Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Reverberation 24 september 2013 20:41

http://portuguese-american-journal.c...-found-azores/

Nog maar eens pyramides...

Citaat:

The Azorean archipelago was discovered uninhabited by the Portuguese around 1427.

Floozy 24 september 2013 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6815713)
Ja eigenlijk, je zegt daar zoiets. Waarom trachten te bewijzen ? Laat ons het nou gewoon gezellig geloven zonder meer.

Ik denk dat je allang vergeten bent waar we over aan het discussiëren zijn. Ik zal ook u er aan herinneren. Ik probeerde niet te bewijzen dat UFO's bestaan, ik zei enkel dat de fermi-paradox in een draad zoals deze een cirkelredenering was.

And off on a tangent we goooo...

kiko 24 september 2013 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 6815797)

Relevantie m.b.t. UFO's ? Twee keer niets.

Maar mijn kosmische zintuigen vertellen me dat je er ongetwijfeld een fantastisch scenario zult bij verzinnen, iets dat vaagweg iets met aliens te maken heeft. Of zoiets.

kiko 24 september 2013 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Floozy (Bericht 6815800)
Ik denk dat je allang vergeten bent waar we over aan het discussiëren zijn. Ik zal ook u er aan herinneren. Ik probeerde niet te bewijzen dat UFO's bestaan, ik zei enkel dat de fermi-paradox in een draad zoals deze een cirkelredenering was.

And off on a tangent we goooo...

Natuurlijk probeer je het niet te bewijzen, dat kun je immers niet, dat besef je ook. Nochtans beweerde je dat er bewijzen genoeg waren, maar die zijn er niet.

Wat betreft Fermi en Drake: die kunnen me gestolen worden. Het heelal zit hoogstwaarschijnlijk tjokvol leven, maar er is niets dat er op wijst dat ze de Aarde al bezocht hebben.

Reverberation 24 september 2013 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6815803)
Relevantie m.b.t. UFO's ? Twee keer niets.

Maar mijn kosmische zintuigen vertellen me dat je er ongetwijfeld een fantastisch scenario zult bij verzinnen, iets dat vaagweg iets met aliens te maken heeft. Of zoiets.

De "relevantie" gaat je ongetwijfeld voorbij, simpelweg omdat je totaal niet geinformeerd bent, en er alleen op uit bent mensen aan te vallen en belachelijk te maken gewoonweg omdat ze het niet eens zijn met je eigen bekrompen wereldbeeld dat je braafjes uit de geschiedenisboekjes haalt. Enig mee constructief denken over het hoe we nu overal ter wereld pyramides vinden onder en boven water laat je koud, das normaal, want je ziet het plaatje niet.

En dat gezeur over "bewijs" wordt ook een beetje oud..., als je zelf niet slim genoeg bent om het grotere geheel te zien of tenminste te zoeken, wat doe je hier dan nog met je "kosmische inzichten"?

Als er morgen een potscherf in Irak wordt gevonden en één of andere geaccepteerde geleerde meldt dat dit werd gebruikt voor het reinigen van de tanden na het eten 1500 v Chr, dan stel je geen enige vraag... Maar als er pyramides worden ontdekt, 40m onderwater, wat ze volgens hedendaagse "theorien" alleen al +- 25000 jaar geleden plaatst, dan zijn we aan het lullen en is dat totaal niet relevant...

Arrogant zou ik dat noemen...

kiko 24 september 2013 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 6815830)
De "relevantie" gaat je ongetwijfeld voorbij, simpelweg omdat je totaal niet geinformeerd bent, en er alleen op uit bent mensen aan te vallen en belachelijk te maken gewoonweg omdat ze het niet eens zijn met je eigen bekrompen wereldbeeld dat je braafjes uit de geschiedenisboekjes haalt. Enig mee constructief denken over het hoe we nu overal ter wereld pyramides vinden onder en boven water laat je koud, das normaal, want je ziet het plaatje niet.

En dat gezeur over "bewijs" wordt ook een beetje oud..., als je zelf niet slim genoeg bent om het grotere geheel te zien of tenminste te zoeken, wat doe je hier dan nog met je "kosmische inzichten"?

Als er morgen een potscherf in Irak wordt gevonden en één of andere geaccepteerde geleerde meldt dat dit werd gebruikt voor het reinigen van de tanden na het eten 1500 v Chr, dan stel je geen enige vraag... Maar als er pyramides worden ontdekt, 40m onderwater, wat ze volgens hedendaagse "theorien" alleen al +- 25000 jaar geleden plaatst, dan zijn we aan het lullen en is dat totaal niet relevant...

