Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Het Oosten 9 november 2017 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8568363)
Ik ga de politie van Bristol niet lastig vallen omdat gij dat eist. Snapt gij dat?

Uw redenering is zo krom, dat ze u in de staart bijt.

Om te bewijzen dat aliens bestaan begint gij nu te eisen dat anderen contact opnemen met buitenlandse politiediensten... Dat is krankzinnig!

Nochtans is het héél eenvoudig om de meest rabiate ongelovige te overtuigen: toon een alien! Of een neergestorte ufo, da's ook goed.

Als ik mijne buur wil overtuigen dat een blauwe auto heb, dan toon ik hem mijne blauwen auto. Ik ga niet van hem eisen: contacteer eens de politie van bristol ....

Ik eis niets. Ik vraag alleen dat wanneer iemand oreert dat een filmpje fake is, dat hij dan ook onderbouwt waarom het fake is. En als hij dit niet kan of niet wil, dan moet hij zijn mond houden.

praha 9 november 2017 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8568172)
Eigenlijk kunt u dit niet zeggen. U zou eerst moeten checken bij de politie in Bristol. En als zij van niets zouden weten, dan is de kans zeer groot dat het fake is.

Ik stel gewoon een vraag en u geeft een onbesuisd antwoord.

Let wel, van debunkers is dit niet zo abnormaal. Maar toch.

Waarom reageer je op een post van ruim een maand geleden over een vermeende enkele waarneming ?

Ik dacht dat we bij cometa gebleven waren..
...en ik had graag van jou geweten hoe ( buiten hun wishfull-thinking om ) dat wel heel selecte gezelschap aan de conclusie komt dat buitenaardse hypothese de meest waarschijnlijke zou zijn.
Uit welke feiten moet dat precies blijken ?

praha 9 november 2017 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 8568025)
Heb je Men in Black niet gezien?

Iedere keer dat er getuigenissen en concrete bewijzen zijn, worden we gehersenspoeld zodat we dit vergeten.

ja zeker 8-)
MIB kwam blijkbaar als geroepen al is ie oorspronkelijk wat ironisch (door het dolkomisch) bedoeld volgend de in de x-file bedoelde suggestie van de term

Voor de true believers zal het misschien nog te min weergegeven zijn en een poging als cover-up door het te ridiculiseren.

Het Oosten 9 november 2017 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8568399)
Waarom reageer je op een post van ruim een maand geleden over een vermeende enkele waarneming ?

Ik dacht dat we bij cometa gebleven waren..
...en ik had graag van jou geweten hoe ( buiten hun wishfull-thinking om ) dat wel heel selecte gezelschap aan de conclusie komt dat buitenaardse hypothese de meest waarschijnlijke zou zijn.
Uit welke feiten moet dat precies blijken ?

Lees het Cometa-rapport. Misschien zal u een licht dagen.

En mocht u het niet weten, er staat ook een Nederlandse versie op het internet.

praha 9 november 2017 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8568386)
Ik eis niets. Ik vraag alleen dat wanneer iemand oreert dat een filmpje fake is, dat hij dan ook onderbouwt waarom het fake is. En als hij dit niet kan of niet wil, dan moet hij zijn mond houden.

...gezien zowat 99% fake blijkt of totaal uit elke context gerukt zou het misschien eerder raadzaam zijn dat diegenen die zich willen bedienen van zulke filmpjes het eerst even checken

praha 9 november 2017 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8568410)
Lees het Cometa-rapport. Misschien zal u een licht dagen.

Het lezen ervan brengt geen raad... nu jij weer
Uit wat moet dat blijken ?

Het Oosten 9 november 2017 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8568414)
Het lezen ervan brengt geen raad... nu jij weer
Uit wat moet dat blijken ?


praha 9 november 2017 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8568419)

Ah dan moet ik maar blind zijn of slecht ziend hé
Wijs me het stuk waar zo'n vermeend feit staat even aan, wil je

kiko 9 november 2017 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8568260)
Ja natuurlijk. Vaneiges. Ik stelde de vraag of het filmpje echt was of fake. Niet?

