Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Another Jack 11 augustus 2017 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8506100)
Integer? Wat heeft dit nu te maken met 'integer zijn'. En indien het woord 'integer' ooit van toepassing is, dan is het zeker op de persoon van Bergrun.

Immers, een onderzoeker (Bergrun) komt na jarenlang onderzoek dat er abnomalieën zijn m.b.t. Saturnus. Hij is niet te beroerd om dit neer te schrijven, goed wetende dat een man in zijn positie, het voorwerp zal uitmaken in de wetenschappelijke wereld van heel wat scepsis. Maar hij poneert: dat is wat ik geobserveerd heb en zo schrijf ik het dan ook neer. D�*t is wat ik 'integer' noem.

Heeft hij gelijk? Dat zullen we nog zien. Het onderzoek naar Saturnus staat nog in zijn prille kinderschoenen.


Toemaatje.
Saturn’s Rings: Soaking Up Plasma

by Paul Gilster on February 7, 2008


Saturn’s rings turn out to be more dynamic than expected, and it’s clear that what Cassini has to tell us about them — and about the rest of the Saturnian system — is only beginning. Throw Enceladus into the picture and things get even more complicated, and interesting. Geysers on the moon have already been found to supply content to the so-called E-ring, while material flowing from it in the form of the gas of electrically charged particles called plasma is now known to influence Saturn’s magnetosphere. The latest discovery is that this plasma is, in turn, being drawn into Saturn’s A-ring, where it is being absorbed.



Ik zie die Gilster nergens iets beweren over ruimtetuigen....

Another Jack 11 augustus 2017 09:44

Maar nogmaals, als jij wil geloven dat ruimteschepen miljoenen lichtjaren afleggen om als decoratie voor een planeet te dienen, dan mag jij dat gerust.

Het Oosten 11 augustus 2017 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8506104)
Maar nogmaals, als jij wil geloven dat ruimteschepen miljoenen lichtjaren afleggen om als decoratie voor een planeet te dienen, dan mag jij dat gerust.

U blijft hardleers. Denkelijk komt dit omdat u vastgeroest zit in uw vooropgezette ideeën.

Bergrun beweert hier het een en het ander op basis van observatie. En ik geef dit weer.

Uw opmerkingen over lichtjaren trekken natuurlijk nergens op. U spreekt zoals iemand uit 2017. En u gebruikt de kennis van iemand uit het jaar 2017. Maar u spreekt niet met de know-how van een wezen uit het jaar 35.017 om nu maar een datum te noemen.

Indien er wezens zijn die ver vèr vooruit zijn op ons, dan is het toch de evidentie zelf dat ze al lang hier zijn geweest. Natuurlijk, zulke opvattingen stroken niet met denkbeelden van de doorsnee mens. Niet omdat de denkbeelden fout zijn maar omdat de mensen die zaniken over het 'overbruggen van lichtjaren' een vrij bekrompen, beperkte, en verengde manier van denken ten toon spreiden. Maar dat wisten we al.

Zo dat was het dan voor een poos. Amuseer er nog maar wat. En kijk voor alle zekerheid af en toe eens in de lucht. Men weet maar nooit.

Another Jack 11 augustus 2017 10:16

Dag HO!
Als je nog eens zo een mooi verhaal hebt, aarzel niet om het hier met ons te delen!

Het Oosten 11 augustus 2017 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8506124)
Dag HO!
Als je nog eens zo een mooi verhaal hebt, aarzel niet om het hier met ons te delen!


Ik zal mijn best doen. Dat weet u .

Another Jack 11 augustus 2017 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8506125)
Ik zal mijn best doen. Dat weet u .

Dat is zo.

parcifal 11 augustus 2017 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8506125)
Ik zal mijn best doen. Dat weet u .

Wat ook hot is dezer dagen is de Platte Aarde, je zou versteld staan hoeveel aanhangers daarvan opduiken nu blijkbaar de mening van leken evenveel waard is als wetenschappelijke feiten.

