Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

praha 9 september 2013 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 6796203)
Goede vraag. Maar onze oorsprong is altijd in mystiek gehuld geweest.

Waar haal je dat ?

Citaat:

Zoveel symbolisme dat uitkomt bij hogere wezens.
So ?
(gods)Geloof is nu éénmaal neurologisch verklaarbaar en (zou) een evolutionair voordeel bieden.

Citaat:

Ik weet niet juist wat er zich juist heeft afgespeeld in de geschiedenis, maar ik vraag me wel af waarom er zoveel moeite gedaan is door o.a. de Kerk om zoveel mogelijk sporen ervan te wissen.
Heb je het nu over het verdringen van andere afgoderijen incluis oude documenten ( historie ) ?

Peche 9 september 2013 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6796249)
Waar haal je dat ?


So ?
(gods)Geloof is nu éénmaal neurologisch verklaarbaar en (zou) een evolutionair voordeel bieden.


Heb je het nu over het verdringen van andere afgoderijen incluis oude documenten ( historie ) ?

Hoe waar haal ik dat? Waar komen wij dan vandaan praha? God? Evolutie?
Beide zijn nogal in wat onzekerheid gehuld.

Dat het een voordeel heeft tot daar aan toe, dat er zo weinig zekerheid rond te vinden valt, iets minder. Beetje zoals die wetenschapper van de nazi's toen zei: Wij hebben de stuwraketten van aliens gekregen. Wij hebben de technologie van aliens gekregen.
Klinkt allemaal grappig en bizar, tot Amerika het overpakt en het ene superwapen na het ander maakt.

Afgoderijen onder andere, maar vooral het platbranden van documenten. De Romeinse inquisitie was hoogstwaarschijnlijk de grootste schoonmaak van onze ware geschiedenis.

Ik vind het allemaal beetje vaag en troebel, moeilijk iets te geloven. Dus houden we maar alle opties open ;)

meneer 9 september 2013 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 6796254)
Hoe waar haal ik dat? Waar komen wij dan vandaan praha? God? Evolutie?
Beide zijn nogal in wat onzekerheid gehuld.

Dat het een voordeel heeft tot daar aan toe, dat er zo weinig zekerheid rond te vinden valt, iets minder. Beetje zoals die wetenschapper van de nazi's toen zei: Wij hebben de stuwraketten van aliens gekregen. Wij hebben de technologie van aliens gekregen.
Klinkt allemaal grappig en bizar, tot Amerika het overpakt en het ene superwapen na het ander maakt.

Afgoderijen onder andere, maar vooral het platbranden van documenten. De Romeinse inquisitie was hoogstwaarschijnlijk de grootste schoonmaak van onze ware geschiedenis.

Ik vind het allemaal beetje vaag en troebel, moeilijk iets te geloven. Dus houden we maar alle opties open ;)

Ik bewonder uw moed, zulke dingen hier aan zulke mensen te komen voorstellen.

Peche 9 september 2013 23:35

Ja, straks sturen ze mij ook naar het stormfront :D

praha 9 september 2013 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 6796254)
Hoe waar haal ik dat? Waar komen wij dan vandaan praha? God? Evolutie?
Beide zijn nogal in wat onzekerheid gehuld.

Evolutie lijkt me nogal wiedes..

Maar dat was niet echt de kwestie hé
Het ging niet over het mysterie ( of de open vraag ) waar we vandaan kwamen ...
Jij sprak over mystiek wat toch een totaal ander bijklankje

Citaat:

Dat het een voordeel heeft tot daar aan toe, dat er zo weinig zekerheid rond te vinden valt, iets minder.
Welke zekerheid wens je ?

Citaat:

Beetje zoals die wetenschapper van de nazi's toen zei: Wij hebben de stuwraketten van aliens gekregen. Wij hebben de technologie van aliens gekregen.
Klinkt allemaal grappig en bizar, tot Amerika het overpakt en het ene superwapen na het ander maakt.
Pindar ben jij dat ? :-)

Er is niets dat wijst op alien-technologie

En toen Amerika ( als winnaar) de technologie ( rakettechnologie, atoombom, etc ) van de Duitsers vlak na de oorlog overnamen ( operatie Overcast & Paperclip ) en actief verder gezet hebben ( denk aan de eerste raket die de ruimte bereikte in juni 1944 : een Duitse V-2 raket ) is het nogal wiedes dat Amerika met rassenschrede vooruit sprong.
Perfect in delijn der verwachtingen zelfs

Citaat:

Afgoderijen onder andere, maar vooral het platbranden van documenten. De Romeinse inquisitie was hoogstwaarschijnlijk de grootste schoonmaak van onze ware geschiedenis.
De vroeg christelijke hiërarchische orde na de concilie van Nicea, 4e eeuw ( bekeerde Romeinse keizer Constantijn de Grote ) bedoel je ?

