Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

parcifal 26 september 2013 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6817461)
Tja, het COMETA report is natuurlijk een doorn in het oog van de skeptici. Het resultaat van jarenlange studie van verschillende cases door experten in het veld, die zeggen dat de beste verklaring voor de 5% onverklaarbare gevallen, de buitenaardse verklaring is.

Tiens, toch wel opvallend dat je een vurig verdediger bent van het Cometa rapport, en tegelijkertijd een ongelofelijke fundamentalistische Denier van de NIST-rapporten ivm de WTC-instortingen, die op elk vlak superieur zijn aan het Cometa rapport : qua volume, experten, grondigheid, duur en intensiteit van het onderzoek, gebaseerd op effectief onbetwiste bewijsstukken : video en fotografisch materiaal, getuigenissen, onderzoek op fysieke restanten van de instortingen etc. etc. etc.

Dus klopt uw rederning niet echt : je kan niet EN pro cometa en contra NIST zijn op basis van bovenstaande argument.
Hoe hypocriet zou dat zijn, nietwaar? :lol: :lol:

JBM 26 september 2013 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Floozy (Bericht 6817389)
Persoonlijk vind ik het nogal kinderachtig dat deze discussie constant neerkomt op "zie hier, bewijs!" en anderzijds "nee dat bewijst niks!". Nogmaals, zet u er over en bespreek het onderwerp uit pure interesse maar in de wetenschap dat we het niet weten.

Geen probleem, ik zou graag, puur hypothetisch, bijvoorbeeld bespreken hoe Aliens aan interstellair reizen zouden kunnen doen. Of hoe de mens dat ooit zou kunnen doen.

Daarnaast zou ik ook, puur hypothetisch, willen bespreken wat Aliens hier op aarde te zoeken zouden hebben.

Maar wanneer het gaat over de stelling: "aliens zijn hier op aarde (geweest)". Sorry, maar dan is mijn antwoord, er is niets dat daar op wijst.

NognenNVAer 26 september 2013 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6817485)
Geen probleem, ik zou graag, puur hypothetisch, bijvoorbeeld bespreken hoe Aliens aan interstellair reizen zouden kunnen doen. Of hoe de mens dat ooit zou kunnen doen.

NASA is aan het werken aan een soort van "warp drive", dat de ruimte buigt waardoor men dus sneller dan het licht kan gaan (maar eigenlijk toch niet).

parcifal 26 september 2013 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer (Bericht 6817487)
NASA is aan het werken aan een soort van "warp drive", dat de ruimte buigt waardoor men dus sneller dan het licht kan gaan (maar eigenlijk toch niet).

Dat lijkt me een kwakkel. Hoe ga je de totale energie van een ster zoals onze zon, bvb., capteren en opslaan om dergelijke actie mogelijk te maken?

Dat levert toch wel een paar praktische probleempjes op, een kabel met de diameter van onze maan bvb., is erg lastig te maken. Ook is het niet evident om een schild te bouwen rond een ster om al die energie op te vangen (een dyson sfeer dus) daarvoor het je al snel alle materie nodig die een paar duizend planenten kunnen leveren. ;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_sphere#Feasibility

Citaat:

A spherical shell Dyson sphere in the Solar System with a radius of one astronomical unit, so that the interior surface would receive the same amount of sunlight as Earth does per unit solid angle, would have a surface area of approximately 28.1 Eha (Exa Hectare), or about 550 million times the surface area of Earth. This would intercept the full 384.6 yottawatts (3.846 × 1026 watts)[15] of the Sun's output; other variant designs would intercept less, but the shell variant represents the maximum possible energy captured for the Solar System at this point of the Sun's evolution.[14] This is approximately 33 trillion times the power consumption of humanity in 1998, which was 12 terawatts.[16]

NognenNVAer 26 september 2013 12:45

Ik zeg niet dat ze al ver staan eh. Kan nog makkelijk 50 jaar of meer duren eer ze ergens geraken. En inderdaad, de energie dat ze voor zoiets nodig hebben is belachelijk veel.

parcifal 26 september 2013 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer (Bericht 6817493)
Ik zeg niet dat ze al ver staan eh. Kan nog makkelijk 50 jaar of meer duren eer ze ergens geraken. En inderdaad, de energie dat ze voor zoiets nodig hebben is belachelijk veel.

Het is waar, moesten we er nu aan beginnen zou het vermoedelijk binnen een paar tienduizenden jaren mogelijk moeten zijn om iets rudimentair klaar te hebben.

Niet zo simpel dus.

NognenNVAer 26 september 2013 12:55

We kunnen er niet snel genoeg aan beginnen.

