Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Files door mobiele flitsteams (https://forum.politics.be/showthread.php?t=189014)

Derk de Tweede 11 juli 2013 21:45

Files door mobiele flitsteams
 
Vrijwel alle automobielrijders trappen massaal op de rem als ze zo'n mobiel flitsteam in de gaten krijgen. Gevolg files en verhoogde kans op aanrijdingen.
Dit alleen op de staatskast te spekken. :twisted:



http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Neder...litsteam.dhtml

Bierke 11 juli 2013 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6715123)
Vrijwel alle automobielrijders trappen massaal op de rem als ze zo'n mobiel flitsteam in de gaten krijgen. Gevolg files en verhoogde kans op aanrijdingen.
Dit alleen op de staatskast te spekken. :twisted:



http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Neder...litsteam.dhtml

En dubbel hé, nieuwe auto's .. nog eens taks

Zucht 11 juli 2013 21:55

Welke normale mens trapt nu op de rem als hij een flitser ziet ?

Bierke 11 juli 2013 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6715134)
Welke normale mens trapt nu op de rem als hij een flitser ziet ?

Niet iedereen kan z'n boetes afschrijven

Zucht 11 juli 2013 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6715144)
Niet iedereen kan z'n boetes afschrijven

boetes afschrijven ? Leg eens uit.
Ik zap altijd gewoon voorbij die camera's zonder probleem. Misschien is dat omdat ik 120 km/u rijd. Nog nooit probleem mee gehad.
De krokussen die te hard rijden (al dan niet met gsm aan het oor) gaan dan ook nog eens hard remmen voor een camera. En dan is het de schuld van de camera's dat er ongevallen en files zijn ???

Zucht 11 juli 2013 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6715144)
Niet iedereen kan z'n boetes afschrijven

boetes afschrijven ? Leg eens uit.
Ik zap altijd gewoon voorbij die camera's zonder probleem. Misschien is dat omdat ik 120 km/u rijd. Nog nooit probleem mee gehad.
De krokussen die te hard rijden (al dan niet met gsm aan het oor en enkele grammen alcohol in het bloed) gaan dus ook nog eens hard remmen. En dan is het de schuld van de camera's dat er ongevallen en files zijn ???

Micele 11 juli 2013 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6715123)
Dit alleen op de staatskast te spekken. :twisted:

Van die snelheidsbelastingen zijn ze 100% zeker, of de andere maatregelen van de regering hun geschatte x-honderden miljoenen wel opbrengen weten ze niet. Voor alle zekerheid gaan ze dan maar veel meer flitsen op de allerveiligste snelwegen waar het het snelst kassa maakt. Natuurlijk ontbreken dan die snelheidscontroles op de plaatsen waar het zich wel voor de veiligheid kan lonen, natuurlijk moet men die controles regelmatig aankondigen (show de flitsflag) want als men steeds geniepig flitst brengt het zeer weinig of niets op voor de veiligheid.

Moesten ze mij die bevoegdheid geven (en over de kassa) ik was op een week miljonair. Ik neem gewoon een vaste schoolzone 30 -nu tijdens de schoolvakantie- , ik denk dat amper 5 % daar niet "te snel" rijdt. In elk geval zal ik daar de (flits)politie ook dikwijls kunnen flitsen. :-)

Geef iedereen flitsbevoegdheid en het zwartwerk zal enorm dalen. ;-)

Skobelev 12 juli 2013 06:08

Hoe je het draait of keert, in uw zakken gaan ze zitten. En ondertussen zit ook het crimineel gespuis in uw zakken want om die te snappen hebben ze geen personeel bij de flikken. Een paar km per uur te snel, laat ons zeggen 55 waar je 50 mag, heeft nu eenmaal al onnoemelijk veel slachtoffers gemaakt...

brother paul 12 juli 2013 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6715144)
Niet iedereen kan z'n boetes afschrijven

niemand kan zijn boetes afschrijven vriend, je moet eens een cursus boekhouding volgen

Derk de Tweede 12 juli 2013 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6715134)
Welke normale mens trapt nu op de rem als hij een flitser ziet ?

Dat is het nu juist, veel mensen rijden iets te hard. Maar ineens op je rem trappen is dan levensgevaarlijk.
Zijn er ook mobiele flitsteams in België ?

Derk de Tweede 12 juli 2013 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6715170)
Van die snelheidsbelastingen zijn ze 100% zeker, of de andere maatregelen van de regering hun geschatte x-honderden miljoenen wel opbrengen weten ze niet. Voor alle zekerheid gaan ze dan maar veel meer flitsen op de allerveiligste snelwegen waar het het snelst kassa maakt. Natuurlijk ontbreken dan die snelheidscontroles op de plaatsen waar het zich wel voor de veiligheid kan lonen, natuurlijk moet men die controles regelmatig aankondigen (show de flitsflag) want als men steeds geniepig flitst brengt het zeer weinig of niets op voor de veiligheid.

