Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   N-VA : Fiets volwaardig transportmiddel in mobiliteitsbeleid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=197765)

Erw 23 juni 2019 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9045227)
Alleen zijn er wel situaties waar een fiets een uitstekend alternatief vormt voor de wagen.

Ja, toeristische situaties. :P

Er is in mijn nabijheid en in het zicht al zolang ik weet een in de volksmond zogenaamde "slag" - zijnde 2 door boerentractoren geploegde voren naar hun land met in de ergste putten hier en daar wat grind erin gekapt, waar de Staatsklojo's enkele jaren geleden een bord plaatsten dat toeristische route markeert. Bij zon bloemen en bijtjes en enige tijd geen regen zie ik er af en toe een groepje fietsers meestal gezinnetje door keuvelend hobbelen. Forenzen, nog nooit.
Zoek het verschil.

Jan van den Berghe 23 juni 2019 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9052212)
Ja, toeristische situaties. :P

Neen, ook veel andere.

Erw 24 juni 2019 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9052359)
Neen, ook veel andere.

Toeristische situaties.
Schattenjachten.
Cafétochten.
Fietstochten van 10 km in een cirkel rond een kerk door ouderen die ijsjes likken.
Natuurexploraties.

En meer van die prullen waar niemand zit te wachten op een ander en niemand dit of dat vereist.

maddox 29 juni 2019 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9051560)
Indertijd reden we met onze fiets naar de school en later het college. In weer en wind. Geen haar op hun hoofd die eraan dacht om ons in een auto te stoppen en bij school af te zetten. Zelfredzaamheid als woord bestond toen niet, maar de praktijk wel.

"Indertijd" waren er minder "Belgen", en hadden veel minder mensen een wagen, en was er VEEL minder vrachtvervoer.

En waarschijnlijk was uw "Indertijd" de glorietijd van de snelwegbouw in België, de periode dat er "kunstwerken" gebouwd werden in anticipatie van nieuwe snelwegen, kanalen en spoorwegen. De hoogtijdagen van de betonboeren en de GTI's.

Tavek 29 juni 2019 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9051378)
En dan moet je nog hopen dat die dure elektrische fiets niet gestolen wordt. Als je hem niet veilig kan binnen stallen gok ik op een drietal dagen voor hij weg is.

Een hondertal euro per jaar, omnium verzekering.

Krijgt ge gewoon een nieuwe fiets.

En ik stal die opt werk gewoon binnen in het lab.

Erw 7 juli 2019 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9051560)
Indertijd reden we met onze fiets naar de school en later het college. In weer en wind. Geen haar op hun hoofd die eraan dacht om ons in een auto te stoppen en bij school af te zetten. Zelfredzaamheid als woord bestond toen niet, maar de praktijk wel.

Om nog toe te voegen, indertijd was een baan een strook beton of asfalt zonder drempels betonblokken paaltjes zevenzeventig bochten en struiken en bloembakken.
En moest je bij linksaf arm linksaf doen en linksafslaan, en nu moet je er eerst voorbijrijden, oversteken doorheen die rommel en terugkeren en nog eens oversteken en telkens voorrang geven terwijl quasi alle chauffeurs toch stoppen, alle partijen hun tijd verKlooien, en risicosituaties verveelvoudigd.
De Klooierij van de RotCommies begon decennia terug bij de autochauffeurs en intussen Klooien ze de fietsers ook.

maddox 7 juli 2019 19:26

Vandaag gemerkt dat verkeerlichten specifiek afgesteld zijn om zoveel mogelijk start-stop verkeer op te leveren.

Ook voor fietsers ten andere.

Tavek 7 juli 2019 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9062820)
Om nog toe te voegen, indertijd was een baan een strook beton of asfalt zonder drempels betonblokken paaltjes zevenzeventig bochten en struiken en bloembakken.
En moest je bij linksaf arm linksaf doen en linksafslaan, en nu moet je er eerst voorbijrijden, oversteken doorheen die rommel en terugkeren en nog eens oversteken en telkens voorrang geven terwijl quasi alle chauffeurs toch stoppen, alle partijen hun tijd verKlooien, en risicosituaties verveelvoudigd.
De Klooierij van de RotCommies begon decennia terug bij de autochauffeurs en intussen Klooien ze de fietsers ook.



Feit blijft dat jan modaal niet intelligent genoeg is om zich veilig en verantwoord voort te bewegen met gemotoriseerde voertuigen waardoor dit soort infrastructuurwerken noodzakelijk zijn. Met succes, zie afbeelding.

Erw 8 juli 2019 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9062948)


Feit blijft dat jan modaal niet intelligent genoeg is om zich veilig en verantwoord voort te bewegen met gemotoriseerde voertuigen waardoor dit soort infrastructuurwerken noodzakelijk zijn. Met succes, zie afbeelding.

De Berlijnse muur was ook een succes.
Mobiliteit 0.
Aantal verkeersdoden 0.
En de mensen stonden in files aan te schuiven om de rantsoenen te bemachtigen.
Vuile Commies.

maddox 8 juli 2019 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9062948)


Feit blijft dat jan modaal niet intelligent genoeg is om zich veilig en verantwoord voort te bewegen met gemotoriseerde voertuigen waardoor dit soort infrastructuurwerken noodzakelijk zijn. Met succes, zie afbeelding.