JBM 26 september 2013 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer (Bericht 6817487)
NASA is aan het werken aan een soort van "warp drive", dat de ruimte buigt waardoor men dus sneller dan het licht kan gaan (maar eigenlijk toch niet).

"Werken aan" lijkt me nogal optimistisch gesteld. Maar er is inderdaad het idee van de Alcubierre Drive. Blijkbaar zijn een aantal wetenschappers er van overtuigd dat het in theorie mogelijk is maar zijn er tal van praktische problemen te bedenken waar niet zo dadelijk een antwoord op gegeven kan worden. Maar de eerste experimenten zijn blijkbaar al aan de gang:
http://www.extremetech.com/extreme/1...ble-in-the-lab

Eén van de problemen is inderdaad de gigantische energie waarover men zou moeten beschikken. Al is er in het geval van de Alcubierre drive vorig jaar het nieuws gekomen dat na aanpassing van het theoretisch model de hoeveelheid benodigde energie veel en veel kleiner zou kunnen zijn.

Razend interessant maar ik betwijfel of wij in ons leven nog een doorbraak op dat gebied gaan meemaken. Als die er al ooit komt.

NognenNVAer 26 september 2013 13:05

Dat die er komt daar twijfel ik niet aan. Die kan er morgen komen, of misschien pas binnen 500 jaar, maar ooit komt die er wel.

exodus 26 september 2013 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6817472)
Tiens, toch wel opvallend dat je een vurig verdediger bent van het Cometa rapport, en tegelijkertijd een ongelofelijke fundamentalistische Denier van de NIST-rapporten ivm de WTC-instortingen, die op elk vlak superieur zijn aan het Cometa rapport : qua volume, experten, grondigheid, duur en intensiteit van het onderzoek, gebaseerd op effectief onbetwiste bewijsstukken : video en fotografisch materiaal, getuigenissen, onderzoek op fysieke restanten van de instortingen etc. etc. etc.

Dus klopt uw rederning niet echt : je kan niet EN pro cometa en contra NIST zijn op basis van bovenstaande argument.
Hoe hypocriet zou dat zijn, nietwaar? :lol: :lol:

Man, je argumenten verzwakken met de dag.

NIST is een overheidsinstantie, terwijl COMETA een onafhankelijke studie was die van een private groep, weliswaar met sterke wetenschappelijke/militaire en gouvernementele achtergrond. Noch was het in opdracht van een overheid. COMETA heeft niets met NIST te maken, appelen en peren vergelijken noemen ze dat.

In het geval van NIST zou je al moeten naïef zijn dat een overheidsinstantie de overheid zelf gaat beschuldigen van zijn eigen burgers uit te moorden. Onafhankelijkheid is veel meer te vinden in het COMETA report.

exodus 26 september 2013 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6817489)
Dat lijkt me een kwakkel. Hoe ga je de totale energie van een ster zoals onze zon, bvb., capteren en opslaan om dergelijke actie mogelijk te maken?

Dat levert toch wel een paar praktische probleempjes op, een kabel met de diameter van onze maan bvb., is erg lastig te maken. Ook is het niet evident om een schild te bouwen rond een ster om al die energie op te vangen (een dyson sfeer dus) daarvoor het je al snel alle materie nodig die een paar duizend planenten kunnen leveren. ;-)

Ziehier de oermens die zegt dat ze wolkenkrabbers moeten maken met houten palen.

exodus 26 september 2013 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6817525)
"Werken aan" lijkt me nogal optimistisch gesteld. Maar er is inderdaad het idee van de Alcubierre Drive. Blijkbaar zijn een aantal wetenschappers er van overtuigd dat het in theorie mogelijk is maar zijn er tal van praktische problemen te bedenken waar niet zo dadelijk een antwoord op gegeven kan worden. Maar de eerste experimenten zijn blijkbaar al aan de gang:
http://www.extremetech.com/extreme/1...ble-in-the-lab

Eén van de problemen is inderdaad de gigantische energie waarover men zou moeten beschikken. Al is er in het geval van de Alcubierre drive vorig jaar het nieuws gekomen dat na aanpassing van het theoretisch model de hoeveelheid benodigde energie veel en veel kleiner zou kunnen zijn.

Razend interessant maar ik betwijfel of wij in ons leven nog een doorbraak op dat gebied gaan meemaken. Als die er al ooit komt.

Dus alleen al dit bericht bewijst namelijk dat jullie stelling onhoudbaar is. Zelfs als is het een mogelijkheid dat het er door komt, dat de doorbraak er komt, die mogelijkheid laat toe dat aliens hetzelfde gedaan hebben miljoenen jaren of duizenden jaren geleden, en hier al geweest zijn en/of zijn.

