Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2006 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131)
-   -   Auto en woning VB'er Bruno Valkeniers beklad (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58072)

ilfalco 4 september 2006 13:55

Auto en woning VB'er Bruno Valkeniers beklad
 
Auto en woning VB'er Bruno Valkeniers beklad
Bruno Valkeniers (VB) heeft zondagnacht bezoek gekregen van vandalen. Ze beschadigden zijn wagen en besmeurden de gevel van zijn woning in Wilrijk met ketchup.
Het Vlaams Belang zegt in een mededeling het incident te betreuren en dat het niet hoopt dat hiermee de toon van de verkiezingscampagne is gezet. Het parket van Antwerpen is een opsporingsonderzoek gestart.
De vandalen die het op de woning van Valkeniers aan de Dennenlaan hadden gemunt, probeerden ook een verkiezingsbord dat aan een balkon was bevestigd, in brand te steken.

Valkeniers (51), voormalig directeur van Hesse Noord Natie en gewezen voorzitter van het Algemeen Nederlands Zangverbond, zette dit jaar zijn eerste stappen in de politiek. Bij de verkiezingen van 8 oktober is hij in Antwerpen lijsttrekker voor de provincieraadsverkiezingen en samen met Gerolf Annemans lijstduwer voor de gemeenteraadsverkiezingen.

bron webstek GVA

linkse terreur... En dan zijn het diezelfde hatelijken die zich afvragen waarom sommige mensen niet durven uitkomen voor hun VB sympathieen.
Linkse terreur en broodroof. Dat is Belgie.

Jong N-VA'er 4 september 2006 13:59

Rood... te merken aan het kladmateriaal: ketchup.

Jong N-VA'er 4 september 2006 14:00

Ik heb t ****** op rode partijen!:D

Fozzie 4 september 2006 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1950406)
Auto en woning VB'er Bruno Valkeniers beklad
Bruno Valkeniers (VB) heeft zondagnacht bezoek gekregen van vandalen. Ze beschadigden zijn wagen en besmeurden de gevel van zijn woning in Wilrijk met ketchup.
Het Vlaams Belang zegt in een mededeling het incident te betreuren en dat het niet hoopt dat hiermee de toon van de verkiezingscampagne is gezet. Het parket van Antwerpen is een opsporingsonderzoek gestart.
De vandalen die het op de woning van Valkeniers aan de Dennenlaan hadden gemunt, probeerden ook een verkiezingsbord dat aan een balkon was bevestigd, in brand te steken.

Valkeniers (51), voormalig directeur van Hesse Noord Natie en gewezen voorzitter van het Algemeen Nederlands Zangverbond, zette dit jaar zijn eerste stappen in de politiek. Bij de verkiezingen van 8 oktober is hij in Antwerpen lijsttrekker voor de provincieraadsverkiezingen en samen met Gerolf Annemans lijstduwer voor de gemeenteraadsverkiezingen.

bron webstek GVA

linkse terreur... En dan zijn het diezelfde hatelijken die zich afvragen waarom sommige mensen niet durven uitkomen voor hun VB sympathieen.
Linkse terreur en broodroof. Dat is Belgie.

Van zo'n vandalenstreken neem ik afstand, ook al verschil je ernstig van mening, dan bekamp je elkaar met argumenten, niet met het beschadigen van privé-eigendom.

Links heeft echter niet het monopolie op vandalisme (het woord "terreur" is nogal overdreven, ik lees dat er met ketchup gegooid werd, niet met bommen of vliegtuigen). In Wervik werden de rolluiken van een homokoppel waarvan 1 man op komt voor Groen besmeurd met extreem-rechtse en homofobe slogans. Met was met verf en dat wast veel minder gemakkelijk af dan ketchup.

"Rechtse terreur" (om je eigen woorden te gebruiken) bestaat dus evenzeer.


ilfalco 4 september 2006 14:43

De wagen werd ook beschadigd en poging tot brandstischting. herinner je ook de wagen van FDW die gesloopt werd....

Ik denk dat verhouding van zulke gevallen rechts vs links. Wel eens 1 op 100
kunnen zijn. Net zoals in nederland waar men fortuyn letterlijk monddood maakte.

Ik vind dat men van uit welke hoek het ook komt zwaar moet bestraffen. Want in een democratie mot men vrij kunnen opkomen.

Als je gefrustreerd bent over het succes van je iedologische tegenstander zoek dan uit waar het fout gaat bij de eigen strekking. En steek je energie in
het overtuigen van de medemens.

Ook een voorbeeld uit de actualiteit is mexico waar links verhinderde dat
de democratisch verkozen president zijn openingsreden kon houden.

Ik vernam trouwens dat er op bepaalde plaatsen een ware campagne van beschadigingen en vandalisme tegenover VB kandidaten bezig is , met kogels in de brievenbussen en al. De media speelt net als bij fortuyn een grote rol in dat klimaat. het is weer wachten tot het uit de hand loopt.

Fozzie 4 september 2006 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1950567)

Ik denk dat verhouding van zulke gevallen rechts vs links. Wel eens 1 op 100
kunnen zijn. Net zoals in nederland waar men fortuyn letterlijk monddood maakte.

Ik vind dat men van uit welke hoek het ook komt zwaar moet bestraffen.

Zal wel liggen aan de perceptie, volgens mij houden de extreem-rechts geïnspireerde vandalenstreken en de extreem-links geïnspireerde vandalenstreken elkaar in evenwicht. Natuurlijk zal je als Vlaams Belanger meer klachten horen over "linkse vandalenstreken" en zal ik als Groene meer klachten horen over "rechtse vandalenstreken".

