Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   minstens 40 doden bij een terroristische aanslag in Nieuw-Zeeland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247589)

vlijmscherp 15 maart 2019 08:55

minstens 40 doden bij een terroristische aanslag in Nieuw-Zeeland
 
Een aanslag met zo'n impact hoort hier thuis.

De feiten zijn gekend, terroristen zijn 2 moskeeën binnen gestapt en beginnen rond te schieten, met op z'n minst 40 doden.

Op twitter een zeer interessante draad gelezen, wel in het Engels:

https://threadreaderapp.com/thread/1...181139456.html

Citaat:


We are dealing with angry, disaffected men, mostly White, who find purpose & community with these extremist groups who give them a hero's narrative through violent ideology of White supremacy. They are saving civilization by getting rid of the rest of us. It's like White ISIS 9/



The victims are not just Muslims, but also Jews, immigrants, refugees, Blacks, Sikhs, Latinos & women (they really hate feminists). It's a zero sum absolutism. No grey area. Just like ISIS. These groups are rising in the US & Europe. They have mainstream elected messengers. 10/



Pay attention. Take this extremist ideology & terror threat seriously. Be wary of politicians, academics & media heads who give it a platform and spout it under the guise of "free speech" and fighting "political correctness." Look out for each other. Love each other. END.
Op dit forum zal dit uiteraard slecht vallen, maar of dit geweld nu van extremistische moslims komt of van nationalistische hindoes of van blanken die alles geloven wat extreem-rechtse populisten vertellen, maakt niet uit. Er zijn 40 doden gevallen wegens een geloof in een verknipte ideologie.

Anna List 15 maart 2019 09:01

amai amai amai

ik wist zelfs niet dat er moskeeën waren in Nieuw Zeeland.

Anna List 15 maart 2019 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8963908)
Een aanslag met zo'n impact hoort hier thuis.

De feiten zijn gekend, terroristen zijn 2 moskeeën binnen gestapt en beginnen rond te schieten, met op z'n minst 40 doden.

Op twitter een zeer interessante draad gelezen, wel in het Engels:

https://threadreaderapp.com/thread/1...181139456.html



Op dit forum zal dit uiteraard slecht vallen, maar of dit geweld nu van extremistische moslims komt of van nationalistische hindoes of van blanken die alles geloven wat extreem-rechtse populisten vertellen, maakt niet uit. Er zijn 40 doden gevallen wegens een geloof in een verknipte ideologie.

Citaat:

He wrote a manifesto, just like Norwegian mass murderer Anders Breivik. He cites right wing personalities and military battles glorified by white nationalists, such as the Siege of Vienna in 1863 - where Europe staved off Islam apparently.
zou hij 1683 bedoelen?

maddox 15 maart 2019 09:06

Heel spijtig dat het zo moet gaan, maar ik vrees dat we dit soort van fratsen meer en meer gaan zien.

Bad Attila 15 maart 2019 09:08

De vraag is, hoe men in de huidige context op zo'n gebeurtenissen kan reageren, ook op dit forum.

Voor het overige, tja... [fatalisme modus]

vlijmscherp 15 maart 2019 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8963917)
Heel spijtig dat het zo moet gaan, maar ik vrees dat we dit soort van fratsen meer en meer gaan zien.

zolang de hate speech klakkeloos wordt overgenomen, ja, inderdaad.

Bad Attila 15 maart 2019 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8963914)
zou hij 1683 bedoelen?

Ja.

vlijmscherp 15 maart 2019 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8963919)
De vraag is, hoe men in de huidige context op zo'n gebeurtenissen kan reageren, ook op dit forum.

Voor het overige, tja... [fatalisme modus]

El Hammouchi Othman op twitter:
Citaat:

Met hondenfluitjes en 'kritiek' gooien, en dan verbazing veinzen als iemand erop ageert. Vergis u niet: dit is het gevolg van het sterke klimaat van moslimhaat. Het wordt dringend tijd om er iets aan te doen.
antwoord van Philip Roose:
Citaat:

Idd, evengoed is Islamterrorisme het gevolg van anti-Westerse propaganda in sommige moskeeën. Tijd om deze spiraal te doorbreken.
zo dus.

Anna List 15 maart 2019 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8963923)
Ja.

merci !

heb t intussen gevonden op wiki

en zo geleerd dat de croissantjes niks te maken hebben met dat beleg van Wenen! fake news van 1683 doorprikt. ;-)

patrickve 15 maart 2019 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8963919)
De vraag is, hoe men in de huidige context op zo'n gebeurtenissen kan reageren, ook op dit forum.

Het is inderdaad spijtig dat men zijn oprechte mening over zo een feiten wettelijk niet mag uiten.
;-)

Bad Attila 15 maart 2019 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8963924)
El Hammouchi Othman op twitter:


antwoord van Philip Roose:


zo dus.

Als het dat niet is, zullen er nog steeds voldoende smeerlappen bestaan om onschuldige mensen uit te moorden, hoor... en ze zullen daar altijd wel een reden voor vinden.
(Ik herhaal: fatalismemodus ;-))

maddox 15 maart 2019 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8963943)
Het is inderdaad spijtig dat men zijn oprechte mening over zo een feiten wettelijk niet mag uiten.
;-)

Oh, ik heb mijn oprechte mening wel geuit.

Het is spijtig.

Maar blijkbaar bidden de Bangladeshi cricketspelers naar de verkeerde goden, ze staan niet echt schitterend op de wereldranglijst van hun sport.

patrickve 15 maart 2019 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8963953)
Oh, ik heb mijn oprechte mening wel geuit.

De mijne gaat iets verder en is wettelijk verboden om te uiten. ;-)

Bad Attila 15 maart 2019 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8963943)
Het is inderdaad spijtig dat men zijn oprechte mening over zo een feiten wettelijk niet mag uiten.
;-)

Wie zegt dat?
Niet dat ik sta te wachten op jouw 'oprechte mening', hoor, Hébus. :|

maddox 15 maart 2019 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8963947)
Als het dat niet is, zullen er nog steeds voldoende smeerlappen bestaan om onschuldige mensen uit te moorden, hoor... en ze zullen daar altijd wel een reden voor vinden.
(Ik herhaal: fatalismemodus ;-))

Veel te weinig. Als een "massamoordenaar" echte invloed wil hebben, dan moet die een Ghengis Khan³ (64% van de wereldbevolking uitroeien dus) zijn.

maddox 15 maart 2019 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8963957)
De mijne gaat iets verder en is wettelijk verboden om te uiten. ;-)

Is het wettelijk verboden om te schrijven dan een kleine 7 000 000 000 mensen vooral eten in stront omzetten en voor de rest niets nuttigs doen?

TheFourHorsemen 15 maart 2019 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8963932)
merci !

heb t intussen gevonden op wiki

en zo geleerd dat de croissantjes niks te maken hebben met dat beleg van Wenen! fake news van 1683 doorprikt. ;-)

Verdorie :-o

Anna List 15 maart 2019 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8963986)
Verdorie :-o

ja, dat vond ik ook intriest! :cry:

Elio di Supo 15 maart 2019 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8963908)
met op z'n minst 40 doden.

Amai, dat zijn er bijna half zo veel als in de Bataclan.

Anna List 15 maart 2019 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8964022)
Amai, dat zijn er bijna half zo veel als in de Bataclan.

en dan nog zonder rockconcert ... serieus in t zak gezet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be