Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Peche 29 februari 2016 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8009510)
Signaal uit de ruimte ! :roll: tien korte radioflitsen , de signalen hebben een regelmaat die niet door enig bekend kosmisch verschijnsel veroorzaakt kan worden , de vreemde radiosignalen duren enkele milliseconden .Het laatste is van 14 mei 2014.....en de astronomen maken overuren....

Volgens mij zijn wij reeds bezocht door iets alien.

de vuile muilekoek 29 februari 2016 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8010747)
Natuurlijk, net zoals de bewering dat er blauw-oranje gestreepte ijsberen bestaan die op groene scootertjes rondrijden, ook maar een mening is.

Een mening waarvoor exact evenveel bewijs bestaat als voor de mening dat er aliens bestaan : geen.

Nog een mening .

Yog Sothoth 29 februari 2016 10:18

Grappig hoe sommigen denken dat ze door te zeggen "Dat is uw mening" denken dat ze geen ongelijk kunnen hebben, alsof dit een soort universeel bruikbare verlaat-de-gevangenis-zonder-betalen kaart is.

de vuile muilekoek 29 februari 2016 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 8010830)
Grappig hoe sommigen denken dat ze door te zeggen "Dat is uw mening" denken dat ze geen ongelijk kunnen hebben, alsof dit een soort universeel bruikbare verlaat-de-gevangenis-zonder-betalen kaart is.

Wel wel als gij dat zo ziet dat ik ongelijk heb ewel dan is dat zo hé ,,zijt ge nu content ? :roll: ik denk er het mijne van ik zoek veel zaken op het internet ,, alles mag inderdaad niet naar de buitenwereld ...dat heeft zo zijn redens ... en sommigen komen hier op forum hun targetje uitzoeken juist maar om tegen zijn schenen te schoppen ,,omdat ze zelf niets te vertellen hebben...:roll:

Peche 8 maart 2016 17:12

Heeft iemand op Netflix die docu gezien over aliens op de maan?
Mijn insight, wat als het man made is? Of wat als het niet eens iets is?

de vuile muilekoek 8 maart 2016 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8020645)
Heeft iemand op Netflix die docu gezien over aliens op de maan?
Mijn insight, wat als het man made is? Of wat als het niet eens iets is?

Voor de moment hebben we genoeg aliens van ons eigen soort:roll:

parcifal 8 maart 2016 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8020645)
Heeft iemand op Netflix die docu gezien over aliens op de maan?
Mijn insight, wat als het man made is? Of wat als het niet eens iets is?

Peche, gij verandert precies meer van avatar dan van onderbroek. :lol:

Peche 8 maart 2016 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8020669)
Peche, gij verandert precies meer van avatar dan van onderbroek. :lol:

Mijn avatars gaan diep, zeer diep.

parcifal 8 maart 2016 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8020673)
Mijn avatars gaan diep, zeer diep.

Aha, een verdoken Get Ready-fan.

Damned....:lol:

Peche 8 maart 2016 19:32

:lol: neen toch niet.
BTW die docu nu gezien? Of al gehoord van Apollo 20 missie?

Peche 9 maart 2016 10:04

dubbel

Peche 9 maart 2016 10:04

Als iemand Netflix heeft moet ge maar eens zien bij docu's naar "aliens on the moon".
Ik zag dat voor de lol, maar sommige stukken doen mij wel versteld kijken.
Is mankind already building on the moon? Of zijn het echt aliens?
Ik vond wel jammer dat ze er direct vijanden van maakten. Waarom zouden ze überhaupt vijandig zijn? Als ze iets wouden doen was dat toch al gebeurd?
Trouwens geen slecht thema nu er een nieuwe independence day aankomt, he?

praha 9 maart 2016 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8008088)
en wat of Aliens hun techniek verder ontwikkeld is en van radio signalen geen sprake meer is ?