Ik geef je wel gelijk dat alle vandalenstreken (zowel links als rechts) moeten bestraft worden in overeenstemming met de ernst van de feiten.



Havana 4 september 2006 15:02

Citaat:

Auto en woning VB'er Bruno Valkeniers beklad
Schandalig & belachelijk.


PS: vergoedt het VB de schade bij zulke incidenten?

Internaut 4 september 2006 15:06

Valt af te keuren natuurlijk. Moest ik zo een bord zetten in mijn tuin had ik al lang een webcam erop gericht. Zo'n dingen gebeuren erg vaak bij Vlaams Belang mandatarissen en zulk klimaat word geschept wanneer men VB mandatarissen ontmenselijkt en uitmaakt voor al het vuil van de straat. Sommige labiele mensen vinden dit een goede daad omdat ze zo denken mee te strijden tegen het Vlaams Belang, ingegeven door de media
Bruno Valkeniers is verre van een racist en is een nieuwkomer

Mitgard 4 september 2006 15:59

wellicht opgezet spel.
als het VB maar het 'slachtoffer' van 'linkse haatcampagnes' kan spelen...

Tegendradigaard 5 september 2006 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1950887)
wellicht opgezet spel.
als het VB maar het 'slachtoffer' van 'linkse haatcampagnes' kan spelen...

Zeg is dat pijnlijk zo'ne metalen kop... ?

Amon_Re 5 september 2006 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 1952667)
Zeg is dat pijnlijk zo'ne metalen kop... ?

Iets tegen metalheads? We zijn allemaal geen mitgards zelle

Anna List 5 september 2006 10:02

even een beeetje of topic : is Bruno Valkeniers de broer van de VLD-voorzitter Valkeniers van ... Schoten ?!? ...

Duupje 5 september 2006 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1952890)
even een beeetje of topic : is Bruno Valkeniers de broer van de VLD-voorzitter Valkeniers van ... Schoten ?!? ...

Ja, hij is de broer van de Schotense VLD-voorzitter Paul Valkeniers.

Mamaloe 5 september 2006 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1950887)
wellicht opgezet spel.
als het VB maar het 'slachtoffer' van 'linkse haatcampagnes' kan spelen...

Mwah, ik denk geen opgezet spel. In Wilrijk trokken 16-jarige meisjes tijdens de vorige verkiezingen VB-affiches van de borden...

Je zou eerder kunnen zeggen dat het ongenoegen tov extreem-rechts écht is, en niet zomaar een opgezet toneelstukje van linkse activisten of zo...

Maar als die "poging tot brandstichting" echt waar is, dan vind ik het toch ook te ver gaan. Want natuurlijk haalt rechts ook dit soort streken uit, maar je moet wel érgens de grens trekken natuurlijk...

Djiezes 5 september 2006 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1950406)
Auto en woning VB'er Bruno Valkeniers beklad
Bruno Valkeniers (VB) heeft zondagnacht bezoek gekregen van vandalen. Ze beschadigden zijn wagen en besmeurden de gevel van zijn woning in Wilrijk met ketchup.
Het Vlaams Belang zegt in een mededeling het incident te betreuren en dat het niet hoopt dat hiermee de toon van de verkiezingscampagne is gezet. Het parket van Antwerpen is een opsporingsonderzoek gestart.
De vandalen die het op de woning van Valkeniers aan de Dennenlaan hadden gemunt, probeerden ook een verkiezingsbord dat aan een balkon was bevestigd, in brand te steken.

Valkeniers (51), voormalig directeur van Hesse Noord Natie en gewezen voorzitter van het Algemeen Nederlands Zangverbond, zette dit jaar zijn eerste stappen in de politiek. Bij de verkiezingen van 8 oktober is hij in Antwerpen lijsttrekker voor de provincieraadsverkiezingen en samen met Gerolf Annemans lijstduwer voor de gemeenteraadsverkiezingen.

bron webstek GVA

linkse terreur... En dan zijn het diezelfde hatelijken die zich afvragen waarom sommige mensen niet durven uitkomen voor hun VB sympathieen.
Linkse terreur en broodroof. Dat is Belgie.

Laffe streek. Zo bestrijd je geen politieke partij.

Djiezes 5 september 2006 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1952890)
even een beeetje of topic : is Bruno Valkeniers de broer van de VLD-voorzitter Valkeniers van ... Schoten ?!? ...

yep

StevenNr1 5 september 2006 12:16

Who cares, die mens heeft geld genoeg en hij is voor de verkeerde hé (wat natuurlijk te maken heeft met het feit dat hij geld genoeg heeft) 8)

LeMmOnN 5 september 2006 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes (Bericht 1953356)
Laffe streek. Zo bestrijd je geen politieke partij.

In Belziek toch al jaren... :lol::twisted:

Jolly Roger 5 september 2006 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1950887)
wellicht opgezet spel.
als het VB maar het 'slachtoffer' van 'linkse haatcampagnes' kan spelen...

Gelukkig maar dat die schandalen van de linkse PS geen "slachtofferrol" toebedeeld krijgen ... :roll:

lantjes 5 september 2006 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1953404)
Who cares, die mens heeft geld genoeg en hij is voor de verkeerde hé (wat natuurlijk te maken heeft met het feit dat hij geld genoeg heeft) :8)

en dan verdraagzaamheid prediken....ben beschaamd in uw plaats....


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be