Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Micele 29 september 2010 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5006174)
==> NEXT

Citaat:

The investigating police officer could not provide an adequate explanation for the damage. He noted that there was no damaged paint, and no animal hair, feathers, or blood, evident on the damaged area of the car. NUFORC has passed the case along to Mr. Sam Maranto, Illinois State Director for the Mutual UFO Network (“MUFON”), for follow-up investigation.

We have no reason to believe that the incident was UFO-related, but we have no explanation for how the extensive damage to the car could have occurred. If any of the visitors to our site have ever witnessed this type of damage to a car, we would welcome comments or suggestions.
Dus gij ook al niet ? :-)

Bovenbuur 29 september 2010 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5006228)
Dus heb je geen verklaring.

Ik heb, zeker ik persoonlijk als leek, geen sluitende, in experimenten bewezen verklaring voor het optreden van ongebruikelijke details in een heleboel verschillende zaken.

Dit betekent niet dat ik dan ga beweren dat het een god/een alien/een kaboutertje was. Het is heel makkelijk, tuurlijk, je hoeft namelijk zelf met geen enkele verklaring te komen, die aliens zullen vast zo hun manieren en redenen hebben om in een willekeurige auto een willekeurige deuk te slaan met enigzins ongebruikelijke details. Daar hoef je dan verder niks over te zeggen. Aliens verklaren daarmee alles. "Papa, waarom zijn de bergen zo hoog?" "Omdat de aliens ze zo gemaakt hebben zoontje. Of wilde er hier iemand beweren dat hij precies en stap voor stap kan aantonen hoe exact deze vallei zou kunnen ontstaan uit plaattectoniek?"

Daarom kan en mag je niet aannemen dat het wel aliens (of goden, of kaboutertjes) geweest zullen zijn als je iets niet kan verklaren, en zeker niet als je alleen een beetje moeite hebt met net een paar details verklaren. Er is hier geen bewijs of zels maar een logische redenering die in de richting van aliens wijst. Wat dat betreft staat mijn geld op de kaboutertjes.

fox 29 september 2010 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5006228)
Dus heb je geen verklaring.


Kijk vooral naar de alle (deur)spleten die staan nog perfect gelijk "voordien", en alles wat geen metaal is blijkbaar totaal (direct) onbeschadigd:
- lak
- lange spoiler zijkant onderaan is van kunststof.
- deurgrepen ook denk ik.
- klein pinkerlicht in spatbord links vooraan.
- ...

Dat de zijspiegel er nog amper aanhangt zullen we maar buiten beschouwing laten zeker?

Natuurlijk kan je geen sluitende verklaring geven op basis van een foto en een verhaaltje van een verwarde getuige. Er zijn zoveel mogelijke verklaringen, maar dat sommigen op dit forum het direct gaan zoeken in het bovennatuurlijk is weer veelzeggend.

Bovenbuur 29 september 2010 11:07

Dat de deurspleten nog enigzins goed staan is overigens wel logisch, daar zit een balk achter van de kooiconstructie (voor zover je daarvan kan spreken in gewone personenauto's).

Micele 29 september 2010 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5006250)
Dat de zijspiegel er nog amper aanhangt zullen we maar buiten beschouwing laten zeker?

Neen, zeker niet, want die zijspiegel is totaal onbeschadigd en toch zijn enkel de metalen vijzen los, straf he. Trouwens als ge goed kijkt op spiegelhoogte heeft ook de metalen A-stijl een "deuk".
En het kunstof plaatje -rond de rest van de spiegelbouten- wat door de hangende spiegel vrijkomt is ook onbeschadigd.

Dus ergens een zijdelings effect wat enkel metaal = staal aantast, durf ik te stellen. (velgen zijn uit aluminium of - legering)

Micele 29 september 2010 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5006260)
Dat de deurspleten nog enigzins goed staan is overigens wel logisch, daar zit een balk achter van de kooiconstructie (voor zover je daarvan kan spreken in gewone personenauto's).

Ze reed wel aan 70 kmh toen het gebeurde... en er zijn 2 diepere vervormingen. En best lees je de tekst eens aandachtig.
Die vrouw is helemaal niet verward, eerder zeer rationeel:

Citaat:

The entire left side of my car appears to be scorched but no paint was removed.

