Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racistisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241905)

Garry 7 januari 2018 12:43

Racistisch
 
Ik stel mij eigenlijk de vraag," Als zwarte piet racistisch is, wat lopen al die zwarte mannekes dan te toen in ons voetbalteams?"Dat zijn allemaal knechtjes van de ploeg.

Jantje 7 januari 2018 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8617405)
Ik stel mij eigenlijk de vraag," Als zwarte piet racistisch is, wat lopen al die zwarte mannekes dan te toen in ons voetbalteams?"Dat zijn allemaal knechtjes van de ploeg.

Duur betaalde knechtjes.
Moesten die pipo's beseffen hoeveel inkomsten ze van sommige van onze donkerkleurige burgers hebben afgenomen, zouden ze in de grond zakken van schaamte.

Sukkelaar 8 januari 2018 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 8617417)
Duur betaalde knechtjes.
Moesten die pipo's beseffen hoeveel inkomsten ze van sommige van onze donkerkleurige burgers hebben afgenomen, zouden ze in de grond zakken van schaamte.

Wil je dit nader verklaren?

maddox 8 januari 2018 17:45

Simpel, met de lonen van die ballenknapen (ook de wittekes ten andere) kan je wel een paar azielige zoekers en leefloners bevoorraden.

Maar ja, brood en spelen, de Romeinen kenden het al.

Everytime 8 januari 2018 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8617405)
Ik stel mij eigenlijk de vraag," Als zwarte piet racistisch is, wat lopen al die zwarte mannekes dan te toen in ons voetbalteams?"Dat zijn allemaal knechtjes van de ploeg.

Wat kan het mij schelen dat ze blank, zwart, geel of groen zijn!Ik ben helemaal geen voetbalfanaat maar was ik voetbalfanaat, zou ik juist willen dat ze goed spelen en dit is alles wat telt.

Henri1 8 januari 2018 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8618456)
Wat kan het mij schelen dat ze blank, zwart, geel of groen zijn!Ik ben helemaal geen voetbalfanaat maar was ik voetbalfanaat, zou ik juist willen dat ze goed spelen en dit is alles wat telt.

Maar ja, sommigen zien nu eenmaal liever spelers met Arisch bloed in hun aderen.

Libro 8 januari 2018 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8618456)
Wat kan het mij schelen dat ze blank, zwart, geel of groen zijn!Ik ben helemaal geen voetbalfanaat maar was ik voetbalfanaat, zou ik juist willen dat ze goed spelen en dit is alles wat telt.

Er loopt genoeg talent van eigen bodem rond maar daar verdienen de makelaars niet genoeg mee. Voetbal is een gelegaliseerde vorm van mensenhandel geworden, ten koste van het eigen talent :twisted: :evil:.

Garry 8 januari 2018 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8618498)
Er loopt genoeg talent van eigen bodem rond maar daar verdienen de makelaars niet genoeg mee. Voetbal is een gelegaliseerde vorm van mensenhandel geworden, ten koste van het eigen talent :twisted: :evil:.

Ja,...mensen verkopen. Dat mocht toch niet hé? Maar ja, 't is over voetbal dat we klappen, dan mag ineens alles.

Garry 8 januari 2018 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8618483)
Maar ja, sommigen zien nu eenmaal liever spelers met Arisch bloed in hun aderen.

Is het u nog niet opgevallen dat in de wielersport veel meer witte pieten zijn dan zwarten. Hebben ze geen fietszadels waar dat die hun achterste op past misschien?

Moeten wij nu ook gaan eisen dat dat afgeschaft wordt omdat het racistisch is?

Everytime 8 januari 2018 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8618498)
Er loopt genoeg talent van eigen bodem rond maar daar verdienen de makelaars niet genoeg mee. Voetbal is een gelegaliseerde vorm van mensenhandel geworden, ten koste van het eigen talent :twisted: :evil:.

Ze zijn van eigen bodem!

Garry 8 januari 2018 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8618386)
Simpel, met de lonen van die ballenknapen (ook de wittekes ten andere) kan je wel een paar azielige zoekers en leefloners bevoorraden.

Maar ja, brood en spelen, de Romeinen kenden het al.

