Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bart De Wever I voor kerstmis. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251013)

ViveLaBelgique 1 december 2019 20:27

Bart De Wever I voor kerstmis.
 
Is hier nu een paars-groene formatie begonnen? "Het lijkt er alleszins heel sterk op", aldus De Wever. Maar de N-VA-voorzitter wil er evenwel niet zelf de stekker (voor de vorming van een paars-gele coalitie met N-VA en PS) uit trekken. "Ik loop niet weg van de tafel. Als men mij morgen zou vragen initiatief te nemen, zal ik dat zeker niet weigeren."



Is het Bart De Wever menens ? Gaat hij de federale regering leiden als premier en 't Schoon verdiep overlaten aan Filip De Winter ?

Guinevere 2 december 2019 18:48

:lol: die kan nogal zeveren, he

dalibor 2 december 2019 23:42

Ongelooflijk hard to get spelen tot de ander het aanlegt met iemand. En dan verongelijkt zijn. 't Is van alle tijden.

reservespeler 3 december 2019 06:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9184023)
Is hier nu een paars-groene formatie begonnen? "Het lijkt er alleszins heel sterk op", aldus De Wever. Maar de N-VA-voorzitter wil er evenwel niet zelf de stekker (voor de vorming van een paars-gele coalitie met N-VA en PS) uit trekken. "Ik loop niet weg van de tafel. Als men mij morgen zou vragen initiatief te nemen, zal ik dat zeker niet weigeren."



Is het Bart De Wever menens ? Gaat hij de federale regering leiden als premier en 't Schoon verdiep overlaten aan Filip De Winter ?

Aan Filip De Winter?
Kent u echt niets van politiek?

Erg, heel erg!

patrickve 3 december 2019 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9185280)
Ongelooflijk hard to get spelen tot de ander het aanlegt met iemand. En dan verongelijkt zijn. 't Is van alle tijden.

Dat is omdat je in de grond wil dat die andere alleen blijft.

dpg 3 december 2019 08:35


Anna List 3 december 2019 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9185397)

:lol:

Tavek 3 december 2019 17:58

BDW I

Als je wilt dat de Franstaligen uber regionalistisch worden, moet hij dat doen.

Een tacktiek als een ander....

marie daenen 3 december 2019 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9185884)
BDW I

Als je wilt dat de Franstaligen uber regionalistisch worden, moet hij dat doen.

Een tacktiek als een ander....

Man, de franstaligen zijn al lang regionalisten, zelfs meer dan de Vlamingen en die hebben zeker BDW niet nodig om het nog meer te worden. Vraag als Vlaming eens wat meer uitleg bij wat ze allemaal uitspoken met de Vlaamse transfergelden... "Binnenlandse zaken" krijg je als antwoord en daar hebben jullie, Vlamingen, geen sikkepit mee te maken... Maar dat zijzelf voortdurend hun neus in Vlaamse zaken steken, "nous sommes la Belgique, quand même"...

ViveLaBelgique 3 december 2019 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9185350)
Aan Filip De Winter?
Kent u echt niets van politiek?

Erg, heel erg!

Filip De Winter haalde de meeste stemmen op Bart De Wever na de jongste gemeenteraadsverkiezingen. Als Bart De Wever premier wordt van ons land laat hij het burgemeesterschap van Antwerpen aan hem over.

marie daenen 3 december 2019 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9184023)
Is hier nu een paars-groene formatie begonnen? "Het lijkt er alleszins heel sterk op", aldus De Wever. Maar de N-VA-voorzitter wil er evenwel niet zelf de stekker (voor de vorming van een paars-gele coalitie met N-VA en PS) uit trekken. "Ik loop niet weg van de tafel. Als men mij morgen zou vragen initiatief te nemen, zal ik dat zeker niet weigeren."



Is het Bart De Wever menens ? Gaat hij de federale regering leiden als premier en 't Schoon verdiep overlaten aan Filip De Winter ?

hewel en dan gaat hij zoals de PS gedaan heeft een hele nota opstellen met de NVa standpunten in vertaald en hier en daar een snoepje om de PS wat te kalmeren...
Natuurlijk dat er dan niemand aan de franstalige kant mee wil doen en dan zullen we onze Belgische media horen ouwehoeren dat hij het niet kan en dat hij niets waard is...
Wie heeft hetzelfde gehoord over Magnette met zijn uiterst francofone nota???

praha 6 december 2019 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9184023)
Is hier nu een paars-groene formatie begonnen? "Het lijkt er alleszins heel sterk op", aldus De Wever. Maar de N-VA-voorzitter wil er evenwel niet zelf de stekker (voor de vorming van een paars-gele coalitie met N-VA en PS) uit trekken. "Ik loop niet weg van de tafel. Als men mij morgen zou vragen initiatief te nemen, zal ik dat zeker niet weigeren."