Wie weet ... vraag het misschien aan Mambo die wist te zeggen dat China het allergrootste luister antenne ter grootte van meerdere voetbalvelden (32) gaat bouwen voor Aliens.

praha 9 maart 2016 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8008162)
Omdat debunkers hier (en overal) deze hypothese a priori uitsluiten en ontkennen.

laten we hier even halthouden hé
Juist : een hypothese zoals er 1001 in een dozijn zijn

Citaat:

En dat mogen we niet vermits we het niet echt weten.
De believers doen anders maar gretig op hoor... geen strobreed wordt er hen in de weg gelegd

Citaat:

En daaromhaal ik getuigen en opnames aan die deze onvoorzichtige ontkenning betwisten. Diegenen deze getuigenissen negeren, zijn niet goed bezig.
...wacht effe hé
Ge haalt dus getuigen en opnames boven ómdat ge meent dat debunkers het uitsluiten ontkennen.
Wat precies kunnen die getuigen en opnames dan bijbrengen ?


Citaat:

En dus, de (intellectuele) oneerlijkheid zou best eens van uw kant kunnen komen. Niet?
Neen de intelectule oneerlijkheid begint bij de aanname dat een verklaring in den trend van aliens ed méér waarschijnlijk zou moeten zijn...zelfs zo waarschijnlijk dat als andere verklaringen ontbreken ( en zelfs gegeven worden ) dát wel de verklaring moet zijn.
Die gaat verder op : getuigen en opnames zeggen ons dat... terwijl er niks uitvalt te maken

praha 9 maart 2016 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8008166)
Niet als men personen kan aanhalen die ernstig en rationeel denken (astronauten, luchtmachtpiloten, piloten uit de burgerlijke luchtvaart, en dergelijke). Men kan hun belevenissen zo maar niet wegzetten als zijnde prietpraat. Als men dit doet, is men zeer onkritisch bezig.

Dit is een drogreden van de bovenste plank, Het Oosten
astronauten, luchtmachtpiloten ed kunnen best wel rationele mensen zijn ( alhoewel ... vergeleken met wie dan ? ) maar ze weten geen zak meer over het buitenaardse dan Jan met de Pet op... noch zijn ze onfeilbaar...onderzoek toont zelfs aan dat juist die personen het best in de maling genomen kunnen worden door iets dat buiten hun vrij grote expertise valt.

...en prietpraat ?
Er is hier niemand die beweert dat die gasten (bewust) liegen of wat staan te zeveren hé
Hun ervaringen zijn zo echt als ze maar kunnen zijn ... voor hen
De vraag is enkel wat we daar uit denken te kunnen besluiten.

praha 10 maart 2016 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8008186)
In die zin zijn ze rationeel dat een piloot met een x-aantal vlieguren vliegende tuigen kan ontwaren die hij nergens kan thuisbrengen, ze kan onderscheiden van luchtballons (...!), tuigen die zeer snel (want deze getuigenis komt ontzettend vaak voor) kunnen versnellen, soms kolossaal groot blijken te zijn (ook een veelvuldige constatatie), enz.

Alleen als dat 'binnen' bepaalde ervaringsgrenzen valt.
Er zijn cases genoeg bekend waaruit bleek dat de piloot voor de zot werd gehouden door een eigen reflectie (bv boven water) : zoiets reageert natuurlijk erg snel en lijkt zich intelligent te gedragen

Citaat:

Getuigenissen die dan nog versterkt worden door het feit dat de co-piloot dezelfde waarnemingen doet en meer dan eens zelfs de stuards en de passagiers. Zulke getuigenissen kunnen we nu eenmaal niet negeren.
Fout !
Die worden niet gesterkt enkel bevestigd.
Moest het zijn dat de rest die ervaring niet deelde dan ging je eerste 'argument' al niet meer op

Citaat:

