Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Gaat de cd&v splitsen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221677)

De schoofzak 3 augustus 2015 09:33

Gaat de cd&v splitsen ?
 
Mijn natte droom, al enkele jaren.
Meermaals al over bezig geweest op dit forum, maar weinigen "geloven" of "volgen" mij.

Mijn actueel meest geliefde scenario:

de hetze van de vetbetaalde hoge postjesbezetters in de tsjevenzuil, deel vakbond en deel mutualiteit, tegen het deel "zelfstandigen", met nu vb. het bestoken met mails van hun parlementairen,
zal aanleiding geven tot het vallen van de regering, ergens tussen volgend jaar en 2018.
Met vernieuwe verkiezingen natuurlijk.
En dus ook met de gesplitste cd&v.

Drie versnipperde linkse partijtjes: linkse tsjeven, sossen en groensels.
De rechterzijde: klein vld'tje en de nva.
Vlaams hoekje: een blokje belang.

.

N-Vb 3 augustus 2015 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7762740)
Mijn natte droom, al enkele jaren.
Meermaals al over bezig geweest op dit forum, maar weinigen "geloven" of "volgen" mij.

Mijn actueel meest geliefde scenario:

de hetze van de vetbetaalde hoge postjesbezetters in de tsjevenzuil, deel vakbond en deel mutualiteit, tegen het deel "zelfstandigen", met nu vb. het bestoken met mails van hun parlementairen,
zal aanleiding geven tot het vallen van de regering, ergens tussen volgend jaar en 2018.
Met vernieuwe verkiezingen natuurlijk.
En dus ook met de gesplitste cd&v.

Drie versnipperde linkse partijtjes: linkse tsjeven, sossen en groensels.
De rechterzijde: klein vld'tje en de nva.
Vlaams hoekje: een blokje belang.

.


En waar zie je Syriza International ?

dalibor 3 augustus 2015 10:44

Dat zie ik niet gebeuren, Schoof. Al zal het wel blijven stormen op het hoofdkwartier. En in de relatie met de vrienden uit het middenveld.

Jan van den Berghe 3 augustus 2015 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7762740)
Mijn natte droom, al enkele jaren.
Meermaals al over bezig geweest op dit forum, maar weinigen "geloven" of "volgen" mij.

Mijn actueel meest geliefde scenario:

de hetze van de vetbetaalde hoge postjesbezetters in de tsjevenzuil, deel vakbond en deel mutualiteit, tegen het deel "zelfstandigen", met nu vb. het bestoken met mails van hun parlementairen,
zal aanleiding geven tot het vallen van de regering, ergens tussen volgend jaar en 2018.
Met vernieuwe verkiezingen natuurlijk.
En dus ook met de gesplitste cd&v.

Drie versnipperde linkse partijtjes: linkse tsjeven, sossen en groensels.
De rechterzijde: klein vld'tje en de nva.
Vlaams hoekje: een blokje belang.

.

Geen enkele stand binnen de CD&V wil de partij aan de ander overlaten. Bijgevolg blijven ze samen, ook al zijn ze het soms fundamenteel oneens. De CD&V is als de anglicaanse Kerk. Je blijft bijeen ook al weet je dat die ander totaal anders denkt en handelt.

Tavek 3 augustus 2015 12:48

Een beetje zoals de VU ?

De schoofzak 3 augustus 2015 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7762874)
Geen enkele stand binnen de CD&V wil de partij aan de ander overlaten. Bijgevolg blijven ze samen, ook al zijn ze het soms fundamenteel oneens. De CD&V is als de anglicaanse Kerk. Je blijft bijeen ook al weet je dat die ander totaal anders denkt en handelt.

Kaïn werd toch maar de moordenaar van zijn broeder.

.

Vrijheideerst 3 augustus 2015 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7762998)
Een beetje zoals de VU ?

:rofl:

Tsja, dat was ons goed ouw Bertje.

Uiteindelijk werd het linkse Vlaamsnationalisme volledig verkloot door hem. Die andere vleugel niet he :rofl:

Knuppel 3 augustus 2015 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7762874)
Geen enkele stand binnen de CD&V wil de partij aan de ander overlaten. Bijgevolg blijven ze samen, ook al zijn ze het soms fundamenteel oneens. De CD&V is als de anglicaanse Kerk. Je blijft bijeen ook al weet je dat die ander totaal anders denkt en handelt.

