Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Bart De Wever's moeder verspeelt € 4.000 Arco aandelen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=198009)

RubberBullet 10 februari 2014 21:48

Arcopar
 
Ben zelf ook slachtoffer van het Arcopar debacle. De fout die gemaakt is , is dat BACOB bij DEXIA is gekomen. Daar is het helemaal fout gelopen met de aandelenstructuur.
De Wever schopt graag tegen anderen hun schenen, heeft die geleerd van De Winter...levert altijd stemmen op.

six 10 februari 2014 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RubberBullet (Bericht 7011630)
Ben zelf ook slachtoffer van het Arcopar debacle. De fout die gemaakt is , is dat BACOB bij DEXIA is gekomen. Daar is het helemaal fout gelopen met de aandelenstructuur.
De Wever schopt graag tegen anderen hun schenen, heeft die geleerd van De Winter...levert altijd stemmen op.

Waarom in godsnaam heb je geinvesteerd in Arcopar?

MORPHEUS 10 februari 2014 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 7011623)
Is dat van dat arbitrair managementgedoe van hogescholen?

op een veld van 580 werknemers is wel enige bagage aan arbiter technieken nodig.


peter1962 10 februari 2014 21:52

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7011628)
ja, ongeveer

Blauw = TAAKGERICHT en dominant

Citaat:

Rood = DOMINANT
Ben je daar zeker van ? rood staat voor mensgericht. De typische sociale prater.

MORPHEUS 10 februari 2014 21:57

[quote=peter1962;7011633]
Citaat:




Ben je daar zeker van ? rood staat voor mensgericht. De typische sociale prater.
is van toepassing voor politiek kleur

maar in besluitvorming is rood de manager die zonder veel dossier kennis een besluit neemt en snel resultaat wilt.

zo meen ik het me te herinneren

MORPHEUS 10 februari 2014 22:01

[quote=peter1962;7011633]
Citaat:




Ben je daar zeker van ? rood staat voor mensgericht. De typische sociale prater.
aub

heb snel een website gezocht zonder te lezen
wel het figuur genomen

http://www.inpare.be/images/cirkel.png

een blauwe besluiter kan rood stemmen
een rode besluiter kan blauw stemmen


peter1962 10 februari 2014 22:07

Juist. Jij hebt het beter onthouden dan ik. :-)

MORPHEUS 10 februari 2014 22:09

[quote=MORPHEUS;7011641]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 7011633)

is van toepassing voor politiek kleur

maar in besluitvorming is rood de manager die zonder veel dossier kennis een besluit neemt en snel resultaat wilt.

zo meen ik het me te herinneren

heb mezelf gecontroleerd ( typisch blauw :=> )

zie rood, de besluiter hé


RubberBullet 10 februari 2014 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 7011631)
Waarom in godsnaam heb je geinvesteerd in Arcopar?

Ik dacht dat dit een politiek forum was? Moet ik nu gaan discussiëren over een belegging die fout is afgelopen?
Maar wees gerust hoor, ik heb ook succesvollere beleggingen gedaan in het verleden, dus geen man overboord.

MORPHEUS 10 februari 2014 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 7011652)
Juist. Jij hebt het beter onthouden dan ik. :-)

niet onthouden, dagelijks toepassen.

Neen, dat is overdreven. Regelmatig toepassen

six 10 februari 2014 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RubberBullet (Bericht 7011657)
Ik dacht dat dit een politiek forum was? Moet ik nu gaan discussiëren over een belegging die fout is afgelopen?
Maar wees gerust hoor, ik heb ook succesvollere beleggingen gedaan in het verleden, dus geen man overboord.

Als je rondkijkt dan zie je dat dit forum vooral een afvalbak is, en dat hier over alles gepraat wordt.

Ik vind het wel vrij opmerkelijk dat mensen in Arco hebben belegd. Welke psychologie steekt erachter? Blind vertrouwen in de overheid?

MORPHEUS 10 februari 2014 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RubberBullet (Bericht 7011657)
Ik dacht dat dit een politiek forum was? Moet ik nu gaan discussiëren over een belegging die fout is afgelopen?
Maar wees gerust hoor, ik heb ook succesvollere beleggingen gedaan in het verleden, dus geen man overboord.

welke praatjes kreeg u voor de "aankoop". spaargeld praatjes of aandelen praatjes ?