Moesten ze mij die bevoegdheid geven (en over de kassa) ik was op een week miljonair. Ik neem gewoon een vaste schoolzone 30 -nu tijdens de schoolvakantie- , ik denk dat amper 5 % daar niet "te snel" rijdt. In elk geval zal ik daar de (flits)politie ook dikwijls kunnen flitsen. :-)

Geef iedereen flitsbevoegdheid en het zwartwerk zal enorm dalen. ;-)


Precies, ze flitsen alleen daar waar het meest te halen is en de echte wegpiraat die op onmogelijke wegen te hard rijdt gaat vrijuit.

Bobke 12 juli 2013 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6715134)
Welke normale mens trapt nu op de rem als hij een flitser ziet ?

Iedereen met een slecht geweten denk ik.

Vrijheideerst 12 juli 2013 14:08

En hoe zit het met de camera's/controles/patrouilles ende etc voor de inbrakenplaag?

Ondernemerke 12 juli 2013 14:13

Ze doen maar. Iets anders durven die papzakken toch niet. Mij kloten ze daar niet mee. Ze denken en hopen van wel maar ik lig er geen seconde van wakker :D

Vrijheideerst 12 juli 2013 14:28

In heel belgië (vooral in Vlaanderen of wat dacht u) staan er meer flitspalen dan in Nederland.

Skobelev 12 juli 2013 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6715778)
En hoe zit het met de camera's/controles/patrouilles ende etc voor de inbrakenplaag?

Prioriteiten hé, flitsen van aan de rand van de weg levert veel meer op en is zonder risico van enige peren op hun muil te krijgen, of "erger".

brother paul 12 juli 2013 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6715474)
Iedereen met een slecht geweten denk ik.

Bane toch je duwt gewoon op uw rem om de verstrooide achterkomers te verwittigen dat er daar een flitscontrole is, die mensen duwen dan ook op hun rem en er ontstaat een accordeonfile, en zo wordt die flitscontrole een klucht. Geef toe 20.000 auto's gecontroleerd en 167 serieuze overtredingen... Moest ik mij daarmee moeten bezighouden zoek ik direct ander werk. Dan triomfantelijk verkondigen op TV dat 30% van d eongevallen door overdreven snelheid ???

Alo dus 30% van de ongevallen op de autostrade zijn dus door auto's die harder dan 140km/u rijden ??

Stingray 12 juli 2013 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6715162)
boetes afschrijven ? Leg eens uit.
Ik zap altijd gewoon voorbij die camera's zonder probleem. Misschien is dat omdat ik 120 km/u rijd. Nog nooit probleem mee gehad.
De krokussen die te hard rijden (al dan niet met gsm aan het oor) gaan dan ook nog eens hard remmen voor een camera. En dan is het de schuld van de camera's dat er ongevallen en files zijn ???

zucht

Derk de Tweede 12 juli 2013 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6715170)
Van die snelheidsbelastingen zijn ze 100% zeker, of de andere maatregelen van de regering hun geschatte x-honderden miljoenen wel opbrengen weten ze niet. Voor alle zekerheid gaan ze dan maar veel meer flitsen op de allerveiligste snelwegen waar het het snelst kassa maakt. Natuurlijk ontbreken dan die snelheidscontroles op de plaatsen waar het zich wel voor de veiligheid kan lonen, natuurlijk moet men die controles regelmatig aankondigen (show de flitsflag) want als men steeds geniepig flitst brengt het zeer weinig of niets op voor de veiligheid.

Moesten ze mij die bevoegdheid geven (en over de kassa) ik was op een week miljonair. Ik neem gewoon een vaste schoolzone 30 -nu tijdens de schoolvakantie- , ik denk dat amper 5 % daar niet "te snel" rijdt. In elk geval zal ik daar de (flits)politie ook dikwijls kunnen flitsen. :-)

Geef iedereen flitsbevoegdheid en het zwartwerk zal enorm dalen. ;-)

Het grote probleem is dat flitsen al dan niet mobiel meestal gebeurt op wegen waar relatief weinig ongelukken gebeuren, zoals in mijn dorp op de Mies Boumanboulevard (geen grapje). Een weg die al buiten de bebouwde kom ligt en waar gemakkelijk 70 zou kunnen worden gereden. Het is gewoon een gemene truc om geld uit je zakken te kloppen. Zo ben ik jaren geleden een keer in de DDR geflitst en kon ter plekke ik meen 30 mark lappen (uiteraard W-Marken). En heb geen grote mond tegen zo'n vopo want dan ben je echt de lul. Zo langzamerhand wordt je in de EU op alles in de gaten gehouden, verkeerstechnisch maar ook op tal van andere zaken. Misschien zijn er nog werloze vopo's in Duitsland over. Ondertussen lopen er Oosteuropese bendes rond die met afstandsbedieningen in parkeergarages auto's afstropen waar wellicht een laptop inlicht. Als ze al gepakt worden staan ze na een uurtje politiebureau lachend buiten. En de hardwerkende burger die 10 km te hard rijdt kan diep in de buidel grijpen.

Derk de Tweede 12 juli 2013 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6715814)
In heel belgië (vooral in Vlaanderen of wat dacht u) staan er meer flitspalen dan in Nederland.

Deze ? (komt van een Belgisch-Limburge site)



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be