JBM 26 september 2013 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6817544)
Dus alleen al dit bericht bewijst namelijk dat jullie stelling onhoudbaar is. Zelfs als is het een mogelijkheid dat het er door komt, dat de doorbraak er komt, die mogelijkheid laat toe dat aliens hetzelfde gedaan hebben miljoenen jaren of duizenden jaren geleden, en hier al geweest zijn en/of zijn.

Ten eerste, ik heb geen stelling, jij bent diegene met een stelling: nl. dat buitenaardsen naar de aarde reizen.

Verder is er, zoals gezegd, slechts het idee van een dergelijke warp drive. De moeilijkheden om dit effectief te kunnen verwezenlijken (als het al zou kunnen) zijn van zo'n grootte orde dat het alles wat de mens ooit bereikt heeft exponentieel overtreft.

Stel dat er ooit een buitenaardse beschaving zou zijn die dergelijke technologie heeft kunnen ontwikkelen, dan is de kans heel erg klein dat we gelijktijdig bestaan enzoverder enzovoort.

Nogmaals, rekening houdend met alle factoren is de onwaarschijnlijkheid van de aanwezigheid van buitenaardsen zo groot dat het bewijs daarvoor kei en kei maar dan ook keihard moet zijn.

Maar, tot nu toe, is er zelfs geen spatje. Dus tot nader order geloof ik jouw stelling niet. Punt.

parcifal 26 september 2013 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6817539)
Ziehier de oermens die zegt dat ze wolkenkrabbers moeten maken met houten palen.

Komende van een persoon die al jaren beweert dat men op wolken kan bouwen maar nog geen kiezel kan leggen op de allerdikste mistbank is dat een giller van formaat. :-D

Er bestaat misschien een kansje dat de mensheid ooit niveau II bereikt op de Kardashev schaal, maar ik zou er toch geen geld op inzetten, de kans is relatief klein maar het is een kans.

De kans op de realisatie van uw fantasien is daarentegen simpelweg nul. Punt.

Floozy 26 september 2013 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6817489)
Dat lijkt me een kwakkel. Hoe ga je de totale energie van een ster zoals onze zon, bvb., capteren en opslaan om dergelijke actie mogelijk te maken?

Zulke problemen worden steeds op dezelfde manier beantwoord. Niet door een oplossing te vinden die de hoeveelheid energie kan opwekken, maar door het proces te veranderen zodat er minder energie nodig is.

Citaat:

HOUSTON — A warp drive to achieve faster-than-light travel — a concept popularized in television's Star Trek — may not be as unrealistic as once thought, scientists say.

A warp drive would manipulate space-time itself to move a starship, taking advantage of a loophole in the laws of physics that prevent anything from moving faster than light. A concept for a real-life warp drive was suggested in 1994 by Mexican physicist Miguel Alcubierre; however, subsequent calculations found that such a device would require prohibitive amounts of energy.

Now physicists say that adjustments can be made to the proposed warp drive that would enable it to run on significantly less energy, potentially bringing the idea back from the realm of science fiction into science.

http://www.space.com/17628-warp-driv...aceflight.html

JBM 26 september 2013 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6817588)
Er bestaat misschien een kansje dat de mensheid ooit niveau II bereikt op de Kardashev schaal, maar ik zou er toch geen geld op inzetten, de kans is relatief klein maar het is een kans.

Maar is het nodig dat we niveau II bereiken om interstellaire reizen mogelijk te maken? Volgens Harold White, één van de NASA onderzoekers betrokken bij dat warp gebeuren zou de nodige energie toch niet zo gigantisch zijn als eerst gedacht:

Citaat:

When the idea was first proposed mathematically in 1994 it required a vast amount of negative vacuum energy which made the idea seem impossible. I did some work in 2011 and 2012 as part of the 100 Year Starship symposium and discovered ways to reduce the energy requirements by many orders of magnitude, so for a 10-metre diameter spacecraft with a velocity of 10 times light speed, I can reduce the negative energy needed.

exodus 26 september 2013 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6817581)
Maar, tot nu toe, is er zelfs geen spatje. Dus tot nader order geloof ik jouw stelling niet. Punt.

Het bewijs is er. Enkel jij wil het niet zien. Voila :)

exodus 26 september 2013 14:02

Ah, de skeptici hier gaan maar veranderen als de algemene consensus verandert. Het is toch zo veilig daar.

JBM 26 september 2013 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6817642)
Het bewijs is er. Enkel jij wil het niet zien. Voila :)

Tsja, als jij dat wil geloven mij best.

En als er ooit bewijs komt zal ik het wel merken he.

JBM 26 september 2013 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6817644)
Ah, de skeptici hier gaan maar veranderen als de algemene consensus verandert. Het is toch zo veilig daar.

Je vergat "wereldbeeld". Schol!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be