Wel ik betwijfel of daar bijzonder veel verloren is gegaan.
Daar is niks van bekend tenzij in de boeken van Dan Brown.

Citaat:

Ik vind het allemaal beetje vaag en troebel, moeilijk iets te geloven. Dus houden we maar alle opties open ;)
misschien heb je dat nodig ?
Dat vaak en troebel zien opdat alle opties open kunnen gehouden worden ?

praha 9 september 2013 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6796260)
Ik bewonder uw moed, zulke dingen hier aan zulke mensen te komen voorstellen.

wauw ! Newtons ( actie = – reactie ) is hem ingefluisterd door aliens.

Of was het F. Whittle die een buitenaards bezoekje kreeg ?
In 1930 verkreeg F. Whittle octrooi op een turbostraalmotor (turbojet), werkend met een centrifugale compressor. De proefvlucht van het eerste Engelse vliegtuig, de Gloster E.28/39, vond plaats in mei 1941.

hier se nog een mooi plaatje gevonden van een ufo uit 1928 :

meneer 10 september 2013 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6796291)
wauw ! Newtons ( actie = – reactie ) is hem ingefluisterd door aliens.

Of was het F. Whittle die een buitenaards bezoekje kreeg ?
In 1930 verkreeg F. Whittle octrooi op een turbostraalmotor (turbojet), werkend met een centrifugale compressor. De proefvlucht van het eerste Engelse vliegtuig, de Gloster E.28/39, vond plaats in mei 1941.

hier se nog een mooi plaatje gevonden van een ufo uit 1928 :

Ben je dat niet moe, zo zeveren, man ?:roll:
Word eens volwassen, brutale puber !

praha 10 september 2013 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6796300)
Ben je dat niet moe, zo zeveren, man ?:roll:
Word eens volwassen, brutale puber !

Heb je een schop ?
Misschien ontdek je wel een alien ?


Peche 10 september 2013 00:47

[quote=praha;6796276]Evolutie lijkt me nogal wiedes..

Evolutie in de fauna en flora, zeer wiedes. Evolutie van de mensheid? niet koosjer [:QUOTE]

Citaat:

Maar dat was niet echt de kwestie hé
Het ging niet over het mysterie ( of de open vraag ) waar we vandaan kwamen ...
Jij sprak over mystiek wat toch een totaal ander bijklankje
Waar wij vandaan komen valt niet te ontcijferen, is dus mystiek.

Ik wens te weten of ze er zijn of niet. Omdat dat mijn recht is.

Citaat:

Er is niets dat wijst op alien-technologie

En toen Amerika ( als winnaar) de technologie ( rakettechnologie, atoombom, etc ) van de Duitsers vlak na de oorlog overnamen ( operatie Overcast & Paperclip ) en actief verder gezet hebben ( denk aan de eerste raket die de ruimte bereikte in juni 1944 : een Duitse V-2 raket ) is het nogal wiedes dat Amerika met rassenschrede vooruit sprong.
Perfect in delijn der verwachtingen zelfs
Het is in die paperclip dat het te doen isi he praha. Wat staat daar in?

Citaat:

De vroeg christelijke hiërarchische orde na de concilie van Nicea, 4e eeuw ( bekeerde Romeinse keizer Constantijn de Grote ) bedoel je ?
Ja daar begon dat

Citaat:

Wel ik betwijfel of daar bijzonder veel verloren is gegaan.
Daar is niks van bekend tenzij in de boeken van Dan Brown.
Ze hebben hun werk dan goed gedaan, toch? Daar is niets van bekend :)

Citaat:

misschien heb je dat nodig ?
Dat vaak en troebel zien opdat alle opties open kunnen gehouden worden ?
Soms wel, meestal zie ik het liever klaar en duidelijk zoals het is.

praha 10 september 2013 01:03

[quote=Peche;6796322]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6796276)
Evolutie in de fauna en flora, zeer wiedes. Evolutie van de mensheid? niet koosjer

perfect koosjer

Citaat:

Waar wij vandaan komen valt niet te ontcijferen, is dus mystiek.
Neen
Zelfs gesteld dat we daar geen flauw idee van zouden hebben is het een mysterie en geen 'mystiek'
Door het als mystiek te gaan omschrijven leg je in principe al je eigen idee vast.
Mystiek uit wiki : (van het Griekse μυστικός, mystikos, 'geheimzinnig') betreft het hartstochtelijk streven naar een persoonlijke vereniging van de ziel met God. De term mystiek verwijst ook naar de achterliggende leer over kennis en persoonlijke ervaringen van toestanden van bewustzijn voorbij de normale menselijke perceptie.

