Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe patrouilleurs voor defensie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182809)

westdiep 6 februari 2013 22:23

Nieuwe patrouilleurs voor defensie
 
Defensie zal 2 patrouilleurs aanschaffen om kustwachttaken uit te voeren voor onze kust:

Hierbij een beetje meer informatie erover:

http://www.mil.be/navycomp/subject/i...cttext&ID=2159

mvg,

Schelfie 6 februari 2013 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westdiep (Bericht 6527743)
Defensie zal 2 patrouilleurs aanschaffen om kustwachttaken uit te voeren voor onze kust:

Hierbij een beetje meer informatie erover:

http://www.mil.be/navycomp/subject/i...cttext&ID=2159

mvg,

Geen enkel kanon, deftige radar of iets op eerste zicht. In mijn ogen een veredelde sloep. Wie gaat trouwens die 2 rubberbootjes bouwen?

westdiep 6 februari 2013 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6527747)
Geen enkel kanon, deftige radar of iets op eerste zicht. In mijn ogen een veredelde sloep. Wie gaat trouwens die 2 rubberbootjes bouwen?

Euh, tis voor in de Noordzee hoor, laatste piraat heeft het loodje gelegd in de 17e eeuw.

De Rhibs zullen wel zo iets worden:



http://www.defensie.nl/english/navy/...tor_boats/rhib

Schelfie 6 februari 2013 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westdiep (Bericht 6527757)
Euh, tis voor in de Noordzee hoor, laatste piraat heeft het loodje gelegd in de 17e eeuw.

De Rhibs zullen wel zo iets worden:



http://www.defensie.nl/english/navy/...tor_boats/rhib

Ik prefereerde toch eerder iets meer alla die nieuwe korvetten van Nederland. Niet hetzelfde, maar toch iets gelijkaarsdig, om onze slagkracht toch daadwerkelijk te versterken.

Munglik 6 februari 2013 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6527772)
Ik prefereerde toch eerder iets meer alla die nieuwe korvetten van Nederland. Niet hetzelfde, maar toch iets gelijkaarsdig, om onze slagkracht toch daadwerkelijk te versterken.

Gaan we Engeland proberen overnemen?

Xenophon 6 februari 2013 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6527747)
Geen enkel kanon, deftige radar of iets op eerste zicht. In mijn ogen een veredelde sloep. Wie gaat trouwens die 2 rubberbootjes bouwen?

Ze hebben geen kanonnen nodig, als er iets voorvalt waarbij geschoten wordt gaan ze lopen.

Weer eens weggesmeten geld.

Schelfie 6 februari 2013 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6527778)
Gaan we Engeland proberen overnemen?

De Royal navy niet. Maar ik vind 2 fregatten gewoon te weinig.

westdiep 6 februari 2013 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6527785)
Ze hebben geen kanonnen nodig, als er iets voorvalt waarbij geschoten wordt gaan ze lopen.

Weer eens weggesmeten geld.

Gaan lopen weet ik zo nog niet, ieder zijn eigen dapperheid he, vooral niet je eigen beeld veralgemenen.


Dit is nu eens goed besteed geld:

Schepen zijn bruikbaar met een beperkte bemanning, dus lage vaste kosten.
Ze hebben niet de dure hoogtechnologische militaire snufjes die corvetten en fregatten wel nodig hebben om met hun tijd mee te kunnen gaan.

Tegenover een kleine kost zijn er 2 moderne werkpaarden op zee die een grote variëteit aan taken aankunnen. (SAR, pollutie, politionele taken, security,...)

Munglik 6 februari 2013 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6527786)
De Royal navy niet. Maar ik vind 2 fregatten gewoon te weinig.

Waarvoor ga je ze gebruiken?

Schelfie 6 februari 2013 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6527797)
Waarvoor ga je ze gebruiken?

Binnenlandse en buitenlandse wateren verdedigen en beveiligen. Ik zou ze ook sturen op navo missies bv. tegen Somalische piraten.

Westdiep: Ik was eigenlijk bezig wie de 2 schepen gaat bouwen. :)

Munglik 6 februari 2013 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6527801)
Binnenlandse en buitenlandse wateren verdedigen en beveiligen. Ik zou ze ook sturen op navo missies bv. tegen Somalische piraten.

Westdiep: Ik was eigenlijk bezig wie de 2 schepen gaat bouwen. :)

We hebben al een schip om naar Somalië te sturen.
De binnenlandse wateren dienen niet verdedigd te worden. Waar zouden uw vijanden vandaan komen?

Schelfie 6 februari 2013 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6527806)
We hebben al een schip om naar Somalië te sturen.
De binnenlandse wateren dienen niet verdedigd te worden. Waar zouden uw vijanden vandaan komen?

You'll never know... En ik stuur liever die 2 kleinere patrouille schepen naar daar dan de grotere (en duurdere) fregatten.

Xenophon 6 februari 2013 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westdiep (Bericht 6527796)
Gaan lopen weet ik zo nog niet, ieder zijn eigen dapperheid he, vooral niet je eigen beeld veralgemenen.


Dit is nu eens goed besteed geld:

Schepen zijn bruikbaar met een beperkte bemanning, dus lage vaste kosten.
Ze hebben niet de dure hoogtechnologische militaire snufjes die corvetten en fregatten wel nodig hebben om met hun tijd mee te kunnen gaan.

