind had zware problemen aan het hart.

De moeder, die tijdens haar verblijf in het ziekenhuis een foto van Johannes Paulus bij zich had, heeft dan naar verluidt in haar gebeden de overleden paus om hulp gevraagd. Tegen alle medische prognoses in bleef het kindje in leven en is het nu kerngezond.

De ouders signaleerden het geval aan de commissie van het Vaticaan die voor de zaligverklaring van Johannes Paulus II bevoegd is.
De vader en moeder kregen nu het bericht dat het als bewijs voor een wonder in het proces is aanvaard.
De zaligverklaring van Paus Johannes Paulus II is weer een stapje dichterbij.

ministe van agitatie 5 februari 2007 15:27

Grappig dat mensen een verband kunnen zien tussen twee zaken die met elkaar niets te maken hebben. Gelovigen zijn duidelijk toch wel wat gestoord in hun bovenkamer.

garfield 5 februari 2007 15:27

Leuk voor de KK, ikzelf wijs wonder enkel toe aan god, maar bon

schaduwrijk 5 februari 2007 15:27

start praying..

garfield 5 februari 2007 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 2404880)
Grappig dat mensen een verband kunnen zien tussen twee zaken die met elkaar niets te maken hebben. Gelovigen zijn duidelijk toch wel wat gestoord in hun bovenkamer.

:roll: Zulke reacties getuigen ook niet van bijster veel grijze cellen :twisted:
Heb je een andere verklaring

Nussbaum 5 februari 2007 15:30

Verband tussen goede medische zorg van doctoren en het overleven van het kindje was er uiteraard niet.

Antoon 5 februari 2007 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 2404880)
Gelovigen zijn duidelijk toch wel wat gestoord in hun bovenkamer.

Grappig dat net jij andere mensen beschouwt als 'gestoord in hun bovenkamer'. :lol:

Antoon 5 februari 2007 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum (Bericht 2404888)
Verband tussen goede medische zorg van doctoren en het overleven van het kindje was er uiteraard niet.

Dat heeft toch niemand beweerd?

Pietje 5 februari 2007 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2404872)
De zaligverklaring van Paus Johannes Paulus II is weer een stapje dichterbij.

Ieder normaal denkend mens schudt natuurlijk meewarigheid zijn hoofd bij het lezen van zoveel onzin.

ministe van agitatie 5 februari 2007 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2404890)
Grappig dat net jij andere mensen beschouwt als 'gestoord in hun bovenkamer'.

Voor mensen die overtuigd zijn van het feit dar er een soort superheld bestaat die over bovenmenselijke krachten beschikt, niet op aarde leeft maar wel aan de basis van het leven daar ligt en via onzichtbare tussenkomsten oordeelt over het welzijn, leven en dood van de mensen, bestaan in de psychiatrie allerlei termen, therapieën en medicamenten. 'Gestoord in de bovenkamer' is daarvan een vulgariserende interpretatie.

Wie een verband ziet tussen zaken waar er geen verband is, leiden aan een storing. Dat kan paranoia zijn of een vorm van schizofrenie.
Wie een verband ontwaart tussen een foto en de gezondheidstoestand van een kind, is niet goed bij zijn hoofd. In een normale maatschappij zouden zo'n mensen moeten kunnen rekenen op professionele hulp en medelijden.

Het is schandelijk van de kerk om dat nog te stimuleren ook en de waanzin een aura van serieux mee te geven. Maar goed, zo kennen we ze.

Een beetje meewarig het hoofd schudden en ons afvragen wanneer er 'ns iemand een vaccin tegen godsdienst zal uitvinden is al wat ons rest.

Dycore 5 februari 2007 17:50

Kijk dat bedoel ik nu. Ik pleit al jaren voor de zaligverklaring van mijn idool Joseph Goebbels. Zeven jaar geleden heb ik tot hem gebid opdat mijn nieuwe Noord-Afrikaanse buurman snel zou overlijden, en het wonder geschiedde. Diezelfde week kwam hij per ongeluk onder de tram terecht.

schaduwrijk 5 februari 2007 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 2405455)
Kijk dat bedoel ik nu. Ik pleit al jaren voor de zaligverklaring van mijn idool Joseph Goebbels. Zeven jaar geleden heb ik tot hem gebid opdat mijn nieuwe Noord-Afrikaanse buurman snel zou overlijden, en het wonder geschiedde. Diezelfde week kwam hij per ongeluk onder de tram terecht.

zijde gij ne grapjas??

Bhairav 5 februari 2007 21:05

Ik hoop van niet.

Savatage 5 februari 2007 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 2404880)
Grappig dat mensen een verband kunnen zien tussen twee zaken die met elkaar niets te maken hebben. Gelovigen zijn duidelijk toch wel wat gestoord in hun bovenkamer.

Bwa het kan nog erger, er lopen de dag van vandaag nog altijd mensen met communistische gedachten rond.

Savatage 5 februari 2007 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 2405455)
Kijk dat bedoel ik nu. Ik pleit al jaren voor de zaligverklaring van mijn idool Joseph Goebbels. Zeven jaar geleden heb ik tot hem gebid opdat mijn nieuwe Noord-Afrikaanse buurman snel zou overlijden, en het wonder geschiedde. Diezelfde week kwam hij per ongeluk onder de tram terecht.

Haha :roll:

Flippend Rund 5 februari 2007 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 2404880)
Grappig dat mensen een verband kunnen zien tussen twee zaken die met elkaar niets te maken hebben. Gelovigen zijn duidelijk toch wel wat gestoord in hun bovenkamer.

Er bestaan geen zaken die niets met elkaar te maken hebben.

jurgen79 5 februari 2007 21:27

Dit heeft niets maar dan ook niets met internationale politiek te maken.

jurgen79 5 februari 2007 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 2404885)
:roll: Zulke reacties getuigen ook niet van bijster veel grijze cellen :twisted:
Heb je een andere verklaring


:lol::lol::lol::lol::lol::lol:
You must be a believer.

Gun 5 februari 2007 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2404890)
Grappig dat net jij andere mensen beschouwt als 'gestoord in hun bovenkamer'. :lol:

Hij is niet alleen;-)

Gun 5 februari 2007 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2404872)
De zaligverklaring van Paus Johannes Paulus II is weer een stapje dichterbij.

Dit soort posts hoort thuis bij religies e.d. en niet bij internationale politiek!:twisted:

Zielig, zo'n enge levenshouding!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be