ViveLaBelgique 10 februari 2014 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7011612)
moet de staat borg staan voor spaarders die misleid zijn en hun geld verloren hebben aan aandelen ? Uiteraard na eerst al het mogelijk verlies te hebben gerecupereerd bij de bedrieger.

wat is uw mening ?

En wat dan met de deur aan deur verkoop van levensverzekeringen van stervende Americanen die ook verkocht werden als spaarproducten ? Dient de overheid borg te staan die producten ?

Mijn mening heb ik reeds weergegeven. 's Lands grootste partij dient CD&V te beletten borg te staan voor de coöperanten.

MORPHEUS 10 februari 2014 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7011677)
En wat dan met de deur aan deur verkoop van levensverzekeringen van stervende Americanen die ook verkocht werden als spaarproducten ? Dient de overheid borg te staan die producten ?

Mijn mening heb ik reeds weergegeven. 's Lands grootste partij dient CD&V te beletten borg te staan voor de coöperanten.

voor mij is het simpel
- in bewaring geven = sparen = borg
- een risico nemen, hoe klein ook = geen borg

ik denk dat we daar elkaar kunnen ontmoeten ?

six 10 februari 2014 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7011677)
En wat dan met de deur aan deur verkoop van levensverzekeringen van stervende Americanen die ook verkocht werden als spaarproducten ? Dient de overheid borg te staan die producten ?

Welk verhaal was dat, ik ken dat niet?

Citaat:

Mijn mening heb ik reeds weergegeven. 's Lands grootste partij dient CD&V te beletten borg te staan voor de coöperanten.
Ik denk er ook zo over. Dan leert de Eeuwig Dedupeerde het af om steeds nette heren te geloven. Moge het branden en blijven branden, onder hun kont.

MORPHEUS 10 februari 2014 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 7011652)
Juist. Jij hebt het beter onthouden dan ik. :-)

er was ook nog een zwart kleur tot besluitvorming.

ViveLaBelgique 10 februari 2014 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7011685)
voor mij is het simpel
- in bewaring geven = sparen = borg
- een risico nemen, hoe klein ook = geen borg

ik denk dat we daar elkaar kunnen ontmoeten ?

Gaat een noordpool ooit een zuidpool ontmoeten ? Ik geloof in creative destruction. De essentie van een liberale vrije markt is dat overheid niet borg staat voor falingen en zeker ook niet voor de slachtoffers van falingen.

De Westerse overheden hebben ook ongepast linkse maatregelen genomen door de banksector overeind te houden.

ViveLaBelgique 10 februari 2014 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 7011686)
Welk verhaal was dat, ik ken dat niet?

Ik vermoed dat het ging over de Belgische Financiële Dienst. Het verhaal werd vertelt door een bankbediende die haar eigen winkel verkocht en terecht waarschuwde voor malafide deur-aan-deur leurders.

peter1962 10 februari 2014 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 7011686)
Welk verhaal was dat, ik ken dat niet?



life settlement. cfr : http://nl.wikipedia.org/wiki/Life_settlement

Enkele nederlandse en Ierse maatschappijen hebben dat systeem gebruikt om frauduleus en buiten alle controle van de FSMA om deze 'beleggingen' te verkopen aan meestal vrij vermogende mensen in belgie. De rendementen die men voorspelde waren totaal onrealistisch, maar hebzucht is een motivator die het logisch denken zeer goed neutraliseert. Er zijn veel varianten geweest. Van pure fraude, waar ze dus gewoon met de inlages zijn gaan lopen, tot echte beleggingen die dan zogezegd een securisatie kregen door middel van een herverzekering van het risico bij een grote groep. Daar goochelde men dan meestal me de naam ING. Alleen wist ING van niks en bestond die securisatie niet in realiteit.
De beleggers die hierin geld staken waren idioten die echt geloofden dat het mogelijk is om meer dan het dubbel rendement te halen tegenover de lange termijn rente, en dat in alle veiligheid.

DewareJakob 10 februari 2014 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 (Bericht 7004163)
Wat een onzin.
Typisch Leve België-draad alweer, inclusief de obligatoire enquête. :roll:

Debiliteit in het kwadraat.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be