Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Browser based crypto currency mining. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241735)

Vlad 26 december 2017 14:17

Browser based crypto currency mining.
 
Meer en meer websites doen het. Een widget plaatsen waarmee gebruikers de site kunnen steunen door mee cryptocurrencies te mijnen. De site maakt dan gebruik van je CPU om te mijnen. Er zouden zelfs sites zijn die het zonder je toestemming doen als je op hun pagina surft (als ik het goed begrepen heb (pirate bay)). Ik zou er eerlijk gezegd niet vrijwillig aan meedoen maar misschien zijn anderen voorstander.

The Paulus Experience 26 december 2017 15:50

Wortel schijven

Bestaat al

eno2 26 december 2017 16:12

Mijnen ja... Ik snap er niets van. Ik heb ooit eens geprobeerd wat bitcoin aan te schaffen (online) en gaf het op.

Ik kan wel posities bitcoin nemen op de beurs online en heb dat al een paar keer gedaan. Via een online broker dus.

Vlad 1 januari 2018 09:48

https://www.tijd.be/tech-media/techn...&ts=1514796307

fbpolitics 2 januari 2018 03:11

Heb er iets over gehoord, maar begrijp het principe niet goed.
Men zou iets moeten kraken, maar wat?
.

eno2 2 januari 2018 10:42

Als ik het goed begrijp (wat ik niet doe), moet je met een gewone PC niet mijnen, de winst weegt niet op tegen het verbruik. Je moet je adequate mijningsfaciliteiten aanschaffen.
Als ik het goed begrijp (wat ik niet doe), moet je de temperatuur (van je chip of wat dan ook) laag houden, of het boeltje smelt.
Als ik het goed begrijp (wat ik niet doe), kan je virtuele portefeuille gekraakt en gestolen worden.

De (enorme) hardware mijninstallatie van bitcoin staat in Ijsland, kwestie van de temperatuur gemakkelijker laag te houden.

Aangezien ik het toch niet goed begrijp, had ik beter mijn mond gehouden.

eno2 2 januari 2018 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8613266)
Je moet je adequate mijningsfaciliteiten aanschaffen.

Wat dat zijn, begrijp ik ook niet goed. :oops:

eno2 11 januari 2018 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8607741)
Meer en meer websites doen het. Een widget plaatsen waarmee gebruikers de site kunnen steunen door mee cryptocurrencies te mijnen. De site maakt dan gebruik van je CPU om te mijnen. Er zouden zelfs sites zijn die het zonder je toestemming doen als je op hun pagina surft (als ik het goed begrepen heb (pirate bay)). Ik zou er eerlijk gezegd niet vrijwillig aan meedoen maar misschien zijn anderen voorstander.

Je kan naar het winkeltje van je browser gaan, of dat nu Chrome, firefox, of opera is, en daar MINER BLOCK of NO COIN downloaden, die de miner scripts van websites blokkeren, die je CPU willen gebruiken zonder je toestemming.

Bach 11 januari 2018 03:18

Een variant op de wet van Murphy zou kunnen zijn dat als iets kan gemanipuleerd worden in uw nadeel dat ook zal gebeuren.

Ik begrijp ook niet veel van bitcoin en consoorten. Het geeft me het 'gevoel' een soort piramidespel te zijn. Ik pretendeer het in ieder geval niet beter te weten dan W. Buffett:

"Bitcoin and cryptocurrencies 'will come to a bad end', says Warren Buffett
The billionaire investor and his longtime manager Charlie Munger, two of the world’s most successful investors, say they’d never invest in cryptocurrencies"

Buffett zei ook ooit eens iets in de aard van investeer alleen in iets dat je begrijpt. Anderen in deze draad bv. zullen meer van gokken houden dan de man schat ik.

Bach 11 januari 2018 03:38

Nog wat meer Buffett cryptocurrency wijsheden of geraaskal van een opa: "It’s bad people, crazy bubble, bad idea, luring people into the concept of easy wealth without much insight or work"

Misschien hebben cryptocurrencies wel een functie om het Swift monopolie te doorbreken. Enig idee iemand?

Eyjafjallajökull 11 januari 2018 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8613266)
had ik beter mijn mond gehouden.

Deed je dat maar vaker :-(

Eduard Khil 11 januari 2018 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8620603)
Deed je dat maar vaker :-(

:-D

Eyjafjallajökull 11 januari 2018 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8620763)
:-D

:lol:

Eduard Khil 11 januari 2018 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8620780)
:lol:

:rofl:

Eyjafjallajökull 11 januari 2018 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8620809)
:rofl:

:mrgreen:

Eduard Khil 11 januari 2018 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8620838)
:mrgreen:

:silly:

Nr.10 12 januari 2018 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8620252)
Nog wat meer Buffett cryptocurrency wijsheden of geraaskal van een opa: "It’s bad people, crazy bubble, bad idea, luring people into the concept of easy wealth without much insight or work"

Misschien hebben cryptocurrencies wel een functie om het Swift monopolie te doorbreken. Enig idee iemand?

"Ik kan bijna zeker zeggen dat ze een slecht einde tegemoet gaan." Dat zegt Warren Buffett in een interview op de Amerikaanse televisie over cryptomunten. "Wanneer of hoe dat zal gebeuren, weet ik niet", zegt hij. "Als ik een putoptie met een looptijd van vijf jaar zou kunnen kopen (soort van verzekering om aandelen tegen een op voorhand vastgelegde prijs te kunnen verkopen, red.) op elk van de cryptomunten, graag", zegt hij ironisch. Al geeft de miljardair aan dat niet van plan te zijn. "Waarom zou ik gokken op het verlies van iets dat ik niet ken?" BRON

Nr.10 12 januari 2018 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8620246)
Je kan naar het winkeltje van je browser gaan, of dat nu Chrome, firefox, of opera is, en daar MINER BLOCK of NO COIN downloaden, die de miner scripts van websites blokkeren, die je CPU willen gebruiken zonder je toestemming.

Coinhive daarentegen:
Coinhive offers a JavaScript miner for the Monero Blockchain (Why Monero?) that you can embed in your website. Your users run the miner directly in their Browser and mine Monero (XMR) for you in turn for an ad-free experience, in-game currency or whatever incentives you can come up with. BRON
Een javascript inbouwen op je website,
en de bezoekers van die website betalen,
met hun overtollige computerrekenkracht:
Your users can “pay” you with full privacy, without registering an account anywhere, without installing a browser extension and without being bombarded by shady ads. They will pay you with just their CPU power.

Nr.10 12 januari 2018 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8607801)
Mijnen ja... Ik snap er niets van. Ik heb ooit eens geprobeerd wat bitcoin aan te schaffen (online) en gaf het op.

Dat je het opgeeft wil zeggen dat het onbruikbaar is.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8607801)
Ik kan wel posities bitcoin nemen op de beurs online en heb dat al een paar keer gedaan. Via een online broker dus.


Nr.10 12 januari 2018 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 8613124)
Heb er iets over gehoord, maar begrijp het principe niet goed.
Men zou iets moeten kraken, maar wat?
.

Supercomputers / kwantumcomputers / AI.
Wat gaan deze betekenen voor het cryptogebeuren?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be