Ik moet zeggen dat ik die pipo's occassioneel wel eens plaag op Facebook en andere fora met vragen en tegenargumenten...
Maar wat je hen ook geeft : ze blijven geloven in een platte aarde, satelieten bestaan niet en een grote ijsmuur op Antarctica met ninja Pinguins en 10 000 UN schepen houden iedereen tegen die de rand wil zien.
Het is beter dan een fantasy-boek. :D

Daar moet je je toch echte eens in verdiepen, HO. Vers terrein. ;-)

Pandareus 11 augustus 2017 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505906)
Ik zeg niets. U moet goed lezen.

Ik haal gewoon bevindingen aan van een degelijke wetenschapper die tot nu toe niet ontzenuwd werden door andere wetenschappers.

Logisch, om dat er blijkbaar geen enkele wetenschappelijke publicatie bestaat van zijn onderzoek. Je blijft dat negeren.

Citaat:

En de collega-wetenschappers zouden niet aarzelen om hun hooggewaardeerde collega van zijn sokkel te halen moest het gaan om een wetenschappelijke onwaarheid. Wees daar maar zeker van!
Moest het een wetenschappelijke publicatie hebben gehad, dan zou daar ongetwijfeld reactie op gekomen zijn. Zo werkt het systeem.
Bergrun heeft echter gekozen voor de weg zonder weerstand noch kritiek.
Citaat:

En bijgevolg, u bent de zeveraar hier. Van een tamelijk hoog gehalte. Bovendien praat u naast de kwestie. Edoch, troost u, er zijn ergere dingen in dit leven.
Het blijft me onduidelijk of je écht niet snapt hoe wetenschappelijke methodiek werkt, of dat je gewoon een soort JVDB spelletje aan het spelen bent...
Ik gok op het tweede.

praha 12 augustus 2017 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8506056)
Niks in de lurven leggen. Ik stel gewoon een vraag. Mag het?

Welke vraag was dat dan precies ?
... of we blauwe smurfen ernstig hoeven te nemen ?

Citaat:

Of ik een totale leek ben op wetenschappelijk gebied, zal ik maar in het midden laten. Want dat weet u niet.
Dat is al meer gebleken met die anti-gravity toestanden en die u-wave thrust
Niet alleen wist je niet eens waar het precies over ging ... bovendien bleek je nog van alles te lezen wat er niet stond... laat staan dat het bronmateriaal wat deftig was.
Dus ik heb reden te over om te stellen dat het niet in het midden valt maar flink richting leek



Citaat:

En of de man zo maar uit zijn nek kletst, weet u maar evenmin.
Nu mag hij nog gelijk hebben
De man heeft niets dus hij klets uit zijn nek ... per definitie

Citaat:

Eigenlijk weet u niet zo veel, zo te zien. Kortom u kletst zo maar wat uit uw nek.
integendeel m'n best tweemaal op een rij toon je weer aan dat jij uit je nek kletst

praha 12 augustus 2017 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8506123)
U blijft hardleers. Denkelijk komt dit omdat u vastgeroest zit in uw vooropgezette ideeën.

Bergrun beweert hier het een en het ander op basis van observatie. En ik geef dit weer.

Daar zit het dus al grondig fout
1) Er viel hier niks te observeren door met een microscoop naar de granulaties en defecten van foto's te gaan kijken
2) Om daar dan besluiten uit te gaan trekken dat het om ufo's gaat is helemaal te gek

Citaat:

Uw opmerkingen over lichtjaren trekken natuurlijk nergens op. U spreekt zoals iemand uit 2017. En u gebruikt de kennis van iemand uit het jaar 2017. Maar u spreekt niet met de know-how van een wezen uit het jaar 35.017 om nu maar een datum te noemen.

