Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

420yeahbaby 2 maart 2009 00:13

Atlantis, aaahhhh tzal een eeuwige mythe blijven :)

kiko 2 maart 2009 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4004035)
Atlantis, aaahhhh tzal een eeuwige mythe blijven :)

Toch niet.

Het blijft enkel en alleen een mythe omdat je wil dat het een mythe blijft.

In de gehele wereldgeschiedenis wordt nergens melding gemaakt van Atlantis, het enige van Atlantis dat neergeschreven werd komt van Plato, die zelf erkend heeft dat hij het verhaal zelf maar via via via via heeft.

420yeahbaby 2 maart 2009 14:37

Atlantis is een legende/mythe... Maar daarvoor zou het niet minder waar zijn.
Ik ben wel een man die mythologie kan appreciëren. Huist veel meer doorgang in. En een ruimere mogelijkheid tot interpretatie dat tot (jouw) waarheid kan leiden.

Atlantis is Atlantis. En het is niet omdat Plato zijn via via contact zei dat Atlantis rond was, dat we dat zomaar voor waarheid moeten nemen.

kiko 2 maart 2009 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4004621)
Atlantis is een legende/mythe... Maar daarvoor zou het niet minder waar zijn.
Ik ben wel een man die mythologie kan appreciëren. Huist veel meer doorgang in. En een ruimere mogelijkheid tot interpretatie dat tot (jouw) waarheid kan leiden.

Atlantis is Atlantis. En het is niet omdat Plato zijn via via contact zei dat Atlantis rond was, dat we dat zomaar voor waarheid moeten nemen.

Ik hou ook van fantastische verhalen, maar ben realistisch genoeg om te beseffen dat ze niets meer zijn dan dat, nl. gewoon... verhalen.

Koning Arthur maakt ook deel uit van een mooie verhalencyclus, maar betekent dit dat er ooit een echte Koning Arthur (en alles wat er mee te maken heeft) bestaan heeft ?

Neen, zeker niet. Mensen houden van verhalen, en als ze er geen meer hebben verzinnen ze deze zelf.

Af en toe overleeft er een verhaal en wordt dit tot op heden nog verteld. Niets wijst er evenwel op dat er echter ooit een historische basis geweest is.

Maar ja, je eigen wensen en fantasieën zijn altijd stukken interessanter en spannender dan de saaie, ontnuchterende waarheid, niet ?

420yeahbaby 2 maart 2009 18:03

In bijna elke legende huist een vorm van waarheid beste man ;)

parcifal 2 maart 2009 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4004621)
En het is niet omdat Plato zijn via via contact zei dat Atlantis bestond, dat we dat zomaar voor waarheid moeten nemen.

Even gecorrigeerd.

420yeahbaby 2 maart 2009 18:06

Wilt gij mijn quotes aub niet meer aanpassen?
Quote mij zoals het staat, dat heb ik niet gezegd

parcifal 2 maart 2009 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4004997)
Wilt gij mijn quotes aub niet meer aanpassen?
Quote mij zoals het staat, dat heb ik niet gezegd

Ik heb de aard van uw argumentatie niet aangetast, enkel uitgebreid.
Graag gedaan overigens. ;-)

420yeahbaby 2 maart 2009 18:13

Toch vind ik het niet netjes, je moet mijn posts niet aanpassen naar uw mening he

kiko 2 maart 2009 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4004993)
In bijna elke legende huist een vorm van waarheid beste man ;)

Niet correct. Verre van zelfs.

Er wordt voorzichtig aangenomen dat in sommige legendes misschien ergens een diepe kern van waarheid verborgen zit, maar meer niet.

Want eigenlijk weet men het niet. Ik weet dat het als een schok zal komen, maar verhalen kunnen volledig verzonnen worden, men kon dat vroeger even goed dan nu.

Of is Lord of the Rings ook ergens gebaseerd op een echte gebeurtenis ? Of de verhalen van Harry Potter ? Natuurlijk niet, die zijn van de grond af opgebouwd, pure verzinsels. Vermoedelijk slaat dit ook op vele legendes en mythes.