Het kunnen natuurlijk allemaal hallucinaties geweest zijn van deze mensen (en het zijn er heel wat én overal ter wereld). Maar de kans hiertoe is eerder uitermate klein te noemen.
stroman

ge bedoelt : uitermate groot ?
Nogal wiedes dat er nogal veel vreemds te bespeuren valt naar gelang het drukker wordt daarboven

praha 10 maart 2016 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8008667)
"Niets uitsluiten" is de boodschap.

https://m.youtube.com/watch?v=2pw13F7ahjY

Smurfen dan ook niet hé... beetje consequent blijven hé

praha 10 maart 2016 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8010365)
Dus volgen u zijn de mensheid heel alleen in het universum allemaal zo toevallig ... :roll:

Er valt niet zoveel te vertellen over kans daarop ... er valt wel heel veel te vertellen over de kans dat we bereikbaar, laat staan te vinden (of interessant genoeg ) zouden zijn

praha 10 maart 2016 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8021248)
Als iemand Netflix heeft moet ge maar eens zien bij docu's naar "aliens on the moon".
Ik zag dat voor de lol, maar sommige stukken doen mij wel versteld kijken.
Is mankind already building on the moon? Of zijn het echt aliens?
Ik vond wel jammer dat ze er direct vijanden van maakten. Waarom zouden ze überhaupt vijandig zijn? Als ze iets wouden doen was dat toch al gebeurd?
Trouwens geen slecht thema nu er een nieuwe independence day aankomt, he?

Peche, waarom kijkt gij toch naar zoveel van dien brol ?
Allez ik vind dat ook best leuk maar blijkbaar _ge geeft het ook hier ergens impliciet te kennen _ zijt ge nogal makkelijk in de lurven te leggen

Peche 10 maart 2016 10:16

Nee nee, ik ga helemaal niet akkoord met die docu.
Dat is allemaal menselijk. Maar als ik mijn theorie deel zal je daar meer zicht op hebben.
Ooit Praha, ooit.

Het Oosten 20 maart 2016 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8022418)
Nee nee, ik ga helemaal niet akkoord met die docu.
Dat is allemaal menselijk. Maar als ik mijn theorie deel zal je daar meer zicht op hebben.
Ooit Praha, ooit.

In ieder geval, deze Canadese ex-minister windt er geen doekjes om !

https://m.youtube.com/watch?v=5N3y0goXPZw


Een leugenaar ? Een fantast?

Yog Sothoth 20 maart 2016 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8033855)
In ieder geval, deze Canadese ex-minister windt er geen doekjes om !

https://m.youtube.com/watch?v=5N3y0goXPZw


Een leugenaar ? Een fantast?

Hij vertelt niks dat je niet terugvindt in de typische UFO mythologie, gewoon de standaard herkauwde opgewarmde kost. Als hij nu eens effectief bewijs had, in plaats van alleen wat woorden...

Het Oosten 20 maart 2016 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 8033912)
Hij vertelt niks dat je niet terugvindt in de typische UFO mythologie, gewoon de standaard herkauwde opgewarmde kost. Als hij nu eens effectief bewijs had, in plaats van alleen wat woorden...

En waarom zou hij dát wel doen. De man heeft er absoluut niets mee te winnen met zulke praat te vertellen. Zeker niet in zijn positie. Tenzij dat hij een fabulator is, zie ik niet goed in waarom hij ronduit zulke dingen poneert. Of het zou moeten waar zijn hetgeen hij vertelt.

Ik stel de vraag maar.

Another Jack 20 maart 2016 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8033923)
En waarom zou hij dát wel doen. De man heeft er absoluut niets mee te winnen met zulke praat te vertellen. Zeker niet in zijn positie. Tenzij dat hij een fabulator is, zie ik niet goed in waarom hij ronduit zulke dingen poneert. Tenzij... dat wat hij vertelt waar zou kunnen zijn.

We mogen niks uitsluiten, ook niet het feit dat die man wilde zalm kweekt in zijn jacuzzi.

