Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Bpost (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246373)

N-Vb 5 december 2018 02:12

Bpost
 
Het aandeel Bpost verloor de laatste maanden enorm veel, gisteren 22%,

wat is de reden?

bereidt de staat een goedkope verkoop voor?
de postzegels stijgen tot 1 euro

N-Vb 6 december 2018 15:55

Bpost, vandaag, alweer 12 % naar beneden

Tavek 6 december 2018 20:04

Een bedrijf vol statutairen kan niet de nodige hervormingen doorvoeren ?

Eduard Khil 6 december 2018 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 8875500)
wat is de reden?
o

stakingen, te sterke vakbonden, geen hervormingen etc

N-Vb 7 december 2018 00:35

Ik denk dat Bpost slecht geleid wordt

en om het verlies weg te werken => postzegels duurder maken

zo kan iedereen CEO worden aan een dikke wedde

Jay-P. 7 december 2018 06:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 8877805)
Ik denk dat Bpost slecht geleid wordt en om het verlies weg te werken => postzegels duurder maken
zo kan iedereen CEO worden aan een dikke wedde

Sterke analyse. De politiek kan mensen als U gebruiken!

Anna List 7 december 2018 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8877843)
Sterke analyse. De politiek kan mensen als U gebruiken!

PVDA en PTB toch. ;-)

Hypochonder 7 december 2018 08:01

Bpost is een bedrijf dat al zeer lang enorm overgewaardeerd werd op de beurs. De dalingen van de laatste maanden brengen het aandeel wat dichter bij de reële waarde, namelijk het nulpunt.

Men moet eens kijken naar de dienstverlening van dat bedrijf: het trekt op niks. Men moet eens kijken naar de motivatie van het personeel van Bpost: dicht bij het nulpunt. De postbode die bij mij de post brengt die stinkt gewoon naar urine, is dat normaal?

Vlad 7 december 2018 08:17

Het aandeel van de post werd de voorbije jaren kunstmatig hoog gehouden door middel van vestzak broekzak operaties van de overheid. Op allerlei manieren subsidieerde de overheid Bpost (krantenbedeling, binnenpost overheidsdiensten en bedrijven, ... ) om dan een deel te recupereren als dividend.

Bpost heeft zoveel troeven in handen maar slaagt er duidelijk niet in daar iets mee aan te vangen. Ik begrijp niet dat niets van wat in online bestel via Bpost komt want voor mij is Bpost dé oplossing vermits ik dan zelf mijn pakketje kan gaan ophalen ipv dat het weer eens ergens rondslingert in den blok. Bpost slaagt er duidelijk niet in zich aantrekkelijk te maken voor de kleinere internetbedrijfjes.

Hypochonder 7 december 2018 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8877893)
Bpost slaagt er duidelijk niet in zich aantrekkelijk te maken voor de kleinere internetbedrijfjes.

Een bedrijf waar om de haverklap stakingen uitbreken kan nooit aantrekkelijk zijn voor dergelijke bedrijven.

Hypochonder 7 december 2018 08:40

Nu ook weer: ik verwacht een pakket uit Frankrijk die afgeleverd zal worden door Bpost, wellicht omdat de afzender in Frankrijk het verzonden heeft met de Franse post.

Dagen aan een stuk krijg ik dit bericht te zien in de tracking van Bpost:

Citaat:

In de nasleep van de stakingen hebben we in een aantal kantoren in de regio’s Luik, Bergen en Brussel nog een achterstand. Hierdoor is de levering van je pakje mogelijks vertraagd. Wij stellen alles in het werk om deze achterstand zo snel mogelijk weg te verwerken. Onze excuses hiervoor.
Wie wil hier nu mee werken?

Vlad 7 december 2018 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8877904)
Een bedrijf waar om de haverklap stakingen uitbreken kan nooit aantrekkelijk zijn voor dergelijke bedrijven.

