Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   BUB: Frans-Duits complot (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107703)

Politics.be 16 juni 2008 00:10

BUB: Frans-Duits complot
 
Het feit dat de politiek-communautaire spanningen in België zo hoog oplopen heeft ook te maken met de invloed van de Fransen en de Duitsers. Zij hebben er zeker voor gezorgd dat er vandaag zoveel institutionele heibel is.

Zo werd het Vlaams-nationalisme grotendeels geïmporteerd door de Duitse bzetter tijdens de eerste wereldoorlog. Er bestaan daar historische bewijzen van. Vóór de Grote Oorlog waren de flaminganten niet voor de splitsing van het land en merendeels unitaristisch. Tijdens de oorlog daarentegen hebben de Duitsers de hardste flaminganten actief ondersteund en geradicaliseerd in het kader van hun “Flamenpolitik”, die leidde tot het “aktivisime”, de eerste vorm van Vlaams-nationalisme. Zo werd het flamingantisch separatisme geboren en het zou ons niet meer verlaten tot vandaag.
Bovendien werd de plotse opgang van de Vlaamse beweging in de jaren 60 beïnvloed door het aan de macht komen van De Gaulle in Frankrijk. De Belgische historicus Vincent Dujardin zei hierover onlangs (« Saga Belgica », Le Soir juni 2008) :

« Volgens verslagen van de staatsveiligheid zou onrechtstreeks de aanhangers van “Walen buiten” gefinancierd hebben, wat er de Belgische regering toe gebracht heeft zich te verzetten tegen zijn bezoek aan België in 1968. »

Men weet trouwens wat hij in Quebec (Canada) heeft gedaan via paralelle diplomatieke kanalen (zie zijn uitroep « Québec libre » voor een menigte in Quebec in 1968). Frankrijk heeft dan ook een geheime invloed gehad op de separatistische beweging in België die beslissend kan geweest zijn.

Misschien bestaat deze invloed vandaag nog. Er zijn immers geruchten over een speciale cel op het Franse ministerie van buitenlandse zaken op de Quai d’Orsay in Parijs die zich uitsluitend met “la Wallonie” zou bezig houden. Bovendien worden Belgische “attachisten” graag ontvangen in de Franse senaat zoals enkele jaren geleden gebeurd is zonder dat iemand in België zich daar vragen heeft bij gesteld. In elk geval is het voeren van propaganda tegen de Belgische staat met buitenlandse hulp een strafbaar delict (artikel 135bis van het Strafwetboek).

De separatistische beweging in België is dus voor een deel een Frans-Duitse samenzwering uit jaloezie tegen het kleine, maar economisch (te) sterke België.

Bron: politics.be

Metternich 16 juni 2008 00:13

*middenrif breekt van het lachen*
DE NWO, DE NWO ZEG IK U!

Paracelsus 16 juni 2008 01:06



http://www.guislain.be/

Paracelsus 16 juni 2008 01:12

Gaan jullie maar gaan vechten tegen windmolens. De vijanden van België bevinden zich in België zelf, nl. de Brusselse bourgeoisie die hun privileges zien teloor gaan.

Is dit trouwens een bericht van de BUB van Hans I of die van de 'comte' de Dauphin ?

vlijmscherp 16 juni 2008 08:33

is dit een grap of wat?

Patriot! 16 juni 2008 09:43

Vergeet de Britten niet...

Kim 16 juni 2008 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3502642)
Vergeet de Britten niet...

En wat is de relevantie hiervan? Fijn om de geschiedenis nog eens weer te geven maar het reikt geen oplossing aan.

Anna List 16 juni 2008 10:16

:lol:

Anna List 16 juni 2008 10:16

is dat echt een pm van de Bub ??

vlijmscherp 16 juni 2008 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus (Bericht 3502363)
Gaan jullie maar gaan vechten tegen windmolens. De vijanden van België bevinden zich in België zelf, nl. de Brusselse bourgeoisie die hun privileges zien teloor gaan.