Arrogant zou ik dat noemen...

Ok, en nu even terug naar de realiteit.

Wat men gevonden heeft, zijn vermoedelijk rotsformaties in de vorm van piramides. In hoeverre het echt menselijke bouwsels betreft, is op dit moment absoluut onduidelijk.

Laat ons even aannemen dat het inderdaad menselijke bouwwerken zijn: en dan ? Wat bewijst dat inzake aliens ? Werkelijk niets.

Floozy 24 september 2013 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6815806)
Natuurlijk probeer je het niet te bewijzen, dat kun je immers niet, dat besef je ook. Nochtans beweerde je dat er bewijzen genoeg waren, maar die zijn er niet.

Ik heb al meermaals de verduidelijking gemaakt dat het om bewijsmateriaal gaat. Daarnaast heb ik ook steeds duidelijk gemaakt dat het mij niet te doen was om het bewijzen van UFO's. Dus gelieve iets minder bijdehand te doen, je bent precies een puber.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6815806)
Wat betreft Fermi en Drake: die kunnen me gestolen worden. Het heelal zit hoogstwaarschijnlijk tjokvol leven, maar er is niets dat er op wijst dat ze de Aarde al bezocht hebben.

Voor bepaald bewijsmateriaal dat we niet kunnen verklaren maar wel duidelijk wijst op intelligent leven moeten we de keuze maken of het ofwel buitenaards leven is, ofwel technologie van eigen bodem die ontzettend ver voor staat op wat we kennen in het dagelijkse leven.

Beiden hebben ver strekkende implicaties, maar ik vind persoonlijk dat de eerste de meest eenvoudige verklaring is. Maar ook niet meer dan dat.
Als we er vanuit gaan dat je op een bepaald moment het heelal kan doorkruisen zonder (veel) tijdsverlies, dan lijkt het mij logisch dat een intelligent ras dat doet. Wij doen dat tenslotte ook, op onze planeet en daarbuiten, met steeds als doel of secundair doel het zoeken of onderzoeken van leven.

Is dat sluitend bewijs dat ze hier rondvliegen? Nee, maar daarvoor moei ik me ook niet in dergelijke discussies. Ik vind het onderwerp boeiend en speculeer graag.

Die obsessieve drang om alles af te doen als onzin snap ik echter niet. Zet u er eens over he, of doe iets anders. Moest het u echt interesseren zou je misschien eens iets interessant bijdragen, maar blijkbaar moet het hier steeds uitdraaien op een welles nietes spelletje dat volgens mij alleen maar om jullie ego gaat.

meneer 24 september 2013 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6815806)
Natuurlijk probeer je het niet te bewijzen, dat kun je immers niet, dat besef je ook. Nochtans beweerde je dat er bewijzen genoeg waren, maar die zijn er niet.

Wat betreft Fermi en Drake: die kunnen me gestolen worden. Het heelal zit hoogstwaarschijnlijk tjokvol leven, maar er is niets dat er op wijst dat ze de Aarde al bezocht hebben.

Er is niets dat het tegendeel bewijst bedoel je ?:-)

meneer 24 september 2013 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6815457)
Ik was dan ook niet tegen jou bezig maar tegen Floozy. Jij kwam je er gewoon ongevraagd mee moeien.

Floozy heeft trouwens nog niet geantwoord. Ik weet waarom: hij kan helemaal niet antwoorden.

Hela hola, wat kalmer hé mannekke !:lol:
Ik weet niet of je op de hoogte bent, maar dit is een openbaar forum. Als je een gezellig onderonsje wil met Floozy, moet je maar ergens afspreken. Of per PB communiceren.;-)
Dus : het staat mij vrij om op elke ongegronde bewering van u te reageren, als ik daar zin in heb. Begrepen ?:-D

kiko 24 september 2013 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Floozy (Bericht 6815959)
Ik heb al meermaals de verduidelijking gemaakt dat het om bewijsmateriaal gaat. Daarnaast heb ik ook steeds duidelijk gemaakt dat het mij niet te doen was om het bewijzen van UFO's. Dus gelieve iets minder bijdehand te doen, je bent precies een puber.

Als er geen bewijzen zijn, kun je ook niet spreken over bewijsmateriaal.