Indien er wezens zijn die ver vèr vooruit zijn op ons, dan is het toch de evidentie zelf dat ze al lang hier zijn geweest. Natuurlijk, zulke opvattingen stroken niet met denkbeelden van de doorsnee mens. Niet omdat de denkbeelden fout zijn maar omdat de mensen die zaniken over het 'overbruggen van lichtjaren' een vrij bekrompen, beperkte, en verengde manier van denken ten toon spreiden. Maar dat wisten we al.
Ah ja daar gaan we weer...
De volgende drogredenering

Citaat:

Zo dat was het dan voor een poos. Amuseer er nog maar wat. En kijk voor alle zekerheid af en toe eens in de lucht. Men weet maar nooit.
doen we wetenschap-leek ufo-believer

praha 12 augustus 2017 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8506135)
Wat ook hot is dezer dagen is de Platte Aarde, je zou versteld staan hoeveel aanhangers daarvan opduiken nu blijkbaar de mening van leken evenveel waard is als wetenschappelijke feiten.

Ik vraag me altijd af hoe dat te combineren is met een holle aarde... maar ja ze zullen er wel iets op gevonden hebben

Citaat:

Ik moet zeggen dat ik die pipo's occassioneel wel eens plaag op Facebook en andere fora met vragen en tegenargumenten...
Maar wat je hen ook geeft : ze blijven geloven in een platte aarde, satelieten bestaan niet en een grote ijsmuur op Antarctica met ninja Pinguins en 10 000 UN schepen houden iedereen tegen die de rand wil zien.
Het is beter dan een fantasy-boek. :D
ninja pinguins :lol:

TREBRON 17 augustus 2017 11:12

Een Imam heeft ooit eens het bewijs geleverd dat de aarde plat is met een simpele bal en een glas water. Hij stak de bal omhoog en goot er het glas water op. Vermits het er af liep is de vergelijking heel duidelijk. Als de aarde een bol moest zijn liep al het water er af. Simpel toch???????????:lol:

JBM 17 augustus 2017 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8509568)
Een Imam heeft ooit eens het bewijs geleverd dat de aarde plat is met een simpele bal en een glas water. Hij stak de bal omhoog en goot er het glas water op. Vermits het er af liep is de vergelijking heel duidelijk. Als de aarde een bol moest zijn liep al het water er af. Simpel toch???????????:lol:

Wat ik nog erger vind is dat er ongetwijfeld een aantal dommekloten dan denken dat ze ineens het licht gezien hebben.

Het Oosten 4 september 2017 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 8509625)
Wat ik nog erger vind is dat er ongetwijfeld een aantal dommekloten dan denken dat ze ineens het licht gezien hebben.

Paul Hellyer was anders geen 'dommekloot'. Hij was Canadees Minister van Landsverdeding.

Hij was ooit een scepticus en had ook geen tijd om zich bezig te houden met het Ufo- fenomeen. Maar dat veranderde.

Interessant interview hieromtrent met Paul Hellyer:

https://m.youtube.com/watch?v=3PPDHaIkVYA

Het Verzet 4 september 2017 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8520726)
Paul Hellyer was anders geen 'dommekloot'. Hij was Canadees Minister van Landsverdeding.

Hij was ooit een scepticus en had ook geen tijd om zich bezig te houden met het Ufo- fenomeen. Maar dat veranderde.

Interessant interview hieromtrent met Paul Hellyer:

https://m.youtube.com/watch?v=3PPDHaIkVYA

Komaan zeg, die pé beweert dat wij contact hebben met mensachtige soorten, waarvan sommige uit ons eigen zonnestelstel zouden komen.
Langs de ene kant zou gans ons systeem aan elkaar hangen van samenzweringen, maar dan een oude vent, goh, die vertelt zonder twijfel de waarheid, want die was ooit minister geweest.

praha 4 september 2017 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8520726)
Paul Hellyer was anders geen 'dommekloot'. Hij was Canadees Minister van Landsverdeding.

Hij was ooit een scepticus en had ook geen tijd om zich bezig te houden met het Ufo- fenomeen. Maar dat veranderde.

Interessant interview hieromtrent met Paul Hellyer:

https://m.youtube.com/watch?v=3PPDHaIkVYA

oh neen daar gaan we weer...