(Ik wil perfect erkennen dat er voldoende mythes of legenden bestaan die effectief gebaseerd zijn op echte, historische feiten. Maar ik zou daar toch niet te veel van verwachten).

420yeahbaby 2 maart 2009 18:16

Lord of the Rings en Harry Potter zen gin legendes he, da zen verhaaltjes.

Maar de ronde tafel van King Arthur bv...
Altantis....
De heilige graal
...

Ik doelde meer hierop:
http://www.youtube.com/watch?v=tnvEH...ext=1&index=14

kiko 2 maart 2009 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4005020)
Lord of the Rings en Harry Potter zen gin legendes he, da zen verhaaltjes.

Maar de ronde tafel van King Arthur bv...
Altantis....
De heilige graal
...

Ik doelde meer hierop:
http://www.youtube.com/watch?v=tnvEH...ext=1&index=14

Ah, maar daar maak je een denkfout. Het zijn immers nu nog verhaaltjes, maar wie vertelt me dat binnen 2000 jaar onze nazaten niet aan het debatteren zijn in hoeverre Frodo effectief de ring naar Mount Doom gebracht heeft ?

Zo ja, dan worden de verhaaltjes legendes.

En dat is net mijn punt. Machtige Legendes beginnen ook als gewoon een verhaaltje. De minder populaire worden vergeten, maar de echt populaire worden steeds opnieuw verteld, en aangedikt, tot niemand meer weet hoe het nu echt in elkaar zat.

Een prachtig voorbeeld is de legende van Koning Arthur. Historisch gezien haast bespottelijk, maar toch uitgegroeid tot een waar epos.

Experiment 2 maart 2009 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4005009)
Toch vind ik het niet netjes, je moet mijn posts niet aanpassen naar uw mening he

Ze pikken zelfs regelmatig hele threads (zoals de mijne over Vilvoorde)... Gewoon quotes enal gepikt en zelf naamke erbij, chique dingen hé.

On-Topic:

Nu 1 ding is zeker: zelfs al moet ge zeer vaak water bij uwe wijn doen bij al de sagen, mythes en onverklaarbare fenomenen. Maar waarom zou ge iemand da willen afpakken? Is er iets mis met dromen over teloorgegane beschavingen om de alledaagse smeerlapperij even te ontlopen? Fuck, waar moet ne mens zich nog aan vasthouden vandaag? Het goede nieuws? De agressieve religies of suicidale sektes? De liefde die van de mensen hunne smoel druipt in sociale contexten, etc... Laat mij maar dromen jongen, laat mij maar een "naïef 'bille schaap" wezen.

Noem het voor mijn part gerust religieuze fantoompijn ofzo... Sehnsucht en Weltschmerz naar onschuldigere dagen, doe ik u daar pijn mee?

God maak mij deugdzaam, maar nu nog niet! (Thomas van Aquino)

kiko 2 maart 2009 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Experiment (Bericht 4005098)
Nu 1 ding is zeker: zelfs al moet ge zeer vaak water bij uwe wijn doen bij al de sagen, mythes en onverklaarbare fenomenen. Maar waarom zou ge iemand da willen afpakken? Is er iets mis met dromen over teloorgegane beschavingen om de alledaagse smeerlapperij even te ontlopen? Fuck, waar moet ne mens zich nog aan vasthouden vandaag? Het goede nieuws? De agressieve religies of suicidale sektes? De liefde die van de mensen hunne smoel druipt in sociale contexten, etc... Laat mij maar dromen jongen, laat mij maar een "naïef 'bille schaap" wezen.

Noem het voor mijn part gerust religieuze fantoompijn ofzo... Sehnsucht en Weltschmerz naar onschuldigere dagen, doe ik u daar pijn mee?

God maak mij deugdzaam, maar nu nog niet! (Thomas van Aquino)

Ik heb daar nul percent probleem mee, waarom zou ik, ik bezondig me er zelf aan.