Citaat:

Voor bepaald bewijsmateriaal dat we niet kunnen verklaren maar wel duidelijk wijst op intelligent leven moeten we de keuze maken of het ofwel buitenaards leven is, ofwel technologie van eigen bodem die ontzettend ver voor staat op wat we kennen in het dagelijkse leven.
Je houdt het wel graag vaag. Voor de zoveelste keer: geef eens een concreet voorbeeld.

Citaat:

Beiden hebben ver strekkende implicaties, maar ik vind persoonlijk dat de eerste de meest eenvoudige verklaring is. Maar ook niet meer dan dat.
Als we er vanuit gaan dat je op een bepaald moment het heelal kan doorkruisen zonder (veel) tijdsverlies, dan lijkt het mij logisch dat een intelligent ras dat doet. Wij doen dat tenslotte ook, op onze planeet en daarbuiten, met steeds als doel of secundair doel het zoeken of onderzoeken van leven.
Dat kan. Maar er is tot op heden niets dat daar op wijst.

Citaat:

Is dat sluitend bewijs dat ze hier rondvliegen? Nee, maar daarvoor moei ik me ook niet in dergelijke discussies. Ik vind het onderwerp boeiend en speculeer graag.
Vind ik vreemd, want in dergelijke discussies draait alles om bewijsmateriaal. Wel, toch bij de meer kritische types.

Citaat:

Die obsessieve drang om alles af te doen als onzin snap ik echter niet. Zet u er eens over he, of doe iets anders. Moest het u echt interesseren zou je misschien eens iets interessant bijdragen, maar blijkbaar moet het hier steeds uitdraaien op een welles nietes spelletje dat volgens mij alleen maar om jullie ego gaat.
Je sneren doen me niets hoor. Ik wil bewijzen en niets anders. Al de rest is bladvulling.

meneer 24 september 2013 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6815498)
Dit is toch niet wazig??
:evil:

Een foto van je vriend ? Wat heeft die er mee te maken ?

meneer 24 september 2013 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6815501)
Damn, ik erken mijn fout. Zou dat lekker zijn, zo'n bigfoot?
Scheren, braden en serveren met gepofte alien-sporen die ze vorige week ontdekt hebben?

Vermoedelijk toch lekkerder dan de klassieke Panda au Vin. :-D

Daar gaan we weer : hij weet niet meer wat zeggen en dan maakt hij maar wat domme grapjes...
In je boerenstamkroeg heb je beslist succes met zulke zever. Of in die van Another Jack...
Je zou eens moeten proberen inplaats van hier je tijd te verliezen. Misschien het begin van een nieuwe loopbaan ?:-)
Je zou ze moeten zingen die grapjes, dan word je misschien de nieuwe Eddy Wally, of de nieuwe Dalida !!:-D

meneer 24 september 2013 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6815514)
Heel juist en bijgevolg is de enige conclusie die daaruit kan en mag volgen :
Er kan een bepaalde percentage voorlopig niet verklaard worden.

De stap vanuit die vaststelling naar aliens in ruimteschepen of de vliegende bol van prof. Gobelijn of whatever is puur subjectief en niet geldig.

DUS : er is twijfel over. Zélfs bij de ultra-sceptici bij wie jij je oren te luisteren legt.:-)
Zij kunnen de mogelijkheid niet uitsluiten dat wij bezocht worden door buitenaardse UFO's.

parcifal 24 september 2013 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6815990)
Daar gaan we weer : hij weet niet meer wat zeggen en dan maakt hij maar wat domme grapjes...
In je boerenstamkroeg heb je beslist succes met zulke zever. Of in die van Another Jack...

Ik weet maar al te goed wat zeggen, het concept humor is u blijkbaar vreemd, net als logica, retoriek en discussie in zijn geheel.

Een mens zou zich op de duur afvragen wat jij hier eigenlijk komt doen....

Floozy 24 september 2013 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6815980)
Als er geen bewijzen zijn, kun je ook niet spreken over bewijsmateriaal.



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6815980)
Je houdt het wel graag vaag. Voor de zoveelste keer: geef eens een concreet voorbeeld.

Geef jij eens een voorbeeld, hé.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6815980)
Dat kan. Maar er is tot op heden niets dat daar op wijst.

Er zijn een heleboel dingen die daarnaar wijzen. Anekdotes, foto's, video's, radarbeelden, tastbaar bewijs.
Wat we echter niet hebben is een algemene consensus. Vrij vertaald wil dat zeggen dat zolang de TV niet zegt dat ze bestaan bestaan ze niet.