Bijgevolg: als men beweert dat het fake is (Zoals de poster deed. Hij was als de kippen bij om dit te beweren...), ja dan moet men wel met goede argumenten afkomen om dit te staven. En dat doet de poster niet. Hij wauwelt zo maar wat an dat het fake is. Maar waarop steunt hij zich om dit zo maar te beweren? Op niet veel zo te zien. Typisch voor debunkers.

Kortom: de enige manier om het te weten of het filmpje al dan niet echt is, is contact op te nemen met de politie van Bristol in plaats van onmiddellijk een grote mond open te trekken en goedkoop te oreren van: 'het filmpje is fake'. En als men niet bereid is dit te doen, dan houdt men toch maar best zijn mond op dit punt.

Zoveelste poging tot omdraaien van de bewijslast.

Dit is ongeveer zoals het hier al jaren gaat:

1. Believer post het één of ander wazig of onduidelijk filmpje waar je eigenlijk niets zinnigs kunt over zeggen, maar hij beweert of insinueert desondanks dat het hier aliens betreft.

2. Kritisch iemand vraagt waarom de believer eigenlijk denkt dat het hier over aliens gaat, want je kunt niets zinnigs zeggen op basis van het fragment.

3. Believer beweert dan maar dat rest maar moet ontkrachten dat het niet om aliens gaat.

Zo is het gemakkelijk uiteraard.

Nu, ik begrijp de believers wel ergens. Meer dan spelen met bewijslast en spelen met woorden kunnen ze niet, want na tientallen jaren hebben ze nog steeds slechts een lege doos.

kiko 9 november 2017 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8568410)
Lees het Cometa-rapport. Misschien zal u een licht dagen.

En mocht u het niet weten, er staat ook een Nederlandse versie op het internet.

Het Cometa rapport klinkt heel gewichtig, maar is géén officieel document of standpunt.

Het is een gewichtig klinkend rapport afkomstig van een hobbyclubje van ufologen dat uiteindelijk niets nieuws naar voor brengt.

De zoveelste lege doos...

geertvdb 10 november 2017 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8568386)
Ik eis niets. Ik vraag alleen dat wanneer iemand oreert dat een filmpje fake is, dat hij dan ook onderbouwt waarom het fake is. En als hij dit niet kan of niet wil, dan moet hij zijn mond houden.

Kunt ge misschien eens een voorspelling maken? Welk jaar denkt ge dat ge met een alien kunt afkomen?

Het Oosten 10 november 2017 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8568557)
Kunt ge misschien eens een voorspelling maken? Welk jaar denkt ge dat ge met een alien kunt afkomen?

U vergeet wellicht nog -de meeste mensen schijnen dit eveneens niet te weten- dat er naast Ufo's ook Uso's zijn die zich manifesteren : Unidentified submerged objects. Heel wat nationale militaire marines worden met deze objecten geconfronteerd. Al een hele poos. Het probleem is dat deze Uso's zo diep kunnen duiken dat ze buiten het bereik vallen van de huidige meest gesofistikeerde (atoom)onderzeeërs.

Merk op dat u dat ook had kunnen weten. Indien u goed geïnformeerd was geweest. Maar ja, daar wringt meestal het schoentje bij de niet zo ijverige debunkers

Het Verzet 10 november 2017 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8568260)
Ja natuurlijk. Vaneiges. Ik stelde de vraag of het filmpje echt was of fake. Niet?

Bijgevolg: als men beweert dat het fake is (Zoals de poster deed. Hij was als de kippen bij om dit te beweren...), ja dan moet men wel met goede argumenten afkomen om dit te staven. En dat doet de poster niet. Hij wauwelt zo maar wat an dat het fake is. Maar waarop steunt hij zich om dit zo maar te beweren? Op niet veel zo te zien. Typisch voor debunkers.

