Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De "ingetogen Vlaming" ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=192613)

bembem 9 oktober 2013 22:27

De "ingetogen Vlaming" ...
 
Ik heb al gemerkt dat in tegenstelling tot met wat men in het algemeen beweert over de ingetogenheid van de Vlaming, dat ze helemaal niet zo ingetogen zijn als het aankomt om hun ongenoegen te uiten en dan in het bijzonder als het over vreemdelingen ed. gaat... Dan zijn ze zelfs naar mijn mening toe 'te uitbundig' en zijn ze de eersten om kwaad rond te bazuinen over 'die bruine apen' en 'makakken' ... Nee, de Vlaming is helemaal niet ingetogen, maar nors.

MaGNiFiCaT 9 oktober 2013 22:37

Och, arme bembem toch. Voel je je uitgesloten door die stoute Vlaming? In diverse topics door jou aangemaakt merk ik een zekere frustratie tov de Vlamingen. Wat hebben ze je aangedaan?

bembem 9 oktober 2013 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6833045)
Och, arme bembem toch. Voel je je uitgesloten door die stoute Vlaming? In diverse topics door jou aangemaakt merk ik een zekere frustratie tov de Vlamingen. Wat hebben ze je aangedaan?


Nee, stout vind ik ze in het algemeen niet, eerder schijnheilig. Verder zijn velen ook kleinburgerlijk en klaar om te roddelen over al wat niet onder hun kerktoren 'thuishoort' .. Uitgesloten voel ik mij dus niet, eerder ingesloten. ;)

vlaams realist 10 oktober 2013 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6833031)
Ik heb al gemerkt dat in tegenstelling tot met wat men in het algemeen beweert over de ingetogenheid van de Vlaming, dat ze helemaal niet zo ingetogen zijn als het aankomt om hun ongenoegen te uiten en dan in het bijzonder als het over vreemdelingen ed. gaat... Dan zijn ze zelfs naar mijn mening toe 'te uitbundig' en zijn ze de eersten om kwaad rond te bazuinen over 'die bruine apen' en 'makakken' ... Nee, de Vlaming is helemaal niet ingetogen, maar nors.

De Vlaming is een heel stuk stiller dan de heren in "Femme de la rue"das waar.
Maar goede moslimvrouwen gedragen zich ook heel stilletjes.
Het zijn dus enkel de moslimmannen die we met veel plezier en vriendschap mogen begroeten.Tzijn dan ook die mannen die niet tegen kritiek kunnen.

vlaams realist 10 oktober 2013 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6833052)
Nee, stout vind ik ze in het algemeen niet, eerder schijnheilig. Verder zijn velen ook kleinburgerlijk en klaar om te roddelen over al wat niet onder hun kerktoren 'thuishoort' .. Uitgesloten voel ik mij dus niet, eerder ingesloten. ;)

Tiens,dat heb ik ook al gehoord als belangrijkste hobby van gedoekte vrouwen,één verschil,die hebben geen kerktoren nodig.:lol:

Supe®Staaf 10 oktober 2013 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6833031)
Ik heb al gemerkt dat in tegenstelling tot met wat men in het algemeen beweert over de ingetogenheid van de Vlaming, dat ze helemaal niet zo ingetogen zijn als het aankomt om hun ongenoegen te uiten en dan in het bijzonder als het over vreemdelingen ed. gaat... Dan zijn ze zelfs naar mijn mening toe 'te uitbundig' en zijn ze de eersten om kwaad rond te bazuinen over 'die bruine apen' en 'makakken' ... Nee, de Vlaming is helemaal niet ingetogen, maar nors.

't Is ook nooit goed.
Eerst te ingetogen, nu te uitbundig...
Heb je ook wat tips hoe we ons dienen te gedragen om uw hoogst onmisbare goedkeuring te genieten?

Supe®Staaf 10 oktober 2013 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6833052)
Nee, stout vind ik ze in het algemeen niet, eerder schijnheilig. Verder zijn velen ook kleinburgerlijk en klaar om te roddelen over al wat niet onder hun kerktoren 'thuishoort' .. Uitgesloten voel ik mij dus niet, eerder ingesloten. ;)

Een geluk dat we nog breeddenkende, eerbare, moreel superieure landgenoten zoals jij hebben om van ons kosmopolieten te maken, en onze horizon tot ver voorbij de kerktoren te verruimen...

F.B. 10 oktober 2013 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6833031)
Ik heb al gemerkt dat in tegenstelling tot met wat men in het algemeen beweert over de ingetogenheid van de Vlaming, dat ze helemaal niet zo ingetogen zijn als het aankomt om hun ongenoegen te uiten en dan in het bijzonder als het over vreemdelingen ed. gaat... Dan zijn ze zelfs naar mijn mening toe 'te uitbundig' en zijn ze de eersten om kwaad rond te bazuinen over 'die bruine apen' en 'makakken' ... Nee, de Vlaming is helemaal niet ingetogen, maar nors.