Kiesvee, wat wil je?

Kylero 17 september 2020 07:57

Het is er aan te zien dat men de laatste jaren aan het werken is aan betere fietspaden. Ik volg al 4 jaar wegomlegging op mijn fietsroute 'woon werk verkeer'. :p Vlaanderen op zijn best. 1 grote bouwwerf. Dik gebuist dus... bende NVA losers

maddox 17 september 2020 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9450282)
Het is er aan te zien dat men de laatste jaren aan het werken is aan betere fietspaden. Ik volg al 4 jaar wegomlegging op mijn fietsroute 'woon werk verkeer'. :p Vlaanderen op zijn best. 1 grote bouwwerf. Dik gebuist dus... bende NVA losers

Ook waar Vlaanderen geen bouwwerf is, is het fietsen best een belevenis.

Ideaal voor MTB's en BMX'en.

'k Heb verdorie al andere banden moeten steken vooraan om het enigzins comfortabel te houden in mijn rijdende ligzetel.

Kylero 17 september 2020 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9450336)
Ook waar Vlaanderen geen bouwwerf is, is het fietsen best een belevenis.

Ideaal voor MTB's en BMX'en.

'k Heb verdorie al andere banden moeten steken vooraan om het enigzins comfortabel te houden in mijn rijdende ligzetel.

Om nog te zwijgen over glas wat her en der verspreid ligt en vaak weken blijft liggen. Van mij mag men best het taxplaatje op de fiets terug invoeren als men dan tenminste de fietspaden deftig gaat onderhouden.

maddox 17 september 2020 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9450988)
Om nog te zwijgen over glas wat her en der verspreid ligt en vaak weken blijft liggen. Van mij mag men best het taxplaatje op de fiets terug invoeren als men dan tenminste de fietspaden deftig gaat onderhouden.

Daarom dat ik investeerde in de "onplatbare" light duty MTBe/speedelec luchtbanden.

En een taxplaatje, awel, die paar €100 000 dat ze er misschien mee binnen halen is met moeite goed om de kosten van 2 middenklasse ambtenaren te betalen. Dat gaat geen fietspad proper maken hoor.

Kylero 18 september 2020 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9451061)
Daarom dat ik investeerde in de "onplatbare" light duty MTBe/speedelec luchtbanden.

En een taxplaatje, awel, die paar €100 000 dat ze er misschien mee binnen halen is met moeite goed om de kosten van 2 middenklasse ambtenaren te betalen. Dat gaat geen fietspad proper maken hoor.

Staat ook op mijn verlanglijstje. Al wil dat niet zeggen dat ze de fietspaden niet hoeven te onderhouden. Je rijd vaak nog beter op een aardeweg door het bos dan over een fietspad.

maddox 18 september 2020 19:58

Ik moet je gelijk geven. Er zijn stukken van mijn woon-werk traject waar ik wel over het gras rijd. De opgevreten beton/asfaltweg is gewoon niet te genieten.

Libro 18 september 2020 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9053264)
Toeristische situaties.
Schattenjachten.
Cafétochten.
Fietstochten van 10 km in een cirkel rond een kerk door ouderen die ijsjes likken.
Natuurexploraties.

En meer van die prullen waar niemand zit te wachten op een ander en niemand dit of dat vereist.

Pendelen waarbij de fiets ook nog eens half de lijnbus of het gangpad van de wagon blokkeert.

Libro 18 september 2020 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9451061)
Daarom dat ik investeerde in de "onplatbare" light duty MTBe/speedelec luchtbanden.

En een taxplaatje, awel, die paar €100 000 dat ze er misschien mee binnen halen is met moeite goed om de kosten van 2 middenklasse ambtenaren te betalen. Dat gaat geen fietspad proper maken hoor.

Er bestaan GPS-toestellen die klein genoeg zijn om op een fiets weg te moffelen: ik pleit voor rekeningrijden voor fietsers.

maddox 18 september 2020 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9452046)
Er bestaan GPS-toestellen die klein genoeg zijn om op een fiets weg te moffelen: ik pleit voor rekeningrijden voor fietsers.

Geen probleem. Ik rij dan ook niet met een fiets.
Ik rij wel op fietspaden waar het kan, perfect legaal.

Jan van den Berghe 26 september 2020 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 9450282)
Het is er aan te zien dat men de laatste jaren aan het werken is aan betere fietspaden. Ik volg al 4 jaar wegomlegging op mijn fietsroute 'woon werk verkeer'. :p Vlaanderen op zijn best. 1 grote bouwwerf. Dik gebuist dus... bende NVA losers

Wat heeft de N-VA ermee te maken? De Vlaamse minister van Mobiliteit is Lydie Peeters, lid van... Open VLD. Daarnaast kan het goed zijn dat u te maken hebt met de aanleg van fietspaden langs gemeentelijke wegen. Bent u er zeker van dat de schepen van Mobiliteit een N-VA'er is?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be