Citaat:

Ik wens te weten of ze er zijn of niet. Omdat dat mijn recht is.
???


Citaat:

Het is in die paperclip dat het te doen isi he praha. Wat staat daar in?
Blijkbaar volgens jou nogal wat hé
( zoals gewoonlijk)

Het maakt in principe niet uit wat erin staat... moest er wat in staan kan dat misschien jouw bizarre hypothese ondersteunen ... dus shoot

Voor de rest...
Amerika heeft die technologie overgenomen van de Duitsers die er vrij ver in gevorderd waren gedreven door oa de oorlog
De roots echter voor die technologie zijn perfect te traceren in de menselijke geschiedenis... het is niet plots ontsaan in nazi-Duitsland
Of ga je beweren dat al die pioniers, uitvinders, wetenschappers die zowat parallel over de hele wereld de basis ervoor hebben neergezet allen zijn benaderd door aliens ?


Citaat:

Ja daar begon dat
ja zover was ik ook al
Nu de essentiële vraag nog : wat is er dan allemaal weggemoefeld ?



Citaat:

Ze hebben hun werk dan goed gedaan, toch? Daar is niets van bekend :)
:roll:
Er is niks van bekend maar ik ben ervan overtuigd dat ze van alles wegggemoefeld hebben DUS hebben ze hun werk goed gedaan.

wauw



Citaat:

Soms wel, meestal zie ik het liever klaar en duidelijk zoals het is.
Daar begin ik dik aan te twijfelen....
Er is niks bekend over dat de kerk allerlei info heeft vernietigd of weggemoefeld maar toch hebben ze het gedaan hoor.

Peche 10 september 2013 01:13

Welke andere reden zou de inquisitie gehad hebben?
Het is toch geen geheim dat men veel verbrand heeft in naam van ketterij.
Hoe men mensen folterde als zij andere levensgewoontes dan die van de Kerk nastreefden.
Er is veel bekend over die tijd praha.

''Het Geheim van de inquisitie, uit de verborgen archieven van het Vaticaan" Peter Godman.

Ze hebben hun werk verdomd goed gedaan me dunkt.

peter1962 10 september 2013 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 6796327)
Welke andere reden zou de inquisitie gehad hebben?
Het is toch geen geheim dat men veel verbrand heeft in naam van ketterij.
Hoe men mensen folterde als zij andere levensgewoontes dan die van de Kerk nastreefden.
Er is veel bekend over die tijd praha.

''Het Geheim van de inquisitie, uit de verborgen archieven van het Vaticaan" Peter Godman.

Ze hebben hun werk verdomd goed gedaan me dunkt.

Godman beschrijft de chaos en de willekeur die heersten bij het censureren van boeken in tegenstelling tot de suggestie dat dit op georganiseerde manier gebeurde. En censureren is niet verbranden hee...

exodus 10 september 2013 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 6796254)
Hoe waar haal ik dat? Waar komen wij dan vandaan praha? God? Evolutie?
Beide zijn nogal in wat onzekerheid gehuld.

Inderdaad, de evolutietheorie is pure bullshit, en dat is bewezen. Er zijn vondsten die de evolutietheorie radicaal tegenspreken. Zaken die binnen de evolutietheorie vallen worden kenbaar gemaakt, en zaken die erbuiten vallen, worden genegeerd, of weg gerationaliseerd. Zo is het niet moeilijk om tot je eigen versie van de realiteit te komen.

De visie die onze officiele westerse wetenschap heeft is op bepaalde vlakken zo fout en beperkend. Maar het is by design. Opgelegd aan ons om ons binnen een beperkt kader te houden.

exodus 10 september 2013 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6796372)
Godman beschrijft de chaos en de willekeur die heersten bij het censureren van boeken in tegenstelling tot de suggestie dat dit op georganiseerde manier gebeurde. En censureren is niet verbranden hee...

Wees maar gerust dat er in de kluizen van de riante paleizen en huizen waarin de illuminati leven één en ander boekje opgeslagen ligt die de echte geschiedenis van de mensheid bevat. Een geschiedenis die doorspekt is met verloren beschavingen... en aliens. Veel aliens hebben een hand in ons onstaan.

Nu nog eigenlijk, we worden bestuurd door aliens (interdimensionelen) aan de top, die ons willen gebruiken voor hun eigen doeleinden.

Maar we hebben ook steun van positieve aliens die het controlesysteem waar de mensheid inzit helpen te ontmantelen.

JBM 10 september 2013 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6796442)
Inderdaad, de evolutietheorie is pure bullshit, en dat is bewezen. Er zijn vondsten die de evolutietheorie radicaal tegenspreken

In tegendeel het is de evolutietheorie die (tot hiertoe) onomstotelijk bewezen is. Wat zouden die bewijzen tegen dan wel zijn?

exodus 10 september 2013 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6796449)
In tegendeel het is de evolutietheorie die (tot hiertoe) onomstotelijk bewezen is. Wat zouden die bewijzen tegen dan wel zijn?