Maar als puntje bij paaltje komt, besef ik maar al te goed dat de meeste verhalen verzonnen zijn.

Experiment 2 maart 2009 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4005118)
Ik heb daar nul percent probleem mee, waarom zou ik, ik bezondig me er zelf aan.

Maar als puntje bij paaltje komt, besef ik maar al te goed dat de meeste verhalen verzonnen zijn.

En da's juist de clou van't spel hé.

Om in de sfeer te blijven: een quotetje uit de film "Signs" van Shalamananam... fuck met Mel Gibson :lol:

Citaat:


People break down into two groups. When they experience something lucky, group number one sees it as more than luck, more than coincidence. They see it as a sign, evidence, that there is someone up there, watching out for them. Group number two sees it as just pure luck. Just a happy turn of chance. I'm sure the people in group number two are looking at those fourteen lights in a very suspicious way. For them, the situation is a fifty-fifty. Could be bad, could be good. But deep down, they feel that whatever happens, they're on their own. And that fills them with fear. Yeah, there are those people. But there's a whole lot of people in group number one. When they see those fourteen lights, they're looking at a miracle. And deep down, they feel that whatever's going to happen, there will be someone there to help them. And that fills them with hope. See what you have to ask yourself is what kind of person are you? Are you the kind that sees signs, that sees miracles? Or do you believe that people just get lucky? Or, look at the question this way: Is it possible that there are no coincidences?

De volledige film gratis op You Tube:

http://www.youtube.com/watch?v=ll6Iw...eature=related

420yeahbaby 2 maart 2009 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4005041)
Ah, maar daar maak je een denkfout. Het zijn immers nu nog verhaaltjes, maar wie vertelt me dat binnen 2000 jaar onze nazaten niet aan het debatteren zijn in hoeverre Frodo effectief de ring naar Mount Doom gebracht heeft ?

Zo ja, dan worden de verhaaltjes legendes.

En dat is net mijn punt. Machtige Legendes beginnen ook als gewoon een verhaaltje. De minder populaire worden vergeten, maar de echt populaire worden steeds opnieuw verteld, en aangedikt, tot niemand meer weet hoe het nu echt in elkaar zat.

Een prachtig voorbeeld is de legende van Koning Arthur. Historisch gezien haast bespottelijk, maar toch uitgegroeid tot een waar epos.

Nou daar neem ik vrede met. Maar aanvaard dat ik dat in een ander perspectief bekijk. Neem nu King Arthur die Camelot bouwde. Wat als Camelot een schuilnaam is? Wat als de ronde tafel betekent dat mensen gelijke rechten kregen, iedereen gelijk werd. Een democratie vorm kreeg.
Dat is wat ik ermee, in elk "verhaaltje" huist wel een zekere boodschap geïnspireerd op iets werkelijk.





Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Experiment (Bericht 4005098)
Ze pikken zelfs regelmatig hele threads (zoals de mijne over Vilvoorde)... Gewoon quotes enal gepikt en zelf naamke erbij, chique dingen hé.

On-Topic:

Nu 1 ding is zeker: zelfs al moet ge zeer vaak water bij uwe wijn doen bij al de sagen, mythes en onverklaarbare fenomenen. Maar waarom zou ge iemand da willen afpakken? Is er iets mis met dromen over teloorgegane beschavingen om de alledaagse smeerlapperij even te ontlopen? Fuck, waar moet ne mens zich nog aan vasthouden vandaag? Het goede nieuws? De agressieve religies of suicidale sektes? De liefde die van de mensen hunne smoel druipt in sociale contexten, etc... Laat mij maar dromen jongen, laat mij maar een "naïef 'bille schaap" wezen.

Noem het voor mijn part gerust religieuze fantoompijn ofzo... Sehnsucht en Weltschmerz naar onschuldigere dagen, doe ik u daar pijn mee?