De enige reden dat de verschillende strekkingen binnen de CD&V getrouwd blijven met mekaar is: hun hang naar macht. Die zijn ze nu al voor een groot deel kwijt. Door te splitsen schiet daar nauwelijks nog wat van over.

Matonge 18 augustus 2015 03:55

Denk dat uw hoofd nog eerder gaat splitsen.

De schoofzak 18 augustus 2015 05:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matonge (Bericht 7784056)
Denk dat uw hoofd nog eerder gaat splitsen.

Jij denkt dat het intern de tsjeven niet zo diep zit, het enerzijds meedoen met een centrum-rechtse regering en het anderzijds meer links willen zijn van de mutualiteit en vakbond ?

Uw eigen parlementairen bestoken met mails, dat is redelijk normaal ? Dat hoort bij de teamspirit ? Dat bevordert de deelname aan de gezinsdag, waar we allemaal eensgezind naar buiten komen ?

.

Matonge 18 augustus 2015 05:58

Definitie van tsjeef;

Linker en rechter vleugel. Of dingen als arkolol en 'belgicist' lijken mij een perfect instrument voor trojaanse paarden. De CD&V is misschien een van de meest Belgisch gezinde partijen momenteel nog aan zet. Het is geen geheim dat keuzes zullen moeten gemaakt worden op het kruispunt. Dat is de verdienste van een partij zoals de N-VA wie weet.. De wereld is niet zwart wit kameraad. Ik zei het eerder al, wakker worden..

De schoofzak 15 januari 2018 15:00

Uit DS van vandaag blijkt dat mijn oude hoop nog steeds smeulend leeft.
Wat is er nodig om de boel in gang te steken?

De Crem en Bogaert uitgespeeld op rechts
CD&V zkt. ‘flinke kerel’ op rechts

Citaat:

Op het moment dat de N-VA Theo Francken bewierookte omdat hij een ‘flinke kerel is die lid is van een flinke partij’, moest de CD&V vaststellen dat haar rechterflank de facto leeggelopen is. Ook al heeft Hendrik Bogaert naar eigen zeggen ‘heel veel steun van de mensen’ en nog ambities in de politiek, met zijn voorstel over een algemeen hoofddoekenverbod heeft hij zichzelf onmogelijk gemaakt voor CD&V. Pieter De Crem is weggedeemsterd, net als Johan Sauwens. Blijft over: geen enkele grote naam met toekomst?*potentieel, stelden CD&V-kopstukken zaterdag vast.

Anna List 15 januari 2018 15:22

bespaar ons de verhalen van uw natte dromen Schoof.

reservespeler 15 januari 2018 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8623802)
bespaar ons de verhalen van uw natte dromen Schoof.

Waarom?

De schoofzak 15 januari 2018 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8623802)
bespaar ons de verhalen van uw natte dromen Schoof.

Vertel ons liever jouw gedacht over de rechtervleugel van die blaffende pilaarbijters.

Vette Pois(s)on 15 januari 2018 17:22

geen tanden
geen ruggengraat

alleen maar achterbaks gekibbel

liever een implosie

hamac 17 januari 2018 01:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8623802)
bespaar ons de verhalen van uw natte dromen Schoof.

Tussen de lijnen is het best wel interessant.

CD&V zet hier impliciet zijn kopstuk Ex-Unizo KP neer als zijnde onbeduidend of als zijnde links binnen de partij. :-)

De schoofzak 17 januari 2018 10:52

Wie kan er de actuele top en subtop van de tsjeven eens catalogiseren op hun stand: de vakboungd, de ziekekas, den boerenboungd, de zelfstandigen-ondernemers of de politiek-dak- en stand-lozen?

subocaj 17 januari 2018 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8625349)
Wie kan er de actuele top en subtop van de tsjeven eens catalogiseren op hun stand: de vakboungd, de ziekekas, den boerenboungd, de zelfstandigen-ondernemers of de politiek-dak- en stand-lozen?

Wil je die van de tsjeven of van de supertsjeven?

De schoofzak 17 januari 2018 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8625637)
Wil je die van de tsjeven of van de supertsjeven?

Je gevoel voor humor verbetert lichtjes.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be