Ik denk niet dat het daaraan ligt. Voor grote bedrijven is zo'n bedrijf namelijk evenmin aantrekkelijk. Het ligt volgens mij eerder aan de verkeerde prioriteiten van het (middel)management. Er is te weinig flexibiliteit in prijszetting, 'productielijnen', samenwerkingscontracten, ... .

N-Vb 7 december 2018 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8877889)
Bpost is een bedrijf dat al zeer lang enorm overgewaardeerd werd op de beurs. De dalingen van de laatste maanden brengen het aandeel wat dichter bij de reële waarde, namelijk het nulpunt.

Men moet eens kijken naar de dienstverlening van dat bedrijf: het trekt op niks. Men moet eens kijken naar de motivatie van het personeel van Bpost: dicht bij het nulpunt. De postbode die bij mij de post brengt die stinkt gewoon naar urine, is dat normaal?

misschien wordt die postbode gebruikt als pispaal door zijn oversten en door de honden van de geadresseerden

Eduard Khil 7 december 2018 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 8877805)
Ik denk dat Bpost slecht geleid wordt

en om het verlies weg te werken => postzegels duurder maken

zo kan iedereen CEO worden aan een dikke wedde

en zeg jij het dan eens, hoe kan de winst terug omhoog gaan dan?

N-Vb 8 december 2018 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8878370)
en zeg jij het dan eens, hoe kan de winst terug omhoog gaan dan?

een dynamische CEO aanstellen die inspeelt op de noden van de tijd,
meegaan in het digitale verhaal, betere service, de klanten als koning behandelen, de wedden van de leidinggevenden naar omlaag halen,

Eduard Khil 8 december 2018 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 8879103)
een dynamische CEO aanstellen die inspeelt op de noden van de tijd,
meegaan in het digitale verhaal, betere service, de klanten als koning behandelen, de wedden van de leidinggevenden naar omlaag halen,

behalve dat laatste, zie ik niets dat de winst gaat opkrikken, en dat zal nog zeer beperkt zijn.

Als je de klanten als koning wil behandelen, moet de vakbond stoppen met staken en het bedrijf onbetrouwbaar te maken. Hoe ga je dat doen?

En een goeie CEO aanstellen gaat meer geld kosten dat dat schamel loon dat Van Gerve krijgt.

reservespeler 8 december 2018 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8877893)
Het aandeel van de post werd de voorbije jaren kunstmatig hoog gehouden door middel van vestzak broekzak operaties van de overheid. Op allerlei manieren subsidieerde de overheid Bpost (krantenbedeling, binnenpost overheidsdiensten en bedrijven, ... ) om dan een deel te recupereren als dividend.

Bpost heeft zoveel troeven in handen maar slaagt er duidelijk niet in daar iets mee aan te vangen. Ik begrijp niet dat niets van wat in online bestel via Bpost komt want voor mij is Bpost dé oplossing vermits ik dan zelf mijn pakketje kan gaan ophalen ipv dat het weer eens ergens rondslingert in den blok. Bpost slaagt er duidelijk niet in zich aantrekkelijk te maken voor de kleinere internetbedrijfjes.

Niet vergeten dat veel overheden overgegaan zijn naar andere bedrijven voor hun verzendingen. En eigenlijk is dat niet meer dan normaal, vanaf het moment dat je post een bepaald bedrag overschrijdt, moet je het op de markt gooien. Bedrijven hebben dat al heel lang door.

En dan het mailverkeer, dat heeft een ferme hap weggenomen van de brievenpost.

Denk maar aan de nutsbedrijven, de verzekeringen, de ...

Zelfs de belastingen werken minder en minder met die bruine omslagen.

reservespeler 8 december 2018 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 8879103)
een dynamische CEO aanstellen die inspeelt op de noden van de tijd,
meegaan in het digitale verhaal, betere service, de klanten als koning behandelen, de wedden van de leidinggevenden naar omlaag halen,

De Post is ten dode opgeschreven.

Nu moeten er nog bepaalde dingen per post verstuurd worden, maar dat wordt steeds minder en minder en minder en minder en minder en ...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be