God maak mij deugdzaam, maar nu nog niet! (Thomas van Aquino)

Ja dat is wel wreed als ze posts aanpassen en pikken. Vind ik ergens niet kunnen.
Met dromen is niets verkeerd :) Het houdt je geest gezond ;)

DonQuiSjot 2 maart 2009 21:52

Aliens, Ja, natuurlijk bestaan ze.
Alleen is de vraag of ze hier al geweest zijn?
En het antwoord is vrij nabij.

Als je weet dat wij type beschaving 0 zijn (Kardasjev schaal, zoek even in Wikipedia) en er rassen (kunnen) bestaan tot type 5, hypothetisch God, leven creeren en melkwegstelsels beheersen, dan lijkt het me zeer evident dat wij als mens ook zo zijn geplaatst.

Ik kan deze stelling alleen niet bevestigen. Jammer genoeg.
Onlangs is er nog een actie van type 4 beschaving teruggevonden in het heelal.
Leven is als een zaadje in de natuur. Het zwerft rond in het heelal tot het grond gevonden heeft. Is het je nog niet opgevallen dat de chaostheorie en fractalen steeds terug komen in alle grootordes? Atomen zijn planeten.

Maar het lijkt me vrij aannemelijk dat de farao's Goden (aliens) waren. Alles wijst er op. En vele verhalen uit de Bijbel kunnen zo geïnterpreteerd worden. Voor mij is het eindelijk een antwoord op dat gekke boek. Want welk mens verzint er nu zoiets???
Ook zijn er vandaag nog vele onopgeloste vragen in de wetenschap (missing link, dna vragen, etc,...)

Jim Marrs heeft er ook een groot stuk over in zijn boek 'Regeren van uit het Duister'.

Alee, begin maar weer te kakken voor de kindjes hier op het forum, jullie hebben weer iets om af te breken :-P

kiko 2 maart 2009 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot (Bericht 4005359)
Aliens, Ja, natuurlijk bestaan ze.
Alleen is de vraag of ze hier al geweest zijn?
En het antwoord is vrij nabij.

Als je weet dat wij type beschaving 0 zijn (Kardasjev schaal, zoek even in Wikipedia) en er rassen (kunnen) bestaan tot type 5, hypothetisch God, leven creeren en melkwegstelsels beheersen, dan lijkt het me zeer evident dat wij als mens ook zo zijn geplaatst.

Ik kan deze stelling alleen niet bevestigen. Jammer genoeg.
Onlangs is er nog een actie van type 4 beschaving teruggevonden in het heelal.
Leven is als een zaadje in de natuur. Het zwerft rond in het heelal tot het grond gevonden heeft. Is het je nog niet opgevallen dat de chaostheorie en fractalen steeds terug komen in alle grootordes? Atomen zijn planeten.

Maar het lijkt me vrij aannemelijk dat de farao's Goden (aliens) waren. Alles wijst er op. En vele verhalen uit de Bijbel kunnen zo geïnterpreteerd worden. Voor mij is het eindelijk een antwoord op dat gekke boek. Want welk mens verzint er nu zoiets???
Ook zijn er vandaag nog vele onopgeloste vragen in de wetenschap (missing link, dna vragen, etc,...)

Jim Marrs heeft er ook een groot stuk over in zijn boek 'Regeren van uit het Duister'.

Alee, begin maar weer te kakken voor de kindjes hier op het forum, jullie hebben weer iets om af te breken :-P

Te gemakkelijk.

DonQuiSjot 2 maart 2009 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4005372)
Te gemakkelijk.

Op die manier wel :-P

Vorenus 2 maart 2009 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4004092)
Toch niet.

Het blijft enkel en alleen een mythe omdat je wil dat het een mythe blijft.

In de gehele wereldgeschiedenis wordt nergens melding gemaakt van Atlantis, het enige van Atlantis dat neergeschreven werd komt van Plato, die zelf erkend heeft dat hij het verhaal zelf maar via via via via heeft.

Niet volledig juist, sommige indianenstammen hebben ook verhalen over Atlantis.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be