I was driving 40-45 miles per hour heading north toward I-94 East towards Chicago on Lake Cook Road. While I was in the middle lane, I felt a nudge on the left of my car which made my car shift to the right. I did not swerve out of the lane and gained control back quickly.

I slowed down and as I got my bearings, I realized that my left side mirror was knocked off and so I turned right onto Revere Drive and put on my hazard lights.

I got out of the car and saw that I had several dents on the side of my car. There were two that were deeper and larger than the others; one was located in front of the rear wheel and the other was in the center of the driver door.

I called 911 to file a police report and the officer said that I was side swiped by another car but, there were not any cars around me before or after the hit and also there were no paint scratches from other cars on my car.
Lijkt me ook op een rustige drievaksweg met middenberm, zij reed ca. 70 kmh op het middenvak en de schade was links.
Dus al er al "iets" van links komt was het van redelijk ver... (van rijvakken tegenverkeer aande andere kant van de middenberm ? ) en een ander voertuig kunnen we uitsluiten niet ?

Micele 29 september 2010 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5006250)
Natuurlijk kan je geen sluitende verklaring geven op basis van een foto en een verhaaltje van een verwarde getuige. Er zijn zoveel mogelijke verklaringen, maar dat sommigen op dit forum het direct gaan zoeken in het bovennatuurlijk is weer veelzeggend.

Waar lees je dat van die verwarde getuige, ze beschrijft alles rationeel en bleef zeer kalm, natuurlijk was ze stomverbaasd hoe zoiets kan gebeuren "uit het niets", zoals ze het beschreef.

Als er zoveel mogelijke verklaringen zijn, geef me dan eentje waar we verder mee kunnen. Lees wel de ganse tekst nog eens door.

Bovenbuur 29 september 2010 11:32

O, ik trek die kaboutertjes trouwens terug, het was waarschijnlijk een kudde teruggekloonde dinosaurussen (zwanosaurus rex ofzo) die tegen de auto aan renden (of vlogen). Het ontbreken van zowel krassen als bloed word verklaard door een dikke laag veren.

Bovenbuur 29 september 2010 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5006294)
Waar lees je dat van die verwarde getuige, ze beschrijft alles rationeel en bleef zeer kalm, natuurlijk was ze stomverbaasd hoe zoiets kan gebeuren "uit het niets", zoals ze het beschreef.

Als er zoveel mogelijke verklaringen zijn, geef me dan eentje waar we verder mee kunnen. Lees wel de ganse tekst nog eens door.

Jij kan uit haar eigen verhaal, zoals ze dat achteraf heeft opgeschreven, halen dat zij zeer kalm en rationeel (en een schadeexpert) was?

Cdude 29 september 2010 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5006269)
Neen, zeker niet, want die zijspiegel is totaal onbeschadigd en toch zijn enkel de metalen vijzen los, straf he. Trouwens als ge goed kijkt op spiegelhoogte heeft ook de metalen A-stijl een "deuk".
En het kunstof plaatje -rond de rest van de spiegelbouten- wat door de hangende spiegel vrijkomt is ook onbeschadigd.

Dus ergens een zijdelings effect wat enkel metaal = staal aantast, durf ik te stellen. (velgen zijn uit aluminium of - legering)

Hmmmmmmmm, metaal .....hmmmmmmmmm, magnetisch veld?

Bovenbuur 29 september 2010 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5006306)
Hmmmmmmmm, metaal .....hmmmmmmmmm, magnetisch veld?

Een tractorbeam.

Micele 29 september 2010 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5006298)
O, ik trek die kaboutertjes trouwens terug, het was waarschijnlijk een kudde teruggekloonde dinosaurussen (zwanosaurus rex ofzo) die tegen de auto aan renden (of vlogen). Het ontbreken van zowel krassen als bloed word verklaard door een dikke laag veren.

Tja, moeilijk om rationeel te zijn hé. ;-)

Jij vroeg toch iets waar er over te praten valt, neen ?
Blijkbaar begin je nu maar los te fantaseren. Mij eender.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur
Citaat:

Toon mij een ufo die ... iets anders moeilijks in een mooie vorm heeft gebogen en er valt over te praten.

Micele 29 september 2010 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5006308)
Een tractorbeam.

Leg uit, leg uit...

Zo´n schade aan een 70 kmh- rijdende metaalflank met kunstofonderdelen.

Dus vanuit de overkant van die brede 3+3 baan ?