Tegenover een kleine kost zijn er 2 moderne werkpaarden op zee die een grote variëteit aan taken aankunnen. (SAR, pollutie, politionele taken, security,...)

Ik ging maar voort op voorbeelden uit de realiteit, het zou niet de eerste maal zijn dat Belgische soldaten hun wapens afgeven en dan doodgemarteld worden.

Alleszins, goed besteed geld? Voor een land dat het zich kan veroorloven misschien wel, Belgie kan het zich niet veroorloven. En wat betreft een grote variëteit aan taken aankunnen, wederom, voor een ander land misschien, voor België is het weeral weggesmeten geld om wat de grote jan te kunnen uithangen terwijl een groot deel van de bevolking in armoede leeft.

westdiep 6 februari 2013 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6527808)
You'll never know... En ik stuur liever die 2 kleinere patrouille schepen naar daar dan de grotere (en duurdere) fregatten.

Die kunnen zo geen opdracht uitvoeren, om verschillende redenen, gaande van sensoren, wapens, bemanning (aantal), autonomie, communicatie enz.

Net als je eist dat zulke schepen zulke opdrachten moeten kunnen uitvoeren begint het heel duur te worden.

Trouwens zijn de huidige fregatten een pak goedkoper dan die nederlandse korvetten om zo missies uit te voeren.

Schelfie 6 februari 2013 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westdiep (Bericht 6527812)
Die kunnen zo geen opdracht uitvoeren, om verschillende redenen, gaande van sensoren, wapens, bemanning (aantal), autonomie, communicatie enz.

Net als je eist dat zulke schepen zulke opdrachten moeten kunnen uitvoeren begint het heel duur te worden.

Trouwens zijn de huidige fregatten een pak goedkoper dan die nederlandse korvetten om zo missies uit te voeren.

Net daarom dat ik voorstander was van iets grotere schepen die die taken wel aankonden. En duurder dan fregatten zal het zeker niet worden, en hebben wij eindelijk nopg eens modern materiaal en geen 2de handse schepen.

Ben je trouwens zeker dat die fregatten goedkoper zijn?

westdiep 6 februari 2013 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6527811)
Ik ging maar voort op voorbeelden uit de realiteit, het zou niet de eerste maal zijn dat Belgische soldaten hun wapens afgeven en dan doodgemarteld worden.

Alleszins, goed besteed geld? Voor een land dat het zich kan veroorloven misschien wel, Belgie kan het zich niet veroorloven. En wat betreft een grote variëteit aan taken aankunnen, wederom, voor een ander land misschien, voor België is het weeral weggesmeten geld om wat de grote jan te kunnen uithangen terwijl een groot deel van de bevolking in armoede leeft.

Ni overdrijven hé, uw realiteitsvoorbeeld is 20 jaar oud, ondertussen is defensie grondig gewijzigd.

Grote Jan uithangen is subjectief hé, totdat onze zee leeggevist wordt, totdat er ongecontroleerd olie geloosd wordt, totdat er een paar pleziervissers in de problemen komen in slecht weer voor onze kust.

Dit zijn nu bij uitstek schepen die niet de grote jan zullen uithangen, maar hard zullen werken voor onze eigen kust en voor de eigen bevolking.

Kijk toch maar eens naar wat onze buurlanden op zee kunnen brengen. Dan valt het hier reuze mee (vanuit uw standpunt)

westdiep 6 februari 2013 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6527814)
Net daarom dat ik voorstander was van iets grotere schepen die die taken wel aankonden. En duurder dan fregatten zal het zeker niet worden, en hebben wij eindelijk nopg eens modern materiaal en geen 2de handse schepen.

Ben je trouwens zeker dat die fregatten goedkoper zijn?

Ze zijn zeker goedkoper, aankoopprijs is 2x of 3x zo hoog, er zit een beetje winst dat ze iets minder bemanning hebben, maar hun technologische kosten zijn heel hoog.

Die korvetten zijn eigenlijk fegatten, maar dan zonder de missiles.

Schelfie 6 februari 2013 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westdiep (Bericht 6527820)
Ze zijn zeker goedkoper, aankoopprijs is 2x of 3x zo hoog, er zit een beetje winst dat ze iets minder bemanning hebben, maar hun technologische kosten zijn heel hoog.

Die korvetten zijn eigenlijk fegatten, maar dan zonder de missiles.

Persoonlijk denk ik dat die beter dan zijn voor patrouilles te dienen dan diegene die nu zijn besteld bij god weet welke scheepsbouwer.

Ik vermoed dat criminelen eens goed lachen met enkel een mitrailleur als wapen.

westdiep 6 februari 2013 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6527821)
Persoonlijk denk ik dat die beter dan zijn voor patrouilles te dienen dan diegene die nu zijn besteld bij god weet welke scheepsbouwer.

Ik vermoed dat criminelen eens goed lachen met enkel een mitrailleur als wapen.

Hier heb je wat meer info over de bouwer:

http://www.mil.be/def/news/index.asp?LAN=nl&ID=3694

mvg,

Schelfie 6 februari 2013 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westdiep (Bericht 6527822)
Hier heb je wat meer info over de bouwer:

http://www.mil.be/def/news/index.asp?LAN=nl&ID=3694

mvg,

Ok, ik ben benieuwd. Ik hoop alleen maar dat het geen nieuwe Fyra's worden. :D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be