Is dit trouwens een bericht van de BUB van Hans I of die van de 'comte' de Dauphin ?

ja, goeie vraag, wie heeft dit bericht juist geschreven?

Brandaan 16 juni 2008 11:33

Ik voel mijzelf als (deeltijd)-Hollander nu een beetje vergeten; Wij waren toch de grote vijand?

Maar even serieus: het is best triest om de laatste wanhopige armslagen van een gefaalde politieke partij te zien. Het was/is toch het levenswerk van een aantal mensen. Al moet ik natuurlijk wel toegeven dat dit persbericht ook bij mij een glimlach op mijn gezicht toverde; niet zozeer door het complot zelf, maar vooral door het feit dat men denkt dat het een goed idee is om een complottheorië in een persbericht te zetten.

Patriot! 16 juni 2008 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3502700)
En wat is de relevantie hiervan?

Ironie.

Distel 16 juni 2008 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De geschifte zatlappen van de BUB (Bericht 3502298)
Zo werd het Vlaams-nationalisme grotendeels geïmporteerd door de Duitse bzetter tijdens de eerste wereldoorlog. Er bestaan daar historische bewijzen van. Vóór de Grote Oorlog waren de flaminganten niet voor de splitsing van het land en merendeels unitaristisch. Tijdens de oorlog daarentegen hebben de Duitsers de hardste flaminganten actief ondersteund en geradicaliseerd in het kader van hun “Flamenpolitik”, die leidde tot het “aktivisime”, de eerste vorm van Vlaams-nationalisme. Zo werd het flamingantisch separatisme geboren en het zou ons niet meer verlaten tot vandaag.

Leugenaars.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams-nationalisme

Metternich 16 juni 2008 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3502700)
En wat is de relevantie hiervan? Fijn om de geschiedenis nog eens weer te geven maar het reikt geen oplossing aan.

Komaan Kim, je kan toch niet ontkennen dat deze persmededeling één grote grap is. Zouden die mensen dat echt menen en/of hebben ze zich tjokvol drank gegoten wanneer ze dit schreven?

vlijmscherp 16 juni 2008 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3502992)
Komaan Kim, je kan toch niet ontkennen dat deze persmededeling één grote grap is. Zouden die mensen dat echt menen en/of hebben ze zich tjokvol drank gegoten wanneer ze dit schreven?

ik vrees dat ze het menen.

Burkide 16 juni 2008 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3502521)
is dit een grap of wat?

Blijkbaar niet. Het is een samenvatting van wat er op de website staat: http://www.belgischeunie.be/nl/homenl.php.

't Verbaast mij wel dat de Joden niet genoemd werden. Zijn die dan niet meer de schuld van alles volgens extreem-rechts?

Metternich 16 juni 2008 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3503005)
't Verbaast mij wel dat de Joden niet genoemd werden. Zijn die dan niet meer de schuld van alles volgens extreem-rechts?

Waarschijnlijk vindt de BUB het zo evident dat die er mee achter zitten, dat ze niet meer vermeld worden.

Jazeker 16 juni 2008 13:01

:rofl:

Montalcino 16 juni 2008 13:36

Ik vind het jammer dat politics.be niet eerst zijn bronnen checkt en nakijkt of persmededelingen echt zijn. En als ze dat wel gedaan hebben, is dit een karikatuur van zichzelf...

Burkide 16 juni 2008 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3503287)
Ik vind het jammer dat politics.be niet eerst zijn bronnen checkt en nakijkt of persmededelingen echt zijn. En als ze dat wel gedaan hebben, is dit een karikatuur van zichzelf...

+/- Dezelfde tekst (maar dan in een langere versie) staat op hun website (welja, die van Hans: www.belgischeunie.be). Ik denk dat we dus kunnen aannemen dat het echt is.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be