Is het Bart De Wever menens ? Gaat hij de federale regering leiden als premier en 't Schoon verdiep overlaten aan Filip De Winter ?

Waarom zou het schoon verdiep dan aan onze Fluppe worden toevertrouwd ?
Burgermeesters worden gekozen na de gemeenteraadsverkiezingen vanuit de meerderheid van de gemeenteraad.

praha 6 december 2019 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9185280)
Ongelooflijk hard to get spelen tot de ander het aanlegt met iemand. En dan verongelijkt zijn. 't Is van alle tijden.

Bestaat er een grotere calimero ?

praha 6 december 2019 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9185936)
Filip De Winter haalde de meeste stemmen op Bart De Wever na de jongste gemeenteraadsverkiezingen. Als Bart De Wever premier wordt van ons land laat hij het burgemeesterschap van Antwerpen aan hem over.

:?:roll:

neen dus... je weet niet hoe het werkt

orfeus5412 7 december 2019 21:07

Informateur Paul Magnette (PS) is op bezoek bij Bart De Wever (N-VA)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12...rt-de-wever-n/

Citaat:

"Wel euhm, daar zal later deze avond nog iets over worden beslist, denk ik. Ik krijg nog bezoek, niet van de kerstman, maar toch ook van iemand die uit het zuiden is gekomen, laat ons zeggen. We zullen horen wat het wordt." Dat heeft voorzitter Bart De Wever van de N-VA vanavond op JOE geantwoord op de vraag of hij van plan is om paars-groen de hand te reiken.

Paars-groen staat voor de combinatie van de PS, de SP.A, de MR, Open VLD, Groen en Ecolo die mogelijk samen een nieuwe federale regering zullen vormen. Dat betekent dan wel dat de N-VA naar de oppositie verkast, al dan niet samen met CD&V.

Over de vraag of de N-VA wil of zal meeregeren, uit het nest wordt geduwd, dan wel zelf liever aan de zijlijn gaat staan, is de voorbije dagen al heel wat inkt gevloeid, zeker nadat Magnette de paars-groene partijen vorig weekend had bijeengeroepen, zonder de N-VA en CD&V mee aan tafel te vragen.

In de loop van de week bleek dat Magnette alsnog met CD&V en de Franstalige tegenhanger het CDH had overlegd. Nu is hij dus ook naar Antwerpen gereden om te praten met De Wever en bij uitbreiding de N-VA.

ViveLaBelgique 10 december 2019 10:27

https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...s-1541441.html

Bij N-VA stelde voorzitter De Wever dat hij eventueel wel aan zet wil komen, maar benadrukt hij dat de 'schade' die de Open VLD-top heeft aangericht 'gigantisch' is.

Er is meer zekerheid dat Bart De Wever I voor kerstmis ingezworen wordt. Hij zal ons land als premier leiden. Het burgemeesterschap van Antwerpen laat hij over aan de man de na hem het meeste stemmen haalde. Hierdoor vermijdt hij dat Jinnih Beels zich als burgemeester op 't Schoon verdiep installeert.

Een vrolijk kerstfeest allen en een gelukkig nieuwjaar !

orfeus5412 10 december 2019 19:47

Denk dat koning eerder Coen Geens van cd&v op pad zal sturen.

IJsboer 26 december 2019 13:32

Om een stofzuiger van 330 euro te kopen moet je werkgever je 1000 euro betalen.

En het zuiden vindt dat we eigenlijk nog meer belastingen moeten betalen.

ViveLaBelgique 27 december 2019 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9206707)
Om een stofzuiger van 330 euro te kopen moet je werkgever je 1000 euro betalen.

Waarom zou je 330,- € aan een stofzuiger uitgeven ?

https://www.eldi.be/nl/stofzuigen-sl...fzuiger-vc7016



59.95,- € voor een degelijke Belgisch fabricaat stofzuiger met hepafilter.

Eduard Khil 27 december 2019 18:26

leve BDW I :cheer: Het was een mooie eedaflegging net voor kerst


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be