Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   de boodschappen met de visa-kaart regelen, alstemblieft :roll: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245209)

bembem 20 september 2018 19:31

de boodschappen met de visa-kaart regelen, alstemblieft :roll:
 
Eergisteren wederom zo'n geval meegemaakt in de Albert Heijn voor mij in de rij (ze had me dan ook nog eens op een lompe manier voorbijgestoken, maar goed). Madam haalt tijdens het afrekenen haar visa-kaart boven... En guess what, er stond niet eens genoeg meer op dus moest ze contant bijpassen..... :roll::roll: Ook: ze kwam maar nét toe (had in feite maar weinig gescheeld of ze had een deel van haar boodschappen kunnen laten staan).

Pfff dat geneert zich werkelijk niet; leeft er maar op los zonder zich al te veel van hoge intresten & co aan te trekken, het kan niet op hoor :roll:, zullen anderen wel op een deftige manier met hun centen omspringen ipv slechte voorbeelden te stellen voor het nageslacht (ja er was een patotter - sorry 'kindje' bij). Anyway rant van de dag, maar toch wel maatschappelijk relevant meen ik.

Discuss please, thanks.

Het Verzet 20 september 2018 19:33

Wat is dat toch met uw obsessie voor geld?
En dan vooral dat van een ander?

bembem 20 september 2018 19:40

Want jullie zijn niet geobsedeerd zeker :roll:
(Ik moet hier bijna elke dag aanhoren dat ik jullie geld kost.)

Anna List 20 september 2018 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8810013)
Eergisteren wederom zo'n geval meegemaakt in de Albert Heijn voor mij in de rij (ze had me dan ook nog eens op een lompe manier voorbijgestoken, maar goed). Madam haalt tijdens het afrekenen haar visa-kaart boven... En guess what, er stond niet eens genoeg meer op dus moest ze contant bijpassen..... :roll::roll: Ook: ze kwam maar nét toe (had in feite maar weinig gescheeld of ze had een deel van haar boodschappen kunnen laten staan).

Pfff dat geneert zich werkelijk niet; leeft er maar op los zonder zich al te veel van hoge intresten & co aan te trekken, het kan niet op hoor :roll:, zullen anderen wel op een deftige manier met hun centen omspringen ipv slechte voorbeelden te stellen voor het nageslacht (ja er was een patotter - sorry 'kindje' bij). Anyway rant van de dag, maar toch wel maatschappelijk relevant meen ik.

Discuss please, thanks.

Er klopt niet veel van je uitleg, bembem ... Mijn golden MasterCard is gratis. Niks interesten. Limiet 5000€.
Integendeel, daar zitten voordelen aan.
Automatische verlenging van fabrieksgaranties.
Gratis annulatieverzekering
Gratis reisverzekering
Voor alle aankopen met die kaart...

Bobke 20 september 2018 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8810023)
Want jullie zijn niet geobsedeerd zeker :roll:
(Ik moet hier bijna elke dag aanhoren dat ik jullie geld kost.)

Heeft die vrouw dan geld aan u gevraagd ?

bembem 20 september 2018 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8810029)
Er klopt niet veel van je uitleg, bembem ... Mijn golden MasterCard is gratis. Niks interesten. Limiet 5000€.
Integendeel, daar zitten voordelen aan.
Automatische verlenging van fabrieksgaranties.
Gratis annulatieverzekering
Gratis reisverzekering
Voor alle aankopen met die kaart...

Begrijpend lezen pls... Ik heb het over een visa-kaart. En gezien er niet genoeg op stond was dat dus niet bijgevuld maw kost dat spelleke de kaarthouder geld ipv gratis.

bembem 20 september 2018 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8810031)
Heeft die vrouw dan geld aan u gevraagd ?

Bash de werkgevers die hun taxen massaal ontduiken -zoals voor veel firma's & corporations het geval is, ipv op de zwakkere te schieten. Typisch :roll:

Mambo 20 september 2018 20:01

Visa kan behoorlijk duur zijn als je niet zelf op korte termijn het opgenomen bedrag terug stort.
In dat geval splitsen ze de rekening en halen ze iedere maand een relatief klein bedrag van uw rekening en door de intrest is dat bedrag tegen de volgende keer er weer bij.
Uiteindelijk betaal je desnoods jarenlang intresten af zonder de schuld te vereffenen.