Zijn al uitvoerig besproken in de evolutiedraad. Het bewijs is er. Zeker als je alle cases optelt zie je dat er een kennisfilter aan het werk is.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4492

parcifal 10 september 2013 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6796474)
Zijn al uitvoerig besproken in de evolutiedraad. Het bewijs is er. Zeker als je alle cases optelt zie je dat er een kennisfilter aan het werk is.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4492


Ik herinner me vooral een aantal cases die jij triomfantelijk naar voren bracht en die binnen de korste keren, na een beetje amateuristisch opzoekwerk, zo lek geprikt waren als een ballon vol gaatjes.

Dat was in elk geval de consensus. Maar jouw cognitieve bias is zo groot dat je dat wel moet ontkennen en wit zwart moet noemen.

Je doet me vaak denken aan de verkoper uit de Dead Parrot Sketch :

Citaat:

Klant : This parrot is stone dead.,
Verkoper : No, no, it's resting. Remarkable bird the norwegian blue, beautifull plumage.... :lol:
iedereen kan zien dat de parrot dood is, maar Exodus blijft bij hoog en laag beweren dat hij slaapt en wat voor een prachtige vogel het is. :lol: :lol:

JBM 10 september 2013 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6796486)
Ik herinner me vooral een aantal cases die jij triomfantelijk naar voren bracht en die binnen de korste keren, na een beetje amateuristisch opzoekwerk, zo lek geprikt waren als een ballon vol gaatjes.

Dat was in elk geval de consensus. Maar jouw cognitieve bias is zo groot dat je dat wel moet ontkennen en wit zwart moet noemen.

Meer is daar volgens mij inderdaad niet over te zeggen. Indien wel, zetten we de discussie best voort in die draad denk ik.

exodus 10 september 2013 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6796486)
Ik herinner me vooral een aantal cases die jij triomfantelijk naar voren bracht en die binnen de korste keren, na een beetje amateuristisch opzoekwerk, zo lek geprikt waren als een ballon vol gaatjes.

Dat was in elk geval de consensus. Maar jouw cognitieve bias is zo groot dat je dat wel moet ontkennen en wit zwart moet noemen.

Er is geen enkele case gedebunked. Ik herinner me vooral dat jullie, vooral met jou op kop, steeds controversielere alternatieve theorieen moesten omarmen om aan de feiten te blijven voldoen die naar boven kwamen (remember homo erectus in Amerika 250.000 jaar geleden die ook tekeningen kon maken). Enzovoort.

Om nog maar te zwijgen over de foute debunkingen die ik heb moeten aankaarten van de sceptici (boule en valois).

De enige case die ik trouwens zelfs aagebracht heb is die waar ik naar boven verwezen heb met een link. Alle andere cases waren deze waar de sceptici ze er zelf uitkozen, hetzijn van een bron, hetzij van de site van cremo, en waar ik dan ook deskundig de puntjes op de i gezet heb. Op die post van mij is er nooit enig relevant weerwoord gekomen. Kan ook niets anders, want het is tot op de bodem uitgespit, alles staat er wat er moet staan.

JBM 10 september 2013 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6796620)
Er is geen enkele case gedebunked. Ik herinner me vooral dat jullie, vooral met jou op kop, steeds controversielere alternatieve theorieen moesten omarmen om aan de feiten te blijven voldoen die naar boven kwamen (remember homo erectus in Amerika 250.000 jaar geleden die ook tekeningen kon maken). Enzovoort.

Omdat er gewoonweg niets te debunken viel, zeker niet wat de Hueyatlaco case betreft, die enkel in uw brein een argument tegen de evolutie blijkt te zijn.

Citaat:

De enige case die ik trouwens zelfs aagebracht heb is die waar ik naar boven verwezen heb met een link. Alle andere cases waren deze waar de sceptici ze er zelf uitkozen, hetzijn van een bron, hetzij van de site van cremo, en waar ik dan ook deskundig de puntjes op de i gezet heb. Op die post van mij is er nooit enig relevant weerwoord gekomen. Kan ook niets anders, want het is tot op de bodem uitgespit, alles staat er wat er moet staan.
Geen idee naar welke post je hier verwijst. Dat je "de puntjes op de i" zou gezet hebben vind ik wel een erg lachwekkend statement. Telkens als er iemand de moeite deed om eens serieus op een bepaalde zaak in te gaan werd dit van jouw kant niet meer beantwoord en werd gewoon een nieuw "argument" gepost.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be