Het Oosten 20 maart 2016 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8033925)
We mogen niks uitsluiten, ook niet het feit dat die man wilde zalm kweekt in zijn jacuzzi.

U probeert steeds weer het hele ufo-verhaal in het belachelijke te trekken omdat het niet past in uw denkkader. Zwak.

Another Jack 20 maart 2016 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8033928)
U probeert steeds weer het hele ufo-verhaal in het belachelijke te trekken omdat het niet past in uw denkkader. Zwak.

We mogen toch ook het belachelijke gehalte van al die verhalen niet uitsluiten?

Het Oosten 20 maart 2016 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8033931)
We mogen toch ook het belachelijke gehalte van al die verhalen niet uitsluiten?

Ik zie niet in wat daar belachelijk aan is. Noch minder vermoed ik dat de ex-minister zich belachelijk wil maken. Want hij steekt hier wel behoorlijk zijn nek uit. U maakt er zich véél te gemakkelijk van af.

Another Jack 20 maart 2016 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8033942)
kI zie niet in wat daar belachelijk aan is. Noch minder vermoed ik dat de ex-minister zich belachelijk wil maken. Want hij steekt hier wel behoorlijk zijn nek uit. U maakt er zich véél te gemakkelijk van af.

Ik ook niet, ik zeg alleen dat we niks mogen uitsluiten.

Wapper 20 maart 2016 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8033855)
In ieder geval, deze Canadese ex-minister windt er geen doekjes om !

https://m.youtube.com/watch?v=5N3y0goXPZw
Een leugenaar ? Een fantast?

U zegt het goed: een ex-minister in de jaren 60 van de vorige eeuw.
Seniliteit of dementie valt dus niet uit te sluiten.
Uw zoveelste "Appeal to Authority"...

parcifal 20 maart 2016 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8033942)
Ik zie niet in wat daar belachelijk aan is. Noch minder vermoed ik dat de ex-minister zich belachelijk wil maken. Want hij steekt hier wel behoorlijk zijn nek uit. U maakt er zich véél te gemakkelijk van af.

Ik mis nog altijd wat die speech meer te betekenen heeft dan de zoveelste 'I want to believe'-kreet van de zoveelste bekeerling.

Of is het nieuws voor je dat ook politici niet immuun zijn voor dat soort mentale 'infecties'?
Dat zou vreemd zijn.

Het Oosten 20 maart 2016 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8033944)
Ik ook niet, ik zeg alleen dat we niks mogen uitsluiten.

Nog eentje die zich in uw ogen 'belachelijk' maakt.

https://m.youtube.com/watch?v=HdB7WUfAP50

Yog Sothoth 20 maart 2016 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8033942)
Ik zie niet in wat daar belachelijk aan is. Noch minder vermoed ik dat de ex-minister zich belachelijk wil maken. Want hij steekt hier wel behoorlijk zijn nek uit. U maakt er zich véél te gemakkelijk van af.

Ik ga het nogmaals proberen duidelijk te maken: het maakt geen hol uit of hij een ex-minister is of iemand die achter de vuilkar loopt, dat verandert niks aan zijn geloofwaardigheid, maar dat lijkt maar niet in jouw dikke schedel door te willen dringen.

Wapper 21 maart 2016 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8033955)
Nog eentje die zich in uw ogen 'belachelijk' maakt.

https://m.youtube.com/watch?v=HdB7WUfAP50

En deze om nog eens goed te lachen :lol:

"Dr" Steven Greer!
https://youtu.be/2NB_wykPjyM

Peche 21 maart 2016 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8033855)
In ieder geval, deze Canadese ex-minister windt er geen doekjes om !

https://m.youtube.com/watch?v=5N3y0goXPZw


Een leugenaar ? Een fantast?

Ik weet het niet. Volgens mij is de alien nog meer alien dan we zouden durven vermoeden. Misschien wil je het niet weten eens je het te weten komt.