Voel U vrij om op te rotten. Meer hoeft daar niet over gezegd te worden.

Skobelev 10 oktober 2013 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6833254)
Voel U vrij om op te rotten. Meer hoeft daar niet over gezegd te worden.

En als het even kan, strooi deze boodschap, van nors volk, uitbundig rond in het land van herkomst. ;-)

bembem 28 april 2019 22:02

update
 
Even een update aangaande dit topic; het is namelijk frappant hoe ik bijna dagelijks geconfronteerd word met het tegenovergestelde van wat men doorgaans onder 'ingetogen' verstaat. Bij deze zou ik dat dan ook nogmaals wensen te verduidelijken want de Vlamingen die ik tegenkom/mee in aanraking kom irl zijn allesbehalve ingetogen. Integendeel zelfs, het merendeel zijn juist luidruchtig, verbaal agressief en ronduit niet op hun mond gevallen; specimens die ik dan ook als ongemanierde, luide volkse 'boeren' bestempel (met alle respect voor het beroep boer nvdr).

Tavek 28 april 2019 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9001320)
Even een update aangaande dit topic; het is namelijk frappant hoe ik bijna dagelijks geconfronteerd word met het tegenovergestelde van wat men doorgaans onder 'ingetogen' verstaat. Bij deze zou ik dat dan ook nogmaals wensen te verduidelijken want de Vlamingen die ik tegenkom/mee in aanraking kom irl zijn allesbehalve ingetogen. Integendeel zelfs, het merendeel zijn juist luidruchtig, verbaal agressief en ronduit niet op hun mond gevallen; specimens die ik dan ook als ongemanierde, luide volkse 'boeren' bestempel (met alle respect voor het beroep boer nvdr).

Je woont nabij Antwerpen. Wat wil je ?

bembem 28 april 2019 22:10

Enfin het zal wellicht een mengeling van factoren zijn; net zoals men het cliché heeft van the 'English gentleman' en men eens in het VK aangekomen beseft dat dit niet klopt i.e. weinig galante mannen (lol).

bembem 28 april 2019 22:11

En ook:

Het zal er allicht mee te maken hebben dat ze zich tov mij als zogezegde allochtoonse niet echt menen te moeten generen. Was ik une Wallonne ou une Bruxelloise francophone, ils se montreraient sans doute sous un autre jour -plus réservé- n'est-ce pas ;-);-)

Tavek 28 april 2019 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9001327)
En ook:

Het zal er allicht mee te maken hebben dat ze zich tov mij als zogezegde allochtoonse niet echt menen te moeten generen. Was ik une Wallonne ou une Bruxelloise francophone, ils se montreraient sans doute sous un autre jour -plus réservé- n'est-ce pas ;-);-)

Inderdaad, je hebt heren en je hebt knechten.

Je bent perfect tweetalig. Make it count.

bembem 28 april 2019 22:18

Nee ik toon liever niet dat ik ook de tweede landstaal machtig ben, ze zouden het toch maar als bekakt interpreteren. Tja, komt ervan van in een typische Vlaamse buurt te wonen 8O

Tavek 28 april 2019 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9001337)
Nee ik toon liever niet dat ik ook de tweede landstaal machtig ben, ze zouden het toch maar als bekakt interpreteren. Tja, komt ervan van in een typische Vlaamse buurt te wonen 8O

In Anvers kan dat eh.

In Merksem verstaan ze u dan niet, maarbon, dat is reeds parking.

bembem 28 april 2019 22:28

Een voorbeeldje:

Doordat ik gewone melk niet goed verteer ben ik aangewezen op de lactose vrije versie. Nu koop ik die nogal eens in de Aldi vlakbij. Was ik laatst net voor sluiting nog vlug een viertal bussen gaan inslaan net voor het weekend. Ik aan de kassa, reken af, en met het weggaan hoor ik de verantwoordelijke tegen de kassierster luidop een vettige opmerking maken over 'mijne platte kak'/dat het anders van mijn billen zou lopen of zoiets in die trant. Nu het was niet negatief bedoeld en best wel grappig (kan ik inkomen, lol), maar toch kan ik het niet echt ingetogen noemen.

bembem 28 april 2019 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9001338)
In Anvers kan dat eh.

In Merksem verstaan ze u dan niet, maarbon, dat is reeds parking.

Bof.

bembem 28 april 2019 22:36

Die onder mij (buurman) -ook allesbehalve ingetogen- en mijn vroegere collega's van in de supermarkt (idem).

Enz. enz.

Nee ik kan echt niet zeggen dat de gemiddelde Vlaming ingetogen is. Echt niet.

Bhairav 29 april 2019 01:01

Die denken dat ze een eigen mening hebben, gewoon omdat ze politiek incorrect zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be