Beginnende met een autoriteitsargument, over naar een scepticus die believer werd ( tjah wat blijft er dan nog over ? ) en dan een filmpje dat het allemaal moet uit klaren

De ministercarrière van Paul Hellyer stopte op 46 jarige leeftijd. Zijn "bekering" tot de complottheorie gebeurde pas op zijn 82ste !!. De gevorderde leeftijd zal er dus wel wat meer mee te maken hebben dan zijn ervaringen als politicus!'

...en het grappige is dat elke keer dezelfde kwieten worden bovengehaald en dit met een regelmaat van de klok
lees dit even.
Ik ga zelfs niet de moeite doen om nog maar 1 minuut van dat filmpje te bekijken.
Moest er iets nieuws en verifieerbaar instaan dan hoor ik het wel van jou

Het Oosten 5 september 2017 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8520749)
oh neen daar gaan we weer...

Beginnende met een autoriteitsargument, over naar een scepticus die believer werd ( tjah wat blijft er dan nog over ? ) en dan een filmpje dat het allemaal moet uit klaren

De ministercarrière van Paul Hellyer stopte op 46 jarige leeftijd. Zijn "bekering" tot de complottheorie gebeurde pas op zijn 82ste !!. De gevorderde leeftijd zal er dus wel wat meer mee te maken hebben dan zijn ervaringen als politicus!'

...en het grappige is dat elke keer dezelfde kwieten worden bovengehaald en dit met een regelmaat van de klok
lees dit even.
Ik ga zelfs niet de moeite doen om nog maar 1 minuut van dat filmpje te bekijken.
Moest er iets nieuws en verifieerbaar instaan dan hoor ik het wel van jou

Hellyer zat meer dan 20 jaar in de politiek. Zo te zien is hij op het filmpje geestelijk althans zeker geen oude man. En als Canadees Minister van Landsverdediding zal hij zeker beschikt hebben over informatie waar wij maar kunnen over dromen. In ieder geval over grondigere informatie dan u en ik over het onderwerp.

Dus de argumenten die u aanvoert, trekken op niet veel. En uw houding nog minder. Mensen die weigeren zich te informeren, hebben maar weinig recht tot spreken. Indien u nu het filmpje zou bekeken hebben en daarna zou gezegd hebben: 'dit en dat kloppen niet van hetgeen de man beweert om die en die reden', ja dan hadden we bij u een gezonde kritische houding gezien. Helaas is dit niet zo.

Elio di Supo 5 september 2017 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8509568)
Een Imam heeft ooit eens het bewijs geleverd dat de aarde plat is met een simpele bal en een glas water. Hij stak de bal omhoog en goot er het glas water op. Vermits het er af liep is de vergelijking heel duidelijk. Als de aarde een bol moest zijn liep al het water er af. Simpel toch???????????:lol:

Tjonge, wat een genie zeg. Maar dan moet dat plat vlak toch ook omzoomd zijn want anders loopt het water er toch ook af?

Elio di Supo 5 september 2017 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8520726)
Paul Hellyer was anders geen 'dommekloot'. Hij was Canadees Minister van Landsverdeding.

Voormalig Canadees premier William Lyon Mackenzie King geloofde in het bestaan van spoken. Ik neem aan dat die ook geen dommekloot was.

Het Verzet 5 september 2017 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8520892)
Hellyer zat meer dan 20 jaar in de politiek. Zo te zien is hij op het filmpje geestelijk althans zeker geen oude man. En als Canadees Minister van Landsverdediding zal hij zeker beschikt hebben over informatie waar wij maar kunnen over dromen. In ieder geval over grondigere informatie dan u en ik over het onderwerp.

Dus de argumenten die u aanvoert, trekken op niet veel. En uw houding nog minder. Mensen die weigeren zich te informeren, hebben maar weinig recht tot spreken. Indien u nu het filmpje zou bekeken hebben en daarna zou gezegd hebben: 'dit en dat kloppen niet van hetgeen de man beweert om die en die reden', ja dan hadden we bij u een gezonde kritische houding gezien. Helaas is dit niet zo.

Dus u gelooft dat echt, dat er in ons eigen zonnestelsel aliens wonen met een menselijk uiterlijk?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be