Het Oosten 21 maart 2016 13:07

/

Het Oosten 21 maart 2016 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 8034011)
Ik ga het nogmaals proberen duidelijk te maken: het maakt geen hol uit of hij een ex-minister is of iemand die achter de vuilkar loopt, dat verandert niks aan zijn geloofwaardigheid, maar dat lijkt maar niet in jouw dikke schedel door te willen dringen.

En wat ik u (tevergeefs) aan het verstand probeer te brengen, is dat al deze mensen waar ik al naar verwezen heb -zoals bijvoorbeeld deze Dr. Czysz_ die weet waarover hij het heeft - niet zo maar goedkoop kunnen weggezet worden als fantasten, duimzuigers, fabulators, mensen met te veel verbeelding en nog van dat kaliber.

Het zijn vaak mensen die gewerkt hebben als militair, als wetenschapper bij bedrijven, als piloot, astronauten, enz, enz. Kortom, vaak zeer nuchtere mensen die in hun al dan niet oude dag ronduit hun mening ventileren omdat ze vinden dat ze dit gewoon moeten doen. Veel hebben ze er trouwens niet bij te winnen.

U bent net zoals een van de vorige posters: u maakt het zich wat gemakkelijk. Gewoon omdat hetgeen zij te vertellen hebben past in uw voorstellingswereld.

Tenzij,... ja tenzij mensen zoals Dr. Czysz gewoon gefingeerde personen zijn. En dan houdt alles op natuurlijk. Maar sta me toe daaraan te twijfelen.

Het Oosten 21 maart 2016 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 8034011)
Ik ga het nogmaals proberen duidelijk te maken: het maakt geen hol uit of hij een ex-minister is of iemand die achter de vuilkar loopt, dat verandert niks aan zijn geloofwaardigheid, maar dat lijkt maar niet in jouw dikke schedel door te willen dringen.

(Foutje in vorig antwoord.)

En wat ik u (tevergeefs) aan het verstand probeer te brengen, is dat al deze mensen waar ik al naar verwezen heb -zoals bijvoorbeeld deze Dr. Czysz_ die weet waarover hij het heeft - niet zomaar goedkoop kunnen weggezet worden als fantasten, duimzuigers, fabulators, mensen met te veel verbeelding en nog van dat kaliber.

Het zijn vaak mensen die gewerkt hebben als militair, als wetenschapper bij bedrijven, als piloot, astronauten, enz, enz. Kortom, vaak zeer nuchtere mensen die in hun al dan niet oude dag ronduit hun mening ventileren omtrent deze dingen omdat ze vinden dat ze dit gewoon moeten doen. Veel hebben ze er trouwens niet bij te winnen.

U bent net zoals een van de vorige posters: u maakt het zich wat gemakkelijk. Gewoon omdat hetgeen zij te vertellen hebben niet past in uw voorstellingswereld.

Tenzij,... ja tenzij mensen zoals Dr. Czysz gewoon gefingeerde personen zijn. En dan houdt alles op natuurlijk. Maar sta me toe daaraan te twijfelen.

jogo 21 maart 2016 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8034436)

Tenzij,... ja tenzij mensen zoals Dr. Czysz gewoon gefingeerde personen zijn. En dan houdt alles op natuurlijk. Maar sta me toe daaraan te twijfelen.

Neen,mensen die fantaseren bestaan wel degelijk.

Het Oosten 21 maart 2016 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 8034494)
Neen,mensen die fantaseren bestaan wel degelijk.

Dus Dr. Czysz is voor u een fantast. Misschien fantaseert u ook wel voor het ogenblik.

parcifal 21 maart 2016 14:14

Feynman over Aliens, nuchterder dan Richard Feynman vind je ze niet op onze aardbol. :)

https://www.youtube.com/watch?v=wLaRXYai19A


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be