Dus altijd zo snel mogelijk zelf het gehele bedrag terug betalen.
Het is een kaskrediet immers.

Niet gemaakt voor uw bloemkolen mee te betalen

Anna List 20 september 2018 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8810035)
Begrijpend lezen pls... Ik heb het over een visa-kaart. En gezien er niet genoeg op stond was dat dus niet bijgevuld maw kost dat spelleke de kaarthouder geld ipv gratis.

Visa card - MasterCard is identiek t zelfde, ander merk

Daar staat ook geen geld op

Die maandelijkse afrekening gaat op t eind vd maand integraal van mijn rekening. Zonder kosten, zonder intresten.

Bobke 20 september 2018 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8810047)
Bash de werkgevers die hun taxen massaal ontduiken -zoals voor veel firma's & corporations het geval is, ipv op de zwakkere te schieten. Typisch :roll:

Kunt ge niet gewoon antwoorden in plaats van naast de kwestie te lullen ?
Mij intereseert het niet hoe ze betalen zolang ze geen geld aan mij vragen..

Xenophon 20 september 2018 20:04

Die vrouw is ondertussen opgepakt.
Ahja, Visa in den Aldi, dat is een gestolen kaart hé.

Anna List 20 september 2018 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8810064)
Die vrouw is ondertussen opgepakt.
Ahja, Visa in den Aldi, dat is een gestolen kaart hé.

Dat was de andere zever in t verhaal.

Aldi en Lidl wel, maar AH neemt geen kredietkaarten aan.

maddox 20 september 2018 20:13

Jaloers Bemmetje ?

Xenophon 20 september 2018 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8810069)
Dat was de andere zever in t verhaal.

Aldi en Lidl wel, maar AH neemt geen kredietkaarten aan.

Oh...

Awel Bemmeke?

bembem 20 september 2018 20:32

Ik zag nochtans 'visa' op haar kaart staan... En volgens mij was het een kredietkaart.

bembem 20 september 2018 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8810058)
Visa kan behoorlijk duur zijn als je niet zelf op korte termijn het opgenomen bedrag terug stort.
In dat geval splitsen ze de rekening en halen ze iedere maand een relatief klein bedrag van uw rekening en door de intrest is dat bedrag tegen de volgende keer er weer bij.
Uiteindelijk betaal je desnoods jarenlang intresten af zonder de schuld te vereffenen.

Dus altijd zo snel mogelijk zelf het gehele bedrag terug betalen.
Het is een kaskrediet immers.

Niet gemaakt voor uw bloemkolen mee te betalen

Well said :-):-):-)

Anna List 20 september 2018 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8810103)
Ik zag nochtans 'visa' op haar kaart staan... En volgens mij was het een kredietkaart.

Nope AH neemt alleen gewone debetkaarten en maaltijdcheque kaarten aan.

Dus zeker geen visa of master

bembem 20 september 2018 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8810079)
Jaloers Bemmetje ?

Waarom zou ik jaloers zijn? Ik leef niet op krediet ;-);-)

bembem 20 september 2018 20:36

Anna dan was het een debetkaart waar het visa teken op voorkwam... My bad :oops::-(

Anna List 20 september 2018 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8810058)
Visa kan behoorlijk duur zijn als je niet zelf op korte termijn het opgenomen bedrag terug stort.
In dat geval splitsen ze de rekening en halen ze iedere maand een relatief klein bedrag van uw rekening en door de intrest is dat bedrag tegen de volgende keer er weer bij.
Uiteindelijk betaal je desnoods jarenlang intresten af zonder de schuld te vereffenen.

Dus altijd zo snel mogelijk zelf het gehele bedrag terug betalen.
Het is een kaskrediet immers.

Niet gemaakt voor uw bloemkolen mee te betalen

Net zoals het behoorlijk duur kan uitdraaien om bvb je huur of andere rekeningen niet te betalen.

Mijn kaart kost me o,o


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be