Want wees nu eerlijk, als morgen NASA of ESA aankondigt dat deze planeet al jaren wordt bezocht door buitenaards leven en daarbij video's toont die al jaren op youtube staan. Hebben we dan plots wel bewijs? Of gaat het dan gewoon om het algemeen beeld dat we hebben van heel deze affaire?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6815980)
Vind ik vreemd, want in dergelijke discussies draait alles om bewijsmateriaal. Wel, toch bij de meer kritische types.

Bewijsmateriaal is leuk en uiterst welkom, het als een halve gare komen eisen en verder niks toevoegen aan de discussie is verontrustend.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6815980)
Je sneren doen me niets hoor. Ik wil bewijzen en niets anders. Al de rest is bladvulling.

Wat jij wil is u permanent in uw huidige positie begeven waar je het onmogelijke kan eisen en vervolgens jezelf op de schouder kloppen omdat je zogezegd de bovenhand hebt.

meneer 24 september 2013 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6815997)
Ik weet maar al te goed wat zeggen, het concept humor is u blijkbaar vreemd, net als logica, retoriek en discussie in zijn geheel.

Een mens zou zich op de duur afvragen wat jij hier eigenlijk komt doen....

Wat jij humor noemt kan enkel een beestige lomperik aan het lachen brengen. Eigenlijk zou je dat niet " humor " mogen noemen. Gewoon " Flauwe Zever " is meer dan genoeg.
En ? Al geprobeerd, standup-comedian in boeren-stamcafé's ? En als ze uw grapjes niet leuk vinden kan je altijd eens in uwen blote op tafel een danske doen " et plus si affinités " , zoals in de goede oude tijd !:lol:

kiko 25 september 2013 06:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Floozy (Bericht 6816030)
Er zijn een heleboel dingen die daarnaar wijzen. Anekdotes, foto's, video's, radarbeelden, tastbaar bewijs.
Wat we echter niet hebben is een algemene consensus. Vrij vertaald wil dat zeggen dat zolang de TV niet zegt dat ze bestaan bestaan ze niet.

Want wees nu eerlijk, als morgen NASA of ESA aankondigt dat deze planeet al jaren wordt bezocht door buitenaards leven en daarbij video's toont die al jaren op youtube staan. Hebben we dan plots wel bewijs? Of gaat het dan gewoon om het algemeen beeld dat we hebben van heel deze affaire?

Bewijsmateriaal is leuk en uiterst welkom, het als een halve gare komen eisen en verder niks toevoegen aan de discussie is verontrustend.

Wat jij wil is u permanent in uw huidige positie begeven waar je het onmogelijke kan eisen en vervolgens jezelf op de schouder kloppen omdat je zogezegd de bovenhand hebt.

Samengevat: je weigert pertinent om concrete voorbeelden en/of bewijzen op tafel te leggen.

Troost je, je bent de enige niet wiens mond stukken groter is dan zijn argumenten.

meneer 25 september 2013 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6816079)
Samengevat: je weigert pertinent om concrete voorbeelden en/of bewijzen op tafel te leggen.

Troost je, je bent de enige niet wiens mond stukken groter is dan zijn argumenten.

Wanneer kom je nu eens met BEWIJZEN af dat Aliens nooit de aarde bezochten ? :lol:
Nooit zeker ?:lol:
Wij hebben veel video-materiaal dat doet veronderstellen dat er UFO's rondvliegen, zélfs als het geen sluitend bewijs is.
Jij hebt echter NIETS.
Dat is dus 1/0 voor ons.;-)

JBM 25 september 2013 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6816380)
Wanneer kom je nu eens met BEWIJZEN af dat Aliens nooit de aarde bezochten ?

Man, wat heb jij een pech dat er voor het stellen van domme vragen geen prijzen uitgereikt worden!

Voor de rest nog een goede middag allemaal. Ik ga nog wat verder werken aan mijn wereldbeeld :D

Floozy 25 september 2013 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6816079)
Samengevat: je weigert pertinent om concrete voorbeelden en/of bewijzen op tafel te leggen.

Troost je, je bent de enige niet wiens mond stukken groter is dan zijn argumenten.

Ik zal ooit wel eens bewijs posten als ik denk dat het interessant is en iets toevoegt aan deze draad, maar niet omdat jij je liever van dn domme houdt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be