Cdude 29 september 2010 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5006308)
Een tractorbeam.

die tract not pusht :-P

Micele 29 september 2010 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5006305)
Jij kan uit haar eigen verhaal, zoals ze dat achteraf heeft opgeschreven, halen dat zij zeer kalm en rationeel (en een schadeexpert) was?

Ja, als het verhaal klopt was ze als vrouw kalm, en de beschrijving is eerder rationeel.

en wat je tussen haakjes zet zeker niet.

Cdude 29 september 2010 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5006309)
Tja, moeilijk om rationeel te zijn hé. ;-)

Jij vroeg toch iets waar er over te praten valt, neen ?
Blijkbaar begin je nu maar los te fantaseren. Mij eender.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur

Citaat:

Toon mij een ufo die ... iets anders moeilijks in een mooie vorm heeft gebogen en er valt over te praten.
"Iets anders " hebben we al. Mogen we nu de UFO zien?
Vergeet nie't waar de F voor staat in UFO eh ;)

Bovenbuur 29 september 2010 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5006309)
Tja, moeilijk om rationeel te zijn hé. ;-)

Jij vroeg toch iets waar er over te praten valt, neen ?
Blijkbaar begin je nu maar los te fantaseren. Mij eender.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur
Toon mij een ufo die ... iets anders moeilijks in een mooie vorm heeft gebogen en er valt over te praten.


En die vraag blijft staan. Wat jij hebt laten zien is een deuk. Deze deuk heeft geen mooie vorm, er zit geen boodschap in. Deze deuk is niet onverklaarbaar door andere oorzaken dan een ufo. Er is geen bewijs, zou je dit als onverklaarbaar willen tellen, wat het niet is gezien het gewoon een deuk is, dat dit gedaan is door een ufo en niet door dinosaurussen, kaboutertjes, goden, gestoorde wetenschappers, zeemonsters of de illuminerende Bilderberger CIA. En weet je wat, die laatste eis mag je schrappen, ik neem genoegen met dat er "iets" aan de hand was. Ik neem geen genoegen met een deuk, die kan ik zelf ook maken. Met een rubber hamer, een stevig kussen en een hydraulische pers zou ik zelfs een heel eind in de richting komen van een deuk die nog netter is en de niet-metalen onderdelen nog minder aantast. Al zou ik dan wel die middenbalk aanpakken, die is tenslotte van metaal. Tuurlijk, dan moet je maar net de pech hebben om tegen mij aan te rijden, maar deuken zijn geen boodschappen van buitenaardse wezens.

Cdude 29 september 2010 11:47

Het was ....
Citaat:

Het Vdara hotel in Las Vegas is aangeklaagd omdat het een gast heeft verwond. Het gaat niet om een onhandige werknemer van het hotel maar om het gebouw zelf.

Het hotel is zo gevormd dat het als een soort zonnespiegel functioneert. Door de holle vorm van het gebouw worden zonnestralen op bepaalde momenten van de dag zo gereflecteerd dat ze op dezelfde plek samenkomen.

Ozonlaag

De advocaat van de getroffen gast heeft het vorige week zelf ondervonden. "Binnen dertig seconden begon de achterkant van mijn benen te branden", zegt de raadsman in The Daily Mail, "Mijn eerste gedachte was: Jezus, ze hebben de ozonlaag gesloopt!"

Het hotel heeft maatregelen aangekondigd om het effect tegen te gaan. Als tussenoplossing zijn alvast meer parasols bij het zwembad neergezet.

Bovenbuur 29 september 2010 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5006320)
Leg uit, leg uit...

Zo´n schade aan een 70 kmh- rijdende metaalflank met kunstofonderdelen.

Dus vanuit de overkant van die brede 3+3 baan ?

Hoe moet ik dat nou weten? UFO's zijn jouw expertise. Leg jij mij maar uit hoe een tractorbeam gebruikt kan worden om zo´n schade aan een 70 kmh- rijdende metaalflank met kunstofonderdelen te maken vanuit de overkant van die brede 3+3 baan. En wel in detail en stap voor stap graag.

Tot die tijd, mondje toe.

Bovenbuur 29 september 2010 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5006324)
die tract not pusht :-P

Die tract die auto helemaal binnenste buiten, beginnend aan de achterkant (misschien was haar rechterpaneel wel van kunststof). Ze mag van geluk spreken dat ze er maar zo kort in zat.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be