Kortom: de enige manier om het te weten of het filmpje al dan niet echt is, is contact op te nemen met de politie van Bristol in plaats van onmiddellijk een grote mond open te trekken en goedkoop te oreren van: 'het filmpje is fake'. En als men niet bereid is dit te doen, dan houdt men toch maar best zijn mond op dit punt.

Hier is er nog zo eentje: https://youtu.be/lDUbzHNiCtg

Het Oosten 10 november 2017 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8568821)
Hier is er nog zo eentje: https://youtu.be/lDUbzHNiCtg

Toch maar eerst eens informeren bij de politie van Bristol. En dan kunt u nog altijd eens terugkomen om ons te vertellen of het vorige filmpje al dan niet klopt. Dat lijkt me het verstandigste.

geertvdb 10 november 2017 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8568813)
U vergeet wellicht nog -de meeste mensen schijnen dit eveneens niet te weten- dat er naast Ufo's ook Uso's zijn die zich manifesteren : Unidentified submerged objects. Heel wat nationale militaire marines worden met deze objecten geconfronteerd. Al een hele poos. Het probleem is dat deze Uso's zo diep kunnen duiken dat ze buiten het bereik vallen van de huidige meest gesofistikeerde (atoom)onderzeeërs.

Merk op dat u dat ook had kunnen weten. Indien u goed geïnformeerd was geweest. Maar ja, daar wringt meestal het schoentje bij de niet zo ijverige debunkers

Dit is niet het antwoord op mijn vraag. Geen probleem. Ik stel ze gewoon opnieuw:

Kunt ge misschien eens een voorspelling maken? Welk jaar denkt ge dat ge met een alien kunt afkomen?

Het Oosten 10 november 2017 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8568911)
Dit is niet het antwoord op mijn vraag. Geen probleem. Ik stel ze gewoon opnieuw:

Kunt ge misschien eens een voorspelling maken? Welk jaar denkt ge dat ge met een alien kunt afkomen?


Dat hoef ik niet eens meer te doen. Uhouse maakte al een tijdje geleden een schets van de E.B.E. 'J-Rod'.




J-Rod



https://m.youtube.com/watch?v=Pop9zHJbkEk

Pandareus 10 november 2017 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8568215)
Toch wel. De poster beweert bij hoog en bij laag dat het filmpje fake is. Hij weet dit echter niet echt zonder eerst gecheckt te hebben bij de politie van Bristol. Maar dat doet hij niet. Dus kan hij hoegenaamd niet weten of het filmpje echt of fake is . En bijgevolg kan hij ook niet zulke bewering zo maar gratuit uit zijn mouw schudden.

Heeft Jan van den Berghe soms Het Oosten zijn account gekraakt ? :?

geertvdb 10 november 2017 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8568950)
Dat hoef ik niet eens meer te doen. Uhouse maakte al een tijdje geleden een schets van de E.B.E. 'J-Rod'.




J-Rod



https://m.youtube.com/watch?v=Pop9zHJbkEk

Dit is niet het antwoord op mijn vraag. Geen probleem. Ik stel ze gewoon opnieuw:

Kunt ge misschien eens een voorspelling maken? Welk jaar denkt ge dat ge met een alien kunt afkomen?

Het Oosten 10 november 2017 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8568959)
Dit is niet het antwoord op mijn vraag. Geen probleem. Ik stel ze gewoon opnieuw:

Kunt ge misschien eens een voorspelling maken? Welk jaar denkt ge dat ge met een alien kunt afkomen?


Dat hoef ik niet eens meer te doen. Uhouse maakte al een tijdje geleden een schets van de E.B.E. 'J-Rod'.




J-Rod



https://m.youtube.com/watch?v=Lo2t1g1x-pw

Het Oosten 10 november 2017 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8568958)
Heeft Jan van den Berghe soms Het Oosten zijn account gekraakt ? :?


Dat is hoogst onwaarschijnlijk. Maar ooit zult u mijn account kraken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be