Ja,...2000 jaar na datum is nog niets veranderd op dat gebied.

Garry 8 januari 2018 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8618514)
Ze zijn van eigen bodem!

Van hun eigen bodem ja.

Everytime 8 januari 2018 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8618513)
Is het u nog niet opgevallen dat in de wielersport veel meer witte pieten zijn dan zwarten. Hebben ze geen fietszadels waar dat die hun achterste op past misschien.

Moeten wij nu ook gaan eisen dat dat afgeschaft wordt omdat het racistisch is?

En wat het kan u schelen dat ze blank of zwart zijn?

Garry 8 januari 2018 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8618523)
En wat het kan u schelen dat ze blank of zwart zijn?

Het kan mij wel iets schelen dat ze zeiken over racisme bij het sinterklaasgebeuren.

Universalia 8 januari 2018 21:02

Inderdaad, het voetbal van de dag van vandaag is het brood en spelen uit de tijd van Imperium Romanum geworden. Panem et circenses!

Rare afbeelding? :rofl:


Universalia 8 januari 2018 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8618528)
Het kan mij wel iets schelen dat ze zeiken over racisme bij het sinterklaasgebeuren.

Ik ben van mening dat die 'nieuwkomers' zich totaal niet te moeien hebben met een kinderfeest dat wij mensen hier met alle toeters en bellen al jaar en dag in stand proberen te houden.

Zien die anderen dat zo niet dan staat er niemand in de weg denk ik dat ze terugkeren vanwaar het allemaal 'beter' was. :roll:

Op die manier de boel op stelten proberen te jagen via een kinderfeest is wel echt héél ziekelijk van die bende.

Garry 8 januari 2018 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8618535)
Ik ben van mening dat die 'nieuwkomers' zich totaal niet te moeien hebben met een kinderfeest dat wij mensen hier met alle toeters en bellen al jaar en dag in stand proberen te houden.

Zien die anderen dat zo niet dan staat er niemand in de weg denk ik dat ze terugkeren vanwaar het allemaal 'beter' was. :roll:

Op die manier de boel op stelten proberen te jagen via een kinderfeest is wel echt héél ziekelijk van die bende.

Alleen zijn het niet zo zeer die andere die er tegen in opstand komen maar veeleer een stel flink gestoorde idioten van ons eigen volk die denken dat ze heiliger zijn dan de paus, want zelfs die is niet tegen het gebruik van zwarte pieten in het sinterklaasgebeuren geweest.

werkman 8 januari 2018 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8618544)
Alleen zijn het niet zo zeer die andere die er tegen in opstand komen maar veeleer een stel flink gestoorde idioten van ons eigen volk die denken dat ze heiliger zijn dan de paus, want zelfs die is niet tegen het gebruik van zwarte pieten in het sinterklaasgebeuren geweest.


Ik vind de naam wel racistisch en vooral lollig. :evil:

Vlad 9 januari 2018 05:18

Citaat:

Kledingketen H&M is onder vuur komen te liggen, nadat een reclamefoto als “racistisch” werd bestempeld. Op de Britse webshop had een zwart jongetje een trui aan waarop ‘coolest monkey in the jungle’ stond. Ondertussen heeft het bedrijf de campagne verwijderd en haar excuses aangeboden.Bron.
Volgens mij zijn de anti-racisten de racisten. Trek het blanke jongetje die hoodie aan en er is niets aan de hand. Dat een zwart jongetje die hoodie dus blijkbaar niet aan mag is racistisch. De anti-racisten blijven mensen met een kleur in een hoekje drukken in de hoop er zelf beter van te worden.

Jay-P. 9 januari 2018 05:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8618698)
Volgens mij zijn de anti-racisten de racisten. Trek het blanke jongetje die hoodie aan en er is niets aan de hand. Dat een zwart jongetje die hoodie dus blijkbaar niet aan mag is racistisch. De anti-racisten blijven mensen met een kleur in een hoekje drukken in de hoop er zelf beter van te worden.

En vice-versa.
Juist. Er is niks verkeerd met groepen, zowel als groepsdenken met een stevige kritische noot te benaderen.
Noem het racisme -als men zich daar beter door voelt- voor mijn part.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be